Unimog - Karavan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan israfil_baku Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 499
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 279,165

Etiketler

Ynt: Unimog - Karavan

arkadaşlar böyle geniş yazmakda maksatım kendimi akıllı göstermek deyil.sadece 2-3 sene araştirdığım mevzunu paylaşmak isteyi.
kime ise gerek olur.
devam edelim.orta esas kolların yanlarındaki artik metal tabakaları kesip çikardım.hem estetik bakimdan.hem ağırlık bakımından.hemde metalin gerginliginin zayiflatması bakiminda faydası olur.
1-2 fotolarda idare etme orta kolların ve ön arka dayakların iç katlarınin arası mutlaka lastik tabakalı oıması vacipdir.
Evvel söylediyim 2x3 noktali birleşmenin yureyi konusu varya. onun ayarlanması etapina geldik.arka ve ön dayakların dayak civatalarına ilave birtane civata bağlayip tam ortasına ip çekecek bir delik açdım. (içini kaynakla doldurdum) ve şu iple hem üst sethe paralellik. hemde oratalama probleminin hell etmiş oldum.3 foto.





 


Ynt: Unimog - Karavan

orta hisselerin boyanmasi.ön ve arka dayakların ayarlanması kaç günümü aldi.



 



Ynt: Unimog - Karavan

maşallah azerbaycana satıuldı diye bu aracı zor görürdük diyordum . Sitemizdeymiş. Hayırlı işler.
 



Ynt: Unimog - Karavan


İsrafil bey, sizin paylaştığınız projeler çok önemli. insanlar bunları aradıklarında kolay kolay bulamıyor. paylaşımlarınız için çok teşekkürler. hepimiz ilgiyle takip ediyoruz.
 

Ynt: Unimog - Karavan

Bayram bey teşekk
ür ederim desteyinize göreş.Allah yardimçınız olsun.Sizin 4x4 -e aid koyduğunuz site rus dilinde .biliyormusunuz rus dilinde,./??
DEVAM EDELİM.kasanın döşemesinin merkez dayaklarının 80mm lik çelik profilden olmasıni karara aldım.döşemnin ve kasanın tamam duvarlarını 1.2 -1.3 mm duvar kalınlıklı profilden yapılmasını kararlaştırdım.künc profiller 40x80 mm.araliık profiller is.e 40x40 mm.dikkatinize çatdırmak isterim ki.40x80x1.2 mm lik profilin 1 mt-nin çekisi tahmin2.1 kg.40x40x1.1mm-lik profilin 1mt-nin çekisi ise 1.1 kg-dır.benim hesaplamalarima gore kasaya tahmin 50 m 40x80.
80m 40x40 profili işlenecekdir.
yenı kasanın kafesi tahmin 280-300 kg olacakdır.bu rakam beni çok tatmin ediyor..
kasanin tavan ve alt sethinin aluminium tabakadan yapilmasını duşundüm.hem az çeki hemde neme karşı dayanıklı.ne olsada dış cephe.altdan daima çamur.kar olacak.
döşemenin merkez dayaklarını esneyen platformun üzerine monte etmeye başladım.



 



Ynt: Unimog - Karavan

Da ya znayu Russkiy Önceleri o Rus sitesini çok takip ediyordum. Rusya'da offroad bambaşka oluyordu. Araç modifiyeleri ve çamurda offroad konusunda Rus sitelerinden çok tecrübe edindim. Rusların ülkesi zaten bir offroad cenneti ve arazi aracı cenneti. Ne yazık ki Rusyada Unimog çok az
 

Ynt: Unimog - Karavan

unimoglar yok ama kamazlaarı var
 


Ynt: Unimog - Karavan

Bu kadar detaylı bir restorasyon işine başlama cesaretinden dolayı tebrik ederim, araç gerçek anlamda sıfırlamnış hatta günün şartlarına göre güncellenmiş olacak...Tadilatlar sonunda birde karavana benzemeye başlayınca, zorlu arazilerde tadından yenmez..
Yıllarca dağcılık yapdım, şimdide karavancılık, birçok arama kurtarma operasyonuna katıldım, Onno Tunç'un uçağı 1996 yılında karlı bir kış günü düştüğünde bende arama kurtarma ekibinmdeydim, o zamanlar hayal ettiğimiz aracı hayata geçiriyor olmandan dolayı tekrar tebrik ederim...
Şindilik kolay gelsin diyorum, takipdeyim...
 

Ynt: Unimog - Karavan

Arkadaşlar selamun aleykum.Bu aralar yaza bilmedim.
Devam edelim.Kasanın maksimum yunğül olması en vacip problemim.Döşemenin ara dayaklarının materiali beni düşündürüyordu.
Tesadüfen çelik malzemeler pazarında tam bana gereçen bir profile rastlandım.sözün doğrusu bu tapıntıdan çok sevindim.(1 foto).
Döşemenin kafesini hızlı bir şekilde kaynak etik.ve antipas boya ile boyadık.





 



Ynt: Unimog - Karavan

Atilla abi ilginizden dolayı teşekkür ederim.Sizi arada rahatsız ediyorum....