Ynt: Otomatik Şanzman Ayarlanması!
Haynes yayıncılığın, sırf bu aracım için Canada' dan getirttiğim Repair Manual' ında, "Front Band" için ( kickdown/yani roket tabir ettiğimiz şey ) ve "Rear Band" için ( low-reverse ) diyor.
--Ön band kickdown(roket) içinmiş.
--Rear Band' la alakalı "reverse" dediği geri vites oluyorda ( tabi burada reverse başka manada kullanılmıyorsa ) Low dediği ne?
Arazi Low' undan bahsetmiyor herhalde, çünkü bildiğim kadarıyla reverse bandının ve bu automatic transmission adjustment' ının transfer case dediğimiz arazi şanzmanıyla alakası yok.
-Ön band ayar vidası şanzman dışında...
-Rear band ayarı şanzman içinden, fluid pan söküldüğünde ulaşılıyor ve ayarlanıyor...
Aynen: FRONT BAND (KICKDOWN)
........bla.....
......bla.......
.......bla......
4. Loosen the adjusting screw locknut approximately five turns (Ayar vidası kilit somununu beş tur kadar gevşetin), then loosen the adjusting screw a few turns ( ayar vidasını biraz gevşetin) . Make sure the adjusting screw turns freely ( ayar vidasının serbestçe döndüğünden emin olun ) , with no binding (bind yapmadan ( binding: bağlamak, zorlamak manalarına gelir, hangi manasını alacağız) ); lubricate it with penetrating oil if necessary ( gerekiyorsa içe işleyen veya keskin bir yağ ile yağlayın. Pas sökücü gibi bir yağlayıcıyı kastediyor di mi? ) ( Burada anlatmak istediği rahatça dönmez ise, yani gerekiyorsa, zorlamadan yağlayın.... Di mi? )
5. Tighten the adjusting screw to the torque listed in the specifications section .....bla bla bla.........., then back it off the number of turns listed in the specifications.
( ayar vidasını belirttiğimiz torkda sıkın, sonra (back off: geri çekmek) belirttiğimiz tur sayısında geri çekin -yani gevşetin mi diyor- sıktığımız şeyi niye gevşetelim yavvv.... )
Hold the screw from turning, then tighten the locknut to the torque listed.
( Ayar vidasını dönmemesi için tutun , sonra kilit somununu belirtiğimiz torkda sıkın )
Mesala, 46RE kodlu şanzman için "adjustment spec.: tighten to 72 in-lbs, back-off 2-7/8 turns" diyor.....
1.sabitleme vidasını yaklaşık 5 tur gevşetelim.
2.ayar vidasını da rahat dönene kadar gevşetelim, gerekiyorsa yağlayalım.
3.ayar vidasını önce gerekli torkta sıktık ( 72in-lbs ), sonra belirttiği tur sayısında gevşettik (2 tur+1 turun 8de7si kadar).
4.kilitleme somununu gerekli torkta sıktık ( 72in-lbs )
---ön band ( kayış ) ayarı bitti----
Şimdi benim bu işi doğru tercüme ettiğimi farzedelim ve arka kayış ayarına geçelim:
1.Loosen the adjusting screw locknut and back it off four turns.
( Şimdi ben burada takıldım, kilit somununu gevşetin ve "onu" 4 tur açın diyor. Daha sonraki maddede ön kayışta olduğu gibi ayar vidasını gevşetmekten bahsetmediğine göre, "onu" diyerek kastettiği ayar vidası, di mi? Yani; burada sabitleme vidasını gevşetin ve ortasındaki ayar vidasını 4 tur gevşetin diyor di mi? )
2.ayar vidasını önce gerekli torkta sıktık ( 72in-lbs ), sonra belirttiği tur sayısında gevşettik ( bu şanzman kodunda arka band için 2 tur ).
4.kilitleme somununu gerekli torkta sıktık ( 72in-lbs )
---arka bandda bitti----

Alp Usta Heh... Hehhhh... Ben öğrendim galiba. Yaparım. Sıraya geçin, kaynak yapmayın! ZJ' lerinizin şanzman kayışlarını ayarlıcam....
Şimdi bu manual' e göre 1999 model ve üstündeki Grand Cherokee' lerde bulunan 45RFE ve 545RFE kodlu şanzmanlarda kayış ayarı yok/gerekmiyor.. -Yırttılar- onlar zaten zj değil-hadi eve-ders bitti
Soru : GC' lerde; 42RE, 42RH, 44RE, 46RH, 46RE, 45RFE, 545RFE ( son ikisine ayar yok, onlar hopdediks gibi küçükken kazana düşmüş

) olmak üzere bi sürü kodda şanzman tipi ve hepsinin ön arka bandda olmak üzere ayrı ayar değerleri var.
Şanzman kodları; 1993 ve altı modellerde şanzman bloğunun sağ arkasında, 1994 ve üstü modellerde şanzman bloğunun solunda, hemen yağ karterinin üstünde gruplandırılmış. Bu bahsettiğim yerlerde bi sürü numara grubunun içinde hangisi kod' dur veya kolaylıkla ayırdedilebiliyor mu, bilmiyorum. Müsait olan arkadaş bakar bakmaz bizi bilgilendirsin lütfen!!!
Bu ayar ölçüleri kodlara göre, ön ve arka olmak üzere aşağı yukarı 5 kombinasyonda.
Ben ustaların şanzman kodlarına göre ayrı ayrı iş yaparak, bu kadar hassas ayar yapacağını hiiiççççç zannetmiyorum!( bazı kodda: 2 tur+1 turun 8de5i kadar açılıyor, bazı kodda: 2 tur+1 turun 8de7si kadar açılıyor v.s. v.s. )
Peki nolcek?
Lütfen bu konudaki tecrübeli arkadaşlar bu ayarlar yanlış yaplıdığında ne sorunlarla karşılaşabilecğimizi yazsın. 2 den 3 e geçerken mi sorun olur, Geri vitese mi geç geçer, kickdown mu yapmaz, yanlış mı yapar. Nedir yani???
Cevaplarınızı bekliyorum.....
Eyvallah.......