Ortiz Karavan Alınır Mı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tdediler Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 67
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 67,405

ERBA mı ORTİZ mi

  • ERBA

    Kullanılan: 6 14.3%
  • ORTİZ

    Kullanılan: 36 85.7%

  • Kullanılan toplam oy
    42


Hayirli olsun karavaniniz. Keske bir de "elektrikli tuvalet" olmadaydi. Tuvalet sabah , aksam olmadi gunde bir kez bosaltilmali. Deposunun buyuk olmasina gerek yok bence. Yolda giderken bosaltmayacaginiza ve bizdeki kamp alanlarinda atik deposu olmadigina gore bosaltim zor olacak gibi.
 
Son düzenleme:

Sevgili bartek, iyi dileğiniz için teşekkür ederim. Sizi geç yanıtlayabildim, kusura bakmayın. Aşırı sıcaklar ve iş yoğunluğu derken foruma girmeye ancak zaman bulabildim. Tuvalet konusundaki hassasiyetiniz önemli. Ancak karavanımı yılda bir ay Didim dışında kullanabileceğim. O da yıllık izinde. Geri kalan süre zarfında Didim Tavşanburnu Orman Kampı'nda duracak. Elektrikli tuvalet eşimin tercihi idi. Bu tercihe karşı durabilme şansımı siz değerlendirin :rolleyes:

Sevgilerimle,
 

Ortiz,Erba,Saly keşke hepsi güzel ürünler çıkarsa gözü kapalı alınır denilebilse..euronun durumu ortada hal böyle iken ortalama bir avrupa karavan 50 bini geçiyor..bu sebepten kendi adıma ciddi olarak yerli karavanlarla ilgileniyorum..

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Merhaba dostlar,

Aslında denizciydim. Yelkenlimi iki hafta önce sattım. Forumun sessiz üyesiyim. Çok değerli bilgileri zaman zaman foruma girip okuyorum.

İlk karavanımı 2016 Ocak ayında Güney Karavana yaptırdım. Teknem ile aynı hafta satıldı.

Çekme karavan arayışım marka bazında uzun zamandır sürüyordu. Başoğlu kardeşleri ziyaret ettim. Bir ara Saly karavanın 4.25 modelini sitesinden inceleyip beğendim. Kızım ile birlikte 10 Haziran'da karavanı görmeye gittik. Bize gösterilen karavanın maalesef ilandaki resimlerle ilgisi yoktu. Ortiz Karavan'dan Murat bey ile daha önce bir görüşme yapmıştık. Doğruca İzmir'e gidip teşhirde görüp beğendiğimiz 5.25 karavanın siparişini verdik. 18 Haziran Pazar günü de karavanımızı teslim aldık.

"Memlekette yıllardır karavan üreten firmalar var, neden bir yıllık firmaya güvenip de sipariş verdin; paranı sokakta mı buldun kardeşim ?" diyen olacaktır mutlaka.

Sadece güvendim.

Güvenimin karşılığını da aldım.

Tip onay belgesinde 1.370 kg ağırlık belirtilmiş karavanı Race Chip taktığım 1.3 Multijet Fiorino ile sorunsuzca Didim'e getirdim. İzmir-Aydın otobanının Çeşme sapağına kadar olan yokuşu kısa bir süreliğine 3. vitese düşerek 4. vitesle çıktım. Didim-Milas sapağından başlayan 3 km. lik sağlam yokuşu da aynı şekilde bitirdim.

Aracımı 2010 Ekim ayında sıfır alırken çeki demirini de taktırmıştım. Römork ve tekne transferleri yaptım. Katar kullanımında deneyimliyim.

Ortiz karavanın yol tutuşu çok iyi. Kurallara uymayan hafif bir araçla çekmeme rağmen beni zorlamadı. Hız kuralına uyup 80 km/saat sınırını asla geçmedim.

Öncelikle zaten 7 yaşını bitirecek olan aracımı değiştireceğim. 130-140 bg civarı torku yüksek bir araç alacağım.

Daha da önemlisi B sınıfi ehliyetimi BE sınıfına yükseltmem gerekiyor. 750 kg üzeri römork çekebilme kuralı bilindiği gibi.

Ruhsat çikarma işlemi Maliye'ye kayıt dahil 30 dakikada bitti. Bir saat içinde de plakam basıldı. Hiçbir zorluk yaşamadım.

Bir önceki karavanım tam teşekküllü muhabir "Cevat Kelle" gibiydi 4 adet ağır mı ağır Würth marka güneş paneli, 3 jel akü, TV, jeneratör vs. vs...

Ortiz karavanımda standart donanıma ek olarak tüm camlarda ve tavan havalandırmada sineklik ve elektrikli tuvalet ile pis su depoları var.

Orijinal 60 amper jel aküye ek 1 adet 80 amper Yiğit jel akü, bir adet fleksibıl 180 watt güneş paneli yetecek. Çünkü TV için tablet kullanacağım. Vodafon TV abonesiyim. Ayda 5 TL ödeyip 40 küsür kanal izliyorum. Her ay kanal ekleniyor. Anten derdi yok. Üstelik internet kotanızı tüketmiyor. Bir adet şarj edilebilir 10 watt gücünde portatif radyo ve müzik kutum var. Bunlar bize yeter.

Karavanda minimal yaşam düşünüyoruz. Aliexpress'ten 2 gözlü (yıkama ve kurutma) portatif çamaşır makinası alacağım.

Buzdolabı ve çamaşır makinasına yetecek kapasitede olan ve teknemde de kullandığım 700 watt devamlı 1.400 watt demerajı olan modifiye sinüs inverter siparişimi de verdim.

İlk mesajım biraz uzun oldu dostlar, kusuruma bakmayın lütfen. Ancak eklemem gereken son bir şey daha var. Yerli üreticilerimizi, hele de yeni başlayan iyi niyetli ve eleştiri/önerilere açık Murat ve Metin kardeşleri küçümsemeyelim. İnanıyorum ki; köstek olunmazsa eğer, bu ekonomik belirsizlikte büyük risk alıp karavan üretimine cesaret etmiş bu ikiz kardeşlerimiz her yeni üretimde bir öncekinin kalitesini aşacak kapasitede insanlar.

Sevgi ve Saygılarımla,
Salim ORHANLI
Bende bu gün Metin ve Murat beylerle tanıştım
Salim bey anlattıklarınızın tamamına katılıyorum müşteri olmadığım halde bana yaptıkları işleri gösterdiler
27 senelik karavan deneyimlerime dayanarak söylüyorum hakikaten çok güzel işler yapıyorlar ve en önemlisi işlerini çok severek amatör bir ruhla yapmaya çalışıyorlar
Ben camper kullanıcısıyım ama eğer bir gün daha az gezip daha uzun süre konaklamayı düşünürsem ilk sırada olacaklar

Saygılarımla
Cem ÇE
 

Daha önce de belirtmiştim,
kullanmadım ama, yerinde detaylı inceledim.

İşlerine sahip, iyi niyetli üreticiler.
İşçilikleri ve malzeme kaliteleri ve müşteri ilişkileri çok iyi.

Ah bir de şu mdf güllesinden kurtulsalar,
10 üzerinden 10 alacaklar.
O zaman diyebilirim ki, avrupa ayarında olacaklar.

İkiz sanayici kardeşlerime başarılar diliyorum.
Yolları açık olsun.
 

Merhabalar,

Son 3 aydır yıllardır içimde yanan karavan ateşini söndürmek hummalı bir araştırma içerisindeyim.
İlk olarak sahibinden üzerinden ilanlarını görerek kendilerinden haberdar oldum ve sonunda bugün fırsat bulup telefonu elime aldım ve kendileri le görüştüm. En baştan söyleyeyim kendileri ile yaptığım telefon görüşmesi haricinde hiç bir münasebetim yoktur. Müşterileri olmayı isteyerek aradım kendilerini.
Metin bey ile 40 dakika telefonda konuştuk, sonuç Ortiz Karavan imalatı bir karavan almaya karar verdim.
Detaylar:
2.0tl 150 hp önden çeker 1600kg stationvagon bir araca sahibim. Motor gücü ve kendi ağırlığı bir çok araca nazaran büyük avantaj iken özellikle yabancı forum ve videolardan edindiğim bilgiye göre sahip olduğumuz aracın boş ağırlığının maksimum %85'i kadar olmalı çekeceğimiz karavanın dolu ağırlığı. Yıllardır ömürleri karavan ile geçmiş ecnebiler bunu bilip bunu söylüyor. Yapı itibariyle özellikle yaşamsal kurallara uyma eğiliminde olan bir insan olduğum için de alacağım karavanın dolu ağırlığının basit bir hesapla 1350kg geçmemesi gerekiyor. Zira şu anda aracımı değiştirirsem karavan alamayacağım. Bu minvalde bir çoğumuzun Ortiz marka karavanlarda müzdarip olduğu tek konu ile alakalı "MDF" kendilerini aradım. "Kavak kontra malzemeden üretim yapmayı kesinlikle istiyoruz mamafih maliyeti ciddi oranda artırdığı için bunu henüz opsiyon olarak dahi sunmuyoruz" dedi Metin bey. Konuşmamızın devamında kendisine hak verdim. Bunun sebebi ise bizlerin hem yapı, hem de ülkemizdeki hayat şartları gereği sineğin yağını sıkan cinsten hesap kitap yapmamız. Bizler malesef alacağımız ürünlerin fiyatını ederine ya da kalitesine göre biçemiyoruz, beynimiz bu şekilde çalışmıyor. Bizler bütçemize göre alacağımız ürünün fiyatını değerlendirip ucuz ya da pahalı diyoruz.
Tüm forumda belki en acemi, en yeni karavan meraklısıyım. Karavancı falan kesinlikle diyemem kendime. Ancak şu var ki yıllardır maliyet hesabı yapıyorum. Bu bağlamda tamamen AL-KO alt yapıya sahip (şasi hariç onu da opsiyon olarak sunuyorlar) 5.25mt boyunda Avrupa için orta büyüklükte sayılabilir ancak Türkiye standartları için büyük sayılabilecek bir karavan için istedikleri fiyat bence kabul edilebilir sınırlarda. Bu kanıya da bir çok yerli üreticinin fiyatlarını inceleyerek vardım.
Metin beyden kavak kontra kullanılmış, yat tipi elektrikli 200lt (pis+gri) su tankı olan, 3 noktadan hava çıkışı olan Webasto ısıtıcılı hali için fiyat sordum bana verdiği fiyat 42000-45000TL arasında oldu. Tam rakam veremiyorum zira KDV eklendi, eklenmedi, opsiyonel isteklerle alakalı son bir pazarlık payı falan derken onların adına fiyat vermek bana düşmez.
Bu opsiyonlarla birlikte yaklaşık 1200kg ağırlığa ulaşan, 5.25mt'lik Avrupa kalitesinde üretilmiş sıfır bir karavan Türkiye standartlarında istenen parayı hak ediyor gibi geliyor bana. Zira bu ebattan daha ufak ve portatif tuvaletin bile opsiyon olarak sunulduğu yerli markalar mevcut.
Diğer yerli üreticilerle hiç bir alıp veremediğim yok mamafih sırf bir işe yeni girdiği için üretici firmalara daha baştan şans verilmemesini inanılmaz saçma buluyorum. Bir işi yıllardır yapanlar da sonuçta o işe zamanında sıfırdan başlamamışlar mı? Kaldı ki bir işi yıllardır yapıp bir arpa boyu yol alamamak da mümkün. Yıllardır aynı işi yapıp kalitesine, ürününe hiç bir artı sağlayamamak da mümkün.
Dediğim gibi hiç bir yerli üreticiye bir sözüm yok. Herkesin rızkı, müşterisi bol olsun. Her üretici değerini bilen müşterilerle denk gelsin.
Ve bizler de müşteri olarak yeni olandan korkmayıp araştıralım, ön yargı ile yaklaşmayalım. Kayda değer pozitif farklılıklar ve umut ışığı görüyorsak da destek olmaktan kaçınmayalım. Bu yazıyı yazmamın da temel sebebi budur. Tekrarlıyorum Ortiz karavan ile değil maddi, yaptığımız telefon konuşması haricinde hiç bir münasebetim bu güne kadar olmamıştır. Ancak umuyorum bundan sonrasında müşterileri olarak olur.
Ne kısa konuşmayı becerebildim, şu hayatta ne de kısa yazmayı.
Sürç-i lisan ettiysem affola.


Saygılarımla,
Oytun.
 

Ben onlara ,
arkada ranza yataklı, orta masalı, önde sabit yataklı ve gezginler için büyük gardroplu bir çizm yollamıştım.
Onu kavak kontralı yapsınlar,
sıraya girilmezse satışta,
ben bu işten bir şey anlamıyorum!!!
 

Ben onlara ,
arkada ranza yataklı, orta masalı, önde sabit yataklı ve gezginler için büyük gardroplu bir çizm yollamıştım.
Onu kavak kontralı yapsınlar,
sıraya girilmezse satışta,
ben bu işten bir şey anlamıyorum!!!
Sayın frigotek aklımdaki plan benim de aynı. Adria'da bahsettiğiniz plan var ancak ölçüler yok. Eğer sizinkinde ölçülendirme mevcutsa ve mahsuru yoksa bahsettiğiniz çizimi paylaşmanızı rica ederim. Metin beyle konuşmamıza istinaden 5.25mt içten içe uzunluk müthiş bir ebat.
En geç önümüzdeki yaza finansal durumumuzu ayarlayıp karavanı alacağım.
Mamafih kavak kontra olacağı için şu anda verdikleri fiyatın aynı olmasını beklemek doğru olmayacaktır.
Kavak kontra hem malzeme olarak zaten pahalı olmasının yanında işlemesi de çok zor/hassas bir malzeme. Ayrıca bir diğer handikapı ise malzemenin dış kaplamasının MDF gibi soğuk pres değil sıcak pres ile (ya da tam tersi birden emin olamadım yanlış bilgi vermek istemem) yapılmasından ve memlekette bu şekildeki pres kaplamayı yapan yer/usta az olduğundan da maliyeti artıyor. Bu bilgileri Ankara Sitelerdeki marangoz tanıdıklardan da teyit ettim. Kavak kontranın kendi ham rengini bir fırsat bulup yerinde görmek istiyorum. Tahtanın kendi sarı/kahverengi tonlarındaki rengi zaten tercih ettiğim sıcak renk olduğu için belki biraz daha şanslı olabilirim.
Planınız paylaşabilirseniz Yılmaz kardeşlerden fiyat isteyeceğim. Sonrasında da ilk fırsatta İzmir e gidip hem aile ziyareti hem showroom gezmesi yapabilirim...
 



Ben 5.25 i de biraz küçülttüm.
Kasa bozamayız dediklerinde, 5.25 de kullanılabilir.

Ara bilgi, kavak kontra işlemek, preslemek o kadar zor ve pahalı bir işlem değil.
Saly küçük tiplerde bile bunu yapıyor, yeter ki, işten yüksünmemek olsun.
Ayrıca, kavak kontra mobilyayı, açık cila ile parlatırsanız,
gayet iç açıcı bir renk ortaya çıkıyor.
Kenarlara Al. zırh ta geçtinizmi mükemmele yakın oluyor.

Ben bu nazlanmalardan bıktığım için,
bu dizayna uygun yaptırdığım şasiyi toplatmaya kara verdim.
İşe başlayınca,
BOMBAYI patlatacağım.

Yeni bir usta ile anlaşmak üzereyim,
işinden memnun kalırsam, onu önereceğim.
Az bekleyin, sonucu alayım,
sizi de ona yönlendirebilirim.

Memnuniyetim oluşursa, bu siteden de çok müşteri gideceğine eminim.

Çizim:
 

Ekli dosyalar

  • 2017 Karavan Yerlş.ÇİZİMİ.docx
    206.8 KB · Görüntüleme: 659
Son düzenleme:

Ben 5.25 i de biraz küçülttüm.
Kasa bozamayız dediklerinde, 5.25 de kullanılabilir.

Ara bilgi, kavak kontra işlemek, preslemek o kadar zor ve pahalı bir işlem değil.
Saly küçük tiplerde bile bunu yapıyor, yeter ki, işten yüksünmemek olsun.
Ayrıca, kavak kontra mobilyayı, açık cila ile parlatırsanız,
gayet iç açıcı bir renk ortaya çıkıyor.
Kenarlara Al. zırh ta geçtinizmi mükemmele yakın oluyor.

