Proje Lada Niva 92 Restorasyon

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Samsun Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,775
Yeni taban döşemesi yapıldı.





Arka tarafta yanlara, tekerleklerin üzerine gelen kısımlara plastik döşeme elemanları monte edildi.





Ön tarafta kapı iç döşemeleri yenilendi, kapı kolları yenilendi, ekstradan kapı içlerine cep eklendi. Ayrıca otomatik cam sisteminin ekipmanları yenilendi.




Tamponun önüne arabayı şık gösteren bir tampon koruma demiri takıldı. Arka taraflara da sinyal lambası konuldu. Jantlar siyaha boyandı.

 







Elinize emeginize Saglik kesenize bereket. Kazasız belasız sürüşler paylaşım için teşekkürler
çok güzel yapmışsınız ölmüş bir nivayı yeniden ayağa kaldırmışsınız elinize sağlık ,bol çamurlu gezmeler dilerim . bir sakıncası yoksa bazı niva malzemelerine ihtiyacım var siz nereden temin ettiniz yaza bilirmisiniz
 

Ellerinize ,emeğinize sağlık . Çok güzel olmuş aracınız güle güle kullanın . Niva merakı başladı bende bu aralar sakıncası yoksa aracın maliyeti ne oldu öğrenebilir miyim
 

nasıl peki memnunmusunuz. bende bir niva düşünüyorum. 10-12 bin verip kendimmi toplatayım yoksa 15- 20 bin verip hazırmı alayım. İşte burada takılıp kalıyorum. uzun zamandır niva yı araştırıyorum. Yeni üretimler Türkiye Pazarına girmediğinden kimse elindekinin iyisini satmıyor gibime geliyor.
 

ayıptır sorması şu ana kadar masraf ne oldu? bir de motordan, şansımandan hiç sıkıntı yaşamadınız mı?
 

Güzel bir paylaşım olmuş.. Teşekkürler..

İlginçtir, konuyu açan arkadaşımız, iki aydır foruma girmemiş!..

Herhalde aracından çok memnun kaldı, bir türlü inemiyor!..
 



ben de araca yapılan işlemlerin ne kadara mal olduğunu merak ediyorum açıkcası
 

konuyu yeni farkettim. gerçekten epey emek harcamışsınız. bir şey sormak istiyorum. önüne vinç takmayı düşünmüyormusunuz? hem daha sportif durur hem de arazi de işe yarar.
 


Maliyet en az 40bin TL harcadım.

Aracımın hem benzinde hem de LPG'de sorunsuz çalışmasını ve kafam rahat bir şekilde şehirler arası yolculuk yapmak, off-road yapmak için İzmir Sever Oto'dan sıfır orjinal kutusunda RUS malı yeni karbüratör temin ettim. Çünkü karbüratörüm sıkıntılı çalışıyordu ve LPG sistemim neredeyse 10 yıllık. Bunları değiştirince rahat ettim.

Arka diferansiyelde ötme olduğu (ağlama sesi) için komple herşeyiyle sökülüp tamamen sıfır orjinali olan yenisiyle değiştirilmiştir.

Tüm yedek parçalar, Samsun yetkili Lada yedek parçacısı Oto Fenler’den alınmıştır. (Sahibi Muammer Bey’e teşekkürler)

Son durum:











 
Son düzenleme:

LPG'lidir ve ruhsata işlidir. Aracın tüm LPG sistemi (tüp tankı, tüp beyni vs.) komple yenilenmiştir. Tüp tankının süresi, 2027 yılına kadar geçerlidir. Her şeyiyle yenileyip muayeneden geçirdim çünkü sistemin hepsi nerdeyse 10 yıllıktı. Randıman değişti. Yakıt tüketimi azaldı.







 



Teker bilyaları, rot, rotil, kaliper, fren beyni, fren ana merkezi, balatalar, frne hortumları, benzin hortumları, radyotör hortumu vs. Ön takımları tamamen değiştirdim. Frenler çok güzel oldu.

Orijinal karbüratörü değiştirince zaten arabanın rölantisi, sesi her şey düzeldi.

En önemlisi arabayı klasik ateşlemeden, elektronik ateşlemeye çevirttirdim. Böylece meksefeydi, platin meme yapmıştı, vs. gibi dertlerden artık kurtuldum. Cidden performans çok değişti.

Şarj dinamosu ve marş dinamosunun tüm bakımları yapıldı. İlk mesajda bahsettiğim (2016) akü bitti. Bosch marka 72 Amperlik yeni aküyü daha yeni taktık.

Lastikler 205/55/R16 Pirelli kış lastikleridir. Sıfır ayarında tertemiz. Ayrıca 4 adet sıfır ayarında OK144 lastiklerim ve offsetli jantlarım da var. Yani toplam 8 lastik ve 8 jant (2 takım set) mevcut. Duruma göre değiştiriyorum.

Arazi vitesi ayarları yapıldı.

Biraz maddi olarak bizi yiyor, ancak her bir değişimde/düzelmede daha da kendine aşık ediyor. Cidden uyuşturucu gibi bir şey bu Niva...
 
Son düzenleme: