Otomatik Şanzman Ayarlanması!

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Alfonse Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 37
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 25,433

Alfonse

Zirve
Mesajlar
4,954
Tepkime Puanı
50
Elimdeki kaynakları ve siteyi araştırdım. Cevap bulamadım....
Bilgi ve tecrübeleriniz lazım....

95 5.2 v8 Gc kullanıyorum...
Elimdeki kaynaklarda otomatik şanzman kayışlarının 50.000 km' de veya ihtiyaç duyulduğunda ayarlanması gerektiği yazıyor ( Automatic transmission band adjustment ) ve bu ayarlamanın nasıl yapıldığı İngilizce anlatılıyor. Bazı resimlerde var fakat pek detaylı değil ve İngilizce bilmeme rağmen teknik kelimeler kullanıldığı için anlayamadım...

1) Bu ayar; şanzmanda ki ön ve arka band lara uygulanıyormuş, detaylı ayar şeklini tarif edebilir misiniz? Türkçe kaynak ve/veya link verebilir misiniz?
2) Bu ayarın yapılması gerektiğini; şanzman veya araç bize nasıl hissetirir, ayar ihtiyacı belirtileri nedir, ayara gerek olup olmadığının test yöntemleri neler?
3) Ayarsızsa ve ayar yapmazsak kısa ve uzun vadede nasıl sorunlar yaşarız?
4) Herhangi bir sorun yoksa ve ince test yaptığımızda da sorun hissedilmezse dahi periyodik olarak bu ayarı yaptırmamız gerekiyor mu?

Cevaplarınız bekliyorum..... Şimdiden Teşekkür ederim.....
 

Etiketler
Ynt: Otomatik Şanzman Ayarlanması!

otomatik şanzuman ayarı basınç saati ile yapılıyor olmalı. eğer elektronik bir kontrol aksamı varsa zaten ayar yapılamıyor. ben otomatik şanzuman tamiri yaptırdım aracın çekişi iyileşti, ara hızlanmaları değişti ve aracın gazdan ayağı çekince ki akışı iyileşti. hiçbir ayar yapılmadı tüm şanzuman toplandıktan sonra eskisi gibi çalışmaya devam etti.
 

Ynt: Otomatik Şanzman Ayarlanması!

Alfonse' Alıntı:
Elimdeki kaynakları ve siteyi araştırdım. Cevap bulamadım....
Bilgi ve tecrübeleriniz lazım....

95 5.2 v8 Gc kullanıyorum...
Elimdeki kaynaklarda otomatik şanzman kayışlarının 50.000 km' de veya ihtiyaç duyulduğunda ayarlanması gerektiği yazıyor ( Automatic transmission band adjustment ) ve bu ayarlamanın nasıl yapıldığı İngilizce anlatılıyor. Bazı resimlerde var fakat pek detaylı değil ve İngilizce bilmeme rağmen teknik kelimeler kullanıldığı için anlayamadım...

1) Bu ayar; şanzmanda ki ön ve arka band lara uygulanıyormuş, detaylı ayar şeklini tarif edebilir misiniz? Türkçe kaynak ve/veya link verebilir misiniz?
2) Bu ayarın yapılması gerektiğini; şanzman veya araç bize nasıl hissetirir, ayar ihtiyacı belirtileri nedir, ayara gerek olup olmadığının test yöntemleri neler?
3) Ayarsızsa ve ayar yapmazsak kısa ve uzun vadede nasıl sorunlar yaşarız?
4) Herhangi bir sorun yoksa ve ince test yaptığımızda da sorun hissedilmezse dahi periyodik olarak bu ayarı yaptırmamız gerekiyor mu?

Cevaplarınız bekliyorum..... Şimdiden Teşekkür ederim.....
bahsettiginiz şey GC lerin transfer case lerindeki zincir için sanırım (drıver chain) bu kayış degil
 

Ynt: Otomatik Şanzman Ayarlanması!

[attachment=1]
burda görünen zincirden bahsettiginizi düşünüyorum (bazı ingilizce kaynaklarda bu tip malzemeler için belt tanımı kullanılıyor buda çeviride kayış olarak çevrildiğinde karışıklık olabiliyor)

transfer-case-cutaway.jpg
 

Ynt: Otomatik Şanzman Ayarlanması!

Selamlar ,
Geçenlerde uğradığımda , Akgün usta Yağ değişimi için karter(Ot. Şanzıman) söküldüğünde band ayarlarına da bakılmasının uygun olduğunu söylemişti . Benim duyduğum kadarı ile band ayarı denilen şey vites kutusunun içinde .

Ama ne yazık ki ayarı nasıldır ? Ne zaman yaptırmak gerekir etraflı bilgiye sahip değilim . Burda konu aydınlatırlırsa bilgilenmiş olacağız .

Saygılarımla ...
Barış
 



Ynt: Otomatik Şanzman Ayarlanması!

Merhaba,

Türkçe kaynak bulmaz zor olabilir. Ben dilim döndüğünce yardımcı olamaya çalışacağım;


frontband.jpg


Ayar vidası vites kutusunun sürücü tarafında, gaz pedalı valfinin yanında. Yukarıda resimde vidanın tam yeri gösteriliyor. Buradaki kilit contasını gevşetip, ayar vidasını 8 Nm güç ile sıkmak ve biraz gevşetmek gerekiyor. Ama kullanılan aletlerden ve transmission fluid'larının değişimi gerekebileceğinden bu işi serviste yapmak gerek diye düşünmekteyim.

Selamlar,
Kaan
 

Ynt: Otomatik Şanzman Ayarlanması!

Haynes yayıncılığın, sırf bu aracım için Canada' dan getirttiğim Repair Manual' ında, "Front Band" için ( kickdown/yani roket tabir ettiğimiz şey ) ve "Rear Band" için ( low-reverse ) diyor.

--Ön band kickdown(roket) içinmiş.

--Rear Band' la alakalı "reverse" dediği geri vites oluyorda ( tabi burada reverse başka manada kullanılmıyorsa ) Low dediği ne?
Arazi Low' undan bahsetmiyor herhalde, çünkü bildiğim kadarıyla reverse bandının ve bu automatic transmission adjustment' ının transfer case dediğimiz arazi şanzmanıyla alakası yok.

-Ön band ayar vidası şanzman dışında...

-Rear band ayarı şanzman içinden, fluid pan söküldüğünde ulaşılıyor ve ayarlanıyor...

Aynen: FRONT BAND (KICKDOWN)
........bla.....
......bla.......
.......bla......
4. Loosen the adjusting screw locknut approximately five turns (Ayar vidası kilit somununu beş tur kadar gevşetin), then loosen the adjusting screw a few turns ( ayar vidasını biraz gevşetin) . Make sure the adjusting screw turns freely ( ayar vidasının serbestçe döndüğünden emin olun ) , with no binding (bind yapmadan ( binding: bağlamak, zorlamak manalarına gelir, hangi manasını alacağız) ); lubricate it with penetrating oil if necessary ( gerekiyorsa içe işleyen veya keskin bir yağ ile yağlayın. Pas sökücü gibi bir yağlayıcıyı kastediyor di mi? ) ( Burada anlatmak istediği rahatça dönmez ise, yani gerekiyorsa, zorlamadan yağlayın.... Di mi? )
5. Tighten the adjusting screw to the torque listed in the specifications section .....bla bla bla.........., then back it off the number of turns listed in the specifications.
( ayar vidasını belirttiğimiz torkda sıkın, sonra (back off: geri çekmek) belirttiğimiz tur sayısında geri çekin -yani gevşetin mi diyor- sıktığımız şeyi niye gevşetelim yavvv.... )
Hold the screw from turning, then tighten the locknut to the torque listed.
( Ayar vidasını dönmemesi için tutun , sonra kilit somununu belirtiğimiz torkda sıkın )

Mesala, 46RE kodlu şanzman için "adjustment spec.: tighten to 72 in-lbs, back-off 2-7/8 turns" diyor.....
1.sabitleme vidasını yaklaşık 5 tur gevşetelim.
2.ayar vidasını da rahat dönene kadar gevşetelim, gerekiyorsa yağlayalım.
3.ayar vidasını önce gerekli torkta sıktık ( 72in-lbs ), sonra belirttiği tur sayısında gevşettik (2 tur+1 turun 8de7si kadar).
4.kilitleme somununu gerekli torkta sıktık ( 72in-lbs )
---ön band ( kayış ) ayarı bitti----

Şimdi benim bu işi doğru tercüme ettiğimi farzedelim ve arka kayış ayarına geçelim:
1.Loosen the adjusting screw locknut and back it off four turns.
( Şimdi ben burada takıldım, kilit somununu gevşetin ve "onu" 4 tur açın diyor. Daha sonraki maddede ön kayışta olduğu gibi ayar vidasını gevşetmekten bahsetmediğine göre, "onu" diyerek kastettiği ayar vidası, di mi? Yani; burada sabitleme vidasını gevşetin ve ortasındaki ayar vidasını 4 tur gevşetin diyor di mi? )
2.ayar vidasını önce gerekli torkta sıktık ( 72in-lbs ), sonra belirttiği tur sayısında gevşettik ( bu şanzman kodunda arka band için 2 tur ).
4.kilitleme somununu gerekli torkta sıktık ( 72in-lbs )
---arka bandda bitti----

:smiley: :smiley: :smiley: Alp Usta Heh... Hehhhh... Ben öğrendim galiba. Yaparım. Sıraya geçin, kaynak yapmayın! ZJ' lerinizin şanzman kayışlarını ayarlıcam.... :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Şimdi bu manual' e göre 1999 model ve üstündeki Grand Cherokee' lerde bulunan 45RFE ve 545RFE kodlu şanzmanlarda kayış ayarı yok/gerekmiyor.. -Yırttılar- onlar zaten zj değil-hadi eve-ders bitti :smiley:

Soru : GC' lerde; 42RE, 42RH, 44RE, 46RH, 46RE, 45RFE, 545RFE ( son ikisine ayar yok, onlar hopdediks gibi küçükken kazana düşmüş :smiley: ) olmak üzere bi sürü kodda şanzman tipi ve hepsinin ön arka bandda olmak üzere ayrı ayar değerleri var.

Şanzman kodları; 1993 ve altı modellerde şanzman bloğunun sağ arkasında, 1994 ve üstü modellerde şanzman bloğunun solunda, hemen yağ karterinin üstünde gruplandırılmış. Bu bahsettiğim yerlerde bi sürü numara grubunun içinde hangisi kod' dur veya kolaylıkla ayırdedilebiliyor mu, bilmiyorum. Müsait olan arkadaş bakar bakmaz bizi bilgilendirsin lütfen!!!

Bu ayar ölçüleri kodlara göre, ön ve arka olmak üzere aşağı yukarı 5 kombinasyonda.

Ben ustaların şanzman kodlarına göre ayrı ayrı iş yaparak, bu kadar hassas ayar yapacağını hiiiççççç zannetmiyorum!( bazı kodda: 2 tur+1 turun 8de5i kadar açılıyor, bazı kodda: 2 tur+1 turun 8de7si kadar açılıyor v.s. v.s. )
Peki nolcek?
Lütfen bu konudaki tecrübeli arkadaşlar bu ayarlar yanlış yaplıdığında ne sorunlarla karşılaşabilecğimizi yazsın. 2 den 3 e geçerken mi sorun olur, Geri vitese mi geç geçer, kickdown mu yapmaz, yanlış mı yapar. Nedir yani???

Cevaplarınızı bekliyorum.....
Eyvallah.......
 

Transfer case' e giden zincir ayrı bişey!

CEM50' Alıntı:
bahsettiginiz şey GC lerin transfer case lerindeki zincir için sanırım (drıver chain) bu kayış degil

O Ayrı, Arazi şanzmanına tahrik veren zincir o, benim bahsettiğim kayışla alakası yok.
 

Birazcık sitem, beklenti tekrarı, tork değerleri tablosu...

Arkadaşlar,
Ben dün gece saatlerce uğraşıp yukarıdakileri hazırladım, sabah acilen rahatsızlandım, çok ağrım vardi ve hastaneye gittim, kırmızı reçeteli ciddi bi ağrı kesici yaptılar, bütün gün serum yiyip yattım. Eve geldim şimdi ve belki operasyon gerekecek,

fakat konuyla ilgili kimse fikir ve bilgi eklememiş, rica etsem, olmamı......

Yeni farkettim, bi noktada yanlış bilgilendirme yapmışım. Locknut denilen kilit somunu veya bildiğimiz adıyla sabitleme somunun sıkma torku ayar vidasından farklı. Aşağıda gerekli ölçüyü "Torque Specifications" başlığında, resimlerde görebilirsiniz.....

Kullandığım yayının ilgili kısımlarını tarattım, aşağıda inceleyebilirsiniz.......


[attachment=1]​

tara0001.jpg
 





Ynt: Otomatik Şanzman Ayarlanması!

çok büyük geçmiş olsun kısa sürede saglıgınıza kavuşmanız dilegi ile
 

Ynt: Otomatik Şanzman Ayarlanması!

$merhabalar bu otomatık sanjıman ısı ne motor ıscılıgıne ne duz sanjıman nede dıfransıyel ıscılıgıne benzemez bu otomatık sanjıman her ustanın ısı bılgısınde degıldır herkes bırseyler der ya cok ıyı olur yada kotu sonuc verır.hıc bu ıslerle ugrasmayın ıyı bır ustaya guvenın ve bakımını ve alın en ıyı sonuc budur...saygılarımla
 

Ynt: Otomatik Şanzman Ayarlanması!

En doğru bilgi bu servis kılavuzlarındadır. Eğer düzgün tercüme edip iyi bir ustaya uygulatabilirseniz en iyi sonucu alırsınız. Kolay gelsin ;)
 

Ynt: Otomatik Şanzman Ayarlanması!

Murat bey çok haklısınızda elinde kitap bezeri dökümanla ustanın yanında elinizde silhlada dikilseniz malesef hoca bildigini okuyo
 



Ynt: Otomatik Şanzman Ayarlanması!

başınıza bela almamak için düzgün bir ustaya gidin sonra astarı yüzünden pahalıya gelır
bostancı sanayinde avni usta var otomatikci onu tavsiye ederim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,983
Mesajlar
1,526,762
Kayıtlı Üye Sayımız
166,732
Kaydolan Son Üyemiz
abdvize

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst