Wk 3.0 Crd Turbo Sorunu Yardim!!

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Mustioruchan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 55
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 25,701

Mustioruchan

Yeni Üye
Mesajlar
7
Tepkime Puanı
3
Selamlar . WK kasa Grand Cheeroke 3.0 CRD aracım var . Aracımdan çok memnunum ancak bu ara bir sıkıntı çıkardı ve çözemiyorum yardımlarınıza ihtiyacım var . Sorun ETC lambası yakmasıyla başladı . ETC yaktıktan sonra gaz yememe gaza sonuna kadar bastığımda kerkinme gibi sıkıntılar çıkarttı bu kısa sure sonra geçti . Aradan 1 hafta sonra araç gaz kök yapıldığında gaz yememeye kerkinmeye ve gitmemeye başladı. Ha unutmadan söyleyeyim bir daha ETC lambası ve arıza lambası yakmadı . Cihazı bağladığımızda P0299 hatası verdi . Usta Turbonun elektorinik kısmıyla (galiba elektornik pedal kısmı tam bilemiyorum resmini paylaşacığım) uğraştığını sorunun çözüldüğünü iletti ama nafile sıkıntım devam ediyor . Araç sabah çalıştırıp ısınana kadar sıkıntı yok gayet güzel ivmeleniyor ancak ısındığında sıkıntım başlıyor . Şimdiden Teşekkür ederim.
B
Adsz
311fe55d f402 4712 a48c 2ca55b50a3f8
 

Etiketler
Benzer sorunu 406 HDİ araçta yasamıştım.
Öncelikle yakıt kalitesi ve filtresinden emin olmalı.
Sonrasında tecrübeli kullanıcı ve ustaların destegi alınabilir gecmis olsun.
 

Denemekte fayda ar Mazot filtresini degistirip sonucu paylasirim burada . Katalizorden yaparmi peki bu konuda fikir varmi
 

bence kendi başınıza çözemeye çalışmak yerine iyi bir özel servise ya da yetkli servise gidip sorunun ne olduğunu tam olarak öğrenmeye çalışın.
bu aracı da Jeep servislerinden (özel/yetkili) başka bir yere de pek götürmeyin, bilmeyen kişilere elletmeyin
 

Servise goturmez olurmuyum goturdum gereksiz parca degisimi yapilip beni ekstra masrafa soktular debimetre ve bi kac sensor.bende memnun degilim burda sorun aramaya ancak daha onceden basina gelen biri varsa yardimci olur umuduyla yazdim
 



Servise goturmez olurmuyum goturdum gereksiz parca degisimi yapilip beni ekstra masrafa soktular debimetre ve bi kac sensor.bende memnun degilim burda sorun aramaya ancak daha onceden basina gelen biri varsa yardimci olur umuduyla yazdim
hangi servise götürdünüz? bizde bilelim ki yolunacak kaz diye görenleri ona göre önlemimizi alalım..

arıza kodunu aratınca şu başlıkta sorunu yaşayan ve çözümü bulan birini buldum;

LOST JEEPS • View topic - Newb question re: P0299 fault code

burada

Fault code P0299 is 'turbocharger underboost.'
Readout says: blocked or leaking air intake; damaged turbo; faulty boost pressure sensor.

arızalarını işaret ediyor. öncelikle turboyu ve hortumlarını gözden geçirin, bir basınç düşüklüğü var, hortumlarda hava kaçağı olabilir
 

bu problemi biraz daha araştırdım, sık karşılaşılan bir durum sanırım..
ülkemizde bunun çözümünü bulan mutlaka olmuştur.

şu konu altında baya irdelemişler;

Help 3.0 CRD P0299 Code - Page 2 - JeepForum.com

burada da öncelikle mazot filtresini kontrol ettirin diyor, sonrasında basınç hortumlarını.

sizin açtırdığınız siyah kutu da problem sebeplerinden, turbodan ayrı satılmadığı için tamir yoluna gitmişler o zamanlar. ya da komple o siyah kutu dahil turbo değişimi

3. sayfada problemi çözdüğünü anlatmış, çözümün basit olduğunu belirtmiş;

o All,
I am very happy to report that I replaced the Actuator two days ago and so far it works great, just like when the car as new. The repairs were not too difficult, but small hands would be an asset (I have very large hands). 10 mm socket, a 10 mm flexible head ratchet wrench (available Sears or most auto parts store) and a snap ring removal pliers (offset design) was all the tools I needed, oh and a magnet to retrieve the dropped bolts and snap ring. One thing that I found that made it easier was unbolting the turbo cover so it could be moved to give more space to work. This is a big aluminum looking thing right at back of motor that looks all wrinkled or kind of a crushed look.
Also rather than ordering the Actuator from Europe I found and ordered mine from XsBoost Turbochargers, LLC in Manchester, Ohio 330-830-4047. Their website is www.xsboostturbochargers.com They charge $300 but give you $100 core charge if you ship your old one back to them. They even pay shipping both ways via UPS. Took me 3 days from order date to get mine, I shipped my old one back this afternoon.
If I can be of any further help please feel free to call me anytime after 9 am and before 8 pm Eastern time any day. I will help if I can, the guy who started this post helped me so I am paying it forward.
Ed
PS- I am not a mechanic but after nearly $6,000 to those posing as mechanics I was able to do it my self for $200 plus a couple of tools.

ingilizcem teknik olarak tam çeviri yapmaya yeterli değil maalesef, yanlış bir bilgi de aktarmak istemediğim için direk konuları kopyalayıp yapıştırdım.

sizin yukarıda fotosunu eklediğiniz siyah kutu (acuator diye geçen bu sanırım) tamiri sonrası düzeliyor, sizinkini ya yapamadılar ya da yukarıda belirttiğim diğer kısımlarda da sorun mevcut.
 

Goturdugum servis cuneyt oto elektrik diye bi yer Kayseride malesef en buyuk yer bura . Ve herkesin ondan baskasi yapamaz dedigi yerde ... ilginize alakaniza tekrar tesekkur ediyorum konuyu inceleyip talimatlara uyucam cozume kavusursa burada detayli sekilde anlatirim ben yandim baskasi yanmasim
 

rica ederim
ben de bu kasayı hala düşünüyorum, ondan dolayı bilgi sahibi olmakta yarar var :smiley:
maalesef büyük şehirler dışında konunun çözümü biraz zor oluyor.
mercedes sprinter da da sanırım aynı motor var, bence iyi özel bir mercedes servise de gidin.
diğer yandan konuyla ilgili olarak jeep garage istanbul , ankarada da akgün otoyu arayıp danışın, belki de sadece ufak kutuyu tekrar söküp gönderip yaptırabilirsiniz.
 

valla aynı araçtan bizde de var. bu sorun olurda soruna çözüm bulunamaz ve yeni turbo vs almak gerekseydi, ML350 nin bir büyük turbosunu alıp takardım gözünün yaşına bakmadan. sonrada hafif bir chip tuning ve büyük intercooler ile gelsin 260 hp...

bu tip performansı doğrudan etkileyen şeyler turboyu ayarlayan elektronik yada elektromekanik parçalardan olur ki bu araçta da değişken geometrili turbo olduğundan arıza bununla iligili olmalı.
 



Motor mekanik anlamda hicbir sorun yok olsada, rusyadan gelme bi ustam var gozum korkmaz yani :smiley: om642 s320cdi ml320cdi ile ayni ama sprinterde varmi bilmiyorum. Eger ki turbodan cikarsa dediginiz cok, mantikli ek olarakta Katalizor iptali yaptirdim mi tadina doyamam :smiley: suan tek sorun sebebi tam olarak bilmemem sebep ciksin inanin rahatlicam

 

takipteyim. ml270 de de aynı motor var idi. sesi bile aynı. ml350 de daha büyük bir turbo var ondan dedim. gerçi performans yeterli normalde ama neden para harcanacaksa daha fazlası olmasın??
 

Goturdugum servis cuneyt oto elektrik diye bi yer Kayseride malesef en buyuk yer bura . Ve herkesin ondan baskasi yapamaz dedigi yerde ... ilginize alakaniza tekrar tesekkur ediyorum konuyu inceleyip talimatlara uyucam cozume kavusursa burada detayli sekilde anlatirim ben yandim baskasi yanmasim
selam,

ne oldu, arızayı çözebildiniz mi?
 

Herkese merhaba uzun süre ikamet ettiğim şehirde değildim araç yattı garajda .Gelir gelmez tavsiye üzerine altıparmak mercedes Gökhan ustaya götürdüm sıkıntının ufak bişey olduğunu şüphelendiğimiz parça yani actuator (westage) parçasından kaynaklandığını söyledi . Öğlen verdim ikindi vaktinde çıkardım pratik şekilde anında çözdüler . Parça daha öncesindende kurcalanmış .Bu arıza olmadan önce ben arabayı çok hızlı gidiyor sanmıştım ancak yanılmışım aracı tutuyormuş resmen. Ortalama 14.5 litre yakıyordu şehir içi 11 litreye düştü . Ayrıca diğer iş bilmez ustadanda paramı zorda alabildim .Hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Ayrıca bu konuda sıkıntı yaşayan arkadaş olursa bayağı uzmanlaştım sıkıntıyı aramaları gereken yerleri tek tek açıklıyım ki iş bilmezler size daha fazla masraf açmasın ve kurcalamasın. Şimşek lambası yanarsa yani etc lambası üç şeye bakılması gerekiyor . Birinciye Turbo westagesi yani resmini paylaştığım parça ikinci egr üzerinde reyil müşürü üçüncüsü (aslında en çok arıza burdan olurmus) m55 adında manifoltun orda turbo kelebeklerini açmaya yarıyan basınç pompası harici hiçbirşey etc yi yakmazmış .
 

çok geçmiş olsun, arızanın çözüldüğüne sevindim..
ACTUATOR sorunu sık karşılaşılıyor gibi duruyor, büyük ihtimal düzgün servisleri bu sorunu hemen teşhis edip çözüyordur..

maalesef ülkemizde herkesin USTA olmasından dolayı özellikle Jeep türü araçların basit masrafları yanlış teşhis yüzünden büyük sorunlar haline geliyor bu da bu araçlar zaten çok masraflı diye ortaya laf çıkmasına sebep oluyor..

evet bu araçlar masraflı ama doğru kullanımda diğer arabalardan çok da fazla değil..
 



Dediğiniz çok doğru yanlış teşhisler aracın çok kurcalanmasına ve daha büyük sorunları doğurmasına sebep oluyor . Yoksa parça fiyatları bence standart araçların fiyatlarıyla aynı .bu işlem için işçilik dahil 1200 tl para ödedim . En azından elektronik aksamda ustamı buldum şimdi daha rahat keyifli şekilde aracıma binicem.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,438
Mesajlar
1,517,956
Kayıtlı Üye Sayımız
172,091
Kaydolan Son Üyemiz
Engin Koygun

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst