CB Anten Ayarlama Kılavuzu Böylece pano CB telsiz çekişti ettik ve iyi bir zemin uçağı ile bir alan üzerine monte edilmiş anteni var. Her şey birbirine ve, doğru gitmek için hazırdır? Yanlış. Bu yeni CB telsiz kullanmadan önce anten ayarlamak çok önemlidir. SWR ya da ayarlama gerekliliği arkasında kavramının önemini aşina değilseniz, bize adil bir uyarı verir: anten uygunsuz ayarı zayıf bir yayın sinyali çok daha kötü neden olma potansiyeli vardır - bu son. radyo hayatın tadını çıkarmak için bir şans önce.
İyi haber, bu makalenin (SWR ayarlayarak aka) anten ayarı düzgün süreci boyunca size yol gösterecektir. Bu yönde takip edebilirsiniz sürece, gerçekten çok zor bir süreç değil ve biraz deneme-yanılma için yeterince sabırlı. Sistem her şeyin düzgün bir şekilde yüklü olduğunu varsayarsak, gerekli olan sadece ek donanım, koaksiyel kablo (bir jumper kurşun olarak da bilinir), bir SWR metre ve okuma kaydetmek için hangi şey kısa bir uzunluğu.
Yapmanız gereken ilk şey, aracınızı park etmek için uygun bir yer bulmak. 10-15 metre anten içinde, ağaç veya bina olarak herhangi bir engel olmamalıdır. Siz ne de sizin Arkadaşları ne ya arabanın etrafında asılı olmalıdır - Eğer doğru bir okuma sağlamak için kapalı kapı ve pencereleri ile iç emin olun.
- Bir sonraki adım, SWR metre kadar kanca. Birincisi, radyonun arka koaksiyel kablo bağlantısını kesin. Bu amaçla, "anten" veya "ANT" Sonraki işaretli konektörü SWR metre anten kablosu, yeniden bağlayın, jumper kurşun ve "verici işaretlenmiş bağlantısı üzerinden radyo ve SWR metre bağlamak "veya" XMIT. "
- Şimdi birkaç farklı kanallarda SWR ölçmek için hazırız. Bu süreç boyunca her test için metre mikrofon aynı mesafede tutmak için önemli olduğunu unutmayın.
- SWR metre anahtarı ayarlayın "FWD."
- Radyo, Kanal 1 çevirin.
- Anahtar mikrofon (düğme bastırın ve basılı tutun).
- "SET" veya iğne yelpazesini sonunda ayar duruma gelene kadar "AYAR" etiketli SWR metre topuzu çevirin.
- Anahtarlama hala mikrofon ederken, "REF" veya "SWR" konumunda SWR metre üzerindeki düğmeyi çevirin.
- SWR metre ile verilen okuma hızla kayıt ve Mikrofonu verici tuşunu bırakın.
- Şimdi 40 kanal için bu işlemi tekrarlayın. Adımları 4-9 izleyin.
Anten ayarlama arkasında amacı, bu iki okumaları mümkün olduğunca yakın hale getirmektir. 1.5:1 oranı veya altında bir bakalım geçilebilen bir yayın sinyali için yapar. Anten uzunluğu ayarlamadan önce anlamak için iki temel nokta vardır:
SWR kanal 40 kanal 1 daha yüksek ise, anten çok uzun.
SWR kanal 1 kanal 40 daha yüksek ise, anten çok kısa.
Anten çok uzunsa , fiziksel süresini azaltmak için gerekli. Üreticiye göre değişebilir bir anten kısaltılması için çeşitli yöntemler vardır. Anten nasıl kısaltmak için ayrıntılı talimatlar için lütfen kullanım kılavuzuna başvurun. Birçok antenler, küçük bir vida kullanan bir "ayarlanabilir ucu" özelliği olsa da, bazı antenler kısaltılabilir kesilecek gerekebilir .Ilerlemeyi belirlemek için yeni okumaları sonra 1 / 4 "artışlarla bunu.
Anten çok kısa ise , fiziksel uzunluğunu artırmak için gereklidir. Çoğu durumda bir anten uzunluğu çok kısa yer düzlemine eksikliğinden kaynaklanır. Modern antenler, anten yerleşik uzunluğu eklemek için bir yöntem genellikle yoktur. Bir yay ekleyerek gibi diğer seçenekler, aynı zamanda meşru bir seçenek vardır.
Çift Anten Tesisatları : çift anten ayarı iseniz, her zaman aynı miktarda her iki anten ayarlamak isteyeceksiniz. Bir başlangıç noktası olarak, içinde ya da dışında ya tüm yol, ayar vidası koymak en iyisidir, böylece her anten aynı uzunlukta . Sonra, SWR okuma, uzunluk ya da İKİ antenlerin her zaman aynı miktarda kısaltabilir . Re-tedbir SWR ve her iki anten için mümkün olduğunca yakın artımlı değişiklikler yapmak için emin olun, tek bir anten ile yeniden ayarlamak gibi devam edin .
2.0 'dan daha az olan, her iki kanal da Okumalar radyo çalıştırmak için güvenli olduğunu, ancak iletim iyi olmayabilir. Bu kanallar üzerinden okuma SWR metre veya 3.0 üzeri kırmızı bir bölgede iseniz, radyoyu kullanmak için teşebbüs etmeyin. Bu sorun, radyoyu kullanmak için denemeden önce giderilmelidir.
Yoksul alanları, koaksiyel konnektörler kısa bir ya da yanlış takılmış montaj damızlık: SWR metre tüm kanallar tehlike çığlık atmaya neden olan en sık karşılaşılan sorunlar gözden olsun.
Büyük bir yüzdesi yüksek SWR okumaları yer düzlemine sorunlardan kaynaklanır. Aracınızın vücut köpek hariç, çerçeve, kapı, gövde, vb her şey yer kayışları çalıştırmak için iyi bir fikirdir. Mümkün olan en kısa şasi veya aracınızın anten zemin kayışı Koşu genellikle zemin düzlem problemleri için iyi bir çözümdür. Basitçe söylemek gerekirse birlikte zemin olabilir her şeyi topraklama yer düzlemine artıracak.
- Montaj düzgün topraklanmış esastır. En düzgün topraklanmış bağlar, kendilerini iyice topraklı olmadığını aracınızın yerlere bağlanmıştır. Şasi ayıran bir plastik veya naylon burç aracınızın herhangi bir parçası muhtemelen topraklı değildir. Ayrıca, şasi boyası genellikle düzgün topraklanmış bir bağlama önleyebilir. Şüpheli parçaların topraklama, gerilim metre ile kontrol edebilirsiniz.
- Koaksiyel konektörler kısa bir zamanda anormal derecede yüksek SWR okuma arkasındaki suçlu olabilir. Koaksiyel kablolar ile ilgili sorunlar gibi ciddi kıvıran ya da tutam olarak, sık sık göz tanımlanabilir. Bunu tek anten ve çift için 75-ohm koaksiyel 50-ohm kullanmak için gerekli olduğunu bilmelidir. Eğer tüm bunlar başarısız olduğunda, bazen çizgi içinde bir arıza olmadığı için koaksiyel kablo yerine sadece gerekli.
umarım yardımcı olur bu açıklama