Suzuki Vitara - Hyundai Galloper?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan wterra Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 70
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 40,548
ben ciddi offroad yapacağınızı göz önünde bulundurarak size Disco I V8 tavsiye ederim
LPG ye rağmen bazı maliyet dezavantajları olabilir (vergi vs.) ama alırken de inanılmaz hesaplı, 15.000 YTL ye bile bulursunuz beklerseniz hatta 14 e ama manuel bulmaya gayret edin bence, hem daha seri gider arazide hem de çok daha fazla keyif verir ayrıca ciddi derecede daha az yakar otomatiğe göre, ama bulmak zordur
V8 ile herşeyi yapabilirsiniz, 33" lastik bile takarsınız ayna mahruti ile oynamadan, ben şu an Disco I 300TDI kullanıyorum ve malesef 31" de kaldım, ayna mahruti ile oynamadan daha yukarısı imkansız hatta şu anda bile yokuşlarda zorlanıyor
arazide max performans beklentisini V8 karşılar, şu anki düşünce tarzında olsam V8 alırdım, ayrıca bu araçlar ekonomik klasik LPG sistemleri ile de gayet iyi gidiyor, 750 YTL ye taktırdığı LPG ile offroadta kullanan arkadaşlar var :smiley:
2.0 litre ise arazi için komik :smiley: yani yaparsınız da standart fabrika lastiğinin üzerine çıkmak bile biraz zor olur :smiley: yokuşlarda araziye taktığını söyleyen arkadaşlar var amaaan derim, ayrıca az yakıyor zannetmeyin
Eğer ufak araç düşünüyorsanız Suzuki Vitara alın parçası bol, ama Galloper'ı iyi araştırın bence çünkü hiç bu araca modif yapanı görmedim, Can daha iyi bilir tabii
ama LR de herşey mümkün, parça bol ve safkan arazi aracı alıyorsunuz bunu da unutmamak gerek :smiley:
 

Etiketler
wterra' Alıntı:
galloper sizin miydi? süper oldu şimdi ..parça falan diyorum ama gönlüm galloperdan yana gerçi ben 3 kapı dizel düşünüyorum ..şimdiye kadar herhangi bir problem yaşadınız mı? yükseltme kiti vb.uyarlamak sorun olur mu? ya da örneğin farını servisten temin etmek fiyat bilgisiyle mümkün mü? altyapısı bildiğim kadarıyla pajeroyla aynı..bir de şunu sormak istiyorum siz lpg uygulaması yaptınız mı yoksa benzinde mi kullanıyorsunuz..tüketim nasıl? biraz soru bombardımanı oldu ama kusura bakmayın

Sayın wterra ; öncelikle sitemize hoşgeldiniz.
Yazılarınızı okudum ve bana göre ihtiyaç profilinizden çıkardığım sonuç Sizin için Vitara'nın uygun olduğudur.Tabii bunu sadece galloper - vitara karşılaştırması için söylüyorum.Ayrıca Disco için forum üyelerimiz zaten çok doyurucu bilgiler vermekteler.
Ben hiç vitara kullanmadım.Suzuki'ye aşinalığım devletin bana tahsis ettiği ve 4-5 yıl boyunca kullandığım samurai ile olmuştur.Biraz oyuncak araba gibi idi , ama hiç bir yerde de bırakmamıştı bizi.
Evet , şu anda şirketimize ait ve 17 aydır altımızda olan 2000 model V6 3000 bir galloper'imiz var.Can zaten bir çok şeyi anlatmış.Araç pajero montero kasa ve pajero motor ile şanzımanı ve transfer case'nine sahip.Yani Japon zaten her şeyi vermiş , Koreller de geriye kalanları tamamlamış.
Aracı aldıktan 1 ay sonra LPG taktırdık.Şu anda şehiriçi ortalaması benzinle 40 kuruş , LPG ile 23 kuruş.
5 sene boyunca arazi vitesini hiç kullanmamış bir hanımefendiden sonra araç bizim gibi bir baba-oğulun eline geçince vücut kimyası biraz bozuldu.Sırası ile ana şanzımanı ve transfer case'i devreden çıkarttık.
Üretimden kalkmış bir araç olmasına rağmen sıfır ve kullanılmış parça konusunda pek sıkıntı yaşanmıyor.
Arazi kaabiliyeti konusunda Can zaten gerekenleri yazmış.Lopez gezilerinde aracımızın fotolarını görebilirsiniz.
Benden şimdilik bu kadar.
Saygılarımla
 

Erdal beyin de belirttiği gibi disco nun vergi ve lpg ye rağmen yakıt sorunu şu etapta beni zorlar gibi görünüyor..dizellerin de fiyatı düşündüğüm bütçeyi aşıyor..mpi konusunda da yetersizliğine kesinlikle aklımyattı o yüzden discovery dosyasını kapattım..konu başlığındaki karşılaştırmaya gelince de sanıyorum parça bulma uygulama ve kullanım avantajlarından dolayı sayın mogzill'nın da belirttiği gibivitara daha doğru bir seçenek..vitara'nın 98'den sonraki modellerinin problemli olduğu konusundaki uyarısı için ise Erdal beye tekrar teşekkürler..neticede off road konusunda pratik deneyimi az olan ve hanımla şehiriçi gezilerinde de kullanma zorunluluğu olduğundan vitara'yıtercih etmem daha mantıklı..bir an kadıköy'ün arka sokaklarında bir disco ile manevra yapmanın zorlukları gözümde canlanınca 50 cm.lik uzunluk farkının bile ne kadar azap verici olabileceğini farkettim..tüm bu çok faydalı yorumlar için çok teşekkürler en kısa zamanda aracı edinip parkurların hakkını vermek üzere..
 

Vitaranın bagaj sorununu da bir oranda çözmüştüm; lpg tankının üst seviyesinden katlanır bir yatay bir platform yaptırmıştım bu platformun altında kalan yere ufak tefek eşyaları, üstüne ise 2 adet orta boy bavul koyabiliyordum :smiley: Ayrıca bir de port bagaj alırsanız uzun gezilerde rahat edersiniz. 2 kişiyseniz zaten arka koltuklar boş :smiley:
 

haklısınız bagaj da sorun çünki lpg düşünüyorum kullanışlılık açısından zaten 5 kapı istiyorum.büyük ihtimalle aracı orta derece off road koşullarında sınırlayacağım..bildiğim kadarıyla vitara'larda stepne arkada olduğundan otomobillerdeki gibi simit lpg tankını zemine gömme şansı yok büyük ihtimalle ben de sizin gibi çözeceğim..şimdilik iki kişiyiz ama şu anda da zaten küçük bir araç kullanıyorum ve iki bavulla beni uzun yola götürdü..bir de şunu sormak istiyorum size 95-96 model 2000cc v6 modelleri önerir misiniz ciddi fiyat avantajları var ve lpg'nin 2000 motorlarda gayet verimli çalıştığını okumuştum bir lpg forumunda
 



2000 cc V6 ları tavsiye ederim, bir arkadasımızda vardı, çok memnundu. Yakıt olarak çok az farkediyor sanırım ama biraz daha güçlü olması her zaman avantajdır. 1600 cc de biraz güç zafiyeti yaşanabiliyor.
sevgiler
 



wterra' Alıntı:
lpg'nin 2000 motorlarda gayet verimli çalıştığını okumuştum bir lpg forumunda

LPG için motor hacmi ne kadar büyür ise verim o kadar artar.
Doğaldır, motor hacmi yükseldikçe yakıt tüketimi artacaktır ve lpg deki fiyat avantajı o derece artacaktır. :D
Örnek olsun samurai lara lpg hiç önerilmez, lakin CJ serisinde lpg elzemdir. ;D
 

galloper2.jpg

galloper_9.JPG

galloper%203.JPG

galloper%2011.JPG

2004030198674900.jpg

IMG1.JPG

2004030115030000.jpg

423-35.JPG

dsc_2888s.jpg

untitledgalloper.jpg

UNTITLED.JPG

GALL07.JPG

2004030140183500.jpg

2004030123985500.jpg
 



Bir iki kelimede Disco ile ilgili ben yazayım ,

Discovery lerin 3.9 v8 vergileri 670 ytl gibi bir rakam, yıl farketmiyor 1994-1998 arası hepsinde aynı, sebep kasko bedellerinin 24-26000 ytl ye düşmesi buda yaş avantajını sıfırlıyor,her yıl düşen vergim bu sene arttı, Disco II (1999) 4.0 vergisi 4000 ytl civarı. Vergi miktarı çizelgede farklı çıkabilir ama önemli olan sigortacılar birliğinden alacağınız kasko bedeli bildirim formunu maliyeye verince netleşiyor.

LPg ve Yakıt konusu , 1994 ve üzeri Discolara normal LPG sistemi takılmıyor , enjektörlü olması ve akışmetre kullanması buna engel oluyor ama yinde takarım diyorsanız çok dikkatli kullanmanız gerekir, motor çalışırken benzinden lpg ye yeya tersini yaparsanız blow-back denen problem oluşuyor ve akışmetre sizlere ömür. Akışmetrenin ölmesi hem maddi hem manevi olarak ciddi problem oluşturuyor. sürekli stop eden yada yüksek devirde çalışan bişey oluyor. yeni bir akışmetrede yaklaşık 600 usd civarlarında. iyi bir lpg sistemide yaklaşık 1500-2000 euro civarında ki bunun yarısı 8 adet enjektörün bedeli.

Özellikle v8 disco larda kesinlikle düz vitesi tercih etmenizi öneririm (bulması çok zordur, aylarca arayan biri olarak iyi biliyorum, sadece düz vites olduğu için 2000 usd kadar fazla ödemeye razı olmuştum.) otomatiklerde aşırı yakıt tüketimi ve motorun erken bittiğine şahit oldum. LPG ile düz bir v8 ortalama 0.24 ytl ile 0.29 ytl arası yakıt harcıyorken otomatikte neredeyse bundan %40 kadar fazla harcama söz konusu. Benzinde ise harcama 13.5/100 km ile 16-17/lt 100 km arasında değişiyor.

Gelelim disco nun dezavantajlarına , manevra berbat , geçen yıl bodrumun meşhur dar sokaklarında sıkışınca sinirden direksiyonu ısırıyordum, park etmesi çok zor , sehir içinde kullanması özellikle bayanlar için çok zor, hele modifiye edip yukseltme falan yaptıysanız normalde 2 metre yukseklikte olan bir arac yükseltme , telsiz anteni, portbgajla 2.5 metrelere bile sığmadığı oluyor yani kapalı otopark olayı hayal. Bagaj enine sanıldığı kadar büyük değil dikine oldukça yüksek. Aslında snıldığı kadar büyük bir araçta sayılmaz wheel base 100 inch (2.54 metre) bugün mini sınıfındaki araçlar kategorisinde ama enine oldukça geniş. Fren konusuna hiç girmeyeyim 4 frenide disk olmasına rağmen yüksek ağırlık merkezi ve 2 tonun üzerindeki ağırlık sebebiyle herzaman öndeki araçlarla takip mesafenizi korumanız şart .

Selamlar
 

vermiş olduğunuz bilgiler için tekrar çok teşekkürler..vitara 2.0 v6 konusunda bir endişem yok gerçekten..ama Can'ın gönderdiği resimleri görünce galloper'i de bir türlü devre dışı bırakamıyorum..5 kapılı değil de 3 kapı dizel versiyon hala cazip geliyor..büyük ihtimalle elden çıkarması vitara'ya göre daha zordur ama netyicede zaten böyle düşünsek hiç arazi aracı bakmayıp dizel hyundai era aramamız gerekir..ben kesinlikle kullanacağım aracın keyif vermesinden yanayım..bu araçlar konusunda biraz da fanatiğimdir örneğin sevgili Can'ın gönderdiği bütün fotoğrafları daha önce internetten bulmuştum.Galloper 'in arazi konusunda becerikli olduğu görülüyor zaten bir diğer avantajı da 3k modellerin dizel olması şu anda satılık birkaç tane de buldum aslında km'ler 100.000 civarı fiyatlar da20'lerde geziyor..disco'yu şehir içinde kullanamayacağıma kesinlikle kanaat getirdim..ister istemez ebat olarak da uygun birşey olması gerekiyor
 

Galloper 3K diesel uygun fiyatla bulabilirsen düşünebilirsin, Galloper bildiğim kadarıyla bir önceki nesil pajero ile aynı teknolojiye sahip, birçok parça da uyumludur sanırım. Motor rektifiye vb gibi konularda vitaraya göre daha üzücü olabilir ama diğer konularda avantajı da yok değil. Bir kere fazla bir mod. yapmadan MT lastik takıp her yere girmeyi deneyebilirsin. Diesel olduğundan lpg takma masrafı ve bagaj avantajı var, daha kemikli bir araç. Fotoları görünce ben de çok beğendim doğrusu :smiley:
 

Hyundai Galloper = Mitsubishi Montero(Pajero'nun da o kasalı versiyonu)
Artları;BFG AT''li bir Disco'nun kaldığı yerden ben BFG AT'li Galloper ile geçmiştim.Hatta Disco'nun plakası da 34 RBJ 26 ;D
Şaka bir yana,Pajero ile aynı alt yapıya sahip olması arazide çok iyi işler çıkarmasını sağlıyor.
Eksileri ise otomatik dif. kilidi ve alçaklık.
Ön dif. kilitlerini değiştirip,araca da bir yükseltme işlemi uyguladığınız vakit eksiksiz bir arazi aracı olacaktır.
Bir de,bizim araç ile yaşadığımız sıkıntılar ortada.Zaten otomatik vites arazide dezavantaj,bir de bu olaylar eklenince mutlaka ve mutlaka düz vites bulun derim.
 

http://arabam.e-kolay.net/ikinciEl/detail.aspx?sid=879895
http://arabam.e-kolay.net/ikinciEl/detail.aspx?sid=911081

linkleri doğru ekledim mi bilemiyorum ama bu iki araç fena görünmüyor..Can ben de manuel düşünüyorum zaten..Erdal bey kesinlikle lpg ve bagaj problemleri açısından dizel çok daha avantajlı..sanıyorum bu araçlarda olması gerektiği gibi yüksektir..birinci linkteki aracı her akşam servisle önünden geçerken görüyorum..bu aralar bir uğrayıp konuşacağım..
 



2. araç;doğrumudur bilemiyorum ama eğer oynanmamış ise kilometre açısından daha avantajlı. 1. aracın subjektif bir iyi yönü, komple tek renk olması. Subjektif dememin nedeni alt kısım farklı üst kısım farklı boyaların bu araçların görünümünü bozuyor diye düşünmem.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,917
Mesajlar
1,531,682
Kayıtlı Üye Sayımız
166,945
Kaydolan Son Üyemiz
mehmetmet

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst