tonkano
Kamp I
Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi
Öncelikle herkese merhaba,
Yıllardır trafikteyim, ister şehir içi ister şehir dişi olsun çok km.yapmışlığım vardır. Araç kullanmasam dahi trafikten asla kopmam. Acemilik, usta, kaptan konumlarını çok iyi bilirim.
Yıllar geçer öğrenmek bitmez, tam usta olduğunda yaşın geçtiğinden dikkatin ve görmeniz azalır. O yüzden her zaman önce bilgiyi öğreneceksin ondan sonra çok dikkatli gözlemci daha sonrada bilinenleri en iyi şekilde uygulamaya koyduktan sonra elde edilen sürüşü değerlendirip daha iyisini yapmanın yollarını düşünmek lazım.
Öğrenmenin sonu olmadığı kesin ise araçlardan alınan zevk ve beklentilerinde zamana göre sonu yoktur. Şu anı konuşacak isek beklenti ve şartlara göre en iyi araç demek diye bir şey yoktur. Üçü bir arada kahveler gibi bir araç şu an için çok zor. Var olmaya çalışanlarda ne kadar pahalı ve erişilmez olduğunu biliyorsunuzdur.
Aracını öven bir kişinin kullandığı ortamda kaç farklı araç kullandığı çok önemlidir. Hatta bunu çok kısa zamanda yapması gerekir. Malum teknoloji her an değişiyor. x modeli iki yıl kullandınız sonra y modeli aldığınızda o aracın modeli ve sahip olduğu şeyler çoktan değişmiştir. O yüzden karşılaştırmalar bence çok da başarılı değil. Bence n doğrusu kullandığınız şehirde, yolda, otoparkta diğer araçların performansını yakından değerlendirmelisiniz. Yada benim gibi galerici arkadaşınız varsa her gün beş on arabayla en az 10 km yol yaparsanız biraz daha fazla bilgi sahibi olursunuz. Bence en kolayı gözlemleme;
Çamlıca (İstanbul) rampasında ışıklarda durdunuz, yeşili bekliyorsunuz önünüzdeki ford focus, yanınızdaki Renault megane, arkanızdakı toyota corolla kalkışta ne yapar, nasıl kalkar, ne kadar geriye kayar, hangisi kaymaz bakarsınız. Yanyana gittiğiniz aracın ışıklarda dururken yaptığı frene karşı aracın pozisyonuna bakarsınız.
Bır çevre yolunun üst geçitinden geçerken alttan geçen araçların çıkardığımotor sesi, rüzgar sesi size birşeyler söylemeli, benzin alırken yanınızdakı aracın kontağına basılırken çıkardığı sese dikkat edin, hangi araçları hangi yaştakı insanlar biner biraz gözlemleyin. Kaza yapan araçlara bakın; aldığı darbelere göre aldığı şekillere bakın. Ani fren yapan araçlara bakın frenlemede araç hangi şekillere giriyor. Otobanda giderken sol şeritt hangi araçlar daha çok bulunur. Yokuşlu otobanda sol şeritte olan ile düz yolda sol şeritte olan farklı dır. Buna dikkat edin.
Gece önünüzden giden araçla aranızda mesafe bırakıp onu gözlemleyin; onun frene bastığı yerde sizde frene basma ihtiyacı duyuyor musunuz. Onun karşıdan gelen araçlara verdiği tepkiye bakın, karşısına araç çıkınca frene basıyor mu?
Gece ise sellektör çok ediyor mu, sık sık uzunlarını yakıyor mu.. Kavşağa yaklaşan aracın ne kadar süre ile frene basıyor dikkat edin.
Frene basarken aracın şekil ve hareketlerine iyi bakınız. Radar çevirmelerine düşen araçlara bakınız.
Oto sanayilerine gittiğinizde hangi servislerde daha çok araç olduğuna bakınız.
Sigortacınıza hangi araçların kasko bedelleri daha fazla diye sorunuz. Yağmurlu hava ile düzgün havada otobanın sol şeritinden gidenler fark eder buna dikkat edin.
Karlı bir otoban yolculuğunda çok iyi gözlemleme yapın. Ne tür araçlar nerede ve nasıl hareket ediyor. Mola yerlerinde ne tür araçlar daha uzun kalıyor bu tip havalarda.
Siz orta şeritten 90 km ile rahatça giderken sizi hangi araçların solladığına bakın, karşıdan aynı şekilde hangi şeritte hangi araç geldiğine bakınız.
Rampada çıkarken önünüzdeki aracın egzoz gazına bakınız onun nasıl nefes aldığını ve çıkardığına bakınız.
Gelelim Yağmurlu ve karlı havada şehir trafığıne; hangi araçlar çan çekişir tabiyiki tonlarca ağırlığındakı arka çekişli 4*2 araçlar daha sonra ön çekişli araçlar, daha sonrada lastiği uygun olmayan 4*4 araçlar. Tüm bu kriterlerde ORTALAMA çekmezseniz doğru değere ulaşamazsınız.
Birde beklentinizi, kriterlerınızı, kullandığınız yolları, kat ettiğiniz yıllık km.'yi, aracı kaç kişi ile kullanacağınızı, yük taşıyacağınızı, uzun yolda ve şehirler arası yolculuk yapıp yapmayacağınız (her aracın her şehirde servisi yok). Gibi kriterlerınızı yazın ve buna göre araçta karar kılın. Galerici ve arkadaşınıza değil beklenti ve kriterlerinize göre araç alınız.
Sadece yakıt, fiyat, parça, diş görüntü vb.gibi kritere göre araç almanız size hüsran yaratabilir büyük ihtimalle.
Bence en önemli kriter sağlığınız olmalı diğerlerine karışmam asla. Bu kriter Subaruda oldukça fazla. Forumlara epeyce giriniz. Bir aracınız varsa araç konusunu kapatmayın; bu aracınızdan sonrakı alacağınız aracı gözlemlemeye ve araştırmaya başlayın derim.
Eğer siz zaten çok düşük bütçeyle araç zar zor alıyorsanız ve depo ibreniz hep yerlerde sürünüyorsa sizin kriteriniz zaten belli. En güzeli sizde ;D.
26 yılldır trafikteyim halen öğreniyorum ve hala hata yapıyorum. Daha az hata yapmak için araştırma, karşınızdakine fazla güvenmemek, dikkat, aceleci olmamak, araçta iken saatle işiniz kesinlikle olmamalı ve en önemlisi; saygı.
Hepinize kazasız mutlu sürüşler.
Öncelikle herkese merhaba,
Yıllardır trafikteyim, ister şehir içi ister şehir dişi olsun çok km.yapmışlığım vardır. Araç kullanmasam dahi trafikten asla kopmam. Acemilik, usta, kaptan konumlarını çok iyi bilirim.
Yıllar geçer öğrenmek bitmez, tam usta olduğunda yaşın geçtiğinden dikkatin ve görmeniz azalır. O yüzden her zaman önce bilgiyi öğreneceksin ondan sonra çok dikkatli gözlemci daha sonrada bilinenleri en iyi şekilde uygulamaya koyduktan sonra elde edilen sürüşü değerlendirip daha iyisini yapmanın yollarını düşünmek lazım.
Öğrenmenin sonu olmadığı kesin ise araçlardan alınan zevk ve beklentilerinde zamana göre sonu yoktur. Şu anı konuşacak isek beklenti ve şartlara göre en iyi araç demek diye bir şey yoktur. Üçü bir arada kahveler gibi bir araç şu an için çok zor. Var olmaya çalışanlarda ne kadar pahalı ve erişilmez olduğunu biliyorsunuzdur.
Aracını öven bir kişinin kullandığı ortamda kaç farklı araç kullandığı çok önemlidir. Hatta bunu çok kısa zamanda yapması gerekir. Malum teknoloji her an değişiyor. x modeli iki yıl kullandınız sonra y modeli aldığınızda o aracın modeli ve sahip olduğu şeyler çoktan değişmiştir. O yüzden karşılaştırmalar bence çok da başarılı değil. Bence n doğrusu kullandığınız şehirde, yolda, otoparkta diğer araçların performansını yakından değerlendirmelisiniz. Yada benim gibi galerici arkadaşınız varsa her gün beş on arabayla en az 10 km yol yaparsanız biraz daha fazla bilgi sahibi olursunuz. Bence en kolayı gözlemleme;
Çamlıca (İstanbul) rampasında ışıklarda durdunuz, yeşili bekliyorsunuz önünüzdeki ford focus, yanınızdaki Renault megane, arkanızdakı toyota corolla kalkışta ne yapar, nasıl kalkar, ne kadar geriye kayar, hangisi kaymaz bakarsınız. Yanyana gittiğiniz aracın ışıklarda dururken yaptığı frene karşı aracın pozisyonuna bakarsınız.
Bır çevre yolunun üst geçitinden geçerken alttan geçen araçların çıkardığımotor sesi, rüzgar sesi size birşeyler söylemeli, benzin alırken yanınızdakı aracın kontağına basılırken çıkardığı sese dikkat edin, hangi araçları hangi yaştakı insanlar biner biraz gözlemleyin. Kaza yapan araçlara bakın; aldığı darbelere göre aldığı şekillere bakın. Ani fren yapan araçlara bakın frenlemede araç hangi şekillere giriyor. Otobanda giderken sol şeritt hangi araçlar daha çok bulunur. Yokuşlu otobanda sol şeritte olan ile düz yolda sol şeritte olan farklı dır. Buna dikkat edin.
Gece önünüzden giden araçla aranızda mesafe bırakıp onu gözlemleyin; onun frene bastığı yerde sizde frene basma ihtiyacı duyuyor musunuz. Onun karşıdan gelen araçlara verdiği tepkiye bakın, karşısına araç çıkınca frene basıyor mu?
Gece ise sellektör çok ediyor mu, sık sık uzunlarını yakıyor mu.. Kavşağa yaklaşan aracın ne kadar süre ile frene basıyor dikkat edin.
Frene basarken aracın şekil ve hareketlerine iyi bakınız. Radar çevirmelerine düşen araçlara bakınız.
Oto sanayilerine gittiğinizde hangi servislerde daha çok araç olduğuna bakınız.
Sigortacınıza hangi araçların kasko bedelleri daha fazla diye sorunuz. Yağmurlu hava ile düzgün havada otobanın sol şeritinden gidenler fark eder buna dikkat edin.
Karlı bir otoban yolculuğunda çok iyi gözlemleme yapın. Ne tür araçlar nerede ve nasıl hareket ediyor. Mola yerlerinde ne tür araçlar daha uzun kalıyor bu tip havalarda.
Siz orta şeritten 90 km ile rahatça giderken sizi hangi araçların solladığına bakın, karşıdan aynı şekilde hangi şeritte hangi araç geldiğine bakınız.
Rampada çıkarken önünüzdeki aracın egzoz gazına bakınız onun nasıl nefes aldığını ve çıkardığına bakınız.
Gelelim Yağmurlu ve karlı havada şehir trafığıne; hangi araçlar çan çekişir tabiyiki tonlarca ağırlığındakı arka çekişli 4*2 araçlar daha sonra ön çekişli araçlar, daha sonrada lastiği uygun olmayan 4*4 araçlar. Tüm bu kriterlerde ORTALAMA çekmezseniz doğru değere ulaşamazsınız.
Birde beklentinizi, kriterlerınızı, kullandığınız yolları, kat ettiğiniz yıllık km.'yi, aracı kaç kişi ile kullanacağınızı, yük taşıyacağınızı, uzun yolda ve şehirler arası yolculuk yapıp yapmayacağınız (her aracın her şehirde servisi yok). Gibi kriterlerınızı yazın ve buna göre araçta karar kılın. Galerici ve arkadaşınıza değil beklenti ve kriterlerinize göre araç alınız.
Sadece yakıt, fiyat, parça, diş görüntü vb.gibi kritere göre araç almanız size hüsran yaratabilir büyük ihtimalle.
Bence en önemli kriter sağlığınız olmalı diğerlerine karışmam asla. Bu kriter Subaruda oldukça fazla. Forumlara epeyce giriniz. Bir aracınız varsa araç konusunu kapatmayın; bu aracınızdan sonrakı alacağınız aracı gözlemlemeye ve araştırmaya başlayın derim.
Eğer siz zaten çok düşük bütçeyle araç zar zor alıyorsanız ve depo ibreniz hep yerlerde sürünüyorsa sizin kriteriniz zaten belli. En güzeli sizde ;D.
26 yılldır trafikteyim halen öğreniyorum ve hala hata yapıyorum. Daha az hata yapmak için araştırma, karşınızdakine fazla güvenmemek, dikkat, aceleci olmamak, araçta iken saatle işiniz kesinlikle olmamalı ve en önemlisi; saygı.
Hepinize kazasız mutlu sürüşler.