Yeni Bir Defender 130 Da Sakaryadan Doguyor

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mert kose Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 47
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 31,135
Ynt: Yeni Bir Defender 130 Da Sakaryadan Doguyor

Hayılrı olsun :smiley: merak ettıgım bır konu araca 2.5 ford puma motor atacagız dedınız 2.5 puma benım bıldıgım yok 2.2 ve 2.4 puma var . acaba yanlıs mı yazdınız sız
 

Etiketler

Ynt: Yeni Bir Defender 130 Da Sakaryadan Doguyor

evet aracın boyanırken ki hali .
boya işi biraz uzun surdu malum ustalarla ugraşmak sıkıntı

20140323 1449061
 

Ynt: Yeni Bir Defender 130 Da Sakaryadan Doguyor

Hocam kolay gelsin takipteyim
ama 87 model defendere puma motor atma niyetimiz vardı. Ruhsata işletemeyeceğimiz söylendi. Doğrumu acaba? bilgi verirmisiniz?
 

Ynt: Yeni Bir Defender 130 Da Sakaryadan Doguyor

Puma motoru Land yeni nesil araçlarda kullandığından dolayı atılabilme olanağı var diye biliyorum. Yinede son 3 5 ay içerisinde bu iş ile uğraşan birinin bilgisi daha iyi sonuç verir diye düşünüyorum.
 



Ynt: Yeni Bir Defender 130 Da Sakaryadan Doguyor

boyanın son halini merakla beklemekteyim
 

Ynt: Yeni Bir Defender 130 Da Sakaryadan Doguyor

yeni nesılde evet puma motor var 2.2 122 ps lık ford puma . sızın koydugunuz kaç ps bılmıyorum yanlız soyle sıkıntı cıkarıyorlar . sız her ne kadar karsı tarafa yenı nesılde bu motor var bunu kullanıyor desenızde elınızde olan fatura ford faturası oldugu ıcın sıkıntı olusuyor faturanız land rover olsa kabul edılıyor.
 

Yeni Defender'da yer alan puma ile mekanik pompalı puma arasında önemli fark var. Blok aynı olması maalesef aynı motor demek olmuyor. Malum o zaman tgv'nin altyapısı 300tdi ama sonra evrile evrile powerstroke makina oldu ki. Bunu koyacağım deseniz, 62 beygirden 190beygire geçiş ayarlasanız bile çok doğru olmaz. Benim görüşüm. 300tdi, bulabilirseniz 200tdi yoksa td5 şeklinde
 

Ynt: Yeni Bir Defender 130 Da Sakaryadan Doguyor

2.2 122 ps land rover kullandıgı motor ıle 2.2 ford 120 ps common raıl arasında olan farklar benım bılgıdım sarj dınamosu yerı farklı on kanat farklı gerı kalan kablo takımına kadar aynı . ama ıcerıgını pek bılmem. kendı aracımda puma dedıgımız 2.4 130 motor var bence gayet guclu saglam bır motor . ama common raıl olmadıgı ıcın benım ısımı gormuyor cıkarılacak aractan. tavsıye ederım puma yı . Td5 de guclu saglıklı bır motor
 

Ynt: Yeni Bir Defender 130 Da Sakaryadan Doguyor

hala beklemedeyim boyanın son fotolarını yükleyebilirmisinz iyi günler
 



Ynt: Yeni Bir Defender 130 Da Sakaryadan Doguyor

Mert bey kolay gelsin hayırlı olsun.

Yaptığınız işlemleri özellikle de resmi prosedürleri adım adım anlatırsanız sizin gibi eski araç alıp bu işe yeni başlamayı düşünenleri de bilgilendirmiş olursunuz.

Şimdiden teşekkürler...
 

Ynt: Yeni Bir Defender 130 Da Sakaryadan Doguyor

Tuncay061' Alıntı:
2.2 122 ps land rover kullandıgı motor ıle 2.2 ford 120 ps common raıl arasında olan farklar benım bılgıdım sarj dınamosu yerı farklı on kanat farklı gerı kalan kablo takımına kadar aynı . ama ıcerıgını pek bılmem. kendı aracımda puma dedıgımız 2.4 130 motor var bence gayet guclu saglam bır motor . ama common raıl olmadıgı ıcın benım ısımı gormuyor cıkarılacak aractan. tavsıye ederım puma yı . Td5 de guclu saglıklı bır motor
Kanıtım yok ancak kesinlikle LR'de kullanılan motorun yağlama sisteminin yağlamanın ekstrem açılarda da devam edebilmesi için farklı olduğunu düşünüyorum....
 

Ynt: Yeni Bir Defender 130 Da Sakaryadan Doguyor

Merhaba arkadaslar aracimiz bitti tabi aksesuar isine pek giremedim islerimin yogunlugundan tabi yavas yavas onlari da halledecez aracimizin yapim asamasi 1 ay gibi bir zaman surdu 1 ay boyunca hergun sanayide aracla beraberdim tek tek herseyini sokup yenileyip boyadik hergun arac bitse de kendimi daglara atsam diye sabirsizlaniyordum ki bitirdik ilk isim araziye cikmak oldu ve ilk defa defender kullanicisi olmak ayri bir duygu idi camurda aracla oynamaya basladigimda ilk basta korktum baticam saplanacam diye ama aksine cok hayret ettirici bir performansla karsilastim defenderden bu kadar da beklemiyordum acikcasi .
Tabi islerimin yogunlugumdan dolayi memleketim artvine gelmek zorunda kaldim 1200 km yolu defenderimle cok rahat bir sekilde geldik tabi motor puma olmasaydi bu yol cekilmezdi :smiley: neyse aracin yapim asamasi su sekilde oldu ilk once cekme belgeli satisini aldim sonra araci yapmaya basladik kaporta boya doseme motor elden gecti falan derken muayneye gitme gunu geldi muameleciye gidip bir ek-1 formu doldurdum ve boya iscilik faturasi ile beraber muayneye gittik muayneden tek seferde gecti fakat boyadan biraktilar eline tespit formunu verip emniyete gidiyorsun orda hemen rengini isliyorlar boya faturasi da yaninda olmasi lazim tekrar muayne tekrarina giriyorsun muayneyi onayliyor ve size motor ve şase numarasi tespit tutanagini veriyor ordan emniyete gidiyorsunuz ve plakanizi cikartiyorsunuz .Sonraa dogruu daglaraa .....

20140420 184828
 

Ynt: Yeni Bir Defender 130 Da Sakaryadan Doguyor

Üzerindeki motoru değiştirmekten bahsetmişsiniz? Bulabildimizmi commonrailli bir motor?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ynt: Yeni Bir Defender 130 Da Sakaryadan Doguyor

mert kose' Alıntı:
neyse aracin yapim asamasi su sekilde oldu ilk once cekme belgeli satisini aldim sonra araci yapmaya basladik kaporta boya doseme motor elden gecti falan derken muayneye gitme gunu geldi muameleciye gidip bir ek-1 formu doldurdum ve boya iscilik faturasi ile beraber muayneye gittik muayneden tek seferde gecti fakat boyadan biraktilar eline tespit formunu verip emniyete gidiyorsun orda hemen rengini isliyorlar boya faturasi da yaninda olmasi lazim tekrar muayne tekrarina giriyorsun muayneyi onayliyor ve size motor ve şase numarasi tespit tutanagini veriyor ordan emniyete gidiyorsunuz ve plakanizi cikartiyorsunuz

Onur en can alıcı nokta burası mert in yazdıklarında. İstanbul da muayne ve emniyet işleriyle biraz uğraşırız gibi geliyor. Emniyet işi bende ;) başka bir forumda renk değişimi yapan arkadaş baya bir ayrıntılı yazmış konuyu. Alıntı yapıyorum :


" -Aracınız renk değiştirdi ve ruhsatınıza bunu yazdırmanız gerekiyor. Öncelikle evden çıkmadan önce araç sahibinin Kimlik fotokopisini ve aracın Sigorta Poliçesinin Fotokopisini mutlaka çekin çünkü bunlar toplanıyor. Hatta ruhsat fotokopilerinide çekin yanınızda bulunsun! Yoksa sıra işlemler sırasında sıra size gelince bu belgeleri çıkartmak için sıranızı kaybedebilirsiniz! Dikkat!

-Araç muayenenizin süresinin olduğundan emin olun! Ben bir yıl önce yaptırmıştım o yüzden anlatacaklarım muayene süresi olan araçlar için geçerlidir!

-Aracınızı kaplattığınız yada boyattığınız yerden mutlaka Fatura almanız gerekmekte! Fiyat miktarı önemli değil ancak kaplanan yada boyanan aracın plakası ve yeni rengi tam olarak bu faturada bulunmalı! Faturaya yazılan renk aynen ruhsata işleniyor. Örneğin benim faturamda Mat Kırmızı yazıyor ruhsatada aynen böyle yazıldı. Faturanızdaki bilgilerin ve renklerin doğru yazıldığına emin olun ve faturanın aslını yanınıza alın!

-Aracınızın borcu olmadığını kontrol edin! www.gib.gov.tr den sorgulama yapın! Trafik cezası olan araçlar muayeneye alınmıyor. Vergi dairesinden temiz kağıdı alınmasına artık gerek yoktur! Boşuna o kadar yol yapmayın. Borcu olmadığından emin olun internet sorgusunda borcu yoktur cıkması muayene istasyonu için yeterlidir.

-Araç ruhsatınız, gerekli fotokopiler ve boya faturanız yanınızda. Şimdi bir trafik şubesinden, muameleciden yada muayne istasyonu yakınlarında bir yerden Ek-1 formu doldurtmanız gerekiyor. Formu doldurturken sadece yeni rengi farklı yazdırıyorsunuz diğer herşeyi aynı yazdırıyorsunuz. Faturada yazan rengi yazdırdığınıza emin olun. Ruhsattaki herşeyin eksiksiz ve hatasız yazıldığını kontrol edin! Örneğin benim aracımın "Spider" olan modelini "Spinder" yazdılar ben müdahale ettim. Bu yüzden dikkatli olun! Ek-1 Form doldurtmak 10 TL.

-Bu belgelerden sonra muayene istasyonuna gitmeye hazırız. Biz tespit işlemi yaptıracağımız için kesinlikle TüvTürk'ten muayene sırası almanıza gerek yoktur! Bizim işimiz sadece arka tarafta renk tespiti. O yüzden Esenyurt hariç! (Esenyurt istasyonu tespit işlemine kapalıdır!) Herhangi bir muayane istasyonuna belgelerimizle gidiyoruz. Renk tespit işlemi için muayeneye herhangi bir ücret ödemiyorsunuz! Muameleciler sizden bu işlem ücreti ödemeniz gerektiğini söyleyecekler ve kendilerinin kolay yapacağını soyleyıp sızden para koparmaya calısacaklardır. Muayenesi devam eden aracın herhangi bir tespit ve ruhsat değişikliği işleminde kesinlikle ücret talep edilmez, ödenmez!

-Muayene istasyonuna gidiyoruz (ben çatalca ya gittim). Aracımızı Arka tarafa parkediyoruz. Yani muayeneden çıkan araçların götürüldüğü yere. Aracımızdan kımlığımızı, yukarıda saydıgım belgelerımızı ve ruhsatımızı alıp kayıt alanına gidiyoruz. Sıra alma makinesinden Randevusuzu seçip otomobil tekrar muayene giriş i seçerek bir sıra numarası alıyoruz. Merak etmeyin bizim işlemimiz tekrar muayene olduğu için bize yarım saat içinde sıra geliyor.

-Belgelerimizi işlemi yapan arkadaşa veriyoruz, oda bize arkaya geçmemizi ve anonsu beklememizi söylüyor. Yarım saat sonra bu anons geliyor ve bir arkadaş elinde dosyayla aracımıza geliyor. Araç renk değişikliği diyorsunuz. Bakıyor tik atıyor. Muayeneden korkmayın! Aracımın ön plakası takılı olmadığı halde hiçbir sorun çıkmadı. İlkyardım setine falanda bakılmıyor. Tek bakılan şey rengi ve aracın şasi numarasıyla motor numarası. Kaput açılıyor ve numaralar eşleştiriliyor. Okadar.

-Bakan arkadaş aracınızı beğenirse nerede kaplattığınızı içine oturabilirmiyim neden renk değiştirdiniz gibi sorulardan sonra kağıtları imzalayıp onaylı ek1 formumuzu ve ruhsatımızı bize veriyor.

-Muayene istasyonundan çıkıyoruz. Şimdi önemli noktaya geldik! Yeni ruhsatımız için aracın bağlı olduğu yani ruhsatta yazılan ilçeye GİTMİYORUZ! Araç kimin üstüneyse onun kayıtlı olduğu emniyete gidiyoruz! Yani benim ruhsatımda Bahçelievler yazıyor. Ancak ruhsat benim adıma, bende Sarıyer'e kayıtlıyım. Ben sarıyer emniyetine giderek ruhsat işlemlerimi hallettim! Bu noktaya dikkat genelde bu konu ile ilgili internetteki bilgiler yanlış!

-Emniyette trafik tescil için makineden sıra alıyoruz ve sıra bize gelinceye kadar 108 TL ruhsat masrafını hazırlıyoruz. Sıra bize geliyor ve siz yanınızda olmadığı için bozuk para anca 110 TL veriyorsunuz ve emniyette bozuk para olmadığı için helal olsun diyorsunuz. Oradada size neden renk değiştirildiği ve başka bir işlem yapılıp yapılmayacağı soruluyor. Sizde hoşuma gitti diyorsunuz başka bir iş yapılmadı diyorsunuz. Evrakları ve evinizde çektiğiniz kimlik, sigorta fotokopilerini alıyorlar ve 2 gün sonra gelip ruhsatınızı alabileceğinizi söylüyorlar. Bu sürede bir çevirme durumunda ne yapmalıyım diyince size ek1 formunun bir nüshasını verip bunu gösterin diyorlar. Sizde teşekkür edip çıkıyorsunuz.

Evet işlemler bu kadar. Tek kalan şey ruhsatınızı beklemek. Tüm bu işlemlerin masrafı 120 TL"
 



Ynt: Yeni Bir Defender 130 Da Sakaryadan Doguyor

valla bu arkadaş cok detaylandırmış yani biraz korkutucu olmuş :smiley: aslında işlem cok basit yani muameleciye git ek1 yazdır muayneye gir sonra git evrakları muameleciye ver ruhsatını cıkarsın muameleci takriben 50 tl gibi bir ücret ister tabi istanbul için diyorum kucuk sehirlerde sıra bekleme derdi yok herkes kendi işlemini kendi yapıyor kolay yani işlemler takıldığınız birşey olursa 05339279255 özel olarak yardımcı olmaya çalışırım saygılar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,471
Mesajlar
1,518,472
Kayıtlı Üye Sayımız
172,125
Kaydolan Son Üyemiz
erozaydin

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst