KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Yukarıda saydıklarımın dışında da bir çak ıvır zıvır iş yaptırdım. Şimdi de motoru sıfırlıyorum. Sanayiye bir girince o da olsun, bu da olsun derken iş bitmiyor.
Haa bir de track bar ı ayarlı yaptırdım mesela. Uzunluğunu aracın yüksekliğine göre cıvata sıkarak ayarlayabileceğim.
öncelikle geçmiş olsun. bu tür bir sorun yaşadığından haberim yoktu. umarım tez zamanda halledersin.
şu bahsettiğin track bar arkadaki trail arm mı? yoksa denge viraj çubuğu mu? varsa bir iki foto ile nasıl bir işlem yaptığını anlatabilir misin? Benim asıl merak ettiğim konu, ön radius ve arka trail kollarının 6 dereceli açılıları ile değiştirmeden kullanabilmek için bir yöntem olup olmadığı. Ne yazık ki, hem açısı hem de uzunluğunun değişmesi gerekiyor. Ve bunu yenisini almadan yapabileceğimizi sanmıyorum.
Track Bar, Ön takımı şasiye bağlayan ve sürekli onun tam doğru açıda yola temasını sağlayan, Çapraz bir bağlantı borusu.
Eğer bu boru uzun olmazsa, ayarlı olmazsa, ön takıma bağlı olduğu köşeden tüm sistemi veya şasiyi geriyor.
Bu da aracın sürekli kasılmış durumda olmasına sebep oluyor.
Track Bar, Ön takımı şasiye bağlayan ve sürekli onun tam doğru açıda yola temasını sağlayan, Çapraz bir bağlantı borusu.
Eğer bu boru uzun olmazsa, ayarlı olmazsa, ön takıma bağlı olduğu köşeden tüm sistemi veya şasiyi geriyor.
Bu da aracın sürekli kasılmış durumda olmasına sebep oluyor.
bu konu biraz dağıldı ama... adjustable panhard rod sanırım benim aradığım değil... yine de direksiyon vibrasyonunu alacak bir parça olduğunu bilmek, ve nerede nasıl temin edileceğini bilmek faydalı olurdu.
Biz sonradan yaptırttık, sonuçta bir vida gibi ekliyor araya kesip. Ayarı çok kolay, aslında o demirin ne kadar asıldığını arabaya direkt bakınca anlıyorsun,
rot ayarı filan yapanlar anlar, yapar.
Arkada ise WATT's Linkage sistemi ile Diferansiyel ve arka takım sabitleniyor. Ama sizde olay farklı. Disco2'ye özel birşey Watt's Linkage.
Viraj denge çubuğu Disco2'de kullanılmıyor. ACE pistonlarından bağlantı demirleri var uzatılmış ama gerek duyulmuyor.
Direksiyonda vibrasyon ise bence lastik, jant vs.. gibi dönen aksam ile ilgili birşeydir. Kabinde vibrasyon genelde, balanssız şaft, aks, diferansiyel komponenti filan oluyor.
Araçtaki kasıntı, lift varsa, ön şafttan olabilir.Front radius arm'larına modifikasyon lazım.
Özel yapım radius armlardan alabilirsin veya diferansiyelin bakış açısını değiştiren bir modifikasyon yapabilirsin.
Araçtaki kasıntı, lift varsa, ön şafttan olabilir.Front radius arm'larına modifikasyon lazım.
Özel yapım radius armlardan alabilirsin veya diferansiyelin bakış açısını değiştiren bir modifikasyon yapabilirsin.
Ok Serdar'cım. Bir fırsatta Oktay'a uğrarım. Bendeki kasıntı ön şafttan, çift kırmalıya geçip düzeltirim diye düşünüyordum ama o da işçilik dahil 800 TL'ye çıkıyordu. track bar'a baktıracağım. teşekkürler.
Ok Serdar'cım. Bir fırsatta Oktay'a uğrarım. Bendeki kasıntı ön şafttan, çift kırmalıya geçip düzeltirim diye düşünüyordum ama o da işçilik dahil 800 TL'ye çıkıyordu. track bar'a baktıracağım. teşekkürler.
Abi Double Cardan Şaft lazım olmuyor bildiğim kadarıyla. Diferansiyelin kuyruğunun daha yukarı bakacak biçimde yerleştirilmesini sağlıyorlar.
Bu şekilde şaft değişmeden halloluyor ama tabi şaftın değişmesi daha kalıcı ve daha proper bir çözüm.
Track bar ifadesini yanlış kullanmıyorum sanırım; önde şaseyle dingili çapraz bağlayan çubuk. Ben de bu çubuk uzatılmadığı için dingili yana çekmişti. Şimdi dingil olması gerektiği gibi ortada duruyor.
Bu çubuğu ayarlı yapmadan uzatmak çok zor olmalı. Aracı lifte alıp işlem yapılırsa, araç liftten indiğinde çubuk çok uzun gelecektir. Araç yerdeyken ve makul yüklüyken tam ölçü almak lazım. Aslında en kolayı ayarlı yapmak oluyor tabii. Yaptığım işlei fotolarla paylaşırım.
Track bar ifadesini yanlış kullanmıyorum sanırım; önde şaseyle dingili çapraz bağlayan çubuk. Ben de bu çubuk uzatılmadığı için dingili yana çekmişti. Şimdi dingil olması gerektiği gibi ortada duruyor.
Bu çubuğu ayarlı yapmadan uzatmak çok zor olmalı. Aracı lifte alıp işlem yapılırsa, araç liftten indiğinde çubuk çok uzun gelecektir. Araç yerdeyken ve makul yüklüyken tam ölçü almak lazım. Aslında en kolayı ayarlı yapmak oluyor tabii. Yaptığım işlei fotolarla paylaşırım.