Suzuki Vitara - Hyundai Galloper?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan wterra Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 70
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 40,484

wterra

Ana Kamp
Mesajlar
67
Tepkime Puanı
0
Yer
sivas
arkadaşlar merhaba bir off road meraklısı olarak siteyi keşfettiğimde altın bulmuş gibi oldum..yaşım 34 içmimarım biz de birkaç arkadaş arada sırada karduz'e gidiyoruz..kullandığımız araç 87 hilux idi aracın arazide gerçekten iyi işler çıkardığına bizzat şahit oldum ama arkadaşım modeli ilerletmek adına pikabı satıp frontera aldı..arıza çıkarma ihtimali konusunda uyardım ancak kararını verdi ve şu anda kullanıyor..herneyse bu off road işi kanıma girdi yani bende şu anda kullanmakta olduğum binek otoyu satıp ikinci el 22-23 civarı uygun bir arazi aracı almayı düşünüyorum..günlük olarak ta kullanacağım bu araca yavaş yavaş modifikasyonlar yapmayı tasarlıyorum..ilk düşündüğüm araç 3 kapı dizel galloper oldu ancak hyundai bayiinde parça sorunu olmamakla birlikte fiyatların çok aşırı olabileceği önbilgisiyle ben de rotayı suzuki vitara'ya çevirdim..sanıyorum parça modifikasyon ve bakım konularında sıkıntı yaşamam..acaba 1,6 -2,0-2,5 motor seçeneklerinden hangisini tercih etmeliyim..aracı hazırladıktan sonra düzenlediğiniz gezilere ben de katılmak isterim..son olarak discovery v8'in (2,5 dizel pahalı) parça ve bakım masrafları nasıldır..bu konularda bilgi verebilirseniz sevinirim..şimdiden teşekkürler..
 

Etiketler
Ben daihatsu feroza kullanıcısıyım. Öncelikle siteye hoşgeldiniz diyorum. Bir süredir kendi kendime şu soruyu soruyorum. yeni bir araca geçsem suzuki mi yoksa Land rover mı alırım diye? dogrusu cevabı kişiye göre degişiyor sanırım . Zevkler ve renkler tartışılmaz sonucu çıkacak bu araştırmanın sonucundan eminim. İki aracında ülkemiz için düşünürsek artı ve eksileri var. Ama şunu bilmelisiniz ki agır offroad yapmak istiyorsanız ki önünde sonunda yapmak isteyeceksiniz ve normal yolda da rahat kullanamayaksınız ama olsun diyelim , bu iki araç dışında bir alternatif yok gibi bir şey. Araziye girecekseniz mutlaka bir ustanızın olması gerekecektir ve daha önemlisi parçalarının ucuza ve rahat bulunuyor olması ve belkide en önemlisi arabanızdan anlayabilen bir çok ustanın olması daha iyidir herhalde. Onun içinde daha önce dedigim gibi bu iki araç dışında bir alternatif göremiyorum. Ya aracın modelini düşük tutacaksınız ve daha çok offroad modifikasyonu yapacaksınız yada tam tersini düşüneceksiniz. Sitede esas landrover kullanıcısı çok sayıda ve araçlar bölümünden önemli bilgiler edinebilirsiniz .Sanırım suzukici birkaç arkadaşda belki sizi bilgilendirebilir.Bu arada nivacılar bana kızmasın bu alette ayrı bir antite ama konforlu ve yeterince saglam degil gibi duruyor.
 

Bence;
Suzuki Vitara=Serilik(Hafif arazi şartları)ile öne çıkar
Hyundai Galloper=İlerleme kabiliyeti(Orta arazi şartları) ile öne çıkar.Yani;
Fabrika çıkışı bir Suzuki(Vitara,G. Vitara,Samurai,Jimny) ile buz-kum-kuru toprak gibi daha süratli ilerlenebilecek yerlerde iyi işler çıkartılabileceği gibi(yarışlarda çok tutulmasından bellidir bu zaten),fabrika çıkışı bir Galloper ile çamur-kar gibi daha güçlü bir motor ve yüksek dişli oranlarına gereksinim duyulacak yerlerde rahat ilerleyebilirsiniz.
Velhasıl,kullanım alanınıza göre,hafif şartta arazilerde daha sürat ağırlıklı bir off-road yapmak istiyorsanız Suzuki,çamurlarda batıp çıkmak istiyorsanız Galloper'i tercih etmenizi öneririm.
 

cevaplar için gerçekten teşekkürler düşündüğüm araçlar aynı zamanda günlük kullanıma da uygun olması gerektiği için vitara ya ve galloper'a dönüşüyor sonuşta..aslında şöyle kaya gibi bir discovery almak var ama vergi dezavantajından dolayı tercih edebileceğim motor seçeneği 2000 cc'lik mpi..o da zayıf kalır herhalde..galloper da malesef parça konusunda dezavantajlı bütün işaretler vitara'yı gösteriyor sonuç olarak
 

Aslında biz Galloper'da şu ana kadar parça sıkıntısı yaşamadık.Tabii ben 3000 V6 için konuşuyorum.Her ne kadar farketmeyeceğini düşünsem de,2500 TCi olunca iş değişir mi bilmiyorum açıkçası.
 



galloper sizin miydi? süper oldu şimdi ..parça falan diyorum ama gönlüm galloperdan yana gerçi ben 3 kapı dizel düşünüyorum ..şimdiye kadar herhangi bir problem yaşadınız mı? yükseltme kiti vb.uyarlamak sorun olur mu? ya da örneğin farını servisten temin etmek fiyat bilgisiyle mümkün mü? altyapısı bildiğim kadarıyla pajeroyla aynı..bir de şunu sormak istiyorum siz lpg uygulaması yaptınız mı yoksa benzinde mi kullanıyorsunuz..tüketim nasıl? biraz soru bombardımanı oldu ama kusura bakmayın
 

Hem binek hem offroad için düşünseydim (İstanbul vb bir metropolde) tercihim Vitara olurdu.

Lakin her ikisi için tek araç olayına girmektense, bineğin yanına offroad amaçlı eski model lakin temiz bir samurai niva yada 3 kapı vitara almayı daha gerçekçi bulurdum.
 

merhaba wterra hoş geldiniz ,
ben 2.5 tdi disco kullanıyorum fakat yanlızca çamurda dolaşıyorum sorun yok gibi
Suzuki vitara ları çok güzel off road a uygun topluyorlar araç hafif arazide avantajlı olduğu söyleniyor
fakat lada düşünmeyin derim
 

taiga' Alıntı:
Hem binek hem offroad için düşünseydim (İstanbul vb bir metropolde) tercihim Vitara olurdu.

Lakin her ikisi için tek araç olayına girmektense, bineğin yanına offroad amaçlı eski model lakin temiz bir samurai niva yada 3 kapı vitara almayı daha gerçekçi bulurdum.

Merhaba wterra,
Öncelikle hoşgeldiniz.
Ben de Taiga gibi düşünüp binek bir otomobilin yanına '98 model 3kapı vitara jlx aldım.
Aslında '85 '86 LR Series III düşünüyordum ama bu vitara düşeş geldi ve çok memnunum.
Aracın 2.sahibiyim, km az ve en önemlisi hiç arazide kullanılmamış evvelce.
Off-road tutkunu değilim ama aracı av için kullandığımdan bir nebze off-road yapıyorum.
Ayrıca asfaltta da gayet konforlu olduğunu düşünüyorum.
 

Sevgili Wterra ben de hoşgeldiniz diyorum;
Daha önce vitara kullandım, hem şehirde hem de ciddi sayılabilecek offroad koşullarında, şimdi disco 300tdi kullanıyorum ve bolca offroad yapma imkanımız oluyor. Her iki aracı da denemiş biri olarak Size bazı önerilerim olabilir;
Vitara avantajları;
* şehirde kullanımı rahat, her koşulda atak ve manevra kabiliyeti fazla, hafif offroad koşullarında çok iyi, 1600 cc motora lpg takarsanız oldukça da ekonomik, ortalama 100 km de 11-12 lt lpg yakar. Servis ve yedek parça sorunu yok sayılır.Karın açısı nedeniyle 3 kapıyı tercih edebilirsiniz, tepe geçişlerinde daha başarılı olur. Basit olarak 1'' kadar teflon takozla yükseltebilir, AT-MT (maxxis te vardı sanırım) tipi 215x75x15 (28.5'' çap) lastikle orta ağırlıkta offroadda başarılı olabilirsiniz. (Daha ağır koşullar düşünürseniz aşağıda belirttim)

Vitara dezavantajları;
Standart haliyle birazcık ağırlaşan offroad koşullarında ilerleyemezsiniz. Yerden en az 2'' yükseltirseniz (helezon, amortisör ve salıncak vb değişimi gerekiyor) ve 30-31 '' çapında lastik (tercihan MT tipi) takmanız gerekecektir. Zaten bu çapın altında MT lastik bulunması zor... Bu modifikasyon aracınızın tork kaybına neden olacak, yokuşlarda bayılmalar başlayacaktır. Bunu da önlemek için son dişli değişimi vb... sırayla pekçok tadilat gerekecektir. Bu durumda yakıt artacak, son hız düşecektir.Bu mod. orijinalliği tamamen bozacak ve satarken standart haline getirmek isterseniz bir dizi masraf gerektirecektir. 5 kapı vitarada lpg tankı da koyunca bagaj diye birşey kalmıyor, göz önüne almak lazım.
Sorularınız olursa yanıylamaya çalışırım
sevgiyle kalın
Erdal
 



ceavap yazan bütün üyelere teşekkürler..şu anda ne yazık ki iki araca sahip olma imkanım yok..mecburen bir şekilde ortasını bulmaya çalışıyorum..niva düşünmüyorum kısa bir zaman da olsa kullanma imkanı buldum ama gerçekten özel merak isteyen bir araç..vitara bu durumda daha uygun Erdal beyin dediği gibi orta derece off roada yönelik değişikliklerle sanıyorum kullanışlı olabilir..ileri derecede modifiye şehir içi için sorun yaratacak anladığım kadarıyla..birkaç gündür disco v8 lere bakıyorum aslında ..gönlümde yatan aslan kesinlikle disco..96-97 modellerin vergisi de kaylanılabilir düzeyde..neticede lpg ile kullanmak istiyorum başka türlü yürütmek zor olur..Erdal bey dediğiniz gibi vitara 5 kapıya lpg uygulanınca bagaj kalmıyor..disco için ne dersiniz..kullanım maliyeti çok yüksek olur mu vitara ile kıyaslanınca..manuel mi otomatik mi tercih edilmeli..bir de mpi motorlar tahminimce zayıf kalıyordur bu araçlar için ama gayet uygun fiyata ve iyi durumda olanları gördüm..mpi'ler için yorumlarınız nedir..şimdiden teşekkürler..
 

Merhaba ,

bende sizin yaşadığımız bu sürecei yaklaşık bir yıl önce yaşamıştım sizi çok iyi anlıyorum
MPİ discoları hiç düşüğmeyin derim 2000 motor disco kasasına yeterli gelmiyor deniyor
Mpi almak yerine 96 3900 disco daha matıklı gibi ama lpg taktırmalısınız birde yıllık vergilerine dikkat edin çok tuzlu olmasın " http://arabam.milliyet.com.tr/ikinciEl/detail.aspx?sid=971271" örnek 19.000 ytl pazarlıkla 17-18 olabiliri ama aracın durumuna bağlı mutlaka bir teknik uzman görmeli derim buna birde lpg gerekli vitaralarda 15.000-22.000 arasında

şimdiden kolay gelsin umudunuzu yitirmeyin ben 4 ay araştırdım en sonunda bodrumda buldum gidip aldım
 

vermiş olduğunuz linkteki araç gerçekten güzel..zaten pek acelem yok aslına bakarsanız..sonuçta artık kafayı taktım mutlaka bu tip bir araç edineceğim hiç bir binek otomobil de ilgimi çekmiyor açıkçası..ne kadar sakınsanız da mutlaka biryerine bir kusur oluyor sıfır almış olduğum aracın daha birkaç aylıkken tavanına halı düşmüştü..pek fazla konfor beklentim de yok..beni yolda bırakmayacak sağlam bir araç arıyorum..cevaplarınız netleşmem konusunda çok yardımcı oluyor tekrar teşekkürler
 

2000 mpi Disco'nun yetersiz olduğunu kullananlardan duydum. Vergi olarak düşünüyorsanız 2500 turbo dizel bir Disco size uyabilir belki?
 

mpi den vazgeçiyorum herkes aynı fikirde..uygun fiyatlı bulabilirsem 2.5 disco da olabilir tabii..peki istanbulda önerilebilecek mantıksız fiyatlar vermecek iyi ustalar kimlerdir?
 



Sevgili Wterra kardeşim.
Kararsızlığınızı çok iyi anlıyorum, hoşgörünüze sığınarak birkaç konuyu hatırlatmak isterim;
Aracı alırken yapılan bütçede alım bedeli ve yapılacak iyileştirme masraflarına ek olarak kullanım masraflarına pek dikkat etmeyiz genellikle. Örneğin 3900 cc bir 97 disconun yıllık vergisi 3.684 YTL, 96 modele inince bu değer 1.645 YTL . Bu vergi 98 model 1600 cc bir vitarada yıllık 229 YTL oluyor. 2.500 tdi disco 96 model ise 591 YTL. Benim 97 tdi aracımda 986 YTL (neyse seneye o da 600 civarına düşecek :smiley:)
Bütçenize göre yakıt da önemli olabilir; 3900 cc bir V8 lpg ile sanırım 100 km de 20 lt den az yakmaz bu da yılda 30.000 km yapan biri için 8.400 YTL demektir. 1600 vitara lpg ile aynı durumda yılda 5.040 YTL yakar.
2.5 tdi disco çok iyi bir araç hem arazide hem yolda, vergisi ve yakıtı makul, hesaplı bulabilirseniz öneririm. Vitara düşünürseniz 1998 ve altı model düşünün zira 99 ve üstü (00-01) ispanyol montaj olup, problem çıkarıyor sağlamlık konusunda japon montajlar kadar iyi değil, ve hiç kesemediğiniz bir diferansiyel uğultusu sizi üzebilecektir.
Daha önce de yazdığım gibi vitara ile yaptığımız gezilerde diğer araçların (defender, CJ vb) geçtiği her yerden geçebilmiştim:smiley:
Gönlünüze göre severek kullanacağınız bir araca en kısa zamanda kavuşmanız dileğiyle,
sevgiler, Erdal
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,837
Mesajlar
1,531,362
Kayıtlı Üye Sayımız
166,938
Kaydolan Son Üyemiz
kgulum

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst