Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Jeepcj7 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 121
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 41,051
Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?

yunus bager' Alıntı:
Yağlı filitre kulanılıyor diye her yıl motor yaptırılan iş makınası biliyorum kağıt filitreye geçince sorun ortadan kalktı


bilim daha önce keşfetmiştir ancak rant bunun önüne geçmiştir emin olun.Yanlız mikro filitre olayı çokda eski bir teknoloji değil bildiğim kadarıyla.Yeni birşey yani.
 

Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?

corvette' Alıntı:
buda benım yapım bı snorkel degerlendırmelerınızı beklerım

İyi akşamlar, aracınızı Sivas grubunun gezilerinden tanıyoruz. Bence şnorkel güzel görünüyor. Selamlar.
 

Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?

gunaydın once snorkelımı begenen mustafad kardesıme tesekkur edıyorum ve akabinde yaglı fıltreye tekrar donmek ıstıyorum arkadasımında dedıgı gıbı yaglı fıltreler havayı yalıyarak ve tozu akıs hızıyla yaga yapıstırmak suretıyle calısırlar yanı hava yagın ıcınden gecmez arkadaslar sorun şuki yaglı hava fıltresi ve kuru hava filtresının karsılastırma esnasında su hatayı yapıyoruz yada yapmayalım
1 ofroad da yaglı hava fıltresı randıman vermeyecektır cunkı sert egımlerde aracın yagı emme rıskı var
2 adı uzerınde bızler yol dısı yanı arazı de arac kullanan ınasanlar olarak ve kırlenmeyı seven yaramaz cocuklar gıbı dıyede bılırız :smiley: yaglı fıltre bızlere cok uzun dayanmayacakrıtr
3 dıyelım kı arazıde beklenmedık olaylar oldu yaglı fıltre su em dı hadı ayıkla prıncın tasını kaldık mı orda ama normal kutulu hava fıltresınde fıltre dıyelım doldu veya suyu emdı yerıne gıydıgınız penye veya havayı suzerek cecırebılecek havlu bıle kapatsanız ok yola devam edebılırsınız
yaglı hava fıltresı peugeot j 9 munubuslerde kullanıldı en son hafıf araclarda ada 2000 lı yıllarda son buldu saylılarım la
 


Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?

haklısın ertugrul abıcım ama nasıp olmadı bı turlu be abıcım ama ılerde ınsallah
 



Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?

Kullandığımız yağlı hava filtrelerinin ayrı bir yağ haznesi yoktu. Farklı bir yapısı olan sünger ya da kullandığımız kağıt filtrelere benzer bir yapıda idi. Daha önce de ifade ettiğim gibi; filtrenin yağlanması ve temizlenmesi için özel maddeleri vardır. Bunları bulamadığımız zaman temizleyip kuradıktan sonra ince yağ ( 10 numara gibi) yağ ile yağlardık.
Teknolojik açıdan hangisi daha iyidir veya hangisi araçlarımız açısından daha faydalıdır sorusunun yanıtını verebilecek teknik bilgiye sahip değilim. Sadece, önceye dayalı bir bilgimi sizlerle paylaşıyorum.

Saygılarımla
 

Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?

evet haklısınınız yarı yaglı dıye adlandırdıgımız fıltre tıplerı bunlar bı de tam yaglı sızınde tabır ettıgınız gıbı yag haznalı fıltreler var onlarda 30 nm yada 20/50 kullanılırdı saygılarım la
 

Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?

Hava snorkeliniz çok güzel olmuş...
tebrikler....
 


Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?

Arkadaşlar çok faydalı bilgilerini paylaşmıs herkese teşekkürler.. Nacizane bir iki deneyimle edinilmiş bilgide ben ekliyeyim..
Birincisi Off Road parkurlarında ve konvoyda genellikle kısa farlar sürekli açık olduğundan normalde zararlı olmayacak kadar Far camları ısınıyor.. sonra benim son gezideki gibi birden soğuk suya girip helede biraz beklerseniz Ani ISI Farkından dolayı Far camlarınızda Muayenede kusur sayılan ciddi Çatlaklar oluşuyor .. :smiley: Derin su geçişinden önce farlarınızı kapatıp soğutmaya çalışın..
motor ve yürüyen aksam ile ılgili alınacak tedbirler zaten uzun uzun paylaşılmış.. Aracın hareketi sırasında oluşan dalgalar nedeniylede olsa suyun ön kaput seviyesine kadar yükseldiği durumlarda çoğu aracın kalorifer ve iç havalandırma ızgaralarından araç içerisine ciddi miktarda su girdiği gibi kalorifer Fan motoruda yanabiliyor (yağmur suyu.. araç yıkama vb durumlar için konulan küçük tahliye yetmediğinden ) Ben ilk kez motoru yaktıktan sonraki su geçişlerinde ızgara altına geçici bir lastik koydum.. :D
Hidrolik dıreksiyon motorunu çeviren Kayış ıslanıp kaydırmaya başladığında Direksiyonun sertliği Manuelden bile daha sert oluyor.. bunun pek kolay bir geçici çözümünü bulamadım.. bir süre çalıştıktan sonra haliyle kuruyup normalleşiyor ama derin suda ilerleyip hızlı manevra yapılması gerekirse bu konuyuda dikkate almakta fayda var ...
Sözü bizim servisin cümlesiyle bitirmek istiyorum ; " Sonucta Bu Araçlar Denizaltı Değil " ;D
keyifli paylaşımlar herkese...
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,013
Mesajlar
1,527,264
Kayıtlı Üye Sayımız
166,761
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst