Yeni Çeki Demiri Boya Çıkarılması

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan blackswans Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 6
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,199

Etiketler

Merhaba
Yeni takılan çeki demirlerinin boyasının stabilizatörün işin doğru yapabilmesi için çıkartılması gerektiğinine dair youtube üzerinde bir video izledim .Konunun doğruluğu hakkında bilgisi olan varmıdır ve boyayı nasıl çıkartabiliriz?

Çeki demiri imalatı belirli standarta,yönetmeliklere ve mühendislik bilgilerine göre tasarlanıp üretiliyorsa ;herhalde onu tasarlayanlar ve üretenler, boyanın stabilazör üzerindeki olumsuz etkisinin olup olmadığınıda düşünmüş olmalılar.

Bence altında dayanağı olmayan bilgi kirliliği gibi geldi.
 

Merhaba
Yeni takılan çeki demirlerinin boyasının stabilizatörün işin doğru yapabilmesi için çıkartılması gerektiğinine dair youtube üzerinde bir video izledim .Konunun doğruluğu hakkında bilgisi olan varmıdır ve boyayı nasıl çıkartabiliriz?

Video: https://www.youtube.com/watch?v=PjwB43xTBak

Bu bilgi doğru. Bkz. Al-ko'nun bu AKS 3004 stabilizatör eğitim videosu.

1652823485712


Şöyle bir durum var; boyayı çıkartınca topuz doğal olarak paslanıyor.

Karavanı bir kaç saat virajlı yolda veya şehiriçinde kullanınca zaten stabilizatörün balataları sürtünmeden dolayı boyayı temas ettikleri yüzeylerden çıkartıyor. Ben zımparayla boyayı tüm topuzdan çıkarmaya çalıştım. Çok kalın bir boyası vardı, uğraşmadım.
 

Çeki demiri imalatı belirli standarta,yönetmeliklere ve mühendislik bilgilerine göre tasarlanıp üretiliyorsa ;herhalde onu tasarlayanlar ve üretenler, boyanın stabilazör üzerindeki olumsuz etkisinin olup olmadığınıda düşünmüş olmalılar.

Bence altında dayanağı olmayan bilgi kirliliği gibi geldi.

@kartalveat, her ne kadar Al-ko, boya zararlı demişse de; sizin belirttiğiniz gibi madem bu boya zararlı, ne diye fabrikadan topuza kalınca bir boya atarak gönderiyorlar, ben de anlamadım.

Aynı videoda EC directive 94/20'ye göre topuzun merkezinden aşağıdaki düz kısma minimum 60 mm mesafe olmalıdır yazıyor. Pickup'lara takılan çeki demirleri bu şartı sağlamıyor. Bu konu çok kafama takılmıştı. Al-ko Türkiye dahil herkese sebebini sordum, Agus'tan Sercan bey haricinde hiç kimse sebebini söyleyemedi. Herkes orjinal çeki demiri taktır sorun olmaz dedi. Sorun olmazsa bu adamlar niye böyle yazmış diyorum, kimse cevap veremiyor.

Sercan bey olayı şöyle açıkladı: "Ekstrem durumlarda stabilizatörün dışındaki plastik çeki demirine çarpıp zorlanarak kırılır ama stabilizatör görevini yapar" dedi. Ben ikna oldum.

Zaten 60mm şartını kuğu boynu tipindeki çeki demirleri sağlıyor. İsim yapmış çeki demirlerinin Pickup modellerinde kuğu boynu göremedim.

Neticede, bir senedir ekstrem bir durum yaşamadım ve sorunsuz kullanıyorum stabilizatörü ve çeki demirini.
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,406
Mesajlar
1,517,649
Kayıtlı Üye Sayımız
172,064
Kaydolan Son Üyemiz
turquoisevan

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst