Turbo dizel motorlarda ;
1) araç normal yüklü= Şehir içi dur kalk trafiğinden sonra =1dk.dan az
2) '' '' '' = Şehir otobanı orta sürat = 1 dk. fazla
3) '' '' '' =Otoban yüksek sürat=3_4 dk.
4) '' '' '' =Uzun tırmanışlar =5 dk.
Aracı stop etmeden rölantide Turboyu soğutmak için beklemek gerekir..
Bu kadar bekleyişte dahi turbo hızlı şekilde devirini düşürür ve soğumaya başlar....
Araç soğukken ilk çalıştırmadan sonrada 1 dakikadan az rolantide beklemekte, turbonun yağlanması için faydası olacaktır..
Ne kadar çok aşırı yüksek devir ...o kadar erken motor yıpranması... !!
Güncel sıfır araçlarda dahi rodaj süresi vardır....İlk 100km boyunca 80km/h sürati geçmemek, yüksek motor devri yaptırmamak ve sürekli vites değişiminin olacağı yerleri tercih etmek, motorun ömrü açısından faydalı olacaktır...
Kazasız sürüşler..
1) araç normal yüklü= Şehir içi dur kalk trafiğinden sonra =1dk.dan az
2) '' '' '' = Şehir otobanı orta sürat = 1 dk. fazla
3) '' '' '' =Otoban yüksek sürat=3_4 dk.
4) '' '' '' =Uzun tırmanışlar =5 dk.
Aracı stop etmeden rölantide Turboyu soğutmak için beklemek gerekir..
Bu kadar bekleyişte dahi turbo hızlı şekilde devirini düşürür ve soğumaya başlar....
Araç soğukken ilk çalıştırmadan sonrada 1 dakikadan az rolantide beklemekte, turbonun yağlanması için faydası olacaktır..
Ne kadar çok aşırı yüksek devir ...o kadar erken motor yıpranması... !!
Güncel sıfır araçlarda dahi rodaj süresi vardır....İlk 100km boyunca 80km/h sürati geçmemek, yüksek motor devri yaptırmamak ve sürekli vites değişiminin olacağı yerleri tercih etmek, motorun ömrü açısından faydalı olacaktır...
Kazasız sürüşler..

