schweps
Zirve
- Mesajlar
- 1,827
- Tepkime Puanı
- 71
Ynt: Suzukinizi Anlatın
Anlamlı bir fark yaratır.
Buyrun hesaplayalım.
Siz km saatine göre 400km yol gittiğinizi sanarken lastik çaplarının farkından dolayı gerçekte 30"/27,28" = 1,0997 kat daha fazla km katettiniz. 400 x 1,0997 = 439,88km Diyelim ki bu mesafede 40lt benzin tükettiniz. Siz km saatine bakıp hesap yaparken 400km'de 40lt yaktıysa 100km'de ne yakar ile 10lt sarfiyat hesaplayacaksınız. Halbuki gerçekte 40lt x 100km / 439,88km = 9,09lt sarfiyatınız olmuştur kabaca. Aslında hesap daha karmaşıktır ama bu kaba yaklaşım da durumu gayet güzel yansıtır. Daha detaya inelim derseniz buyrun birlikte fikir jimnastiği yapabiliriz.
Not: Hesapta çapların oranını dikkate aldığımız için ister cm olsun isterse inch farketmez.
Başka bir konuda yazdığım aşağıdaki mesaj da belki açıklayıcı olur.
Anlamlı bir fark yaratır.
Buyrun hesaplayalım.
Siz km saatine göre 400km yol gittiğinizi sanarken lastik çaplarının farkından dolayı gerçekte 30"/27,28" = 1,0997 kat daha fazla km katettiniz. 400 x 1,0997 = 439,88km Diyelim ki bu mesafede 40lt benzin tükettiniz. Siz km saatine bakıp hesap yaparken 400km'de 40lt yaktıysa 100km'de ne yakar ile 10lt sarfiyat hesaplayacaksınız. Halbuki gerçekte 40lt x 100km / 439,88km = 9,09lt sarfiyatınız olmuştur kabaca. Aslında hesap daha karmaşıktır ama bu kaba yaklaşım da durumu gayet güzel yansıtır. Daha detaya inelim derseniz buyrun birlikte fikir jimnastiği yapabiliriz.
Not: Hesapta çapların oranını dikkate aldığımız için ister cm olsun isterse inch farketmez.
Başka bir konuda yazdığım aşağıdaki mesaj da belki açıklayıcı olur.
schweps' Alıntı:Bu konuda Yavuz beyin hazırlamış olduğu hesap programına başvurabilirsiniz.
Standart lastik (27,28") ve standart dişli oranı (5,1282) ile 120km/h hız yapmak için motorunuzun 3660d/d ile dönmesi gerekir.
30" lastik takar ve dişliyi değiştirmezseniz aynı hızı 3400d/d ile alabilirsiniz.
30" lastik ile birlikte dişliyi de değiştirerek 5,72 oranına getirirseniz 120km/h hız için 3800d/d ile motoru döndürmeniz gerekir.
Motor devir sayılarından hareketle yakıt sarfiyatı hakkında fikir edinebilirsiniz.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=25482.0
4 L' Alıntı:Şenol hocam, bu değer istatistiksel olarak anlamlı bir farkmıdır ? yani göze alınabilecek gibi mi ? birde formül katedilen km / (yeni çap/eski çap) dediğiniz de çap inç mi cm mi ... sonuç farklı çıkar ...hangisidir doğru olan