Vw Transporter T5 İn Kampervana Dönüşüm Hikayesi.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cygnet Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 29
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 32,540
cygnet' Alıntı:
Ben , youTube.com'da ki benzer T5 düzenlemelerinin herbirini belki 10 larca kez izledikten sonra arabamın da iç ölçülerine bir planlama haritası hazırladım...
Ancak , işe başlayıp iş ilerlemeğe başladıkça bazı hesapların yalnış / eksik olduğu ortaya çıktı..
Buradan bu işi yaşamış olarak , benim gibi bu veya benzer bir işe kalkışacaklara acizane bir tavsiyem olabilir.

İlk iş olarak TÜV-TÜRK ile bir ön görüşme yapın...T5 lerde en az 5 koltuk olmasını şart koşuyor kurum..Yoksa mutlaka TADİLAT PROJESİ istiyor...Bu kesin..Bunun bugün maliyeti ortalama 650-750 TL arasındadır..Çıkan proje TSE onaylıdır.
Ondan sonra muayeneye gidilip arabanın değişiklikleri onaylanacak ve aldığınız evrakla trafik şubesine gidilecek ve yeni ruhsat çıkacak..Belki bu da bi 100-200 TL ye mal olabilir... Bunlara baştan hazırlıklı olun.

İşin başında T5 in zeminine en az 8 mm (yeterlidir) kalınlığında bir su kontrası monte ettirin..Üzerine de PVC döşettirin..Halıyı pek tercih etmeyin , temizleme derdi insanı geriyor :smiley:.. Bunu yapan profesyonel bir döşemecim var (Sultanbeyli'de ve oldukça da hesaplı)..Arabanın taban şablonu hazır olarak vardı ve hiç uğraşmadı ölçülendirmek için.

Çok detaylı bir araştırma yapın...Özellikle detay malzeme konusunda..
Şöyle ki , arabanın çekyatağının altında önde yer alan çekmeceyi sabitlemek üzere Buhustan bir adet yeter düşüncesi ile plastikten bir mandal satın aldım....Ama bir kaç gün sonra aynı mandala tekrar gerek duydum ve gittiğimde bitmişti , alamadım...O nedenle 3-4 TL gibi ucuz malzemeyi hep yedekli temin edin..Monte ederken de kırılabilir...vs.

Mobilyaların ana malzemesinin kavak laminat olması elbette tercihdir..Ama bu malzemeyi her mobilyacı ya temin edemiyor veya pahallıya temin ediyor..Hadi yapıldı diyelim , arkasından da boyamak gerekecek ki , ben boya işine pek sıcak bakamıyorum...Bazı boyama hataları daima sırıtıyor..
Fakat kavak laminat üzerine desenli laminatı presle monte ettirebilirseniz doymayın keyfine derim.

İşi yaptıracağınız mobilyacıyı çok araştırın..Bu işi 5000 TL ye yapan da var , 1500 TL ye yapan da...Kıy köşe kenar mahallelere gidin ve oralarda ki mobilyacılarla konuşun...Arada bir de refrans olursa onu tercih edin..
İşi verdiğiniz mobilyacıyı yalnız bırakmayın , hemen hergün gidin ve ne yapıyor, başında durun..Gereğinde bilgi verip yönlendirin.

Mobilyacıya giderken elinizde kesinlikle bir plan hatta ölçülendirilmiş bir proje olsun...
Bunu bilgisayarda kendiniz de (word'de bile) hazırlayabilirsiniz..Dolapların şekilleri ve ebadları yazılı olmalı.

Dolap kapaklarını buzlu camdan tercih edin , daha şık duruyor.. Ancak cama bombeli eğim veremiyorlar , düz olarak kullanmak zorundasınız. Avrupa'da yapılmış T5 düzenlemelerinde cam kenarlarında kullanılan plastik çerçevelerin aynısını bulmanız oldukça zor ve çok zaman harcamak gerekecektir..Belki umduğunuzu da bulamayabilirsiniz..O nedenle bazı büyük camcılarda alüminyum kenar profilleri var...Bunlar kullanılabilirse de bu profillere uygun menteşe bulmak sorun oluyor(az mı uğraştım...öfff..)..
O nedenle dolapları yaptırmaya başlamadan önce mobilyacınızla bu konuyu da mutlaka konuşun ve dolaplara bu cam kapağı nasıl monte edeceğini açığa çıkarın.

T5 in iç genişliği her yerde 164 cm geliyor...Yatak enini max. 120 cm de tutabilirsiniz..Bu da demek oluyor ki dolaplara max. 40 cm genişlik ayrılabilir..Ancak uygulamada yatak genişliği malesef 116-117 e düşebiliyor...
Bunu önlemek için dolap enini daraltacaksınız....Portapottiyi bu dolaplardan birinin içine koyacaksanız portapottinin en dar yeri 32 cm dir..Kavak laminat/MDFnin et kalınlıklarını da 4 cm olarak hesaplarsanız toplamı 36 cm olur..Yani neticede 40 cm den dar bir dolap genişliği söz konusu bile olmuyor (malesef).
Tavan yüksekliği de 137 cm dir...Gardrop yapılırken sürgülü stor kapak kullanmak oldukça zor bir seçim olarak çıktı karşıma..

İstanbul'da minibüslerin içini VİP yapan firmalar malesef sürgülü çekyat yapmayı bilmiyorlar..Halbuki o kadar kolay ki..Öğrenmek yerine "yapamıyoruz" deyip çıkıyorlar...Burada ki tadilat yapanlar yatağın altına mutlaka baza koyuyorlar..
Baza ise yatağın altında eni 50-55 cm uzunluğu da 120 cm olan bir alan kaybettiriyor...Yazık olan bir alan bu.
O nedenle kafası çalışan bir demirci bulursanız ben de yardım ederim ve ona nasıl yapması gerektiğini izah ederim..

Aydınlatmalarda mutlaka şerit ledler kullanın..Bunlar iç alanda kullanılacak da olsa silikonlu olmalılar..Çünkü belze temizlemede telleri kopabiliyor.. İyi bir oto elektrikçisi ile çalışıp , tüm dolapların içine şerit led çektirin..Tek bir tıklamayla tüm dolaplar ışıl ışıl yansınlar ve hiç sarfiyat da olmasın..

Yaşam aküsünün amperajını kullanacağınız aletlere göre belirleyin...Bu şart.. Aküyü mutlaka bir ahşap kutu içine alın ve üzerine de en az 2 adet çakmak soketi yuvası (dişi) monte ettirin..Bu aküyü motordan beslenecek hale getirtin..
Bir adet invertör edinin...İnvertör de yaşam aküsünden beslensin...Böylece 12 volt girip , size 200 volt verecektir..Ancak watt değerini olabildiğince yüksek düşünmenizi öneririm.

T5 lerin tavanı açılamadığı ve yüksek tavanlı bir T5 iniz yoksa mutfağı salon dolaplarının birine monte etmek oldukça rahatsız edici geliyor bana..İçerideki mutfakta bir makarna bile haşlasanız kokusu tüm içeriye yayılacak ve rahatsız edecek..Diğer pişirme çeşitlerini düşünemiyorum bile.
Bu nedenle mutfak seti kullanacaksanız tavsiyem en arkada ve çekyatağın altıdır ve çekmece şeklinde olmasıdır...Ben de bunu İngiltere'de uygulanmış bir T5 den görüp yaptırdım...
Ocağın tek gözlü veya 2 gözlü olması bir bütçe işidir..tek gözlü ocakla 2 gözlü ocak fiyatı arasında 300-350 TL oynuyor...Bir göz ocak bu fiyata değer mi siz karar verin.

Aklıma gelenler bunlar. Sormak sitediğiniz sorular olursa cevap vermeğe hazırım...
0531 787 44 94 ü de arayabilirsiniz..

Fotograflarda tavan ledlerini ve dolap içi ledlerini görebilirsiniz.

Hoşça kalın.

Merhaba T5 e 5 koltuk olmasi tonunde bir yanlisiniz oldugunu dusunuyorum cunku eger arac onceden panelvansa ruhsat en fazla 2+1 kisilik cikar. Birde aracin icindeki yatak kapasitesi ile oturma kapasitesinin esit olup olmadigina bakiyorlar. Ayni aracta 5 koltuk varsa ve siz sadece 2 kisilik yatacak yer yaptiysaniz aracinizin ruhsati herseye ragmen 1+1 yada TUV gorevlisinin insiyatifine gore maxsimum 2+1 olarak verilir. Su ana kadar bu sitede benim bildigim sadece bir kisiye 4+1 ruhsati verildi oda arac orjinalinde 5+1 olmasina ragmen yuksek tavan ve aracta 4 kisilik yatacak yer oldugu icin 4+1 cikti.

Eger araciniza 1+1 yada 2+1 disinda ruhsat almayi basarirsaniz lutfen bizide bilgilendirin ve bunu nasi. Basarip muayeneye nereye gittiginizi yazin.


Sent from my iPad using Tapatalk
 

Etiketler
Ynt: Vw Transporter T5 İn Kampervana Dönüşüm Hikayesi.

Melih, bir takım ilişkiler ve araya birileri konularak illegal olarak fazla koltuk alınabilir, önemli olan almak deyil sonradan koruyabilmek, yani tüv'den koruyabilmek..İstanbulda son 6 ayda 2 arkadaşın 2009 öncesi bir takım yollar kullanılarak alınmış olan 3+1 ve 4+1 koltukları tüv'de iptal edildi, arkadaşlar yeniden proje yenilemesi çizdirdiler ve artık karavanları 1+1 oldu..... 3+1 ve 4+1 koltuğu olanların artık şansa çok ihtiyaçları var, sürekli gittikleri Tüv istasyonlarını sakın değiştirmesinler, başka bir istasyonda neler olur bilinmez, koltuk sayısı çok diye ilgilenilen karavanlarda satış sonrası yeni adreslerindeki tüv'lerde neler yaşayacak meçhul...Önemli olan fazla koltuk almak deyil koruyabilmek...
 

Oncelikle cok tesekurler...Ben ikitellide yaptirdigim cekyatli koltuk ve kendi yaptigim ustte evye altta dolapli alcak tavan uzun sase t5 le bes yilimi doldurdum. Her muayene oncesi orjinal koltuklari taktim. Bi sefer değiştirme den gittim hemen olmaz dediler. Cekyatli koltuk emniyet kemerli başlikli olmasina ragmen arkaya itince 1-2 cm bile oynadığı icin kabul etmeyiz dediler. Ben açıkçası yol ayrımındayim. Ya acilir tavan ya da satip psa arac dusunmeye basladim. Yemek yapmak degilde icinde ayağa kalkamamak asil sorun benim icin. Kokan bisey se zaten yedek kucuk tuple dışarıda yapiyoruz. Acilir tavan kayar koltuk vs 10000 euro dan basliyor orjinal istenirse. Ustune bi de 1+1 koltuk yazilirsa yazık olcak. Bir de araba eskiyecek
Bu nedenle bu plan t5 kullanicilari icin cok faydali illa diyenlere
 

Ynt: Vw Transporter T5 İn Kampervana Dönüşüm Hikayesi.

Yaşar bey, hikayenizi dikkatle okudum, uyarılarınızı not ettim...

Benim teknik hayal gücüm fazla gelişmiş olmadığı için, çok net anlatımlarınızı kafamda canlandıramadım. Resimlere baktım, epeyce anladım, ama yine de anlayamadığım şeyler oldu.

1.Yemek masasının öbür tarafında oturulacak yer var da (çekyat ;D ) bu tarafında nasıl oturulacak? Seyyar sandalye vs. ile mi sorunu çözeceksizin/çözdünüz?

2.Yemek masasının ve çekyatın bitişiğindeki dolabı niçin yaptırdınız? Yoksa o buz dolabı mıydı, anlayamadım. Yani aracın içini ayrıca kaplayan bir dolap yerine arkaya bol çekmeceli bir şey yaptırsaydınız da, çekyatın yanındaki camlı dolap olmasaydı olmaz mıydı?

3.Portoyu kullanmak için ayrı bir kapalı alan yok anladığım kadarıyla.... Yanıldım mı?

4.Şu ocağı ve konumunu tam anlayamadım, bağışla.... Yatağın altında, sürgülü bir şey mi?

Aslında benim gibi proje özürlüler için şöyle net ve anlaşılır "sade" bir çizim verebilirseniz daha bir müteşekkir oluruz. Yalnız şu kavak mamulü için hafif olduğundan dolayı sizinle aynı düşünürdüm, boya işi sevimli gelmezdi. Kaplama/kaplatma işi fevkalade güzel çözüm.

Şu kadarını söylemeliyim; özellikle T5 ve benzeri araçlar için fevkalade uygun bir imalat sizinki. Aklıma epeyce yattı.
 

Ynt: Vw Transporter T5 İn Kampervana Dönüşüm Hikayesi.


Sayın Olguncandan...Sorularınızı kısaca yanıtlayayım.
1- Yaz boyunca genellikle araç dışında yaşadığımız için yemeklerimizi de yedek olarak taşıdığımız bir katlanır masamız var , onu kullanıyoruz..Ancak araç içinde ki masanın uzunluğu 80 cm olduğundan 2 kişi için (yan yana) yeterli oluyor..Bunu deneyerek masa uzunluğunu tespit ettim.
2- Her dolabın içine neleri koyacağımızı işin en başından düşünerek dolapları oluşturduk..Cep tel. şarj kablosundan tutun da eşofmana , WC kağıdına, çöp poşetine , eski gazetelere , el fenerine varıncaya dek o kadar eşya tespit ettik ki , hiçbir dolap kesin boş kalmayacak...Portapotti ve mutfak takımı (tava,tabak,tuzluk.....vs.ler) için ayrı dolabımız var...Giyimlerimiz için kanepe altında önde bulunan çekmeceyi uygun bulduk....Yedek butan gazlı ocağım bile olduğundan ona ait 4 adet tüpünü bile düşündük.
3- Portapottimizi buzluğu koyduğum dolaba bitişik dolabın altında ki göze koyacağım..Onun için o gözü özel olarak ölçeklendirdim..Rahatça sığıyor..Hatta 2-3 adet wc kağıdı rulosu da.
4- Ocak ve krom evyenin tümü tek bir parça halinde bir settir...Tekne malzemesi satan mağazalardan satın aldım..Biraz tuzlu..!! bir fiyatı var. Ama takımı , planı bozmamak için katlandık..Fotografını eklemiştim , oradan bakabilirsiniz...

İnternette T5 için dizayn edilmiş bir başka projeye rastladım dün...Eğer bunu daha erken görseydim benim uyguladığım planı yapmazdım...Onu fotograflayayım aşağıda.

TATL 2
 



Ynt: Vw Transporter T5 İn Kampervana Dönüşüm Hikayesi.

Gelelim kalkıştığım bu işin en son noktasını açıklamağa..Yani resmi prosedürü bitireyim.

Dün TÜV-TÜRK'de randevum vardı , tadilat projesi ile gittim..Dosya tam 12 sayfadan ibaretti...TSE onaylı belge, faturalar ve bir yığın bilgi...Girişte bana "EK 1 belgesi de doldurtmalısın" dediler ve 20 TL verip 2 nüsha olarak temin ettim..
Dudullu'da ki merkezde çalışan bazı memurlar "tadilat projesi"nden bihaberler..
Bayan memura dosyayı verdim..Biraz kurcalayıp bana geri verdi..Şaşırdım!!
" Ben ona 700 TL verdim yahu , o dosya bir kenara atılacak kadar bayağı mı :smiley: " diye düşünüp ikaz edince , başladı yanında ki memurdan bilgi almağa..
O memurun yardımı da yetmedi ve daha "büyük şef"e danıştılar...
Şefin bilgisi de yetmedi "manitu"ya , ha pardon o kızılderili dergilerindeydi , değil mi , yani teknik müdürden bilgi aldılar.. O nihayet işi kıvırdı...Beraber aracın yanına gittik..İçine bakıp inceledi..
Sonra tekrar bankoların olduğu yere geldik..Bana bir sıra no verdi ve "bekleyin" dedi.
Sıram gelince yine aynı bayan memura denk geldim mi ?..O hemen teknik müdürünü çağırdı ve ne yapılacağını söyledi.

Nihayet işlem başladı...Memur "164 TL" deyince ben de " 15 gün önce geldiğimde ben ücret ödemiştim , bu ne parası" dedim ama sözümü geçiremedim ve bana " aracınızda ki değişiklikleri de muayene kapsamında tutacağız ve yapılanları tetkik edeceğiz , sistem böyle veriyor" benzeri bir yanıt verdi...Anladım ki parayı vermeden olmayacak..İş bitti , dışarı çıktım ve kanal girmek için beklemeğe başladım..
Kanala girdik...3 Eleman aracı tepeden tırnağa incelediler...
Ocak nerede.
Su neden geliyor.
Bunun ışığı nasıl yanıyor.
Koltuk sayısı 4 e düştü , değil mi ?...Göreyim ... Haa..arkada 2 emniyet kemeri varmış..Bir koltuk da önde..tamam.
LPG gaz tüpünüz nerede.
Bu dolap ne dolabı?.
Çok güzel olmuş..Güle güle kullanın demeyi de ihmal etmedi...En sevdiğim söz bu oldu. :smiley:

Sonuçta muayeneyi bitirdiler , trafiğe verilecek evrakı da verdiler..İş bitti...Akşam mesai bittiğinde ben en son olarak ayrılan kişiydim ve bu kısa işlem bana 3 saate mal oldu..Onların beceriksizlikleri , bilgisizlikleri nedeniyle.

Bugün de randevu almayı unutarak gittiğim trafik şb. nde memur ak saçlarıma bakıp acıdı herhalde:smiley: ve randevu almamı istemeden işlemimi yaptı. Evrakı verdim...162 TL de onlar istediler...
Salı günü yeni ruhsatı alacağım.

Resmi prosedür olarak 1067 TL gitti ama bir an düşününce bu paranın bir kere verilen bir bedel olduğunu anladım.
Bu parayı 1 yaz sezonu içinde yapılan gezilerde katıyla geri aldığımıza inandığımdan canımın o kadar yanmayacağına ikna oldum.
Asıl canımın yanacağı an temmuzda ödeyeceğim oto vergisinin 2 nci taksidi olacak galiba...
Motokaravan vergileri bu sene ne oldu , bileniniz vardır mutlaka..
Ya da hiç söylemeyin de , o güne dek tatilim zehir olmasın :smiley:

Hoşça kalın.



Eğer işiniz TÜV TÜRK istasyonlarına düşerse orada ki memurların bazılarını sizin bilgilendirmeniz gerekecek...Bazı işlemleri bilmiyorlar..Tadilat projesi gibi.
 


Ynt: Vw Transporter T5 İn Kampervana Dönüşüm Hikayesi.

Simdiden hayirli olsun. Arac 4+1 mi olacak? Eger oyleyse sanlilardan birisiniz.

Asagidaki linkten motorlu tasit vergisi tuturlarini gorenebilirsiniz. Aracinizin modelini belirtmemisiniz. Eger arac 1-6 yas arasi ve 1900cc den az ise yillik vergisi 859TL, arac 1900 ustu modellerdense 1298 TL. Bir alt yas grubu olan 7-15 yas arasinda ise 1900cc ye kadar olan araclar icin yillik vergi 537 TL ve 1900cc uzeri araclar cin 859TL.

https://intvd.gib.gov.tr/internetvd/template.jsp?page=IVD_HSP_MTV

Bu arada bildigim kadari ile ruhsatinizi aldiktan sonra vergi dairesine gidip vergi diliminizin degistigini bildirmeniz gerekli.
 

Ynt: Vw Transporter T5 İn Kampervana Dönüşüm Hikayesi.

Yaşar bey kolay gelsin.
Araç ruhsatta motokaravana dönüştüğünde temmuz vergisi çok farketmiyor.Fakat zorunlu trafik sigortası için zeyilname yaptırmanız gerekiyor.Asıl o zaman canınız yanabilir.Aklınızda olsun da şaşırmayın. ;D Diğer şirketlerden fiat almayı da ihmal etmeyin.Selamlar.
 

Ynt: Vw Transporter T5 İn Kampervana Dönüşüm Hikayesi.

Yasar abi karavanın cok güzel olmus güle güle kullan. bende gecenlerde bir adet t5 aldım ama icine senin arka yatak gibi bir yatak yaptirmayı düsünüyorum. bunu siz mi yaptınız yoksa yaptırdinizmi detayli bilgi veya plan verebilirmisiniz.
 




Yaşar Bey merhaba, üzerinden yıllar geçmiş. Umarım araç hala sizdedir ve gezmeye devam ediyorsunuzdur.

Taşıt vergisi, zorunlu trafik sigortası gibi konularda bize güncel bilgi verebilirseniz çok memnun olurum.

Teşekkürler
 

Araçlarınıza mobiya ve yatak konularında destek almak isterseniz yardımcı olabiliriz. İstanbul Keresteciler sitesinde bulunan firmamızın bir bölümünü bu iş için ayırdık ilk tasarımlarımız çıkmaya başladı. iletişim bilgilerimize web sitemizden ulaşabilirsiniz. Tüm gezgin dostlarımıza selam olsun.

Gökhan Düzalan
www.vanlife.com.tr
 

2009 dan beri çekme karavanla devam eden karavancılık hayatımı/zı bir türlü yetinememe kötü huyumdan dolayı hep genişleyerek ve en sonunda tanrının bir cezası olarak nitelendirdiğim 2013/Ekiminde yaşadığımız doğal afet sonrasında karavanımızın çatısının delinmesi ile aklım başıma geldi...Ve kendi kendimize yeni bir karar verdik...Min. eşya ile min. alanda çok sevdiğimiz karavan yaşantımızı T5 aracımızı kampervana tadil ederek devam ettirelim , dedik.

Aracım uzun şase...Arka bölümün net uzunluğu 255 cm , eni de net 164 cm geliyor. Bu seneye dek bu 164 cm lik net genişliğe monte ettirdiğim çekyatakta sereserpe yattık , sıkıntısız sorunsuz..Portapotti bazı zamanlarda imdadımıza yetişti..Ama mutfak ihtiyaçlarımızı hep araç dışında ve biraz da formüle edemediğimiz tavrımız nedeniyle kıpti hayatı gibi yaşadık..Çoğu kez de Pino karavandan satın aldığım Pİ2010 modeli mini çekme karavanı kullanarak genişlemeğe çalıştık.

Kampervana çevirmek için ta ocaktan beri youtube'da ki benzer uygulamaları belki 10 larca kez tekrar izleyerek en sonunda nasıl bir iç tadilat olacak konusunda karara vardım.
Aracın tavanı açılamadığı için içeride detaylı sıcak menü hazırlama konusunu terketmeye karar verdik..Yan pencerelerde açılır sürgü pencere olmadığından yemek buharı ile rahatsız olmamak üzere içeriye koyacağımız dolaplarda ocak+evye sistemini terkettik..Bunun yerine yine youtube'da ki bir T5 modeline uyarlanmış olan ve çekyatağın başucu minderi altında konuşlandırılan (fotograf koyma özürlüsü olduğum için koyamıyorum ama link vereceğim) ve içeriden sürgü çekmece şeklinde açılan bir dolap üzerinde tek gözlü bir ocak + yamultulmuş oval bir evyeden ibaret bir seti monte ettirdim...Aslında montaj işi henüz bitmedi , yani sırada bekliyor..
Düne kadar bu ocağın yakıtı olan maringazı aramakla zaman harcadım..Nihayet Kalamışta ki Kaptan marin firmasında Ipragazın maringaz tüpünü buldum..Detantörü+hortumu dahil olarak 125 TL (depozitolu tüp nedeniyle) mal oldu..

Neyse işin başına dönelim..T5 in içinde ki 2012 de işk yapılan bazı değişiklikleri yapan firma Bursa'da Vip tasarımları yapan bir firmaydı..Tel ile randevu alıp arabayla gittim..Yanımda bilgisayaraıma kaydettiğim youtube uygulamalarını da götürdüm..Kendi ihtiyaçlarımı karşılayacak , çok fazla detaya girmeden ama görselliği de cazip olabilecek bir tasarım konusunda (dolaplar için) yerleşim ve ölçümler yapıldı...Sıra fiyata gelince bana 7500 TL gibi bir rakam verdi..
Yapılacak iş MDF laminatdan ibaret 4 parça dolap + gündüz 2 kişilik kanepe, gece de çekyatak olan bir oturma grubundan ibaretti.
MDF laminatın tabakası 180 TL..ve 1,5 tabaka ile iş yapılabiliyor..
Dolapları plan dışı tuttum ve sadece yatak için 1500 TL fiyat alınca kabullenip yaptırmadan İstanbul'a döndüm ama fiyatı onayladığımı söyledim..
İstanbul'da tanıdığım bir ev mobilyaları yapan marangoz firmasına gittim ve bu kez istediğim dolapların evde kartondan hazırladığım maketlerini de götürdüm...Maketlerin üzerine ölçülendirmeler de vardı.
Ustanın bana soracak sorularının sayısı böylece min.a indi...Monte edilecek yeri ölçtük ve bazı hesaplamalrdan sonra bana 1450 TL fiyat verdi..Ben de hemen kabullendim..MDF alması için bir kapora verdim ve iş başladı..
Ben de ustanın başında bir işçi gibi hiç ayrılmadım yanından..İşçiliğin en uğraştırıcı tarafı tekerlek davlumbazının oyulması oluşturdu...belki en az 4-5 kez oyulma işlemi tekrarlanarak duralit laminat alıştırıldı.Sonunda bir şablon çıktı ortaya ve ona göre MDF laminat kesilerek bu iş de haloldu.
2 günlük bir uğraştan sonra 4 parça mobilyanın kabası ortaya çıktı..Sıra süslemelere ve kapak modellerine geldi.
Arabanın eni net 164 cm olduğu için yatak payı olarak 120 cm i uygun gördüğümden dolaplara max. 44 cm genişlik kaldı..Ancak aracın zemininden yükselen çıkıntıların oyulması nedeniyle dolap eninde azalma gerçekleşti ve sonuçta 38 cm e dek indik.
Aracın en arkasında yapılan gardropta sürgülü stor kapak kullanmayı planlamıştım..Ancak T5 in tavan eğrisi nedeniyle burada genişlik 33 cm e gerileyince (stor kapağı yandan açılır modeli , içine koyacağım giysileri asma konusunda zorlandığım için yapamadık) bu stor kapağı yapamadık..Başladık başka açılım şekilleri aramağa..Menteşeli sistem de açılan kanat çok yer tutacağı için cazip gelmedi ve sonuçta üzerine ters U şeklinde kavisli fermuar dikilmiş bir döşemelik kumaşı kasaya havalı zımba ile tutturarak çözüm bulduk..Böylece yer kaybı olmadığı gibi , kullanım kolaylığı da sağlandı.
İnşallah çektiğim fotoları buraya nakledebilirim...O zaman daha faydalı olacak.
Diğer 3 parça dolabın kapaklarını asitle bulanıklaştırılmış ve flu bir görünüm veren camı tercih ederek üstten açılır şekilde uyguladık..Şöför koltuğu arkasında ki dolap öne biraz daha çıkıntı yapar haldedir..Bunun içine 48 lt lik 12 volt bir buzluk koydum..Bu dolabın altında mutfak alat adavatı için 40 cm eninde bir çekmece var.
Arkaya doğru onun yanında ki dolabın boyu net 50 cm, derinliği 36 cm , genişliği de 35 cm oldu..Burasını da mutfak malzemelerine şimdilik tahsis ettik.
Arkaya doğru diğer dolabın boyu net 66 cm , diğer ölçüler önce ki gibi..Burasını da günlük kullanım eşyalarına ve belki de ufak tefek giyimlere ayırabiliriz..
Tüm dolapların içini , gardrop da dahil Çin'den 5 mt sini 4,60 USD ye (o tarihte USD= 1,80 TL idi) silikon kaplamalı led şeritle donattım...Şimdi bir tuşa dokunmakla dolapların içinde led aydınlatma var..Buzlu camların altında loş bir yansıtma veriyorlar.
72 Amp bir yaşam aküsü alıp, MDF den bir kutuya aldık..Elektrikçide motordan beslenecek bir tesisat çektirdim..MDF kutunun üzerine 2 çakmak soket deliği açtırıp , buraya 2 adet çakmak soketi monte ettirdim...Birine 12 volt buzluğu , diğerine led aydınlatmaları bağladık...Ayrıca yerde ek olarak bir ilave soketim daha var.
2 Sene önce almama rağmen bir türlü kullanım yeri bulamayıp bagajımda bana hep sıkıntı veren 12 volt girişli ve 220 volt çıkışlı 1400 watt bir çeviricim bu kez işime yaradı..Onu da yaşam aküsünden beslenir şekilde bir tesisatla hayata geçirdik..Böylece 1400 watt a dek cihazları kullanabaileceğim..Ampul bağlayabilirim gibi.

Bu arada size bir tavsiyede bulunayım...Yerli piyasada led aydınlatma malzemeleri oldukça pahalı hala..
Örnek olarak silikonlu led şeritin metresinin en ucuz fiyatı 5-6TL civarında..www.eBay.com dan 5 mt sini 5-6 USD ye almıştım...Kredi kartıyla alabilirsiniz..Tek sıkıntı , en erken 20 günde gelmesi..Kış sezonunda ise en geç 17 günde geliyor.

Dolap işleri bitince sıra mutfak seti almaya gelmişti...Ocak+evye+cam kapaklı set..İnternette ki araştırmalarda İzmir'de ki bir firmadan istediğim modeli biraz sıkıntılı da olsa temin ettim...Seti bir kenara çektim..

Bu hafta başında da Bursa'ya çekyatak montajı için gittik..Verdiğimiz söz üzerine..
Sabah 09.00 da başlayan iş o gün bitemedi...Ertesi güne kaldı...Ertesi gün de bir yandan yatağın diğer yandan mutfak setinin montaj işinin sürmesi nedeniyle ancak akşamım 5 inde sonuçlandı..Biz o geceyi de Bursa'da geçirdik..
Bu arada hazır gitmişken bir de Uludağ serüveni yaşadık...Dolmuşla yaptığımız günübirlik gezide Uludağ'da milli park girişine dek hiç kar görmedik...Girişten 1-2 km sonra karlı yol kenarları ile tanıştık...Son durakta her yer kar altındaydı..60-70 cm kar olduğunu söylediler..5 yaşında ki "velet"lerin kayak yapması karşısında moralim fena bozuldu :smiley:)
Bir saat sonra kar lapa lapa yağmağa başladı...Manzara nefes kesti tabi..Sıcak içinde oturup pencereden kar yağışını syretmenin keyfine diyecek yoktu..
Dönüş zamanı geldi ve serüven o zaman başladı...Başka bir araca tabi olunca kumanda elden gidiyor..Dolmuş durağını tel ile aradığımızda saat 15.30 idi..Duraktaki yetkili "şu an hiç müşteri yok" şeklindeydi ve biz başladık paniklemeğe.
Her yarım saatte bir ,daha sonra ise 15 dk da bir tel ede ede nihayet 18.30 da "henüz 7-8 kişi oldu..biz sizi otelinizden alırız..meraklanmayın" olunca biraz gevşedik..Sonuçta 19.00 u biraz geçe minibüs otele dek geldi ve bizi aldı..
Dağ yolu bir rezalet...100 mt uzunlukta bozuk olmayan tek yer yok..Zıplaya hoplaya hayatında yol tutmamış biri olan ben dahi son 1-2 km den sonra iyice rahatsız olmağa başladım..1 km daha yol uzasaydı sonum fena olacaktı.
Minibüs şöförü de zaten şikayet ediyor ve " her 2 senede bir ön takım yeniliyoruz" dedi.

O gece de Bursa'da kalıp ertesi sabah İst.a yola çıktık...Güneşli bir havada kampervana dönüştürülmüş T5 imizle inşallah umduğumuz gezilerimizi gerçekleştirmeğe çalışacağız..

Şimdi eski alışkanlıklarımızdan bakalım nasıl uzaklaşıp rahat edeceğiz bilemiyorum...
En merak ettiğim konu 155 cm enindeki yataktan sonra 118 cm eninde ki yatakta nasıl "rahat" yatacağımız olacak:smiley:

Çektiğim fotoları nakletmek için sayın moderatörümden yardım rica ediyorum..Başka web sitelerinde uyguladığım resim ekleme sistemini burada yapamıyorum da.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,457
Mesajlar
1,518,160
Kayıtlı Üye Sayımız
172,110
Kaydolan Son Üyemiz
Bukrek

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst