Unimog - Karavan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan israfil_baku Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 499
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 279,106

Etiketler



Ynt: Unimog - Karavan

Tebrikler ve başarılar...Bu sitede yazışan birçok kişinin hayallerini siz gerçekleştirmektesiniz...Selamlar...
 



Ynt: Unimog - Karavan

Arkadaşlar her kese selamlar.Zaman az bula bildigim için yaza bilmiyorum.
Devam edelim.Şassini iyice antipas siyah boyadikdan sonra kasanın alt kaplamasını yapmağa başladım.Şu kaplama için tercihim alüminum panel oldu.(kalinlik 4mm)panel ile kasa kafesinin arasına silikonlu yapıştırıcı kullandim.Her halde hermetiklik karşımda olan esas problemlerden biri.ters yönden panelleri 15 -20 sm mesafelerden vidaladım.







 



Ynt: Unimog - Karavan

İsrafil Bey ve diğer üye arkadaşlarıma selamlar,
Bende off road ve karavana gönül vermiş bir arkadaşınız olarak bu restorasyon işinin başında size küçük ama önemli bir tavsiyem olacak, alt sacı direkt şaseye vidalamak yerine oluşacak ısı köprüsünü "тепловой мост" kesmek için ilk önce bir plywood gibi malzemeye lamine edilmiş 1-1.5 mm arası kalınlıkta malzemeyi aluminyum tarafı aşağıya gelecek şekilde şaseye bağlarsanız sonra da üzerine şu an uyguladığınız baklavalı sacı bağlarsanız ileride dış ortamdan gelecek sıcak ve soğuğu taban tarafından engellemiş olursunuz.

Zaten duvar ve tavanda da termal izolasyon yapacaksınız, bunu tabanda da yapmalısınız. Tabanda şaseye montajını yapacağınız şase ve lamine malzeme arasına otomotiv endüstrisinde kullanılan bir sealant ( герметик) ile birleşişm yaparsanız hem uzun ömürlü hemde sağlıklı olur.

Şasenize altdan bakıldığında yapılan kaburganın yanılmıyorsam ebadları 50x50 cm civarında her ne kadar 4 mm aluminyum da kullansanız bu aşağıya doğru esneyecek, esneme sırasında vida deliklerini (aluminyum levha tarafındakileri) genişleterek ileride levha üzerinde sehimler oluşturacak ve gıcırtılı sesler çıkarmasına sebeb olacaktır.

Bu konuları iş başında size hatırlatmak isterim.

Saygı ve selamlarımla. ( Я желаю вам удачи)

Elgin SAYINALP
Almaty-KAZAKHSTAN

 

Ynt: Unimog - Karavan

Sayın Elgin bey selamlar .Zaten ben ana kerkive ve aluminium levha arasinda germetik kullanmışım .(image 403 e dikkatle bakın.).amma ben sudan etkilenen her hansi malzemenin levhalar arası kullanmasını iyi fikir gormedim.Şu kaburğaların arası ozel üretilmiş penoplast (sıkılmış)olacakdır.Dikkatenize göre teşekkür ederim..
 



Ynt: Unimog - Karavan

Selamlar arkadaşlar.
devam edelim.2-3 noktalı birleşmenin detallarını alt kısma bağlayıp şasse üzerine kaldırdım.







 

Ynt: Unimog - Karavan

kasanin alt kısmını şasse üzerine yerleştirdikden sonra alt kısımdan gelen her hangi neme ve hermetik pozulmaya karşı çerçivenin iç bölümünü 5 mm kalınlıkda sealantla(mastika) doldurdum.



 

Ynt: Unimog - Karavan

forumun Avtokaravan bölümüne taşındık.Zahmeti olan her kese teşekkür ederim.Meslahetlerinizi esirgemeyin.Rica ederim.
HER KESE SELAMLAR.
http://gezenbilir.com/index.php?topic=94219.0
 

Ynt: Unimog - Karavan

Güzel ince işler.
Kaliteli malzemeler.
Görsel açıklamalar.

Başarılar ve kolaylıklar diliyorum.

Paylaşım için çok teşekkürler.
 

Ynt: Unimog - Karavan

Sayın Murat Öz, taşınan yeri bulamadım;henüz taşınmadı mı? Taşındıysa, link verir misiniz?
 



Ynt: Unimog - Karavan

İsrafil Bey merhaba;
Süper bir proje kolaylıklar diliyorum. Hayalimde olan bir araç yapıyorsunuz. İleride bizim için büyük bir kaynak olacak bu yazdıklarınız. Teşekkürler

Özgür

Sayın amanos80 link bu sanırım http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=94219.70