Ben bu nazlanmalardan bıktığım için,
bu dizayna uygun yaptırdığım şasiyi toplatmaya kara verdim.
İşe başlayınca,
BOMBAYI patlatacağım.

Yeni bir usta ile anlaşmak üzereyim,
işinden memnun kalırsam, onu önereceğim.
Az bekleyin, sonucu alayım,
sizi de ona yönlendirebilirim.

Memnuniyetim oluşursa, bu siteden de çok müşteri gideceğine eminim.

Çizim:
Çiziminizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim. Benim aklımdaki plan da kabaca bu fakat 5.25'e oranlayıp biraz daha büyütmem gerekir.
Çok anlamadığım işler olmasından kaynaklı şase, torsiyonlu dingil, kaplin kabaca alt takımın tamamını kendini kanıtlamış bir markanın ürününden kullanmayı tercih ederim. Bir karavanın yoldaki stabilitesi ve güvenliği bu parçalar ve doğru ağırlık dağıtımından oluştuğu için tercihim AL-KO'dan yana olacak.
Bu konudaki bir yorumunuzu okuduktan sonra Başoğlu'nun 5.25 karavanına baktım. mobilya, dolap tasarımı benim istediğim gibi üste açılan ve teknelerdeki kilitli kibar düğme sistemi kullanılmış.
Kavak kontra mobilyaları nerede yaptıracaksınız ve kabaca bir fiyat aldınız mı? O konuda desteğinizi alabilirim ileride.

Saygılarımla.
 


Selamlar iyi geceler, bugün karavan dünyasına adım atacak sözleşmemizi Ortiz karavan ile yaptık her iki taraf içinde hayırlı, uğurlu olsun. Gezi ve tatil dışında iş amaçlı da kullanmayı planladığımız karavan için Metin beyle uzun ve yararlı olacağına inandığım bir çok görüşme yaptık, bu görüşmeler neticesinde işimize yarayacak donanımlı bir karavanın üretimine karar verdik. Metin beyin isteğimize göre iç dizayn konusunda yardımları ve kullanım amaçlarımızı karşılaması açısından önerileri ve bizim taleplerimizi hoşgörü ile karşılayarak çözümler üretmesi müşteri memnüniyeti açısından beni ve eşimi mutlu etti. Hayırlısı ile 20 gün içinde karavanımızı teslim alacağız. Yukarıda da belirttiğim gibi iş amaçlı da kullanacağımız karavanı iş seyahatlerinde ekiple gezdiğimiz için ducato araçımız ile çekeceğiz. Tatil amaçlı seyahatlerimizde ise 1.6 dizel multi jet 110 bg linea araçımıza bağlayacağız. Kullanıma başladığımızda ortiz karavan ile yaşadığımız deneyimleri sizlerle paylaşacağım.. Saygılarımla...
 

Bu konudaki bir yorumunuzu okuduktan sonra Başoğlu'nun 5.25 karavanına baktım. mobilya, dolap tasarımı benim istediğim gibi üste açılan ve teknelerdeki kilitli kibar düğme sistemi kullanılmış.
Malesef, Türkiyedeki en kaliteli karavanları imal eden Engin BAŞOĞLU, standart karavan üretimini bıraktı..
Sadece Caretta üretimi yapıyor.. Büyük bir başarı ile de imalatının çoğunu yurt dışına satıyor.Ne mutlu..
Ben de yakında bir sürpriz yapabilirim. Kavak kontralı, 5 kişilik karavanın imalatına başladık. İmalat sona yaklaşınca üretim fotoğraflarını paylaşacağım.
 



Malesef, Türkiyedeki en kaliteli karavanları imal eden Engin BAŞOĞLU, standart karavan üretimini bıraktı..
Sadece Caretta üretimi yapıyor.. Büyük bir başarı ile de imalatının çoğunu yurt dışına satıyor.Ne mutlu..
Ben de yakında bir sürpriz yapabilirim. Kavak kontralı, 5 kişilik karavanın imalatına başladık. İmalat sona yaklaşınca üretim fotoğraflarını paylaşacağım.

Yanlış anlamadım ise, karavan imalatına mı başlayacaksınız ?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,441
Mesajlar
1,517,991
Kayıtlı Üye Sayımız
172,096
Kaydolan Son Üyemiz
R.K. o.oğlu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst