Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan rnk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 64
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,083
Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

Öncelikle herkese merhaba,
Yıllardır trafikteyim, ister şehir içi ister şehir dişi olsun çok km.yapmışlığım vardır. Araç kullanmasam dahi trafikten asla kopmam. Acemilik, usta, kaptan konumlarını çok iyi bilirim.
Yıllar geçer öğrenmek bitmez, tam usta olduğunda yaşın geçtiğinden dikkatin ve görmeniz azalır. O yüzden her zaman önce bilgiyi öğreneceksin ondan sonra çok dikkatli gözlemci daha sonrada bilinenleri en iyi şekilde uygulamaya koyduktan sonra elde edilen sürüşü değerlendirip daha iyisini yapmanın yollarını düşünmek lazım.
Öğrenmenin sonu olmadığı kesin ise araçlardan alınan zevk ve beklentilerinde zamana göre sonu yoktur. Şu anı konuşacak isek beklenti ve şartlara göre en iyi araç demek diye bir şey yoktur. Üçü bir arada kahveler gibi bir araç şu an için çok zor. Var olmaya çalışanlarda ne kadar pahalı ve erişilmez olduğunu biliyorsunuzdur.

Aracını öven bir kişinin kullandığı ortamda kaç farklı araç kullandığı çok önemlidir. Hatta bunu çok kısa zamanda yapması gerekir. Malum teknoloji her an değişiyor. x modeli iki yıl kullandınız sonra y modeli aldığınızda o aracın modeli ve sahip olduğu şeyler çoktan değişmiştir. O yüzden karşılaştırmalar bence çok da başarılı değil. Bence n doğrusu kullandığınız şehirde, yolda, otoparkta diğer araçların performansını yakından değerlendirmelisiniz. Yada benim gibi galerici arkadaşınız varsa her gün beş on arabayla en az 10 km yol yaparsanız biraz daha fazla bilgi sahibi olursunuz. Bence en kolayı gözlemleme;
Çamlıca (İstanbul) rampasında ışıklarda durdunuz, yeşili bekliyorsunuz önünüzdeki ford focus, yanınızdaki Renault megane, arkanızdakı toyota corolla kalkışta ne yapar, nasıl kalkar, ne kadar geriye kayar, hangisi kaymaz bakarsınız. Yanyana gittiğiniz aracın ışıklarda dururken yaptığı frene karşı aracın pozisyonuna bakarsınız.

Bır çevre yolunun üst geçitinden geçerken alttan geçen araçların çıkardığımotor sesi, rüzgar sesi size birşeyler söylemeli, benzin alırken yanınızdakı aracın kontağına basılırken çıkardığı sese dikkat edin, hangi araçları hangi yaştakı insanlar biner biraz gözlemleyin. Kaza yapan araçlara bakın; aldığı darbelere göre aldığı şekillere bakın. Ani fren yapan araçlara bakın frenlemede araç hangi şekillere giriyor. Otobanda giderken sol şeritt hangi araçlar daha çok bulunur. Yokuşlu otobanda sol şeritte olan ile düz yolda sol şeritte olan farklı dır. Buna dikkat edin.
Gece önünüzden giden araçla aranızda mesafe bırakıp onu gözlemleyin; onun frene bastığı yerde sizde frene basma ihtiyacı duyuyor musunuz. Onun karşıdan gelen araçlara verdiği tepkiye bakın, karşısına araç çıkınca frene basıyor mu?
Gece ise sellektör çok ediyor mu, sık sık uzunlarını yakıyor mu.. Kavşağa yaklaşan aracın ne kadar süre ile frene basıyor dikkat edin.
Frene basarken aracın şekil ve hareketlerine iyi bakınız. Radar çevirmelerine düşen araçlara bakınız.
Oto sanayilerine gittiğinizde hangi servislerde daha çok araç olduğuna bakınız.
Sigortacınıza hangi araçların kasko bedelleri daha fazla diye sorunuz. Yağmurlu hava ile düzgün havada otobanın sol şeritinden gidenler fark eder buna dikkat edin.
Karlı bir otoban yolculuğunda çok iyi gözlemleme yapın. Ne tür araçlar nerede ve nasıl hareket ediyor. Mola yerlerinde ne tür araçlar daha uzun kalıyor bu tip havalarda.
Siz orta şeritten 90 km ile rahatça giderken sizi hangi araçların solladığına bakın, karşıdan aynı şekilde hangi şeritte hangi araç geldiğine bakınız.
Rampada çıkarken önünüzdeki aracın egzoz gazına bakınız onun nasıl nefes aldığını ve çıkardığına bakınız.
Gelelim Yağmurlu ve karlı havada şehir trafığıne; hangi araçlar çan çekişir tabiyiki tonlarca ağırlığındakı arka çekişli 4*2 araçlar daha sonra ön çekişli araçlar, daha sonrada lastiği uygun olmayan 4*4 araçlar. Tüm bu kriterlerde ORTALAMA çekmezseniz doğru değere ulaşamazsınız.
Birde beklentinizi, kriterlerınızı, kullandığınız yolları, kat ettiğiniz yıllık km.'yi, aracı kaç kişi ile kullanacağınızı, yük taşıyacağınızı, uzun yolda ve şehirler arası yolculuk yapıp yapmayacağınız (her aracın her şehirde servisi yok). Gibi kriterlerınızı yazın ve buna göre araçta karar kılın. Galerici ve arkadaşınıza değil beklenti ve kriterlerinize göre araç alınız.
Sadece yakıt, fiyat, parça, diş görüntü vb.gibi kritere göre araç almanız size hüsran yaratabilir büyük ihtimalle.
Bence en önemli kriter sağlığınız olmalı diğerlerine karışmam asla. Bu kriter Subaruda oldukça fazla. Forumlara epeyce giriniz. Bir aracınız varsa araç konusunu kapatmayın; bu aracınızdan sonrakı alacağınız aracı gözlemlemeye ve araştırmaya başlayın derim.
Eğer siz zaten çok düşük bütçeyle araç zar zor alıyorsanız ve depo ibreniz hep yerlerde sürünüyorsa sizin kriteriniz zaten belli. En güzeli sizde ;D.
26 yılldır trafikteyim halen öğreniyorum ve hala hata yapıyorum. Daha az hata yapmak için araştırma, karşınızdakine fazla güvenmemek, dikkat, aceleci olmamak, araçta iken saatle işiniz kesinlikle olmamalı ve en önemlisi; saygı.
Hepinize kazasız mutlu sürüşler.
 

Etiketler
Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

Eline sağlık Cafer ağbi çok güzel anlatmışsın.
Lakin bu kadar yazıdan sonra bir sıralama yada değerlendirme gibi bir karşılaştırma bekledim senden. Hani forester ve diğerleri (kullandıkların) gibi...
 

Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

hazanfer' Alıntı:
Eline sağlık Cafer ağbi çok güzel anlatmışsın.
Lakin bu kadar yazıdan sonra bir sıralama yada değerlendirme gibi bir karşılaştırma bekledim senden. Hani forester ve diğerleri (kullandıkların) gibi...
Eh elimden geldiği kadar anlatmaya çalıştım. Bu araç işi göreceli, herkese göre değişebilir.
Benim idealim de Audi A6 3.0 Quattro var. Memlekete kesin dönüş yaparsam o zaman Toyota Land Cruiser (Gürcü Plakalı ;D)

Sizlere tavsiyem az km.yapıyorsanız 4*4 özellikli olsun çamurdan olsun, çok daha az km yaparsanız Forester olsun ::smiley:.
 

Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

Tamam ağbi sen bu işi çözmüşsün... Benim listeyi kopyalamışın resmen. :D :D
İki araç alabilecek olsam şehirde Audi A6, Dağda Toyota.
Yada ikisinin yerine Forester. ;D ;D
 

Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

hazanfer' Alıntı:
Tamam ağbi sen bu işi çözmüşsün... Benim listeyi kopyalamışın resmen. :D :D
İki araç alabilecek olsam şehirde Audi A6, Dağda Toyota.
Yada ikisinin yerine Forester. ;D ;D
Aynen dostum ya. Allah sanada banada nasıp eder inşallah. Elin Gavur Gürcüsü sıfır A6 ya yüzliraya biniyor. Pajero ya 75.000 tl ye biniyor.
Sahıl yolundan geçerken bazen diyorum durdur al altın dan arabayı. Ver parasını. Gavurun hakkını yemek çok kötü affı yok, tövbe tövbe.
Gürcü olmadan haletmenin yollarındayım. Ama daha var.
Nasılsa Forester var.Allahıma şükürler olsun.
Senide inşanllah foresterlı görürüz en kısa zamanda. Sana yazdığım öğütleri unutma ama. Yavaş yavaş. Sakın sakın. Tadına vara vara, çık kaldırımları.
 



Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

Daha fazla dayanamayacağım galiba :smiley:
2006-2007 158 HP olanlardan temiz ve 30.000 lira altı bulursam bide bakmışım almışım. Ne yapalım yılda 20.000 km yerine 15 - 16.000 km yaparım olur artık. Öyle dengeleriz giderleri.
Şu an kullandığım aracı otomatik bir araçla değiştirmek zorundayım; Bu neden forester olmasın diyorum, tabi önce mondeoyu satmak lazım. ;D
Bu arada ögütlerin aklımda. Sabırsız olmuyor zaten yoksa bende kafasına vurup foresterını alacak birilerini bulurdum herhalde, hemde taaa Gürcistana kadar gitmeden ... ;D ;D ;D
 

Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

hazanfer' Alıntı:
Daha fazla dayanamayacağım galiba :smiley:
2006-2007 158 HP olanlardan temiz ve 30.000 lira altı bulursam bide bakmışım almışım. Ne yapalım yılda 20.000 km yerine 15 - 16.000 km yaparım olur artık. Öyle dengeleriz giderleri.
Şu an kullandığım aracı otomatik bir araçla değiştirmek zorundayım; Bu neden forester olmasın diyorum, tabi önce mondeoyu satmak lazım. ;D
Bu arada ögütlerin aklımda. Sabırsız olmuyor zaten yoksa bende kafasına vurup foresterını alacak birilerini bulurdum herhalde, hemde taaa Gürcistana kadar gitmeden ... ;D ;D ;D
Çok iyi sevindim.
Geçen oto kuaför arkadaşın oraya çok temiz 2006 veya 2005 olabilir.Aynı benim araç gibiydi, teyp ve diş aynaları farklıydı sadece 50.000 km.de 27 istiyorum demişti galerici. Bana çok uygun geldi ama takıp etmediğimden tam bilemiyorum. Sadece benim aracın fiyatına göre karşılaştırınca cazıp geldi. Sencede öyle olabilir mi?
 


Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

hazanfer' Alıntı:
Daha fazla dayanamayacağım galiba :smiley:
2006-2007 158 HP olanlardan temiz ve 30.000 lira altı bulursam bide bakmışım almışım. Ne yapalım yılda 20.000 km yerine 15 - 16.000 km yaparım olur artık. Öyle dengeleriz giderleri.
Şu an kullandığım aracı otomatik bir araçla değiştirmek zorundayım; Bu neden forester olmasın diyorum, tabi önce mondeoyu satmak lazım. ;D
Bu arada ögütlerin aklımda. Sabırsız olmuyor zaten yoksa bende kafasına vurup foresterını alacak birilerini bulurdum herhalde, hemde taaa Gürcistana kadar gitmeden ... ;D ;D ;D

2005 yılından sonraki makyajlı kasalarda turbo modeli ile turbosuz modeli arasında motor gücü dışında donanımsal ve teknik açıdan ne gibi farklılıklar var.Birde turbosuz versiyonda ki 158 HP araca yeterli performansı sağlayabiliyormu yada hantal duruma mı düşürüyor.
 

Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

caarisma07 bende forester yok kullananlar cevap verecektir. Ben turbosuz olanı yakıt tüketimi ve turbosu olmadığı için istiyorum sonuçta tuboda bir arıza kaynagı ve bana okadar performans lazım mı bilmiyorum... 158 HP turbosuz yeter gibi geliyor.

Bu arada Cafer ağbi seninkinin modeli neydi turbolu mu, hangisi ve fiyatı nekadar ki ? 27 bin benimkine göre ucuz dedin. Yoksa satıyomusun aracı, onca emek harcadıktan sonra?
 



Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

hazanfer' Alıntı:
caarisma07 bende forester yok kullananlar cevap verecektir. Ben turbosuz olanı yakıt tüketimi ve turbosu olmadığı için istiyorum sonuçta tuboda bir arıza kaynagı ve bana okadar performans lazım mı bilmiyorum... 158 HP turbosuz yeter gibi geliyor.

Bu arada Cafer ağbi seninkinin modeli neydi turbolu mu, hangisi ve fiyatı nekadar ki ? 27 bin benimkine göre ucuz dedin. Yoksa satıyomusun aracı, onca emek harcadıktan sonra?
Yok satmayı düşünmüyorum, şu anlık tabii. İnan çok emeğim var üzerinde, inşallah hayırsız evla olmaz. Şu ana kadar hiçbir problem yok.
Memnunuz ikimizde. Frenleri güçlendirdikten sonra daha da ısındım Forestere. Yakın zamanda önüme atlayan bir motorluyla da test ettim :-X. Eski frenler olsaydı motorlu şimdi alçıdaydı. 1 metre kala durdum. Abs süperdi. Direksiyonu kırdığım halde araç ta en ufak yamulma olmadı. Adam gibi durdu. Ama ben duramadım tabı. Motorlunun arkasından
epeyce stres attım. Adama trafik ışıklarından yayalar gibi kırmızıda aniden yola atladı. Allahıma şükürler olsun, arkadan gelen yoktu. Arkamdan az sonra gelen taksıcı de az kalsın ufalıyacaktı onu. Kaçtı adi. İlerden döndüm ama ortalarda yoktu.
Her neyse benim araç 2008 turbosuz Forester. Sonuçta söylediğim araç 50.000 km.de ve fiyatı 27.000 tl. Yanı ne bileyim orta binekler 25.000 cıvarı. Bana uygun geldi yanı. Yinede alanlar bilir. Benim şu anda araç değişme durumum yok ama alacağım araç belli ;).
Seni hayırlısıyla bir Forester yapalım. Ses yalımını beraber yaparız Allah nasıp ederse. 8)
 

Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

@tonkano, galericinin 27bin TL istemesi araçta büyük ihtimalle sorun vardır düşüncesini uyandırdı. Çünkü galericiler düzgün araçlara 32bin TL civarında istiyorlar.

@caarisma07, motor gücü, yakıt tüketimi, otomatik vites göstergesi, ön far grubu, yan aynalar, radyo-teyp, bardaklık, kol dayama gibi farklar mevcut iki kasa arasında.
 

Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

GezenGen' Alıntı:
@tonkano, galericinin 27bin TL istemesi araçta büyük ihtimalle sorun vardır düşüncesini uyandırdı. Çünkü galericiler düzgün araçlara 32bin TL civarında istiyorlar.

@caarisma07, motor gücü, yakıt tüketimi, otomatik vites göstergesi, ön far grubu, yan aynalar, radyo-teyp, bardaklık, kol dayama gibi farklar mevcut iki kasa arasında.

İnternetteki satılık araçları yanlış katagoride lanse ediyorlar sanırım.Çünki sizin dediğiniz özelliklere baktığımda satılık araçlarda Forester XT turbo ve X turbosuz modeli ilan edilen araçların rsimlerini inceleyince bir fark görülmüyor.(Fonksiyonel direksiyon,Ön kol dayama,Müzik sistemi,Ön farlar,yan aynalar,deri koltuk vb.)sadece bir kaçında kumaş deri kombinasyonlu koltuk gördüm bir kaçında da sis farı yoktu fark olarak. .Jantlar bile aynı.Birde 2003 sonrası turbolarda turbo girişi vardı.Sanırım 2006 sonrası 2000 motorlu foresterlerde o da yok. O yüzden kafam karıştı :smiley: bende forestere yöneldim ancak Turbolu mu turbosuz modelimi karar veremiyorum.2003 sonrasıda alabilirim.Bilemiyorum orta da kaldım işte:smiley: hasta olacam.
 

Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

Kumaş koltuk makyajsız kasada turbosuz araçlarda var. Turbosuz bu modellerde en düşük donanım seviyesinde ön sis farı da yok. Bu kasalarda turbosuz motor 125 bg. 2005 sonrası araçlarda turbosuz motorlar 150 bg. Ancak o kasanın turboluları da var, şuanki en son kasanın da turboluları var. Fakat çok yaygın değiller.

Kısacası 2003-2005 model arası ise turbolu araç, 2006 ve sonrası için ise turbosuz bakılması mantıklı olacaktır.
 

Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

GezenGen' Alıntı:
@tonkano, galericinin 27bin TL istemesi araçta büyük ihtimalle sorun vardır düşüncesini uyandırdı. Çünkü galericiler düzgün araçlara 32bin TL civarında istiyorlar.
Sayın gezengen,
oto kuaföre gelen bir galericinin aracıydı. İçinede bindim. Teybinin yanından bardaklık çıkan modeldi. Araba ilk bakışta çok diri duruyordu. Km sini sorunca az geldi ve fiyatını sordum.
27.000 deyince ucuz geldi bana. Ama ne vuruğunu nede değişenini sormadım.
Takdir edersin ki, şu an geleriler herşeyi yapıyorlar. Km.indirme vb.
 



Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

tonkano' Alıntı:
Sayın gezengen,
oto kuaföre gelen bir galericinin aracıydı. İçinede bindim. Teybinin yanından bardaklık çıkan modeldi. Araba ilk bakışta çok diri duruyordu. Km sini sorunca az geldi ve fiyatını sordum.
27.000 deyince ucuz geldi bana. Ama ne vuruğunu nede değişenini sormadım.
Takdir edersin ki, şu an geleriler herşeyi yapıyorlar. Km.indirme vb.

Maalesef öyle. Bu arada TÜV'lerde muayene haricinde araç ekspertizliği yapıyorlar ve bazı yetkili servislerden daha ucuza gelebiliyor.
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,916
Mesajlar
1,525,602
Kayıtlı Üye Sayımız
166,691
Kaydolan Son Üyemiz
sertac01

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst