Ynt: Vitara 2 Teker Patinajda !.. Bu Nasıl Oluyor?..
Bulamadım, kısaca şöyle özetliyeyim.
4x4 araçlarda (ki videodaki Suzuki Vitara sürekli 4x4 değildir ancak 4x4 de kullanılır) hem ön hem arka aksdaki tekerlerler motordan tahrik alırlar.
Hem ön hem arka aks da diferansiyel vardır, bir de ön ve arka akslar arasında güç dağılımını yapan orta diferansiyel. Yani bir 4x4 araçta (Yeni model bazı SUV'ler de orta diferansiyel olmayabilir) ön, orta ve arka olmak üzere 3 diferansiyel vardır.
Ön/Arka diferansiyeller aynı aks üzerindeki tekerleklerin farklı hızlarda dönmelerini sağlar, bu normal sürüş şartlarında aracın güvenliğini arttırı, dönüşlerde dışta kalan tekerlek daha fazla tur atmak isteyeceğinden buna izin verir ve aracın virajda savrulmasını engeller. AMA iş kar, buz, çamur gibi kaygan zemine geldiğinde şayet tekerrleklerden biri patinaja düşerse diferansiyel gücü o tekere aktarır ve diğeri hiç dönmez.
Eğer ön-arka diferansiyellerde kilit yoksa ve orta diferansiyelde kilitli değilse, herhangi bir tekerleğin patinaja düşmesi durumunda diğer 3 tekerleğe güç gitmez.
Orta diferansiyel kilitli ise hem ön hem de arka aksda birer tekerlek patinaja düşerse (ki videoda olan budur) diğer tekerleklere güç aktarılmayacağından araç ilerlemez
Arka diferansiyelde de kilit var ve kilitli ise ve orta diferansiyel de kilitli ise 2 arka ve önden bir tekerlek patinaja düşerse araç yine hareket etmez.