Toyota Diferansiyel Kilidi Hakkında ?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan umutcelikel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 33
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 24,341

umutcelikel

No pain no gain...
Mesajlar
3,338
Tepkime Puanı
211
Yer
Ankara
Web
landroverseries3umutcelikel.blogspot.com
Bir sorum olacak.
87 Landcruiser araştırdığım kadarıyla 8.875" 12 bolt 30 freze kullanıyor. Kilitlerde ön ve arka diferansiyeller için aynı parça numaraları öneriliyor. Yani ön de arka da aynı kilidi kullanabiliyior...Şimdi ben hurdacıdan orjinal arka LSD kilit alsam, onu öne taksam, arkaya da Lock-Right %100 kilit taksam? İyi mi olur kötü mü olur? ;D
 

Etiketler
Ynt: Toyota Diferansiyel Kilidi Hakkında ?..

mergen arkadasimizda ayni plani yapiyordu onunda ayni araci var. konuyla ilgili mergen ile gorusmenizi oneririm.
 

Ynt: Toyota Diferansiyel Kilidi Hakkında ?..

Ben Hilux'un ön ve arka diff. için için Lokka getirttim. İkisi de aynı. Arka diff'e takalı yaklaşık 15 gün oldu. Şimdilik sorun yok. Bu şekilde devam ederse ön diff'e de uygulamayı düşünüyorum.
 

Ynt: Toyota Diferansiyel Kilidi Hakkında ?..

Tümer' Alıntı:
Ben Hilux'un ön ve arka diff. için için Lokka getirttim. İkisi de aynı. Arka diff'e takalı yaklaşık 15 gün oldu. Şimdilik sorun yok. Bu şekilde devam ederse ön diff'e de uygulamayı düşünüyorum.
Açıkçası karda buzda önde %100 kilit olması pek aklıma yatmadı benim. Onun için böyle birşey geldi aklıma ???
 

Ynt: Toyota Diferansiyel Kilidi Hakkında ?..

Arkadaşlar,ön diferansiyele neden 100% kilit takmamanız gerektiğini açıklayayım:

Bilindiği üzere vx80 ve vx100 lerde 3 adet kilit var.Şanzuman+ön+arka.Fakat aracın içinde ve kullanma kılavuzunda çok dikkat edilmesi gereken bir yazı var.

'Ön kilitleri devreye soktuğunuz zaman,asla ve asla aracı 20 km nin üstüne çıkarmayın ve sadece battığınız yerden çıkmak için kullanın ve hemen kapatın'.

Bunu yazmamdaki sebep şu,hepimiz internete dolaşırken çok sıradışı araçlar görüyoruz.Fakat unutulmaması gereken bir konu var.Bu araçların A dan Z ye herşeyi özel ve sadece arazi şartlarında gitmek için yapılıyorlar.Bizim hem asfaltda hemde arazide kullandığımız araçlarımıza bukadar profesönel materyaller takmak hem gereksiz,hemde araca zarar verecek ekipmanlar.Bu tarz bir uygulama yapmak isiyorsanız,en sağlam ve kesin çözüm,ARB AIRLOCKER.İstediğiniz zaman açın,istediğiniz zaman kapatın.Ön diferansiyele 100% kilit takmak,bana göre intahar emekle aynı şey.Sürekli öndüzen dağılacak+sürekli sanayi+sürekli masraf.

Dün bir sayfada traktör lastiği içinde benzer tavsiyelerde bulundum,verilen cevap şuydu;Eeee yarış jipleri takıyor ama.Adı üstünde onlar yarış aracı ve işleri sadece arazide gitmek.Yarış aracı sahiplerine sorun bakalım,yarışdan sonra araçlarında neler deyişiyor,neler oluyor acaba.

Kısaca tekrar söyliyeyim,ARB AIRLOCKER bu işin erbabı.Uğur abinin JJ de var,Ersunun Toyotasında var,şiir gibi maşallah.Kendilerinede sorun fikirlerini alın.
 



Ynt: Toyota Diferansiyel Kilidi Hakkında ?..

Linkteki kilitte 9.5" neyi ifde ediyor?
Bende bu kilitten almayı düşünüyorum ama benim araca uyarmı emin olamadım.

http://www.stullunlimited.com/to9fjlacrdel.html
 

Ynt: Toyota Diferansiyel Kilidi Hakkında ?..

ayna dişlisinin çapını ifade eder
ne kadar büyük çap okadar sağlamlık ifade ediyor.
 

Ynt: Toyota Diferansiyel Kilidi Hakkında ?..

ARB Airlock uygulamasi tam aradiginiz ekipmandir,set dahilindeki kompresorunu farkli islevler icin kullanabilmeniz,saglamligi ve %100 uyumlulugu ile bicilmis kaftan.Temini ve uygulamasi tarafimizdan yapilabilmektedir.
 


Ynt: Toyota Diferansiyel Kilidi Hakkında ?..

pancarmotorcu' Alıntı:
suat işçilik dahil ne kadara çıkar bu uygulama bilgi verebilirmisin toyotanın her modeline uygulanırmı
Yaklasik 4000-4500 TL civarinda bir maliyet soz konusu,ARB Tr distributoru Eurowinch araca uygun kiti temin ederse sadece Toyota degil hemen hemen tum 4x4'lere uygulanabilecek bir sistem.
 



Ynt: Toyota Diferansiyel Kilidi Hakkında ?..

Tuğsan'a katılıyorum. Arb'yi neden seçtiğim konusuna gelince... Arb kilitlenmediği durumlarda tam açık diferansiyel gibi çalışır ve parçalar üzerine hiçbir yük binmez. Arb kilitleri araç tam durmadan devreye alabilirsiniz ve tekrar çıkarabilirsiniz...
Bir de size çok sık rastlanmayan bir kullanım şekli söyleyeyim (bu manuel araçlar için geçerli) :
Yaklaşık 50cm yüksekliğinde çok yapışkan çamurlu uzun bir yokuş düşünün. Böyle bir yeri tüm kilitler bağlı iken low range de çıkmaya kalkınca ister istemez bir süre sonra lastikler doluyor ve araç çamura yapışıyor. Arb ile şöyle yapabilirsiniz... Aracı low range'a almadan ön, arka ve orta kilitleri bağlayıp ikinci vitesle tam gaz ilerleyin. Fırlattınız çamur yüksekliği 10m'yi bularak ilerlemenin zevkini yaşayın. Bu arada lastiğin çamur dolması gibi bir durum olamıyor zaten. Burada dikkat edilecek tek şey ön kilitler bağlı iken aracın direksiyon hareketlerine verdiği gecikmeli tepki (şile gezimizde benim başıma gelen gibi :smiley: )
 







Ynt: Toyota Diferansiyel Kilidi Hakkında ?..

Umut Bey tahminen iki difransiyelde de tip aynı ise freze sayıları tutuyor ise uygulanabilir.
Jimny için ekstrem off-road için arka Lock-Right kilidin öne de uygulandığını biliyorum.(manuel poyralar ile)
ARB'nin yanında özellikle Jeep marka araçlar için karışık düzeneklerden oluşmayan içeriden kumandalı kilit seçenekleri var.
Arka kilit olarak aracınıza uygun model varsa Detroit Locker öneririm.
Kulandığım Lock-Right kilitli iki Suzuki'den şu anda kullandığım V 6 2.5 motorlu olanda kilidin virajlardaki tepkisini çok iyi bulmuyorum.
Özellikle Lock-Right'a göre kullanıcı yorumları daha rahat kullanımı olduğu yönünde.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,828
Mesajlar
1,531,161
Kayıtlı Üye Sayımız
166,933
Kaydolan Son Üyemiz
ayvaz06

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.


Geri
Üst