Ortiz Karavan Alınır Mı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tdediler Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 67
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 67,385

ERBA mı ORTİZ mi

  • ERBA

    Kullanılan: 6 14.3%
  • ORTİZ

    Kullanılan: 36 85.7%

  • Kullanılan toplam oy
    42
Göker Bey merhaba.
Siz bilinçli bir tüketici olarak,
karavan konusunu ve de özellikle Ortizi epey araştırdınız,
kullananlarla da görüştünüz zannederim.

Memnun olunan ve olunmayan hususlar nelerdir,
tecrübelerinizi ve objektif görüşlerinizi paylaşırsanız, istifade edenler olacaktır.

Bir de son telefon görüşmemizde İzmir de bir Pino bakacaktınız.
O konudaki görüşünüzü de öğrenmek isterim.

Selamlar.
 

Göker Bey merhaba.
Siz bilinçli bir tüketici olarak,
karavan konusunu ve de özellikle Ortizi epey araştırdınız,
kullananlarla da görüştünüz zannederim.

Memnun olunan ve olunmayan hususlar nelerdir,
tecrübelerinizi ve objektif görüşlerinizi paylaşırsanız, istifade edenler olacaktır.

Selamlar.


Merhaba AKMühendis. Bir yazınızda, hatırladığım kadarıyla, "bir iş yapmanın önündeki en büyük engel, onu mükemmel yapmaya çalışmaktır" gibi bir ifade kullanmıştınız. Benzer şekilde korkarım bilinçli tüketicilik de bir müddet sonra neticesiz arayışlara dönüşüyor sanki.

Neyse, konuya dönersek, ben Ortiz'i hem yerinde ziyaret ettim hem de her fırsatta kullanıcıları ile görüştüm.

Öncelikle kendi gözlemlerim şöyle:

- Firma sahibi kişiler, ilgili ve dürüst kişiler. Benim için en önemli kıstas bu olduğu için bununla başlamak istiyorum. Diğer kullanıcılardan da aksi yönde bir itham gelmedi. Böyle devam etmelerini dilerim.

- Ortiz karavanlar biraz ağır. Bunları küçük sınıf bir aracınız varsa "rahat" çekmeniz zor. En hafif 3,90 olan karavan ve o da yaklaşık 930 kilo. Üstelik 3,90'da kavak kontra kullanılmasına rağmen. 5,25'ler çok daha ağır mdf nedeniyle. Buna sebep olarak, daha önceden hafif karavan denendiği ama yeterince dayanıklı olmadığı için vazgeçilmesi gibi bir sebep gösteriliyor. Yani ağır ama sağlam demeye getiriyorlar ama pratikte bunun benim için bir karşılığı şimdilik yok. Sonuç olarak karavanlar yolda gezmek için en az 1,5 tonluk bir çekici gerektiriyor.

- Şasi sıcak daldırma galvaniz şasi. Bunun için Al-ko'dan bir know-how desteği alındığı ifade edildi. Dingil, kaplin Al-ko. Lastikler C sınıfı. Bu özellikler güven veriyor. Stabilizatör de eklenmiş olmasını da arzu ederdim. Sanırım şasi standart al-ko bağlantı noktalarına sahip olduğu için sonradan mover eklemek bile mümkün.

- İçeriye bakacak olursak 3,90'lık modelin iç yerleşimi biraz kullanışsız olmuş bence. Daha iyi bir yerleşim üzerine çalışılması lazım. Perdeler çok göz yoruyor. Dahili çözümler düşünülmesi lazım. Bu detaylara biraz dikkat edilse harika olur. 5,25'de farklı iç tasarım seçenekleri mevcut. Yanlardaki oval camlar bence kullanışsız. Buna ileride bir çözüm bulunması gerekiyor.

Ayrıca baktığım 3.90'lık modelde gri su deposu yoktu yanlış hatırlamıyorsam. Gider doğrudan dışarı akıyordu. Bu bana biraz kullanışsız geldi.

Tüm bunları alt alta koyunca Ortiz benim için yine de "alınabilir" kategorisindeydi ve diğer yerel seçeneklere göre yine de biraz daha "karavan gibiydi". Ta ki bir mokampta ismini şu an paylaşmak istemediğim bir çevirmenin ortiz karavanını görene kadar. 2018 Ocak ayında alınmış karavanı ile kampta sabit şekilde konaklamaktaydı. Tüm kışı ön camdan içeri giren su ile mücadele ederek geçirmişti. Su bir türlü kesilmiyor ve sorunların ardı arkası gelmiyordu. İç kaplamalar homojen şekilde silikonlanmadığı için yer yer kabarmış, içeri akan sular nedeniyle zemin kaplaması hasar görmüş, duş kapısına düzgün bir gider kanalı yapılmadığı için kapıya çarpan duş suları süzülerek dışarı akmış... Kendisi iki yıllık garanti nedeniyle şimdilik rahat, "bir şekilde çözecekler, mecburlar" diye avunuyor. Ya sonrası? Görünürde bile bu kadar fahiş hata yapıldıysa peki ya görünmeyen yerlerde durum ne? Karavan tecrübesi olmayan ben bile, bir karavan inşa etsem herhalde bu hataları yapmamaya çalışırdım. Yolda bile gitmeyen, traktörle oraya getirilip konulan ve yerinden oynamayan bir karavan uzun müddet yol şartlarına maruz kalırsa ne olacak? Çevirmen arkadaşın "gezecekseniz kesinlikle almayın, dağılır" ifadesini sitemkar ama yine de biraz abartılı bulsam da bu tedirginlikle karavan kullanmak pek benim harcım değil.

Unutmadan bu bahsettiğim noktaların yeni versiyonlarda iyileştirilmiş olabilir. Öndeki açılır camın, sabit cam ile değiştirilmesi gibi...

Firma sahibi kişilerin iş ahlakına ve kişiliklerine yönelik negatif bir şey kesinlikle söylenmedi fakat sanırım karavan hayatını tam öngörmeden yapılan tasarımlar ve sorunlu işçilikler giderilene kadar Ortiz'e çok dikkatli yaklaşmakta fayda var. Nasıl olsa satıyoruz zihninyetine girmemeleri lazım. Bence yıllar içinde çeşitli sorunlarını giderirlerse ilerleme olur çünkü belli ki markaya rağbet var ama olumsuz yorumlar, duyumlar belli bir doygunluğa ulaşırsa kazandıkları pazarı kaybetme riskleri de var. İnternet çağında yaşıyoruz ve herkesin her şeyi rahatça öğrenebileceğini unutmamak lazım.

İlerleyen zamanda kendilerini tekrardan ziyaret etmeyi düşünüyorum. Çünkü oldukça düzgün insanlar ve bu tür esnaflığın soyu tükenmek üzere. Tüketicilerin yorum ve eleştirilerine azami dikkat ederlerse, iç tasarımda ve malzemede biraz ilerleme kaydedelerse ilerleyen yıllarda rekabetçi olabileceklerdir. Şu an Ortiz için çekimser durumdayım.
 
Son düzenleme:

Bir de son telefon görüşmemizde İzmir de bir Pino bakacaktınız.
O konudaki görüşünüzü de öğrenmek isterim.

Selamlar.

Satıcı ile telefonda görüştük fakat onun ve benim tatil planlarımızın çakışması nedeniyle henüz görmeye gidemedim. Haftaya tatilde dönüşte, henüz satılmadıysa gidip göreceğim kesinlikle. Size de bilgi vereceğim.
 

Göker Bey merhaba.
Açıklayıcı bilgiler vermişsiniz.
Bu konularda, önceden yol gösterici epey önerilerim olmuştu.

PİNO konusunda da çok dikkatli olmanızı öneririm.
Bence sizin için önerilecek tecrübeli, güvenli marka: SALY

Kararınız hayırlı olsun.
 

İlerleyen zamanda kendilerini tekrardan ziyaret etmeyi düşünüyorum. Çünkü oldukça düzgün insanlar ve bu tür esnaflığın soyu tükenmek üzere. Tüketicilerin yorum ve eleştirilerine azami dikkat ederlerse, iç tasarımda ve malzemede biraz ilerleme kaydedelerse ilerleyen yıllarda rekabetçi olabileceklerdir. Şu an Ortiz için çekimser durumdayım.

Tecrübe çok çok önemli.
 



Merhabalar
Çekme karavan sevdalısıyız yakın zamanda almayı planlıyoruz bu nedenle en ince detayına kadar araştırmak ve siz tecrübeli büyüklerimin tavsiyelerini takip etmek mantıklı bir alışveriş için olmazsa olmadım.
Ortiz karavanı yerinde ziyaret ettim (daha önce bir kaç karavanlarını kamp yerlerinde görme şansın olmuştu) Metin ve Murat beyler aynen forumda bahsedildiği gibi çok nazik ve ilgililer işlerini severek yaptıkları ve bir vizyonları olduğu çok belli.
Bahsi geçen konulardan biri ve en uzun süre konuştuğumuz konu su sızdırma konusu
2017 model karavanlarında cam modeli yüzünden su sızma ihtimalini görüp derhal 2018 model de yapıştırma cam modeline geçmişler , showroom daki karavanlarda inceledim gerçekten çok sağlam ve sızdırmaz görünüyor , camları gövdeye yüksek teknoloji ürünü yapıştırıcılarla monte ediyorlar , çevirmen bey 'in karavanı ise 2017 model yani eski cam tipiymiş.
Murat bey , aynı kamp yerinde 2 adet karavan olduğunu ama sadece bir tanesinin ön camımdan bir miktar su aldığını 2 gün içinde yerinde müdahale edildiğini (satış esnasında ön camın bir miktar sızıntı riski taşıdığı hakkında bilgi verildiğini aktardılar) anlattı , su sızıntısının olduğu dönemde iki gün boyunca kısa aralıklarla ekstrem sayılabilecek şiddette yağmur yağdığını söyledi.
Konuyu biliyor ve takip ediyor oluşları bana oldukça güven verdi diyebilirim.
Showroom da incelediğim Çara modelini çok beğendim zira ben de 4 kişilik (2küçük çocuklu) bir aileyim, ön de yine sürgülü cam var ama kendileri standart ın sabit cam olduğu istenirse sürgülü cam takıldığı konusunda benide uyardılar.
Neden karavanların ağır olduğunu sorduğumda ise mdf bulunabilir hesaplı ve çok sağlam olduğu için tercih ediliyormuş , kavak kontra ise tüm modeller için opsiyon halinde istenirse üretimi mat yada parlak vernikle sonlandırıyorlar , kavak kontra yüzey kaplama teknolojileri hakkında 1 yılı aşkın zamandır araştırma yaptıklarını ve epeyce bir yol katettiklerini örnek ürünlerle gösterdiler , umarım sağlam sürdürülebilir ve görece ekonomik ürün arayışlarını başarı ile neticelendirirler , zira bu karavan dünyamıza ayrı bir renk katacaktır.
Firma sahipleri yurtdışı fuarları mutlaka takip ettiklerini ve ürün geliştirme konusunda avrupalı firmaları örnek aldıklarını ama alım gücü konusu ve aynı zamanda sürdürülebilir üretim için imkanların şuan için kısıtlı olduğunu üzerine basa basa vurguladılar.
2 saati aşan sohbetimizde hiç sıkılmadan tüm sorularıma içtenlikle cevap verdiler , konularına hakimler.
Edindiğim izlenim bu işi ilerleyecekler ama sanırım biraz daha zamana ihtiyaçları var.
Donanım olarak epeyce geniş bir liste var ellerinde bu listede Truma gibi avrupa malı ürünler de var ayrıca Al ko ürün çeşitliliği tatminkar , örneğin Al ko mamut , ranger yada Atc sistemi hemen sunum yapabiliyorlar fakat malum euro kuru yüzünden oldukça pahalı ürünler.Firma Ülkemiz şartlarına göre üretim yaptığını ama bunun gelişmenin önünde bir engel olmadığını ziyadesiyle vurguladılar.
Bir sonraki ziyaretimde menemen deki üretim tesisini gezeceğiz şimdiden heyecanliyim.
Önümüzdeki ilkbahar karavan alacağım bu nedenle hala epeyce vaktim var diğer markaları da yakından inceleyip paylaşacağım
Saygılarımla
Ferru
 

Merhabalar
Çekme karavan sevdalısıyız yakın zamanda almayı planlıyoruz bu nedenle en ince detayına kadar araştırmak ve siz tecrübeli büyüklerimin tavsiyelerini takip etmek mantıklı bir alışveriş için olmazsa olmadım.
Ortiz karavanı yerinde ziyaret ettim (daha önce bir kaç karavanlarını kamp yerlerinde görme şansın olmuştu) Metin ve Murat beyler aynen forumda bahsedildiği gibi çok nazik ve ilgililer işlerini severek yaptıkları ve bir vizyonları olduğu çok belli.
Bahsi geçen konulardan biri ve en uzun süre konuştuğumuz konu su sızdırma konusu
2017 model karavanlarında cam modeli yüzünden su sızma ihtimalini görüp derhal 2018 model de yapıştırma cam modeline geçmişler , showroom daki karavanlarda inceledim gerçekten çok sağlam ve sızdırmaz görünüyor , camları gövdeye yüksek teknoloji ürünü yapıştırıcılarla monte ediyorlar , çevirmen bey 'in karavanı ise 2017 model yani eski cam tipiymiş.
Murat bey , aynı kamp yerinde 2 adet karavan olduğunu ama sadece bir tanesinin ön camımdan bir miktar su aldığını 2 gün içinde yerinde müdahale edildiğini (satış esnasında ön camın bir miktar sızıntı riski taşıdığı hakkında bilgi verildiğini aktardılar) anlattı , su sızıntısının olduğu dönemde iki gün boyunca kısa aralıklarla ekstrem sayılabilecek şiddette yağmur yağdığını söyledi.
Konuyu biliyor ve takip ediyor oluşları bana oldukça güven verdi diyebilirim.
Showroom da incelediğim Çara modelini çok beğendim zira ben de 4 kişilik (2küçük çocuklu) bir aileyim, ön de yine sürgülü cam var ama kendileri standart ın sabit cam olduğu istenirse sürgülü cam takıldığı konusunda benide uyardılar.
Neden karavanların ağır olduğunu sorduğumda ise mdf bulunabilir hesaplı ve çok sağlam olduğu için tercih ediliyormuş , kavak kontra ise tüm modeller için opsiyon halinde istenirse üretimi mat yada parlak vernikle sonlandırıyorlar , kavak kontra yüzey kaplama teknolojileri hakkında 1 yılı aşkın zamandır araştırma yaptıklarını ve epeyce bir yol katettiklerini örnek ürünlerle gösterdiler , umarım sağlam sürdürülebilir ve görece ekonomik ürün arayışlarını başarı ile neticelendirirler , zira bu karavan dünyamıza ayrı bir renk katacaktır.
Firma sahipleri yurtdışı fuarları mutlaka takip ettiklerini ve ürün geliştirme konusunda avrupalı firmaları örnek aldıklarını ama alım gücü konusu ve aynı zamanda sürdürülebilir üretim için imkanların şuan için kısıtlı olduğunu üzerine basa basa vurguladılar.
2 saati aşan sohbetimizde hiç sıkılmadan tüm sorularıma içtenlikle cevap verdiler , konularına hakimler.
Edindiğim izlenim bu işi ilerleyecekler ama sanırım biraz daha zamana ihtiyaçları var.
Donanım olarak epeyce geniş bir liste var ellerinde bu listede Truma gibi avrupa malı ürünler de var ayrıca Al ko ürün çeşitliliği tatminkar , örneğin Al ko mamut , ranger yada Atc sistemi hemen sunum yapabiliyorlar fakat malum euro kuru yüzünden oldukça pahalı ürünler.Firma Ülkemiz şartlarına göre üretim yaptığını ama bunun gelişmenin önünde bir engel olmadığını ziyadesiyle vurguladılar.
Bir sonraki ziyaretimde menemen deki üretim tesisini gezeceğiz şimdiden heyecanliyim.
Önümüzdeki ilkbahar karavan alacağım bu nedenle hala epeyce vaktim var diğer markaları da yakından inceleyip paylaşacağım
Saygılarımla
Ferru
Keske Ortiz karavanin kendisisi yazsaymis :smiley:
 

.

Ben ilk girdikleri Booking.com, Tripadvisor, GoogleMaps benzeri sitelerde hemen ilk yazdıkları tenkitleri, dikkat çekici derecede olumlu olanları hiç ciddiye almıyorum. Hele yazdıkları tek kalıyor ise durum daha da açık seçik diye düşünmek yanlış olmamalı.
Belki doğruyu yazanlar da kurunun yanında yanıyor ama prensibi bozmamak lazım.

İki tarafdan da çoğu kimse nedense durumun farkında değil sanırım ?
Biri aklınca tilkiyi diğeri sazanı oynuyor.

...
Lütfen kimse üzerine alınmasın, ben @bartek ‘e yazdım !

.
 
Son düzenleme:

"bir iş yapmanın önündeki en büyük engel, onu mükemmel yapmaya çalışmaktır"

Sn. Gülay bu bence çok doğru bir yargı.
Ama asla " Yaptım,oldu.." zihniyeti ile karıştırılmamalı.
Bakın ben 69..70 yaşımdayım.
47 yıllık imalat mühendisiyim,
halen yaptığım hiç bir iş için " Ne harika..Tamam.. İşte bu ! " demedim..
Her üretimin bitmesini heyecanla bekler, test sonuçlarını alır, sevinir,
ama az sonra ;
"Neden daha güzelini yapmayalım? " a dönerim..
Sattığımız bütün ürünleri de " Evlat" gibi takip ederim.
 

ortiz karavan benim için çooooook ağır bir karavan.. sağlam olmasının zerre kadar önemi yok. 1350 kg ağırlıkta bir karavanı ancak tankla çekeriz diye düşünüyorum.. öyle 1300 motor bir araçla yerinden bile kalkmaz..

hadi yerinden oynattık, çeken arabaya yazık.. şansıman motor baskı balata risk altında.. bunların hepsi ve lastikler gününden önce aşınacak.

aracınız eski ise zaten dağılacak.. yok yeni ise yazık arabanıza..

hafif olacak hafif.. bu ağırlıktaki karavanla gezilmez..
 



Merhaba arkadaşlar,
yaklaşık 6 aydır sürekli çekme karavanlar ile ilgili bilgi topluyorum, üreticiler ile görüşüyorum, izmirde olmam dolayısı ile geçen hafta perşembe günü Ortiz karavan a gittim, metin bey ile telefonda konuşmuştum, uğrayıp yerinde görmek bilgi almak detaylı bi incelemek istedim.
Ben karavanı daha çok iş amaçlı kullanacağım sürekli bursa ve istanbul seyahatim var ve izmir çevresinde de gidilecek çok güzel olmasından tatil amaçlıda kullanmak istiyorum yani karavanı alıp bi mocamp a çakıp bırakmayacağım, haliyle ağırlığın da önemi benim için büyük. Çekme konusundan sıkıntı yaşayacağımı zannetmiyorum Sorento 2.5 turbo dizel bir suv aracım var 3500 kg çekme kapasitesi var, görüşmem den 1 gün sonra çeki demirini de takdırdım bugün de noterden yeni ruhsatımı aldım.

Ortize gelecek olursak, karavanı iş amaçlı kullanıp konaklayacağımdan içinde uzun süre kalacağımdan aşağıdakileri istedim ve Metin bey bana fiyatlandırdı;
Model olarak Classic 40.000 TL
Yat Tipi WC 6.000 TL
Güneş paneli 3 adet 165 Watt + 1500 watt inverter + 2 adet 100Amp Jel Akü 7000 TL
Webasto Isıtıcı 4500 TL
Evye ve Ocağın CAN 1765 Model krom ile değişimi 5000 TL
Temiz su Seviye göstergesi 500 TL
Otomatik Uydu 4000 TL
Toplam 67.000 TL + KDV = 79.060 TL

Ayrıca klima istersem vestelin 9binlik inverter klimasını takıyoruz 3500 TL dedi.
Bu rakamları biraz araştırmak istedim, 1800 tl vestelin inverter 9binlik klimasını teklif aldım.
Evye ve Ocak için 700€ gibi fiyat farkına ilginç bir şekilde hepsiburadaki inox evyelere baktığımda 2-3 güzlü ocaklar 200-350 TL seviyesinde evyeler kez 200-400 tl seviyesinde.

Anlayacağınız bazı rakamlar x2 veya x3 yapılmış durumda, bunuda geçtim eğer bir karavan a 80 bin tl ödeyeceksem o karavanın 1800 kg a bırakın ulaşmasını bunun sözü bile geçmemesi lazım, bu istediklerimle ne yazık ki bu kiloyu aşıyor !!!
Metin beye Kavak kontradan üretsek ben farkını veririm dediğim de aşağı yukarı 100 kg civarında fark ediyor çok değil dedi kendisi, buda elinde zaten üretilmiş olan normal karavanı paraya çevirme olarak anlaşılabilir, neticede hazır var bizi kavak kontra ile uğraştırma muhabbetine döndü. İç kaplamalar ve kumaş seçenekleri karavan için harika ve alıcaklara kesinlikle yardımcı oluyorlar ama dediğim gibi bir karavan a heleki bu kadar ağır bir karavan a bu para verilecekse ince işliçiliğin çok iyi olması lazım. Teşhir deki karavan kapısının önündeki ayak basma yeri gacır gucur ses çıkartıyor, içeride her yerde led ışık kullanılmış ama ledlerin bağlantı noktalarından kablolar çıkmış görünüyor, karavana dıştan baktığınızda camların kenarları macun ile güzelce dönülmüş ama yampiri yumpiri, karavanın önündeki depo alanını havaya kaldırdığınızda bu kapağın içten görüntüsü bune dedirtiyor, duş alanındaki ani su ısıtıcısının kesinlikle başka bir yere monte edilmesi ve pvc su borusunun ortadan kaldırılması gerekiyor, görüntüyü çok bozuyor, ayrıca banyo dolabının kalitesi daha iyi ve fonksiyonel olması lazım.

Kısaca arkadaşlar eğer benim gibi karavan a 80 bin tl ödeyecekseniz haliyle biraz avrupa kalitesi arıyorsunuz, neticede avrupa karavanların değeri de düşmezken ben bu karavanı alıp 3 ay sonra satmak istersem heralde %30-40 arası değer kaybedecektir. Yeni bir üreticiler zaten forumdan okuduğum kadarı ile az bir zamanda çok yol almışlar ama daha kesinlikle zaman var, ben şubat ayındaki CNRExpodaki karavan fuarını bekleyeceğim, öte yandan Gündoğdu Mavera adı altında karavan 6.50 mt monoblok (Tek parça) karavan üretmeye başladı ki bu harika bir haber, ağırlık yönünden müthiş fark edecektir, bu karavanında fuara yetişeceğini zannediyorum.

Son olarak yerli olur tabiikide ama bu kalite + fiyat ile değil.

Saygılarımla.
 




1350-1900kg arası ağırlıktaki karavana ben para vermem.. benim için değeri yoktur..

bu kadar parayı verceksem de gidip avrupa karavan alırım..

Ortiz karavan benim için bitmiştirrrrrr...
Evet bu fiyatlara avrupa karavan ikinci el alınır orası kesin ama bu gidişat ile ortizinde mevcut talep doğrultusunda mutlaka kendilerini geliştireceklerinden eminim. En güzel kazanç aslında bu karavanları yurt dışına ihraç etmek, gelecek paranın döviz olduğu düşünülürse çok karlı olacaktır ama bu işçilik ve kalite ile henüz bu iş olmaz.
Fuarı bekleyelim bakalım neler olacak.
 



Merhaba arkadaşlar,
yaklaşık 6 aydır sürekli çekme karavanlar ile ilgili bilgi topluyorum, üreticiler ile görüşüyorum, izmirde olmam dolayısı ile geçen hafta perşembe günü Ortiz karavan a gittim, metin bey ile telefonda konuşmuştum, uğrayıp yerinde görmek bilgi almak detaylı bi incelemek istedim.
Ben karavanı daha çok iş amaçlı kullanacağım sürekli bursa ve istanbul seyahatim var ve izmir çevresinde de gidilecek çok güzel olmasından tatil amaçlıda kullanmak istiyorum yani karavanı alıp bi mocamp a çakıp bırakmayacağım, haliyle ağırlığın da önemi benim için büyük. Çekme konusundan sıkıntı yaşayacağımı zannetmiyorum Sorento 2.5 turbo dizel bir suv aracım var 3500 kg çekme kapasitesi var, görüşmem den 1 gün sonra çeki demirini de takdırdım bugün de noterden yeni ruhsatımı aldım.

Ortize gelecek olursak, karavanı iş amaçlı kullanıp konaklayacağımdan içinde uzun süre kalacağımdan aşağıdakileri istedim ve Metin bey bana fiyatlandırdı;
Model olarak Classic 40.000 TL
Yat Tipi WC 6.000 TL
Güneş paneli 3 adet 165 Watt + 1500 watt inverter + 2 adet 100Amp Jel Akü 7000 TL
Webasto Isıtıcı 4500 TL
Evye ve Ocağın CAN 1765 Model krom ile değişimi 5000 TL
Temiz su Seviye göstergesi 500 TL
Otomatik Uydu 4000 TL
Toplam 67.000 TL + KDV = 79.060 TL

Ayrıca klima istersem vestelin 9binlik inverter klimasını takıyoruz 3500 TL dedi.
Bu rakamları biraz araştırmak istedim, 1800 tl vestelin inverter 9binlik klimasını teklif aldım.
Evye ve Ocak için 700€ gibi fiyat farkına ilginç bir şekilde hepsiburadaki inox evyelere baktığımda 2-3 güzlü ocaklar 200-350 TL seviyesinde evyeler kez 200-400 tl seviyesinde.

Anlayacağınız bazı rakamlar x2 veya x3 yapılmış durumda, bunuda geçtim eğer bir karavan a 80 bin tl ödeyeceksem o karavanın 1800 kg a bırakın ulaşmasını bunun sözü bile geçmemesi lazım, bu istediklerimle ne yazık ki bu kiloyu aşıyor !!!
Metin beye Kavak kontradan üretsek ben farkını veririm dediğim de aşağı yukarı 100 kg civarında fark ediyor çok değil dedi kendisi, buda elinde zaten üretilmiş olan normal karavanı paraya çevirme olarak anlaşılabilir, neticede hazır var bizi kavak kontra ile uğraştırma muhabbetine döndü. İç kaplamalar ve kumaş seçenekleri karavan için harika ve alıcaklara kesinlikle yardımcı oluyorlar ama dediğim gibi bir karavan a heleki bu kadar ağır bir karavan a bu para verilecekse ince işliçiliğin çok iyi olması lazım. Teşhir deki karavan kapısının önündeki ayak basma yeri gacır gucur ses çıkartıyor, içeride her yerde led ışık kullanılmış ama ledlerin bağlantı noktalarından kablolar çıkmış görünüyor, karavana dıştan baktığınızda camların kenarları macun ile güzelce dönülmüş ama yampiri yumpiri, karavanın önündeki depo alanını havaya kaldırdığınızda bu kapağın içten görüntüsü bune dedirtiyor, duş alanındaki ani su ısıtıcısının kesinlikle başka bir yere monte edilmesi ve pvc su borusunun ortadan kaldırılması gerekiyor, görüntüyü çok bozuyor, ayrıca banyo dolabının kalitesi daha iyi ve fonksiyonel olması lazım.

Kısaca arkadaşlar eğer benim gibi karavan a 80 bin tl ödeyecekseniz haliyle biraz avrupa kalitesi arıyorsunuz, neticede avrupa karavanların değeri de düşmezken ben bu karavanı alıp 3 ay sonra satmak istersem heralde %30-40 arası değer kaybedecektir. Yeni bir üreticiler zaten forumdan okuduğum kadarı ile az bir zamanda çok yol almışlar ama daha kesinlikle zaman var, ben şubat ayındaki CNRExpodaki karavan fuarını bekleyeceğim, öte yandan Gündoğdu Mavera adı altında karavan 6.50 mt monoblok (Tek parça) karavan üretmeye başladı ki bu harika bir haber, ağırlık yönünden müthiş fark edecektir, bu karavanında fuara yetişeceğini zannediyorum.

Son olarak yerli olur tabiikide ama bu kalite + fiyat ile değil.

Saygılarımla.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,440
Mesajlar
1,517,983
Kayıtlı Üye Sayımız
172,096
Kaydolan Son Üyemiz
R.K. o.oğlu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst