Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moonwalker_arc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,054
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 152,445
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Mad-Line' Alıntı:
Uğur Bey işlerin yoğunluğu sebebiyle fazla internete giremez olmuştum ki bugün başlığı görünce işi gücü bir kenara bırakıp güzelce baştan sona okudum yapılanları, maşallah harika bir iş çıkıyor, bol kolay temin edilebilir yedek parçalar, yapılmış olan sağlam işler herşeye değer tabrikler. Araç yürüdükten sonra da yavaş yavaş kalan kısımları tamamlanır :smiley:


Bu arada alıntı yaptığım konu üzerine nacizane tavsiyelerim olacak, difransiyellere ön arka trackbar yapılması çok iyi olur, aşağıdaki kol yapılıp difransiyeller şasiye sabitlendiyse ayrı, diğer resimlerde kolu göremedim de :smiley:


index.php


İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim.Bu kolu yapacaz, malzemeleri hazır ayakları vs. plazmada kesilmiş ancak bu kolu sabitleyeceğimiz iç şase şanzımanlar atıldıktan sonra iptal olacak ve yenisi yapılacak yani dolayısıyla şu an kolu yapamıyoruz, önce şanzımanları atıp iç şaseyi tekrardan yapıp kolu da o şaseye göre yapmamız gerekiyor.


Bu kolu da sadece arka taraf için yapacağız, ön için herhangi birşey yapmayı şu an düşünmüyorum.Ancak ön için pratik bir şekilde iptal edilebilen bir denge kolu projemiz var ancak ayrıntıları netleştiremedik.Araziye girerken basit bir şekilde devre dışı bırakabileceğimiz bir denge kolu olursa, hem asfaltta virajlara rahat girebilir hem de arazide artikülasyon limitlerini zorlayabiliriz.


Bahsettiğim sistem öyle vakumlu yada elektrikli (işin açıkcası masraflı) bir sistem olmayacak, pratik bir kol çekme, sistemiyle çalışabilecek birşey düşünüyoruz.
Bu konuda fikirleriniz varsa paylaşırsanız sevinirim :smiley:
 

Etiketler
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bizim araçlarda kullanılan basit model aynen bahsettiğiniz gibi pimli viraj denge çubuğunu serbest bırakan bir parçayı bu kadar şeyi yaptıktan sonra kolayca yaparsınız :smiley:


rc-jeep-sway-bar-disconnects-1187.jpg

bu model bence en kullanışlı olanı kullanışlı pimi çekip ara borulaları da arabaya atıp devam;)
diğer taraftan ön difransiyeli de şasiye sabitlemek gerekecek arkayı kolla halledicekseniz önüde trackbar şeklinde yaparsınız her iş biter, ön difransiyelin arazide-yolda sağa sola kayması çok masraf açar
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Mad-Line' Alıntı:
Bizim araçlarda kullanılan basit model aynen bahsettiğiniz gibi pimli viraj denge çubuğunu serbest bırakan bir parçayı bu kadar şeyi yaptıktan sonra kolayca yaparsınız :smiley:


rc-jeep-sway-bar-disconnects-1187.jpg

bu model bence en kullanışlı olanı kullanışlı pimi çekip ara borulaları da arabaya atıp devam;)
diğer taraftan ön difransiyeli de şasiye sabitlemek gerekecek arkayı kolla halledicekseniz önüde trackbar şeklinde yaparsınız her iş biter, ön difransiyelin arazide-yolda sağa sola kayması çok masraf açar


Bunu yapması kolay, bunda bişey yok ta bu kol Göktuğ beyin gösterdiği kolun iptal edilebilineni, bunu yaparız ancak şimdi yapamayız herhalde erkan ustaya iş dedikçe heyheyleri çıkıyor :smiley: Kaba işi bitsin dükkandan bi çıkayım, şu şaftlar, şanzımanlar fren boruları ayarlansın arabayı yürüteyim.Hem o sırada test etme imkanım da olur.Zaten arka denge kolunu ve doubler için alt traversi yapmaya geri dönecez erkan ustaya o arada bir kol eksikk bir kol fazla ne farkeder araya kaynatırız bunu da :smiley:))
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

moonwalker_arc' Alıntı:
Bunu yapması kolay, bunda bişey yok ta bu kol Göktuğ beyin gösterdiği kolun iptal edilebilineni, bunu yaparız ancak şimdi yapamayız herhalde erkan ustaya iş dedikçe heyheyleri çıkıyor :smiley: Kaba işi bitsin dükkandan bi çıkayım, şu şaftlar, şanzımanlar fren boruları ayarlansın arabayı yürüteyim.Hem o sırada test etme imkanım da olur.Zaten arka denge kolunu ve doubler için alt traversi yapmaya geri dönecez erkan ustaya o arada bir kol eksikk bir kol fazla ne farkeder araya kaynatırız bunu da)

sıkıcı olan şey bu.. Erkan usta çabuk dedi.. Ahmet usta yarın dedi.. Plazmacı hafta sonu dedi. Erkan ustayla anlaşman nasıl bilmiyorum. ama bizler istediklerimizi yapamıyoruz. Ustaların izin verdikleri kadar ortaya çıkıyor. Hayallerimiz ustaların psikolojik durumuna bağlı.

Bu cendereden kurtulmak için kesinlikle kendi atölyen ve kendi ustan.. Bunlar olmazsa zevk alacağın çoğu iş azap vermeye başlıyor..
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

jeep' Alıntı:
sıkıcı olan şey bu.. Erkan usta çabuk dedi.. Ahmet usta yarın dedi.. Plazmacı hafta sonu dedi. Erkan ustayla anlaşman nasıl bilmiyorum. ama bizler istediklerimizi yapamıyoruz. Ustaların izin verdikleri kadar ortaya çıkıyor. Hayallerimiz ustaların psikolojik durumuna bağlı.

Bu cendereden kurtulmak için kesinlikle kendi atölyen ve kendi ustan.. Bunlar olmazsa zevk alacağın çoğu iş azap vermeye başlıyor..

Aynen oyle, ustalar yuzunden cok bunaldigim oldu, arrabami satisa cikarttiracak kadaR soguttular beni zamaninda.Yapacak birsey yok.Erkan usta yine simdiye kadar tanidiklarim arasinda en iyisi.Surda 1 haftadir ger gece 10-11 e kadar arabaya calisiyoruz.Kendi aracim olmasina ragmen ben bile yoruldum ve sıkıldım, erkan ustayi anlamak cok da zor degil benim icin.Daha once dedigim gibi o olmasa Trabzonda hicbir ustaya boyle bir isi parayla yaptiramazsin
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

önce 41 kere maşaallah diyeyim, sonrada bu araçta arazide kırılacak parça kalmadı gibi neredeyse , birde şu direksiyon işini hayırlısıyla bitirebilirseniz 10 numero bir iş olcak .
ufak tefek sorunları karadeniz zekasıyla çözersiniz diyorum iyi haberleri ve fotoğraflarınızı bekliyorum. saygılar.. :smiley:
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

bayayhan' Alıntı:
önce 41 kere maşaallah diyeyim, sonrada bu araçta arazide kırılacak parça kalmadı gibi neredeyse , birde şu direksiyon işini hayırlısıyla bitirebilirseniz 10 numero bir iş olcak .
ufak tefek sorunları karadeniz zekasıyla çözersiniz diyorum iyi haberleri ve fotoğraflarınızı bekliyorum. saygılar.. :smiley:


Çok teşekkür ederim, valla herşey içime sindi de bir tek şu S rot kısmı içime sinmedi, aslında gereksiz geliyor bana sağ tarafa bir deve boynu daha koysak (Aslında kestirdim büktürüp yerine diş açılıp saplamalarla takılması kaldı) hem rot borusunu makasların içine taşıyacaz (İç şasenin bir kısmının kesilmesi gerekecek) hemde S rot iptal olacak.


İyi kötü yapılan sistem şu an çalıştığı için erkan ustada fazla yanaşmıyo tekrardan direksiyon sisteminde tadilata :smiley: Benim de tek korkum direksiyon yani bu araba dağda aks kesse, şanzıman kırsa, diferansiyel dağıtsa, şaft koparsa bir şekilde yine aşağı indiririz de direksiyon gitti mi hiç şansımız yok Çekiciden başka :smiley:
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

araç bitince şehirden uzaklaşmadan ağır bir direksiyon testi yapar biraz zorlarsın bakalım nasıl tepkiler veriyor , kırılırsa sanayide kırılsın hesabı , dediğiniz gibi dağda kırıldımı rezilliği çekilmez .
yada oturup baştan sona direksiyon işini tekrar düşünün projelendirin , hatta bir kaç gün ara verin kafayı toplayın acele etmeyi yüzdün yüzdün sonuna geldin ,bu kadar zor ve egzantirik işler yatınız direksiyonuda yaparsınız ama acele etmeyin direksiyon bu aşamadan sonra en önemli parça .
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

bayayhan' Alıntı:
araç bitince şehirden uzaklaşmadan ağır bir direksiyon testi yapar biraz zorlarsın bakalım nasıl tepkiler veriyor , kırılırsa sanayide kırılsın hesabı , dediğiniz gibi dağda kırıldımı rezilliği çekilmez .
yada oturup baştan sona direksiyon işini tekrar düşünün projelendirin , hatta bir kaç gün ara verin kafayı toplayın acele etmeyi yüzdün yüzdün sonuna geldin ,bu kadar zor ve egzantirik işler yatınız direksiyonuda yaparsınız ama acele etmeyin direksiyon bu aşamadan sonra en önemli parça .


Zaten niyetim öyle, ya aslında tadilatta bir sıkıntı yok yeni direksiyon sistemi kafamda hazır malzeme de hazırda ustayı ikna etmek var iş uzadıkça adam da soğuyor :smiley: Bir çıkayım dükkandan şu şanzımanlarla şaftlar yapılsın o arada biraz dinlensin erkan ustamız sonra değişiriz direksiyonu.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Gelelim bugün neler yaptığımıza, öğleden sonra geçebildim arabanın yanına, bir hışımla arka diferansiyelin boya işini bitirdikten sonra yerine taktım.Diferansiyel yerine takıldıktan sonra makas küpelerinin arasına bir kuşak atarak kaynattık, sonra küpeleri boyamak için tekrar söktüm :smiley: ve topladıktan sonra erkan ustanın enteresan çalaskalı mı diyim krikosu mu diyim forklifti mi diyim bilemedim :smiley: koldan çevirmeli aracı yan kaldıran sistemiyle ilk artikülasyon denememizi yaptık ve ortaya çıkan görüntü herşeye değerdi.


Şu an gözüken lastik yerden kesme mesafesi tam 1 metre.Araba kalktıkça duvara çok yanaştı ve bende iyice korkmaya başladım son mesafelerde :smiley: Daha sonra dükkan dışında tekrar forkliftle mutlaka deneyeceğim :smiley:

IMG 1202


IMG 1204


IMG 1205
 







Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

araç gölgeliğine fln gerek yok bu araçta...gölgelik bulamazsanız aracın altına kurarsınız düzeni ;D :D
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Artikülasyon testinten sonra ben mutlu mesut arka diferansiyel ve makasların ıvır zıvır işleriyle uğraşırken erkan ustada sağ arka çamurluktaki çürükleri onarmaya başladı.


Eğlence yeter, iş zamanı !!!

IMG 1219


IMG 1220


IMG 1221


IMG 1222


IMG 1223
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,507
Mesajlar
1,519,003
Kayıtlı Üye Sayımız
172,164
Kaydolan Son Üyemiz
erensipahi

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst