Suzuki Jimny Ile Karavan Çekiliyor...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mahira Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,281

mahira

Ana Kamp
Mesajlar
28
Tepkime Puanı
19
Yer
Balıkesir
Merhabalar,

2018 model yeni kasa Jimny aracımla karavan çekebilir miyim, çekemez miyim diye araştırıp konuyla ilgili doyurucu kaynak da bulamayınca riske girip aracıma çeki demiri taktırdım ve Carpento 360 modeli, 750 kg altı bir karavan satın aldım.

Karavan Antalya Elmalı'da idi, oradan Bey dağlarını aşıp 600 kilometre yol yapıp Edremit tarafına getirmem gerekiyordu...

Biraz ürkmedim desem yalan değil ama neyse karavanı teslim aldık, araca bağladık yola çıktık ve dik yokuşlarda bir miktar zorlanmak kayıdı ile (ki düşündüğümden daha az zorlandım) rahatça getirdim.

Sonrasında birkaç kamp daha yaptık ve bunların da bir kısmı yüksek rakımlardı.

Kendi araştırmalarımda bulamadığım için merak edip araştıranlara yararı olur düşüncesi ile Jimny'nin 750 kilogram altı bir karavanı başarıyla çekebildiğini gösteren küçük bir video klip hazırladım...

 

Yine de bu ağırlığın üstüne çıkmayın artık.
Her zaman ruhsatta yazan katar ağırlığına riayet etmek
Üzücü sonuçlar yaşamaktan korur.
Mutlu Kamplar!...
 

Yine de bu ağırlığın üstüne çıkmayın artık.
Her zaman ruhsatta yazan katar ağırlığına riayet etmek
Üzücü sonuçlar yaşamaktan korur.
Mutlu Kamplar!...

Kesinlikle. Zaten sırf o nedenle sınırın altında kalmak istediğim için 750 kg'yi zorlayan Carpento 410 yerine Carpento 360 tercih ettim...
 

Karavanınız hayırlı olsun.
Bir başka başlık altında da karavanınız olumlu ve varsa olumsuz yanlarını da yazıp, karavan arayışı içinde olacaklara rehber olursunuz.
Size keyifli geziler dilerim.
 




towcar.info
sitesinde yaptığım küçük çaplı araştırmaya göre
100 km/saat hızı geçmemeniz düz yolda 3200 devir yokuşta yeterli gücü üretmek için max 5400 devir çevirmeniz gerekebilir.
Jimny çeker ama rahat etmezsiniz. Yakıt sarfiyatınızda 2 katına yakın artmıştır. Otomatik şanzumanı yormadan kullanmaya özen gösterin SPORT mode kullanmayı unutmayın.
Keyifli yollar dilerim.
 

Hayırlı olsun, iyi günlerde kazasız belasız kullanın.

Bir dip not da ben ekleyeyim. Yokuş çıkmaktan değil, inmekten korkun. Çıktığınız viteste inmeye dikkat edin.

Keyifli seyahatler dilerim.

SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 


Emin olmak ve sonrasında sıkıntı yaşamamak adına karavanı araca bağlayıp kampa gitmeden bir kantara girip o karavanın yolculuğa çıktığınızdaki ağırlığından emin olabilirsiniz. Malesef çok kolay bir şekilde göz ardı(yüklü ağırlığı 1000kg ve üstü çıkabilir) edilebilen bir durum bu...

Hayırlı olsun tekrardan
 

Tüm yorumlar için teşekkürler. İlk kez çekme karavan kullandım. 35 yılı aşan sürüş tecrübeme rağmen hafife alınacak bir konu olmadığının farkındaydım. Öte yandan Alko stabilizör ve otomatik frenleme sistemi de işi kolaylaştırıyor.

Jimny ile düz yol ve inişlerde sorun yok. Yokuş tırmanırken tabi hız düşüyor. Araç otomatik vites, manuel olarak 2. vitese veya birinci vitese geçilebiliyor. Araçta overdrive olduğu için yokuş çıkarken bunu devre dışı bırakmak da bir diğer alternatif (O/D off). Bu durumda 4. vites devreye girmeyip araç 3. vitesi geçemiyor.
Devir bandını 3-4 bin civarında koruyacak şekilde vitesi ayarlıyorum. Yokuş inerken de gerekirse vitesi düşürüyorum.
 

Jimny için gayet başarılı, gördüğüm kadarıyla aracınızda yükseltme mevcut. Yükseltme kaç inç ve lastik ebadı nedir?
 



Jimny için gayet başarılı, gördüğüm kadarıyla aracınızda yükseltme mevcut. Yükseltme kaç inç ve lastik ebadı nedir?

3" yükseltme Mehmet Becce garajında yapıldı (4xFourArt)

Lastikler BFGOODRICH All-Terrain T/A KO2 LT215/75R15 100/97S

Bunun bir büyük ebadı olan 235'liği tavsiye etmem. Ön tamponda kesim yapmak ve büyüyen, ağırlaşan lastik nedeniyle Pinyon dişlisini değiştirmeniz gerekir (Becce'de bu işlem de yapılabiliyor elbette)
 

bende suzuki Şehir tipi 4*4 scross var 2013. Onu aslında araziye uyumlu hale getirsek böyle arazi lastikleri çok havalı duruyor. Ama kitapçıkta bir bölümde kumda sürmeyin yazıyor. lasitkler 205/50/R17 idi ben sadece 205/55/R17 yaptım.
1 cm yükseldi.AWD tipi 4*4 arazide ne kadar başarılı onu kestiremiyorum.
 


S-Cross veya benzeri AWD tarzı SUV'lerin tümü A/T lastiklerle kar, çamur vb. ortamlarda son derece başarılı. Genelde merdiven şase olmadıkları için ağır araziye uygun değiller zaten gövde yapıları, yere nispeten yakınlıkları da buna müsade etmiyor.
 


SON KONULAR - FORUM