Şnorkel Kullanımının Yakıt Tüketimine Etkisi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Alps Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 39
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 24,128
Ynt: Şnorkel Kullanımının Yakıt Tüketimine Etkisi

vosdost' Alıntı:
Polo da şahit olduğum bir olay. Akış metrelerinin fişlerine lehimlenen bir direncin araçta güç artışı sağladığına şahit oldum. Kendim denedim. Motor daha atak ve daha kolay devirleniyordu. Yakıtı artırdığı kesin. Vosvos motorlarında olan bir özellik. Rolatide çalışırken eksoz kazanından gelen sıcak havayı içeri alır. Motor devirlenince diger kapağı açıp soğuk hava girişini sağlar. Soğuk havanın genleşmesi daha fazla olduğu kesin fakat önemli olan doğru hava benzin oranını karşılamak. Rahat hava girişi ve eksoz çıkışı araçta güç artışına sebep olacağı kesin. Filitresi olmayan bir araç her zaman daha seridir.
akışmetre fişlerine lehimlenen direnç ile beyin yanıltılıyor. gidenden daha fazla hava gitmiş gibi gösterilerek daha fazla benzin pompalaması saglanıyor. daha fazla benzinde daha güçlü patlama yaratıyor. Ama sonuç olarak daha fazla benzin harcandıgı gibi motorun normal yakıt/hava dengesi bozuldugu için ileride teknik sorunlar çıkabilir.
egzoz çıkışındakn bir miktar gazın tekrar temiz havaya katılarak yakılmasını saglayan sistem günümüzde pek çok motorda var. opelde bunu saglayan parçaya egr valfi deniyor. alfa 155lerde bile var olan birşey.
 

Ynt: Şnorkel Kullanımının Yakıt Tüketimine Etkisi

Hatırladığım kadarıyla Egr valfi eksoz manıfoltunun çıkışında bulunan bir kabloyla moturun beynine bağlanan bir parçadır. Bildiğim kadarıyla yakılan yakıtın eksoz emisyonunu ölçerek beyine bilgi veriyor. Ve aracın az yakmasına yardımcı olur. Özellikle opel astra da başıma çok sorun çıkardı. Kalitesiz benzin kullandığınız anda motor arıza lambasını yakıp motorun çekişini düşürmektedir. Lpg li araçlarda ya sökülmesi gerekiyor yada çok kısa zamanda değiştirilmesi gerekiyor.
 

Ynt: Şnorkel Kullanımının Yakıt Tüketimine Etkisi

Bacardi' Alıntı:
akışmetre fişlerine lehimlenen direnç ile beyin yanıltılıyor. gidenden daha fazla hava gitmiş gibi gösterilerek daha fazla benzin pompalaması saglanıyor. daha fazla benzinde daha güçlü patlama yaratıyor. Ama sonuç olarak daha fazla benzin harcandıgı gibi motorun normal yakıt/hava dengesi bozuldugu için ileride teknik sorunlar çıkabilir.
egzoz çıkışındakn bir miktar gazın tekrar temiz havaya katılarak yakılmasını saglayan sistem günümüzde pek çok motorda var. opelde bunu saglayan parçaya egr valfi deniyor. alfa 155lerde bile var olan birşey.

Motora giren fazla benzin güç artışı sağlamaz giren benzinle birlikte havayıda arttırmak gerekir bununda yolu atmosferik araçlarda hava filitresi ile gerçekleşir fakat açık hava filitresi doğru bir uygulama yapılmassa gücü düşürür en doğru tercih KAZANLI açık hava filitresi tercih edip çıkışınıda soğuk havaya bir hortum ile yönlendirmektir fakat hortumun içinin pürüzsüz olması gereklidir.. ! artan hava için sensörü kandırmaya gerek yoktur o zaten doğru ölçümü artan hava miktarına göre yapıp benzini arttırır ileri seviyelerde makinayı single throtel a çevire bilir egzoz ve emme portları genişletile bilir vs vs vs...

bakınız alttaki resimler
xd2htb.jpg

honda-k20-jenvey-individual-throttl.jpg

large_viper_ibiza.gif
 

Ynt: Şnorkel Kullanımının Yakıt Tüketimine Etkisi

vosdost' Alıntı:
Hatırladığım kadarıyla Egr valfi eksoz manıfoltunun çıkışında bulunan bir kabloyla moturun beynine bağlanan bir parçadır. Bildiğim kadarıyla yakılan yakıtın eksoz emisyonunu ölçerek beyine bilgi veriyor. Ve aracın az yakmasına yardımcı olur. Özellikle opel astra da başıma çok sorun çıkardı. Kalitesiz benzin kullandığınız anda motor arıza lambasını yakıp motorun çekişini düşürmektedir. Lpg li araçlarda ya sökülmesi gerekiyor yada çok kısa zamanda değiştirilmesi gerekiyor.

egr valfi egzoza giden bir miktar atık gazın tekrar motora emilip yeni patlamada kullanılması, dolayısıyla 2. kez yanan gazda kalmış olası zehirli gazların tekrardan yakılarak dogaya daha temiz gaz bırakılmasını saglamaktır. genelde katalitik çıkışında yer alan, yeni modellerde ise hem kat önünde hemde arkasında bulunan sensörler çıkan gazla ilgili bilgiyi beyne iletiyor.

motora giren fazla benzin egerki hava ile desteklenirse tabii ki fazla güç saglar. ama arkadaşın dediği sadece hava emiş sensörüne takılan bir direnç. O dirençle yukarıda da dediğim gibi beyin fazla hava gitmiş gibi aldatılıp fazla benzin göndermeye yönlendiriliyor. güya o da motor gücünü arttırıyor. tamamen psikolojik etki.

dogru yalıtım ve besleme yapılamazsa direk hava filtresi kardan ziyade zarar getirir. Standart araçlara en güzeli kutuiçi performans filtresi. trafikte yada düşük hızlarda değil ama otoyolda ciddi anlamda fark görülebiliyor.
 




Ynt: Şnorkel Kullanımının Yakıt Tüketimine Etkisi

nutkey' Alıntı:
Üç - dört haftadır snorkelli olarak kullanımın sonucunda snokelsize göre çok az bir yakıt artışı (%5 gibi) hissediliyor gibi.

TRAFİKTE DİKKAT, HEDEF 10 BİN HAYAT,

Sizdeki snorkelin kafası arkaya dönük olduğundan yakıta veya güce pek bir etkisi olacağını sanmıyorum.

Turbosu olmayan , klasik atmosferik motorlarda safari gibi kafası öne bakan bir snorkel, özellikle yüksek hızlarda (90 km nin üzeri) hem yakıta hem güce olumlu etki ediyor. Bazı Amerikan araçlarında kullanılan Ram Air denen sisteme benzer etki gösteriyor.

Benim aracımda snorkel en son takıldı, ölçme ve test etme fırsatım oldu, yaklaşık bir depoda 15 km kadar fazla km yapıyor, Bir (32 Litre) depoyla max 185 km yapabildiğimi düşünürseniz hiç fena bir oran değil.

Turbo motorlarda böyle bir etki göstermesi söz konusu değil.
 

Ynt: Şnorkel Kullanımının Yakıt Tüketimine Etkisi

şnorkeli arkaya çevirdiğimde ciddi bir güç kaybı meydana geliyor benim araçta, haliyle yakıt tüketimi de artıyordur
 

Ynt: Şnorkel Kullanımının Yakıt Tüketimine Etkisi

vosdost' Alıntı:
Hatırladığım kadarıyla Egr valfi eksoz manıfoltunun çıkışında bulunan bir kabloyla moturun beynine bağlanan bir parçadır. Bildiğim kadarıyla yakılan yakıtın eksoz emisyonunu ölçerek beyine bilgi veriyor. Ve aracın az yakmasına yardımcı olur. Özellikle opel astra da başıma çok sorun çıkardı. Kalitesiz benzin kullandığınız anda motor arıza lambasını yakıp motorun çekişini düşürmektedir. Lpg li araçlarda ya sökülmesi gerekiyor yada çok kısa zamanda değiştirilmesi gerekiyor.
Bacardi' Alıntı:
egr valfi egzoza giden bir miktar atık gazın tekrar motora emilip yeni patlamada kullanılması, dolayısıyla 2. kez yanan gazda kalmış olası zehirli gazların tekrardan yakılarak dogaya daha temiz gaz bırakılmasını saglamaktır. genelde katalitik çıkışında yer alan, yeni modellerde ise hem kat önünde hemde arkasında bulunan sensörler çıkan gazla ilgili bilgiyi beyne iletiyor.
İkiside yanlış...

Egr eksoz geridönüşüm valfidir. Yanma odasına, emme başladığı anda, pistonun üstüne, az bişey eksoz manifoltundaki yanmış gaz, kül gibi bişey atılmasını/emilmesini sağlar. Ve ortam biraz soğur. Soğumuş ortamada daha çok karışım girer, karışım soğukta daha vermli olur, dolayısı ile artı performans ve eksoz emisyon değerlerinde iyileşme sağlanır....

Şnorkel daha çok oksijenli (serin ve temiz) hava sağladığı için, basarsanız daha çok performas, gaza duyarlı davranırsanız ekonomiklik sağlar..
Ama,
Şnorkelin ağzından emme manifoltuna giden yol keskin virajlı ve uzun olmamalı...
Bu yolda orta biyerlerde helozonik bi yapı sağlanırsa, hava döneceği için içindeki oksijen molekülleri daha homojenize olacaktır. Ayrıca bu girdap gibi dönme daha çok ve kolay hava emiş sağlayacaktır. Opellerde/GM' lerde twin port özelliğinin bi getiriside bunun gibi fizik kuralıya yanma odasındadır.. Düşük devirde ve ekonomik kullanım tarzında ( gaz pedalı konum sensöründen felan bilgi alır ecu' da bilgileri işler), fazla karışım gereksizdir ve emme subabının biri kapalıdır (yaklaşık 3500 devire kadar ), gereksiz yere fazla karışım alınmaz ve diğer tek subap çaprazda kaldığı için, karışım emme anında silindirin karşı duvarına çarpar ve dönmeye başlar. Emme zamanında alınan karışım iyice homojonize olur..
gibi...
Bacardi' nin kat önünde ve arkasında dediğinin ikiside lambda sensörü. Önceki yanmış gazı ölçüyor, ecu' ya bilgi veriyor, değerler tutmuyorsa ecu' karışım oranını değiştiriyor. sonraki ise kat' ın görevini yapıp yapamadığını değerlendiriyor..... Çift lambdalı araçlarda kat iptali imkansız/çok zor....
Anlatabildim mi? :smiley:
 

Ynt: ?norkel Kullan?m?n?n Yak?t Tüketimine Etkisi

'Egr eksoz geridönü?üm valfidir.
Yanma odas?na, emme ba?lad??? anda, pistonun üstüne, az bi?ey eksoz manifoltundaki yanm?? gaz, kül gibi bi?ey at?lmas?n?/emilmesini sa?lar.
Ve ortam biraz so?ur. So?umu? ortamada daha çok kar???m girer, kar???m so?ukta daha vermli olur, dolay?s? ile art? performans ve eksoz emisyon de?erlerinde iyile?me sa?lan?r...'.
Eksoz manifoltundan az miktarda gaz zaten sicak olacaktir.bu gaz veya kurum nasil oluyorda serinlik veriyor.lambada diye bahsettiginiz parcanin ustalar arasinda egre valfi olarak adlandirilir.
Benim egr valfi adinda anlatigim ve sizin buna lambada dedigi parcayla ilgili olarak yazdiklarimda yanlislik goremiyorum.twin port dediginiz olay 16 sibobu olan araclarda iki sira eksantirik mili vardir.
Bu millerin her biri 8 valfe hareket verir.buna twin cam da denir.ve bu eksantrik millerinde zamanlama yoktur. Yani 3500 devire kadar bir calismasin 3 calissin 3500 deviri gectikten sonra digeride devreye girsin olayina imkan vermez. Siboblar mekanik olark acilir ve kapanir.
Fakat dediginiz degisken sibob acilip kapanma olayi honda 2003 sonrasi civiclerde vardir.ve bu sistemde formula bir motorlarinda mullanilan bir sistemdir.opelin dusuk devirlerdeki hantalligi az yakit tuketimi icin beyinden kaynaklanan bir olaydir.
 

Ynt: Şnorkel Kullanımının Yakıt Tüketimine Etkisi

EGR hakkında detaylı bir yazı aşşağıda ki linkte mevcut, baya detaylı bir çalışma:

http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/egzoz_sistemi/erg.htm


Lambda sensörü yanmış gazı ölçmez, diğer adı da Oksijen sensörüdür, motor egzoz sistemine monte edilmiş olup, egzoz gazları içindeki yanmamış oksijen miktarını ölçmek için egzoz gazlarını koklar ve ECU tarafından okunabilen bir voltaj (sinyal) üreterek hava-yakıt karışımının çok fakir veya zengin olduğunu gösterir. Bu sayede, aracın her sürüş şartında hava-yakıt karışımı sürekli olarak kontrol altında tutularak optimum performans ve yakıt ekonomisi sağlanır. Karışım fakir olduğunda ECU yakıtı arttırır, karışım zengin olur, ECU yakıtı azaltır karışım fakir olur; bu kısır döngü sürekli devam eder ve ortalaması optimum yakıt miktarıdır. Bu nedenle Oksijen sensörünün ürettiği sinyal sürekli 1 +/- arasında gezdiği için osiloskopa bağladığınızda yatay S şeklinde bir eğri görürsünüz.
 



Ynt: Şnorkel Kullanımının Yakıt Tüketimine Etkisi

dizelde snorkel uygulandığında motorun sesi daha sessiz hale geliyor.
hava filitre ucu ne kadar uzun olursa ses o kadar min. inmiş oluyor.
1988 pajeroya uyguladım çekiş daha arttı yakıt tüketimi ni çok etki yapmıyor.
 

Ynt: Şnorkel Kullanımının Yakıt Tüketimine Etkisi

vosdost' Alıntı:
'Egr eksoz geridönü?üm valfidir.
Yanma odas?na, emme ba?lad??? anda, pistonun üstüne, az bi?ey eksoz manifoltundaki yanm?? gaz, kül gibi bi?ey at?lmas?n?/emilmesini sa?lar.
Ve ortam biraz so?ur. So?umu? ortamada daha çok kar???m girer, kar???m so?ukta daha vermli olur, dolay?s? ile art? performans ve eksoz emisyon de?erlerinde iyile?me sa?lan?r...'.
Eksoz manifoltundan az miktarda gaz zaten sicak olacaktir.bu gaz veya kurum nasil oluyorda serinlik veriyor.lambada diye bahsettiginiz parcanin ustalar arasinda egre valfi olarak adlandirilir.

Benim egr valfi adinda anlatigim ve sizin buna lambada dedigi parcayla ilgili olarak yazdiklarimda yanlislik goremiyorum.twin port dediginiz olay 16 sibobu olan araclarda iki sira eksantirik mili vardir.
Bu millerin her biri 8 valfe hareket verir.buna twin cam da denir.ve bu eksantrik millerinde zamanlama yoktur. Yani 3500 devire kadar bir calismasin 3 calissin 3500 deviri gectikten sonra digeride devreye girsin olayina imkan vermez. Siboblar mekanik olark acilir ve kapanir.
Fakat dediginiz degisken sibob acilip kapanma olayi honda 2003 sonrasi civiclerde vardir.ve bu sistemde formula bir motorlarinda mullanilan bir sistemdir.opelin dusuk devirlerdeki hantalligi az yakit tuketimi icin beyinden kaynaklanan bir olaydir.
Yanmış kül diyelim.

Maltepede Gm Academy var. Ben orada ders aldım. Hocalara sorabilirsiniz. Onların verdiği ders notları hala bende...

Twin port başka, twin cam başa. Twin port zaten 16 valfe twincamlare uygulanıyor. Sibobun ağzına giden yolda ( emme manifoldunda) bi kapakçık var. Karbütartörün üstündeki kapağa benzer. Emme manifodunun içinde kanal gibi biyerin içinde ortasındaki milden döner açılır kapanır.
Bu kapak egzantriğe bağlı değil. Elektrikli veya selonoidli bi sistemle ecudan aldığı emirle çalışıyor. Her zaman 3500 de açar diye bi kural yok. 1500 yüklenirsiniz gaza, ecu gaz pedalı konum sensörundan bilgi alır kapağı açar.
Bende, gene Gm' den alınmış twinport sistemini Egr' yi motorun içinde illustration şeklinde anlatan sesli görüntülerde var. Hocanın derste laptopundan bize anlatmak için kullandığı videoları Ankarada bi serviste servis danışmanlığı yapan bi çocuk hocanın laptoptundan cebine kopyalamış kabloyla tenefüste, (hoca öğrenince kızmış buna, sildirmiş telefonundan, benim laptopta duruyorlar ama :smiley: ) banada kopyalamıştı önce. İsterseniz, vaktim olduğunda bulup ekleyim biyerlere..

Gm Bmw v.s. gibi markaların kullandığı siemens, bosch v.s. gibi ecu (electronic control unit) ' ların üç kullanım programı felan var. Kullanım alışkanlığınıza göre hava yakıt karışımını ayarlıyor. 14.7/1 normal, 17 mi ne fakir, 13.2 mi ne zengin karışım. Kullanım alışkanlığını "period" ile belirliyor.

Ecunun 1 period dediği ne?
Araç soğuk çalıştırılacak, motor sıcaklığı normala gelecek,
1. vites kalkıyorsunuz,2 3 yapıyorsunuz. Duruyorsunuz, kontak kapatıyorsunuz. Motor soğuyor. 1.period bitti....
Mesala bu her vites değişimini 3500 üstü yaparsanız 8 period sonunda ecu zengin karışım/performans moduna geçiyor ve diyorki haaa bu adamın kullanım tarzı agresif ve hep zengin karışımla çalıştırıyor makineyi. Her periodu arka arkaya ve hatasız ve eksiksiz yapmanız lazım modu değiştirmek için. 8 12 kaç periyod ise, bu şekilde karışık kullanılırsa, normale geçiyor. 14.7 hava 1 yakıt yani.... Mesala aynı model araç, biri gitmiyor, sağır diyor ustalar, Yanlış. Çok geliyordu benim servise. Ecu kendini kullanıcın ayarlarına çekmiştir. Agresif kullandığınız aracınızı 1 hafta dedenize veriyosunuz. Geri aldığınızda makine zayıf mesala. Bu ecu ayarı; tech2 tech3 gibi cihazlara bağlanarak değişir mi bilmiyorum. Ben tech cihazlarının kullanımını dersini alamadan ayrıldım GM' den ve oto sektöründen. Bide bu ecular ın karışım tarzı değiştirmek için kullandığı period sayısı farklı. Siemens 8, Bosch' un bilmem kaç modeli 12 period felan. Bilmiyorum!
(Bilmediğime bilmiyorum derim)

Opeller düşük devir olsun v.s olsun zayıf makineler değil asla, çok teknolojik, süper makineler, ben almam o ayrı, genelde kullananlar yani marketleri sakin, dolayısı ile çoğu ekonomi modunda çalışan ecu' larla yürüyor...

Bu bilgileri 10 yıllık gm ustaları bile bilmez. Belki Master Technician dedikleri bilir, 5 10 tane galiba Türkiyede, bide Gm academy' deki hocalar. Bide fabrika, bide o hocaların dersine girmiş ben ve gibilerim....:smiley: Gm Academy giden ustaların çoğu (birlikte giderdik, yol konaklama, hep beraber) anlamadan ezber yapıyor, (cahillikten..., sözüm meclisten dışarı) sınavı geçiyor, hop gene servise, yağ değiştirmece, sözde bakım yapmaca, maaş almaca, derstekileri hep unutmaca, merak etmemece, ekmek parası peşinde koşmaca.... bi yerde haklı adam, Türkiye burası, hayat çoookk zorrrr..., bide cahiliik, malesf...

Egr ile lambda gerçekten bambaşka.. İnanın bana.... Samimiyim.... Bişey derdinde değilim, sadece zevk aldığım bişeyleri paylaşmak hoşuma gidiyor, başka derdim yok valla...
Saygılarımla...
 

