Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moonwalker_arc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,054
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 152,445
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

ben ilgiyle takip ediyorum devam :smiley:
çok soru sorulmaması çok iyi bilinmediği ve her yerde yapılayamacağı içindir :D
benim aklımda kendi kendime hadi dersem Trabzon'a gelecem yapacak bişe yok :D
 

Etiketler
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bu arada Uğur çift mafsalı internetten sipariş ederiz, sadece çift mafsal kısmı uygun şekilde çözülüyor bence hiç başka yerde arama bile
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Uğur kardeşim fotograflarına bakıyoruz son aşamaların ancak bir halt anlamadığımızdan sadece bakıyoruz işte : ))
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Gezenbiliri a çar açmaz hemen sizin sayfanıza bakıyorum neler yapılmış diye burası adeta beni büyülüyor bu yaptığınız işlerden fazla anlamasamda sizin heyacanınıza ortak oluyorum iyiki burası var çok teşekkürler bizlere bu heyacanları yaşattığınız için.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası


Bugün uzun bir aradan sonra tekrar çamurla buluştuk, yolculuk ve hedefe ulaşma biraz sancılı geçti ama çektiğimiz sıkıntılara değdi.Uzun geçen kışın ardından ilk defa çamuru görebildik (malum 750 rakımın üstü her yer kardı :smiley: ) Troffa yeni transfer olan bogger ve silverstone'lar ile çamurla hamur gibi oynadık.Açıkcası TSL'lerin çamur performansını merak etmeye başladım :smiley: Bugün baya bir deşarj oldum.



Mad-Line' Alıntı:
ben ilgiyle takip ediyorum devam :smiley:
çok soru sorulmaması çok iyi bilinmediği ve her yerde yapılayamacağı içindir :D
benim aklımda kendi kendime hadi dersem Trabzon'a gelecem yapacak bişe yok :D


Her zaman beklerim :smiley: Kapımız açık.


Yurtdışı olayından beni feci soğuttu burdaki gümrük memurları, mevzuatı bir standarta bağlayamadılar onun için önce yerel, sonra ulusal olmazsa uluslararası çözümlere başvuruyorum artık :smiley:)


Ya bizim hurdacıda bir tane daha çift mafsallı şaft olsa hiç sıkıntı olmayacaktı, uzun kaydırıcılı (Muhtemelen power dodge) şaftıyla beraber çift mafsallı iki şaftı 250 liraya aldım.İşte bu ikisinden bir tane arka şaft yapacaz.Önü ne yapacağımız hala belli değil çift mafsala gerek kalmayabilir ön için elmizdeki malzemeleri de değerlendirebiliriz, kurtarmazsa çift mafsal yapacak bakalım.


euzlu' Alıntı:
Uğur kardeşim fotograflarına bakıyoruz son aşamaların ancak bir halt anlamadığımızdan sadece bakıyoruz işte : ))


O da iyiydi :smiley:)) Abi bende yabancı forumlarda adamlar yaparken defalarca baka baka en sonunda zor çözdüm olayı ki hala muallakta kalan şeyler vardı.Elimden geldiğince bol fotoğraflı ve açıklama yaparak paylaşıyorum ki niyetlenen olursa yol gösterebilsin diye, ortada birşey olmadığı için kafada şekillenmiyor yapılanlar ama son şeklini alınca herşey daha da netleşecek :smiley:


marmariscj7' Alıntı:
Gezenbiliri a çar açmaz hemen sizin sayfanıza bakıyorum neler yapılmış diye burası adeta beni büyülüyor bu yaptığınız işlerden fazla anlamasamda sizin heyacanınıza ortak oluyorum iyiki burası var çok teşekkürler bizlere bu heyacanları yaşattığınız için.


Teşekkür ederim :smiley:
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

gezenbilirde günlük olarak ilk baktığım konu burası
merak ve heyecanla takip ediyorum aynı zamanda anlamaya çalışarak, bu doubler olayı kafamda feci yer kaplıyor, ama sayenizde öğreneceğiz


çalışmalarda kolaylıklar diliyorum uğur bey
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

yanlız bu kadar mekanik değişiklik yaptınız ben sizden portal aks yapımıda beklerdim yani. yaptığınız iş gerçekten zor ve çok emek isteyen bişey eminimki portal aksla bu kadar uğraşmazdınız. ve siz bu işi trabzonda yapıyosunuz parça sıkıntısı çekebilirsiniz ama akıl ve zeka sıkıntısı çekmediğinize eminim..
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

scrambler' Alıntı:
yanlız bu kadar mekanik değişiklik yaptınız ben sizden portal aks yapımıda beklerdim yani. yaptığınız iş gerçekten zor ve çok emek isteyen bişey eminimki portal aksla bu kadar uğraşmazdınız. ve siz bu işi trabzonda yapıyosunuz parça sıkıntısı çekebilirsiniz ama akıl ve zeka sıkıntısı çekmediğinize eminim..


Teşekkür ederim, herhalde her off roadcunun gönlünde portal aks yatıyor :smiley: Bizde ustalarımızla üzerinde düşündük taşındık, sistem mantıken çok basit gözüküyor ancak gözüktüğü kadar da basit değil çok ince hesaplamaların yapılması gerekiyor.Trabzonda tornacıda dişli yaptırsan fiyat uçuk rakamlara geliyor.İstanbul ankara gibi makine üretimi yapan yerlere yaptırsan dişliyi daha uygun olur ancak o da adetli yaptırmanız gerekir.


Kaba bir hesap çıkarıldığında her bir portal için 4 dişliden toplam 16 dişli, en uygun dişliyi yaptırsan 200 TL'den sadece 3200 TL dişlileri tutar ki 200 TL'ye yaptırabileceğin de şüpheli, dişlilerden sonra kısa aks yapımı, kovanı vs. gerçekten maaliyetli bir iş.


Ancak Trabzondan kendi kilitli diferansiyel yapan tabiri caizse biraz sıyırık bir ustamız defendera portal aks yapmaya başlamış, hatta şu an dişlileri yapımı için İstanbulda olması lazım.İstanbuldan döndüğünde yanına uğramayı düşünüyorum.Söylenen şu an sadece malzeme maaliyeti 10.000 TL civarındaymış.


Herkes portal aks yapılsın süper olur diyor ama 10.000 TL'ye maal edilip üzerine işçiliği, emeği, projesi eklendiğinde belki de son satış fiyatı 15.000 TL civarında olacak (tabii bunlar projeksiyon daha fazla da olabilir) kaç kişi bir araba parası daha verip bu sistemi arabasına taktıracak ?
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Birçok üyenin dediği gibi önce sizin konuyu takip ediyorum ama fazla yorum yapma şansım yok çünkü sizin kadar bilgi ve tecrübe sahibi değilim ilgiyle ve merakla projenin tamamlanmasını bekliyorum,kolaygelsin..
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

uğur bey merak etmeyin takipçiler sessiz sessiz izliyor sizi :smiley: baktınız çok sessizlik var bir kaç resim atarsınız ;) ortalık yıkılır ALLAH'ın izniyle... :D ;D ;D
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bugün np203 ile 205'i birleştirecek ara flanşı yaptık.Sert çelikten yapıldı.Ben gittiğimde torna tezgahından kıvılcımlar çıkıyordu :smiley: baya sert bir malzemeymiş :smiley:


Tabii önce Şenol ustanın çıkardığı çizime bakalım :smiley:

IMG 1586


IMG 1587
 




Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası


Neyse imageshack'e attım.

Sonuç olarak yaptığımız işi özetlersek;


1-4l60/4l60E/700R4 kodlu otomatik şanzıman ile NP203'ün bağlantı flanşı
2-NP203'ün üst kapağı (iki şanzımanın birbirine bağlanabilmesi için gerekli)
3-NP205'in üst kapağı (iki şanzımanın birbirine bağlanması için gerekli)
4-NP203 ile NP205 üzerine monte edilmiş kapakları birbirine bağlayan ve ikisi arasındaki mili içinde barındıran flanş


Yani bir iki şanzımanı birbirine monte etmek için önce 1 numarayı yaparak np203 ile ana şanzıman bağlantısını yaptık sonra 2 ve 3 numarayı yaparak bu kapakları arazi şanzımanlarına civataladık, daha sonra ise 4 numarayı yaparak 2 ila 3 numaralı kapakları birbirine bağladık :smiley: Çok da karışık değil :smiley:


Tüm flanşları bir araya getirip şanzıman üzerinde denedikten sonra son ölçümleri ve açılması gereken civata deliklerinin de şablonlarını çıkardık, ölçümlerini yaptık.Yarın onlarında delikleri delindikten sonra sıra arabanın üzerine atmaya gelecek.Ancak delikler delinirken delikleri ayarlı yapacaz şöyleki; 4 numaraya açılması gereken delikler belli (şanzıman üzerine dizip kaba taslak yönünü çevirerek belirledik) ancak ön şaftın çalışmasında olurda bir problem yaşanırsa np205 i saat yönünde yada tersine döndürebilecek 2. ve 3. birer delik daha açılacak 4 numaraya bu sayede en arkada kalan np205'i aşağı saat yönüne ya da tersine çevirerek ön şaft çıkışını aşağı yada yukarı düşürebileceğiz.



img15961.jpg

img15951.jpg

img15941.jpg
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Baştan beri takip etmekteyim. Araç çok güzel oluyor. Baktıkça sana sabır diliyorum. Başlamak uğraşmak hayli zor olsa gerek. Maddiyatı vakti geçtim bitsin diye sabretmek bile ayrı bir sıkıntıdır. En güzel şekilde sonlandırman dileğiyle takibe devam ediyorum. Emeğe saygı.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,507
Mesajlar
1,519,003
Kayıtlı Üye Sayımız
172,164
Kaydolan Son Üyemiz
erensipahi

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst