Sürekli 4x4 lerde Lastik Rotasyonu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan freebird Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 27
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,288
Ynt: Sürekli 4x4 lerde Lastik Rotasyonu



tamamdır. teşekkürler...10 bindeyim...
 

Etiketler
Ynt: Sürekli 4x4 lerde Lastik Rotasyonu

toyota, land cruisera 5000 km.bir rotasyonu öneriyor.

 

Ynt: Sürekli 4x4 lerde Lastik Rotasyonu

Lastik rotasyonunu üretici firmalar tavsiye-tarif etmişler, yani doğrusu budur, kabul...

Lakin sürekli 4x4'lerde diğer araçlara göre rotasyonla ilgili daha avantajlı bir durum var diye düşünüyorum...

Yani bunlarda (Niva gibi sürekli 4x4 olanlarda) rotasyon yapılırsa iyidir, yapılmazsa da "çok" büyük bir sorun çıkmaz derim...

Bu durum birazda zaman-titizlik-dikkat meselesi... vaktiyle birkaç kere sanayide üşenmedik yaptık, sonra unuttuk, ihmal ettik...vs.
 

Ynt: Sürekli 4x4 lerde Lastik Rotasyonu

cheg' Alıntı:
tamamdır. teşekkürler...10 bindeyim...

Bence,yaptırın.
Bizde zaten genelleme olarak 10.000 civarı diyoruz.
Fakat,Toyota 5.000 demiş ki bence buna dikkat edilmesi gerekiyor.
Yani araç üreticilerinin tavsiyeleri bizim önceliğimiz olmalı.

Evet,zaman ayırmamız lazım,evet lastikçiye para ödememiz lazım.
Ama lastikten max verimi almak için bu lazım.

Bakın,bu ilk etpata angarya gibi görünür fakat;
Bu tip rotasyon yada rot-balans işlemlerinde,konumuz lastik olduğu için lastik diyicem,olası lastik hasarlarını ve hatta varsa üretim kaynaklı kusurlarıda görmüş ve önlemimizide almış oluruz.

Aman benim başıma gelmez demeyin...
 

Ynt: Sürekli 4x4 lerde Lastik Rotasyonu

Biraz önce kılavuza baktım... merak edenler için yazayım;

Nivada 15 bin Km'de ve önler-arkalar düz şeklinde (yani çaprazlama sol ön-sağ arkaya değil de sol ön-sol arkaya olarak) tavsiye ediliyor...
 



Ynt: Sürekli 4x4 lerde Lastik Rotasyonu


Erkan abi,
Bana çapraz rotasyon eskidendi, konvansiyonel lastiklerdeydi....

Şimdiki radiallerde ön arka yapılmalı demiştin.... Yanlış mı anlamışım?
 

Ynt: Sürekli 4x4 lerde Lastik Rotasyonu

Alfonse' Alıntı:
Erkan abi,
Bana çapraz rotasyon eskidendi, konvansiyonel lastiklerdeydi....

Şimdiki radiallerde ön arka yapılmalı demiştin.... Yanlış mı anlamışım?

"...Bunlarda tercihli ve geçerli diye kendi içine ayrılıyor.Burda keselim kafalar karışmasın..."

Yok,ya kaçırdın bu cümleyi yada yanlış anlama var.Ki bununda bi önemi yok.

Şöyle özetliyelim;

İlk olarak araç üreticisinin önerisi geçerlidir.Ki yukarda iki farklı araç için iki farklı rotasyon önerisi vardı. (yanılmıyorsam birisi Lada,öbür araç Daihatsu yanılmıyorsam )

Sadece ön-arka nın ön şartı ise ,lastiklerin yönlü olduğu durumlar.Yani yönlü lastikler sadece ön-arka.
Diğerlerinde ise dediğim gibi,üreticinin tercihi ilk sırada ve diğeride geçerli diye ...

Tabi o muhabbet sırasında,bu konuya çok ayrıntılı girmediğimiz için aradaki nüanslar kaçabiliyor
 

Ynt: Sürekli 4x4 lerde Lastik Rotasyonu


Haklısın, o muhabbette kaçırmışım burayı...

Benim aracın üreticisi ön arka rotasyon tavsiye ediyor. Stepneyi rotasyona dahil etmiyor. Araştırdım, o yıllarda fabrikada takılan lastikte radial. Good Year Wrangler ATR.
Radial lastikler için genelde duyduğum ön arka değişimi destekleniyor yani.
[attachment=1]

Ama,
Benim yönsüz lastiklerde tercihim ve aklıma yatan, yürüyen açılarından doğan dengesiz aşınmalar sebebiyle çapraz değişim.
Doğrumudur? Yanlış değildir okuduğum kadarıyla.... ;D

Ama,
Bu çapraz değişim vakti geldiğinde stenpneyi bu rotasyona dahil etmeyeceğim...
Bence stepneyi rotasyona dahil etmek büyük ölçüde toplam lastik takımının ömrünü uzatmak amaçlı...
Benim bu tercihim olmayacak.

Stepneyi işe karıştırmamak dişlerin ciddi biçimde eridiği 25 30 bin km sonra bana ancak şu sorunu yaratbilir.
Lastik patladığında aynı aksa taktığım stepne çok yeni olacak, sadece stepne kullanımı sırasında güvenlik sorunu yaşarım ki, dikkat ederim..
Bide yeni diş eski diş sebebiyle ayna mahrutinin zarar görmesiki, bu kadarcık fark çok rahatlıkla tölöre edilir o kısa kullanımda...

;D ;D ;D Sonuçta, stepne olarak aldığım cillop gibi, mismi mis Cooper STT' yi inşallah bi zarar gelmezse cam masa ayağı yapacağım ;D ;D ;D

Erkan ağabeyciğim,

Jant önerilerinizi sabırsızlıkla bekliyorum CMS 162 çok güzelmiş ama maalesef göbeği yarı çapta 2mm kadar küçük ve çok tercih etmediğim jant tornalatmayı yaptırğımda ortadaki tası ne yapacağım? Çözüm varmı bu tasa... ;D ;D ;D

Saygılar...
Sevgiler...

 

Ynt: Sürekli 4x4 lerde Lastik Rotasyonu


Alp'cim çapraz rotasyonda ise kamber ayarları etkin diye düşünüyorum.
yani aracon orj çıkışındaki kamberlerin belli bir km sonra lastiğe olası olumsuz etkisi dolayısıyla...
Haa,bu etki nakadar zamanda yada km de,yada ne kadar şiddetli olur bikmiyorum.Bu araca göre değişir.
Bu yüzden başa dönüyor ve diyorumki,araç üreticisinin önerdiği şekil tercihimiz olsun,diğeri ise geçerli olsun.

Dediğin gibi,umarım stepne ilerde güzel bir masa ayağı olur.

Senin jant işine gelince,biraz yoğunluk (malum yarın toyota buluşmasına gidicem,birazda şımarıklık yapıcam izninle ;D ve pazartesi senin işi halledicem )
 

Ynt: Sürekli 4x4 lerde Lastik Rotasyonu


Erkan abi,
Bende bundan önce E30 kasa 3.20i BMW vardı (çakal kasa ;D)

Arkadaki çavuş desenli GY F1 sürat lastiklerinin içi çok aşınmıştı. lastikler durduğu yerde bile dışa açık duruyordu ;D Çok şıktı namussuz ;D

Yönlü oldukları için ön arka yapıp 1 yaz daha idare etmiştim....

_______________________________________________
Bu makinada tabiki o kadar kamber yok. Ama, ben, sen yapma demezsen -ki demiyorsun- çapraz değişim yapacağım. Açıkçası, kitap ne derse desin, lastikler yönlü değilse herkesede bunu tavsiye ederim.
Ama senin paylaşımların söz konusu olduğunda beni kimse takmasın lütfen Samimiyim
_______________________________________________

Jant işinin acelesi yok, yavaş olsun, herkes için en doğrusu, en iyisi olsun...
Belki hafta sonu tanışırız yüzyüze, dünya küçük ;D

MT masa ;D ;D Zamanında E21 balta burun BMW 3.23i (sanayi kasa ;D) kaputundan çalışma masası yapmıştım... ;D ;D ;D
 



Ynt: Sürekli 4x4 lerde Lastik Rotasyonu

Rotasyonun çok gerekli olmadığına ben de katılıyorum.Hiç yerini değiştirmeden "michelin"ile en az 60.000 km yapıyorum.Yaşım 57 ve 17 yaşımdan beri araba kullanıyorum.Bunun bir kısmı da profesyonel uzun yolda.Ama her 10.000 km de bir rot balans mutlaka yaptırıyorum.
Yine de rotasyon hiç yapmadığım için yaparak kullanan arkadaşlarımın fikirlerine saygı duyarım.
 

Ynt: Sürekli 4x4 lerde Lastik Rotasyonu


Belli km den sonra ön ve arka lastiklere bakıldığında,özellikle ön lastiklerdeki yol stersinin etkilerinin arkaya göre daha fazla olduğu görülür.
Bunun dışında,yine belli km de ön-arka diş derinliği ölçümlerinde,yine farklı diş derinliklleri göze çarpar.
Ama tabi sonuçta,kulanıcın kendi insiyatifindedir her şey,biz ancak tavsiye edebiliriz.