Ynt: Şnorkel Kullanımının Yakıt Tüketimine Etkisi

MC' Alıntı:
EGR hakkında detaylı bir yazı aşşağıda ki linkte mevcut, baya detaylı bir çalışma:

http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/egzoz_sistemi/erg.htm


Lambda sensörü yanmış gazı ölçmez, diğer adı da Oksijen sensörüdür, motor egzoz sistemine monte edilmiş olup, egzoz gazları içindeki yanmamış oksijen miktarını ölçmek için egzoz gazlarını koklar ve ECU tarafından okunabilen bir voltaj (sinyal) üreterek hava-yakıt karışımının çok fakir veya zengin olduğunu gösterir. Bu sayede, aracın her sürüş şartında hava-yakıt karışımı sürekli olarak kontrol altında tutularak optimum performans ve yakıt ekonomisi sağlanır. Karışım fakir olduğunda ECU yakıtı arttırır, karışım zengin olur, ECU yakıtı azaltır karışım fakir olur; bu kısır döngü sürekli devam eder ve ortalaması optimum yakıt miktarıdır. Bu nedenle Oksijen sensörünün ürettiği sinyal sürekli 1 +/- arasında gezdiği için osiloskopa bağladığınızda yatay S şeklinde bir eğri görürsünüz.
Arkadaşımızın verdiği link benim dediğimi daha teknik bi dille yazıyor.... ilk cümleyi alıntı yaptım ordan
http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/egzoz_sistemi/erg.htm
Yanma odası içerisindeki egzoz gazları ile seyreltilmesi sonucu yanma sonu sıcaklıkları, dolayısıyla üretilen NOx miktarı düşmektedir(3).

Uygulanan bu metotta karışım içine bir miktar egzoz gazı verilerek yanmayı biraz olsun kötüleştirerek yanma sonu sıcaklığını düşürmek suretiyle NOx miktarını düşürülmektedir (2). Motor dizaynına bağlı olarak emme manifolduna giren egzoz gaz miktarı %6 ile %13 arasında değişir (1). Benzinli motorlarda, egzoz gazı geri dolaşımı yanma odasına .....................


Yahu, canım kardeşim MC, seninle benzer bi tartışmamız yağdada olmuştu.....
Sizin itiraz etmek için yazdığınız şey benimki ile aynı zaten.....:smiley:
Ben ne demişim: Lambda sensörü yanmış gazı ölçer....
Siz ne demişsiniz:......Lambda sensörü yanmış gazı ölçmez, diğer adı da Oksijen sensörüdür, motor egzoz sistemine monte edilmiş olup, egzoz gazları içindeki yanmamış oksijen miktarını ölçmek için egzoz gazlarını koklar ve ECU tarafından okunabilen bir voltaj (sinyal) üreterek hava-yakıt karışımının çok fakir v..........

Hem,
Lambda sensörü yanmış gazı ölçmez demişsiniz, hem de,
..............egzoz gazları içindeki yanmamış oksijen miktarını ölçmek için egzoz gazlarını koklar demişsiniz.....

Ben ne dedim, Lambda yanmış gazı ölçer, yani egzoz sistemine bırakılan gazı kastetmişim, ha yanmış ha yanmamış, atılan gazı ölçüyor işte.. Dantel dersi değil ki bu yaaa....:smiley:
Lütfen ben burada paylaşım için varım.... Ve sitede kaç kişi ile çok güzel paylaşıyorum.
Lütfen, bana özellikle cevap vermeye çalışır gibi bi tavır algılıyorum hep....Yağ konusundada yaptınız bunu, konudan çıkmakta buldum çareyi..... Benim yazdıklarıma itiraz edip, aynılarını teknik bi kitap diliyle yazdızın....gene yaptınız...
Umarım yanılıyorumdur...
Yanılıyorumdur, yanılıyorumdur.....

"Hem bu konu şnorkelle ilgili idi" bi cevap yazdım herkes bana bakıyor.......:smiley:

Yok yok, inanmıyorum, kesin yanılıyorum ben.......

Sevgiyle.......Eyvallah......

Not: Tekniğe merak görüyorumda, hoşuma gidiyor, benim profilimde diğer mesajlarımı fela bulup okursanız ilginizi çekebilir. Psv valfe felan yazdım....
 

Ynt: ?norkel Kullan?m?n?n Yak?t Tüketimine Etkisi

Ecu, valf, egr,twinport,twincam gibi konulari kapatsak daha iyi olur gibi.
Bildiklerimizi paylasmak icin burda degilmiyiz.bence evet.
Gelelim egitim konusuna.tornavida tutmayi bilmeyen mak.muhendislerinin oldugu ulkemizde
Hersey olabilir.ing.iktisat mezunuyum cocuklugumdan beri araclara olan ilgim yuksek seviyededir.
Orta okul yillarindan beri arac kullanirim.o yillarda bile kalkis yarislari yapardik.yanlis oldugunu simdi farkediyorum.
Sanayide vakit geciremedigim araclari sevmem.:smiley:
Yillar once calisarak gelen bir arac bir daha calismadi.( Sahilde oturuyorduk onlarda 20 mt yakinimiza park etmislerdi)
Gittiler benzi aldilar. Nafile. Araci iteklediler nafile.ben yanlarina gittim.
Buji kablosunu cikartip marsa bastirdim. Atesleme yok.distributoru actim fevzi makarasi catlak.soktum 404 yapistirdim.ve taktim. Arac calisti.
Fakat aracta bulunan yeni mezun mak.muhendisi arkadas bana bu yapistirma kapagin uzerine binen newtonu kaldirip kaldirmiyacagi gibi teknik sorular sormaya basladi. :smiley:
Bende araci dusuk devirde kullanin eve kadar ve sabahinda sanayiye gidersiniz dedim.
Elektronik bir bilgidir.mekanik bir beceridir. Hic tanimadigin bir parcayi sokerken nasil takilacagini ogrenirsin.
Iki tane opel aracim oldu.96 ve 97 astra. Ikisindende elektronik olarak cok sIKIntI yasadim.binecegim arac ne olursa olsun. Motor kaputunu acinca sorunu bulmam gerekir.
 

Ynt: Şnorkel Kullanımının Yakıt Tüketimine Etkisi

Alfonse yanılıyorsun, mesajı kimin yazdığına bile bakmamıştım ;) Ben daha çok neden oksijen sensörü olarak anılmasından bahsetmeye çalıştım. Yanmış gaz ile oksijen miktarı benim için farklı şeyler çünkü :smiley:

Konu snorkel ve yakıt tüketimi eh lambda sensörüde EGR.de yakıt ile alakalı şeyler ;) Artık çok zor mekanik araçlar bulmak, en mekaniklerinde bile fazlasıyla elektronik var bu durumda yapılacak şey daha az elektronik sorun çıkartan araçlara yönelmek bence. Zaten motorun icadından beri temel prensip pek değişmedi, yine piston yine krank yine yakıtın yanması v.s. Değişen, gelişen daha çok yakıt sistemleri oldu. Snorkel eğer motora soğuk hava alınmasını sağlıyorsa yakıt tüketimi düşecektir. Tabi hava yolunun mümkün olduğu kadar düz olması gerekir, yani snorkelin dizaynı önemli burada. Ben snorkel ve MT lastik montajını aynı anda yaptığım için tüketim farkını ortaya koyamam, ancak daha önce farın arkasından motor bölümünün içindeki sıcak hava emen XJ şimdi dışarıdan hava emiyor, düşeceğine eminim. Önümüzdeki günlerde yazlık AT lastikleri takınca göreceğiz arada ki farkı...
 



Ynt: Şnorkel Kullanımının Yakıt Tüketimine Etkisi

vosdost' Alıntı:
Ecu, valf, egr,twinport,twincam gibi konulari kapatsak daha iyi olur gibi.
Bildiklerimizi paylasmak icin burda degilmiyiz.bence evet.
Gelelim egitim konusuna.tornavida tutmayi bilmeyen mak.muhendislerinin oldugu ulkemizde
Hersey olabilir.ing.iktisat mezunuyum cocuklugumdan beri araclara olan ilgim yuksek seviyededir.
Orta okul yillarindan beri arac kullanirim.o yillarda bile kalkis yarislari yapardik.yanlis oldugunu simdi farkediyorum.
Sanayide vakit geciremedigim araclari sevmem.:smiley:
Yillar once calisarak gelen bir arac bir daha calismadi.( Sahilde oturuyorduk onlarda 20 mt yakinimiza park etmislerdi)
Gittiler benzi aldilar. Nafile. Araci iteklediler nafile.ben yanlarina gittim.
Buji kablosunu cikartip marsa bastirdim. Atesleme yok.distributoru actim fevzi makarasi catlak.soktum 404 yapistirdim.ve taktim. Arac calisti.
Fakat aracta bulunan yeni mezun mak.muhendisi arkadas bana bu yapistirma kapagin uzerine binen newtonu kaldirip kaldirmiyacagi gibi teknik sorular sormaya basladi. :smiley:
Bende araci dusuk devirde kullanin eve kadar ve sabahinda sanayiye gidersiniz dedim.
Elektronik bir bilgidir.mekanik bir beceridir. Hic tanimadigin bir parcayi sokerken nasil takilacagini ogrenirsin.
Iki tane opel aracim oldu.96 ve 97 astra. Ikisindende elektronik olarak cok sIKIntI yasadim.binecegim arac ne olursa olsun. Motor kaputunu acinca sorunu bulmam gerekir.
Çok keyif aldım mesajınızından. O makina mühendisi ukalalık etmiş, cevabı yapıştırmışsınız, güzel olmuş :smiley: Bende buna kızarım hep, newtonu çeker çekmez, araba yürüdü ya işte, o detay o anda ne lazımki, ukalalık işte, hiç sevmem :smiley:
Evet bu konuyu burada kapatalım. Egr felan filan Başka yerde tartışılabilir tabiki. Snorkelle ilgili bi fikrimi yazayım dedim, yazarken gevezelik ettim, Gm' den örnek verdim :smiley: parmaklarım yoruldu :smiley:
Opelin' teknolojisi çok yüksek, her aracın bi consepti var yıllar içinde oturan/oturtturulmaya çalışılan. Mesala Volvo güvenlik, Alfa tarz, ww herkese olur gibi, Ford' da mesala yalaşık 10 yıldır yol tutuşla tanınmaya çalışıyor ( Benim fikrim değil bu, yıllar önce Ford genel md. röpörtajında okudum )
Opel içinde ne olduğunu derste hocaya sordum GM Academy' de. Ekolojiyi korumak emisyon değerleri çevreci otomobil felan conceptidir dedi. Hakkaten derste gördüğümüz bütün özellikleri egr' dir, zart zurttur hep hoca bilmem kaç numaraları Avrupa emisyon değertlerine beğlıyordu. Opel ilk başta çok şık ve aksesuarlı gözüküyor. Araçların en stdında bile bi sürü lüx markada bulunan konfor ve teknolojik özellik var. Ama, ben bunu tartıştım yetkililerle yarım ağızla kabul ettiler, sağlam değil elektroniği. Mesala çok iyi bi sensör geliştiriyor, bunu aksa felan takıyor, ama sensörün takıldığı ayakları, kendi kutusu v.s. sağlam değil. Aracı satılabilir değerlerde tutabilmek için bunu yapıyorlar. Bide o kalite olsa Bmw fiyatına olacak :smiley: Bu konuda en az on tane kronik opel sorunu anlatabilirm size detayıyla, ama yeri değil burası sizinde dediğiniz gibi. Opel almamda, sevmemde, tavsiyede etmem. Sonuçta mutfağıda gördüm, servislerde neler döndüğünüde biliyorum.

Haklısınız, sadece snorkel konuşulmalı bu konuda ve fikirler desteklenecekse örneklerle detaysız olmalı. Benim snorkel konusunda düşündüklerime ne diyorsunuz?...

Snorkel Gc' ye ne kadar gerekir. Mesala hava giriş yerini yükseltmek için uğraşmaya değer mi? Veya Snorkel dahil, distirbitör kapağını bujileri koruyan gibi bi set var mı. Ne yapılabilir?. Ben eski hava filtremi yanıma alıyorum gezilerde, ne olur ne olmaz ıslatırım filtremi diye, tavsiyeler neler?
Sağlıcakla...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,986
Mesajlar
1,526,798
Kayıtlı Üye Sayımız
166,733
Kaydolan Son Üyemiz
kayin

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst