Orta halli bir Td5'in fiyatı - 1999 V8 Serie II Fiyatı = X ise;
X için 5 yıl kredi faizi toplamı < 5 yıllık toplam vergi ise ; Bence kredi ile bir TD5 Serie II
Yok efendim tersi ise o zaman Disco I ... Rahat rahat kullanılır ama 5 yıl sonra V8 bir Disco I'in değeri yok denecek kadar az olabilir..
Doğru söylüyorsunuz...Ben esasında ilk söylediğinize takıldım kaldım...Bende hem günlük hayatta, hemde aktivitelerde düşündüğüm için dediğiniz gibi II diyorum...Yoksa I almak kolay...
10.000 Euro = 18.500 YTL / 48 Ay = 613 Ytl aylık
Kredi faiz yükü = 11.000 YTL
8 vergi dönemi var önümüzde.... 11.000/8= 1.375 YTL
Mevcut Td5 vergisi ile V8 vergisi arasında her zaman 1.375 YTl olacaksa ?
Ve
Dönem sonunda elinizde Dizel ve ekonomik bir araç olacak ki.. Satış bedeli zaman sürecinde daha az azalacak..
10.000 Euro = 18.500 YTL / 48 Ay = 613 Ytl aylık
Kredi faiz yükü = 11.000 YTL
8 vergi dönemi var önümüzde.... 11.000/8= 1.375 YTL
Mevcut Td5 vergisi ile V8 vergisi arasında her zaman 1.375 YTl olacaksa ?
Ve
Dönem sonunda elinizde Dizel ve ekonomik bir araç olacak ki.. Satış bedeli zaman sürecinde daha az azalacak..
Serdarın söylediği aslında mantıklı, hatta v8 hastalığıma rağmen TD5 in performansı çoğu yerde v8 den iyi ve oldukçada sessiz ve güçlü bir motor.
Fakaat her gece 10000 euro borçlu uyumak var, ve daha önemlisi Disco II TD5 ile araziye girmek her bakımdan çok fazla risk taşıyor, hasar ve masraf çıkarma anında bir defada v8 in yıllık vergisini katlayabilecek arızalarla boğuşma riski beni korkutuyor.
Düzyol ve satılabilirik performansı kesinlikle tartışılmaz ama Arazi işi Serdar kadar gözü kara değilseniz biraz zor. Ayrıca arazide uzun süre kullandığınızda kolay ve iyi fiyata satılabilirliği kesinlikle azalacaktır.
Biraz düşününce Disco I V8 bana hem fiyat hemde her yola gelmesi açısından daha mantıklı geldi. Burada en alt disco I v8 15000 ytl ile uygun fiyatlı bir TD5 25000 Euro =45000 Ytl arasında 30000 ytl lik bir fark var ki iyice bir sıfır km dizel binek araç fiyatı sayılır.
Sonuç olarak Garajımda bir Disco II TD5veya Disco II V8 olmasını çok isterim ama onunla araziye girermiyim ? Ben karar veremedim.
Disco II hep soft arazi aracı olur, tabii ki Serdar peşimizden geliyor Disco II ile ama çekinerek gelmek var gazlayarak gelmek var fark burada
ama tamamen tercih meselesi, Disco II bence çok şık bir araç hem dizaynıyla hem konforuyla etkileyici bir araç ama hard offroad yapmak ciddi bir ekstra bütçe ister
eğer ki karar Disco II den yana olursa Serdara katılırım kesinlikle TD5 almak gerek
Disco I ise kesinlikle V8