Yakıtta Çok Garip Bir Durum

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan bekirnayır Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 27
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,035
Ynt: Yakıtta Çok Garip Bir Durum

kaptan10' Alıntı:
eksoz patlaması gaz verincemi yaanıyor gazı bırakıncamı
Gazı bırakınca egzost patlıyor.motor soğuk iken çalıştırdığımda gaza basınca emme manifoltunda patlamalar oluyor.
 

Etiketler
Ynt: Yakıtta Çok Garip Bir Durum

bendeki araç tek nokta enjeksiyonlu, çok nokta enjeksiyonlulara göre belki daha ucuza çıkıyordur, sonuçta karbüratörü kaldırıp yerine enjeksiyon gövdesi konulmuş aşağı yukarı sadece -- fiyatı ona göre hesaplamış olabilir.

telman usta karbüratöre çevirme olayını devamlı yapıyor (gazla kullanılacaksa araç), ve tavsiye de ediyor öneriyor sürekli ama ben kararsızım bu konuda, enjeksiyon daha iyidir diye düşünüyorum :smiley: ayrıca nivatr'de de bir dolu kişi enjeksiyonlu ve lpgli araçları sorunsuz kullanıyor (yani bildiğim kadarıyla)

emre_ozk' Alıntı:
o ankaradaki usta kimse hemen gideyim. bana usta karbüratörlüye dönmek için 1500 tl masraf çıkardı. 2 aydır araçla uğraşıyorum eğer bundan sonrada aracı yaptıramazsam 500 lira verip karbüratörlüye dönerim.
 

Ynt: Yakıtta Çok Garip Bir Durum

wastiee' Alıntı:
bendeki araç tek nokta enjeksiyonlu, çok nokta enjeksiyonlulara göre belki daha ucuza çıkıyordur, sonuçta karbüratörü kaldırıp yerine enjeksiyon gövdesi konulmuş aşağı yukarı sadece -- fiyatı ona göre hesaplamış olabilir.

telman usta karbüratöre çevirme olayını devamlı yapıyor (gazla kullanılacaksa araç), ve tavsiye de ediyor öneriyor sürekli ama ben kararsızım bu konuda, enjeksiyon daha iyidir diye düşünüyorum :smiley: ayrıca nivatr'de de bir dolu kişi enjeksiyonlu ve lpgli araçları sorunsuz kullanıyor (yani bildiğim kadarıyla)
Tek nokta enjeksiyonlular ustanın dediğine göre daha sorunsuzlarmış. Benim eski nivam karbüratörlüydü 5 yıl boyunca sanayiye gitmediğim oldu çünkü motorun yapısı basit kaputu açınca 3-4 tane kablo var kendim bir şekilde yapıyordum.

Enjeksiyonlu nivaya binince eski nivaya göre sanki 150 bglik bir makinaya binmiş gibi oldum eskiye göre çok hızlı bir kaçışı var. Şuan tek sıkıntım servis.
 

Ynt: Yakıtta Çok Garip Bir Durum

Selamlar
Karbüratör-enjeksiyon konusunda fikirlerimi söylemek istedim.
-Karb kötüdür demek yanılgıdır.Yüksek perf. karbüratörlerde vardır.(epey fiyatlıdır)
-Enjeksiyon kullanımı performans--ekonomi getirisinden önce emisyon kuralları araç satılabilmesi için zorunluluktan gelmiştir.

Arazide kullanılan araçtan sorunsuz olmasını bekleriz.
Hemde normal yol koşullarından çok daha fazla zorlandıkları halde.
Bunun formülü bence basit ve iş gören teknolojiye sahip olması ile olur derim.(Hemde bu niva vede bütçe düşük ise)

Kapı cam krikolarının elek. yada manuel olması gibi. ;)

Kemal
 

Ynt: Yakıtta Çok Garip Bir Durum

arkadaşlar yaklaşık iki aydır uğraştığım bu sorunu hala tam olarak çözemedim. bir çok ustaya gittim. servise girdim. servislerde bilgisyara soktum arabayı. her bilgisayar silindir 3-4 diye bir hata verdi. bobinden kaynaklanıyor dedndi. bobini değştirdim sorun aynı. buji- buji kabloları değişti aynı. en sonunda bir uzta arabanın beyninden olabilir dedi ve araba yaklaşık 5 gün ustada kaldı. en sonunda gel arabayı al tamam hallettim dedi. arabayı aldım. iki gün bindim gerçekten de sorun yok derken 3. gün aynı sorun gene başladı. acaba bu arabalara gerçekten gaz olmuyor mu bilmiyorum?????
 



Ynt: Yakıtta Çok Garip Bir Durum

bekirnayır' Alıntı:
arkadaşlar yaklaşık iki aydır uğraştığım bu sorunu hala tam olarak çözemedim. bir çok ustaya gittim. servise girdim. servislerde bilgisyara soktum arabayı. her bilgisayar silindir 3-4 diye bir hata verdi. bobinden kaynaklanıyor dedndi. bobini değştirdim sorun aynı. buji- buji kabloları değişti aynı. en sonunda bir uzta arabanın beyninden olabilir dedi ve araba yaklaşık 5 gün ustada kaldı. en sonunda gel arabayı al tamam hallettim dedi. arabayı aldım. iki gün bindim gerçekten de sorun yok derken 3. gün aynı sorun gene başladı. acaba bu arabalara gerçekten gaz olmuyor mu bilmiyorum?????
Bu sorunun birebir aynısını yaşıyoruz. Ben pes ettim. usta aracınıza ne yaptıki beynimi değiştirdi.
 

Ynt: Yakıtta Çok Garip Bir Durum

valla benden tam olarak bilmiyorum. aracın beyninde olabilir dedi. bilgisayarla bir çok şey yaptı ama tam olarak bilmiyorum.
 

Ynt: Yakıtta Çok Garip Bir Durum

Bekir Bey, benim aracımda 2006 1.7i ve OMVL marka lpg taktırdım. Lpg regülatörüne giden bağlantıyı hatalı yaptıkları için kaloriferi kapatınca araba önce silkeleme yapmaya başlıyor ve sonrada stop ediyordu. İlk çalıştırmada da benzinden lpgye çok zor geçiyordu. Başka bir ustaya götürdüm, bağlantıyı düzeltti ve hiç sorun kalmadı. İkinci götürdüğüm usta lpg kitini beğendi. Güç kaybıda hissedilebilir bir oranda değil.
 

Ynt: Yakıtta Çok Garip Bir Durum

Arkadaşlar 97 model 1.7 tek nokna enjeksiyonlu aracım var. Bendeki egzos patlatma sorununun birçok uğraşlar sonucunda tesadüfen buji kablolarından birinin yanmasından kaynaklandığını anladık değiştirince düzeldi. aynı şekilde gazda ve benzinde stop etme derecesinde rölanti düşüklüğü vardı. Götürdüğüm gaz ustası manifolda çok ufak bir delik deldi rölanti sensörünü çıkardı ve bi rölanti vidasıyla oynadı şu an oda hallolmuş durumda.
 

Ynt: Yakıtta Çok Garip Bir Durum

merhaba,
rölanti sensörü dediğiniz rölanti motoru heralde. iptal mi etti bunu?
 




Ynt: Yakıtta Çok Garip Bir Durum

bundan 2 ay önce stefanelli lpg sistemi olan 2003 model tek nokta enjeksiyonlu niva aldım, araç lpg'de soğukken çalışmıyordu, ısınıncada kavşaklara gelince veya vitesi boşa atınca stop ediyordu lpg tesisatının garantisi devam ediyordu götürdüm herşey normal dediler, özel lada servisinde subapların lifterleri arızalı deyince lifterleri değiştirdim yaklaşık 500 tl'ye mal oldu ama araç lpg'de çalışmaya başladı herhangi bir sıkıntı kalmadı 100 km'de 20 litre olan benzin tüketimi (şehir içi) 15lt gaza düştü (bu da bana göre normal ok 144 lastik ve kış mevsimi) yeni lpg taktıracak arkadaşlar bence stefanelli taktırsın çünkü benim aracın eski sahibi onu taktırmış lpg bayisinin dediğine göre lpg takılınca problem yaşanmış (ladanın da stefanellininde distribütörü o galiba) çelik motordan biri gelip tesisatta yardımcı olmuş şu an için benimde sıkıntım araç benzinde ve gazda bazen gaz yemiyor basıyorum aracın hızı artmıyor kasılıp kalıyor ustama sordum katalizörden olabilir dedi bakalım hafta sonu bu problemi hallettirmeye çalışacağım, ladanın mı var derdin var :smiley: herşeyin elektronik olmasıda çok iyi olmuyor ama yapılacak bir şey yok
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,475
Mesajlar
1,518,493
Kayıtlı Üye Sayımız
172,126
Kaydolan Son Üyemiz
Mev

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst