Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Evren UYANIK Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 95
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 99,375
Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları


evet yakıtta biraz can yakıyor ama bence sürüşü çok keyifli ben çok mercedes bmw gördüm iki kamyon arasında kalmış hatta çoğu kez de kurtrılmasına da şahit oldum öyle kazalarla karşılaşdım ki traji komik Allah kimseye yaşatmasın..
bence kullanıcı performansıyla ilgili bir olay , iyi şöför yoktur tecrubeli şöför vardır,aracınızı tanıdıktan sonra bir problem olacağını sanmıyorum..
 

Etiketler
Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

bu verdiğiniz oranı yol bilgisayarına bakarak mı verdiniz?, yoksa klasik yöntemle mi ölçtünüz?( depoyu fulleyip, belirli bir km yapıp, daka sonra tekrar fulleyip alınan yakıt fiyatı ve litresini km'ye bölerek mi elde ettiniz?)
 

Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

Yol bilgisayarı + klasik yöntemlere göre elde ettiğim verilere göre de sağlamasını yapıp değerlendirdim,ayrıca yol bilg.çok sağlıklı çalışıyor buna da güvenilebilir değişen birşey olmuyor.66 lt ile uzun yol ağırlılıklı,şehir trf fazla girmeden kullanmak kaydıyla 850-1000km yapabiliyorum,tabii bakımlar(özellikle yağ,filtreler) tam ve sürüş tekniklerine "doğru vites oranlarıyla ve agresif olmayan bir tarzla" biraz hassasiyet göstermek gerekiyor(her araçta uygulanması gerektiği gibi)..
 

Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

Ben de 1.9 DDiS ile şehirlerarası yolda, yolun durumuna göre 80-100 km/saat mümkün olduğu kadar hız sabitleyiciyi kullanarak ve sabit hızda seyrederek;
yol bilgisayarında ortalama 5.9 Lt/100km değerini görmüştüm 1-2 kez.
ANCAK her ne oldu ise son 1 aydır, tüketim biraz arttı. Lastikleri aynı ebatta ATR tipine olanlar ile değiştirmiştim. Belki bu nedenledir.
En son geçen hafta yaptığım yaklaşık 540km'lik şehirlerarası yolculuk sonunda, yukarıda belirttiğim şartlarda kullanmaya dikkat ederek,
ortlama 6.2Lt/100km tüketim değeri gördüm. Öncekilerden farkı lastiklerin (aynı ebatta ama) ATR tipinde ve aracın en fazla 40kg daha yüklü olmasıydı.
 

Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

Geçen yaz İzmir-Mersin arası 985km yolu 90-100 km/saat ort ile 4+1 kişi,bagajlarıyla beraber 6.2 ortalamayla almıştım;irtifa,hava-yol koşulları,mevsim,v.s etkiliyebiliyor.
Sizdeki 0,3lt lik fark ATR lastik farkıdır "yarattığını bir lastik satıcısı da belirtmişti" olmasa da bu değişken koşullara bağlamak yanlış olmaz sanırım
 



Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

Şuanda kullandığım 2003 sürekli 4x4 otomatik LPG'li Forester turbo yerine ikinci bir araç bakıyorum. Esasta araçtan oldukça memnunum fakat aracı eşim ele geçirdi geçiriyor.

Baktığım araçlar arasında en son GC 4.7, LR D2 V8 ve Mercedes ML320 üçlemesine kalmıştım. LR D2'ler elektronik olarak sorunlu olabiliyor, GC 4.7'lerin km.leri çok yüksek ve vergileri fazla. Ayrıca şehiriçi LPG'li tüketimi yeni kasa vitara benzinli kadar ML320'ler iyi, fakat onlarda az bulunuyor, pahalılar ve km.leri fazla.

Sürekli 4x4, otomatik, hız sabitleme, koltuk ısıtma, sorunsuz ve konforlu bir araç olsun istiyorum. Bu koşullar altında yeni kasa vitara (2006-2008 arası) uygun olur mu? ??? Ağır offroad yapmacağım ama yoldan da çıkmayı seviyorum ;D

Vitara'da LPG'nin sorun olabildiğini okudum, bir de neredeyse hiç bagaj kalmıyor LPG tankından dolayı, motoru güçsüz gelir mi, son sürati ne kadar acaba?
 

Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

GezenGen' Alıntı:
Sürekli 4x4, otomatik, hız sabitleme, koltuk ısıtma, sorunsuz ve konforlu bir araç olsun istiyorum. Bu koşullar altında yeni kasa vitara (2006-2008 arası) uygun olur mu?

Olmaz mı Ben de benim 2006 GV'yi satıyorum.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=68707.msg833045#msg833045
 

Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

Aracınıza daha önce bakmıştım. Umarım hayırlısı olur. Suzuki olacaksa 70bin km'ye kadar bakıyorum, ilginize teşekkürler.
 

Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

Evren bey merhaba,
Yazdıklarınızı okuyunca durumumuzun ne kadar da benzer olduğunu düşündüm. Tek farkımız şu anki araçlarımız. Bende yeni kasa 4x4 Terios var. Ben de size yardımcı olmak açısından kendi araştırmalarım sonucu elde ettiğim kanaatlerimi yazmak istedim. (Elimizdeki mevcut araçları düşünerek bunları yazıyorum.)
-Yeni kasa GV: Bizim kullanım tarzımıza göre arazi özellikleri bize çok fazla. Asfalt kullanımı ise konfor ve maliyet açısından çok eksik. Bu nedenle %70-80 asfalt, %20-30 asfalt dışı hafif arazide kullanımda kesinlikle düşünülmemesi gereken bir araç.
-Bir önceki kasa RAV4: (2004-2006 arasındaki makyajlı kasa için)Sorunsuz bir araçtır, konforu GV den daha iyidir, (ama asla QQ kadar değildir) yakıt tüketimi GV ile hemen hemen aynıdır, hafif arazi koşullarında yeterlidir. RAV4 sürekli 4x4 tür, 40 km den sonra bir değişiklik olmaz. GV ile aynı model aynı km li olanı biraz daha pahalıdır.
-Bir önceki kasa Forester:(2005-2007 makyajlı kasa için)Sorunsuz bir araçtır, konforu RAV4 ile benzerdir, yakıt tüketimi yukarıdakilerden biraz daha fazladır, arazide RAV4 den daha iyidir. Sürekli 4x4 (AWD) sistemi dillere destandır . Daha ucuzdur, alması da satması da zordur.
-Bir önceki kasa CRV:(2005-2006 makyajlı kasa için)Sorunsuz bir araçtır, konforu RAV4 ile benzerdir, yakıt tüketimi yukarıdakilerden biraz daha azdır, normal şartlarda önden çekişlidir, gerektiğinde sistem gücü tekerler arasında otomatik olarak dağıtır. Bu sistem beğenilmeyen, 4x4 olarak işe yaramayan bir sistemdir. Dolayısıyla asfalt dışına çıkan birisinin tercihi olmamalıdır.

Tabi kanaatlerim böyle olunca elimdeki aracı değiştiremiyorum
 

Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

takip ve selamlar.
 



Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları


Bende rav4'ün 98 modeli var, otomatik vitesli. Şimdiye kadar girip çıkamadığı kar çamur olmadı. Çamur lastiği de takmadım. Lastiklere çamur dolanınca direksiyon hakimiyeti baya bir zayıflıyor tabi. O durumu riskli yerlerde (uçurum kenarı vs) yaşamamak lazım. Benim başlangıçta kafam karışmıştı arazi şartlarında iyi değildir gibi şeyler okuyunca. Kullandıkça bu iddianın pek te doğru olmadığına şahit olup duruyorum. Tek handikapı low range (arazi vitesi)'nin olmayışı, ona da şimdiye kadar pek ihtiyacım olmadı, L ile işaretlenmiş birinci vitesin dişli oranının baya yüksek olduğundan olsa gerek. Aynı performansı geri viteste yakalamıyor, onun dişli oranı birinci vites kadar yüksek değil.
(Merak eden varsa oranlar da şunlar L: 2.810:1 2nci viites - 1.549:1 3ncü vites: 1.000:1 4ncü vites: 0.734:1 Geri: 2.296:1) Sonraki modellerde bu oranlar değişmiş L oranı daha da arttırılmış ama tam değerlerini bilemiyorum. 2011 modelde ise CVT şanzıman var (Tam optimum vites oranını tutturup maksimum yakıt tasarrufu sağlıyor, bir dönem Türkiye'de satılan eski model Honda Jazz'lar gibi.)
 

Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

szt' Alıntı:
.... %70-80 asfalt, %20-30 asfalt dışı hafif arazide kullanımda ....

Ben yol dışı lkullanım oranının bu şekilde % ile ifadesini çok anlamlı bulmuyorum. Aracın arazide ne kadar kullanıldığından ziyade hangi arazi şartlarında kullanıldığının derecesi daha anlamlı.
 

Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

Nejat Bey'e katılıyorum. Benim de eksikliğini en çok hissettiğim noktalar:

1- Eski kasalar kadar fazla sayıda, kolay ulaşılıabilir, uygun fiyatlı yükseltme kiti uygulamalarının olmayışı.
Yükseltme uygulayan ve uygulatanlar var AMA ben şöyle 2 - 2,5" (5 - 6,25cm) yüksetme yapıldığında, kamber, kaster açıları, şanzıman-diferansiyel yükseklikleri-açıları vb'nin yeniden ayar gerektirip gerektirmediği, yükseltme uygulaması bunlara yeniden ayarlama gerektiriyorsa, ayarlamaların kolay ve aslına en uygun şekilde yapılıp yapılamadığı konusunda bir bilgi bulamadım, edinemedim.

2- Arka diferensiyel kilidi olmayışı:
Gerektiğinde içeriden manuel olarak devreye sokulabilen bir arka diferansiyel kilidi çok AMA çok faydalı olurdu.
 

Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

Bu konuyu takip etmeyeli çok uzun zaman olmuş. Zamanında Nejat Bey'le baya bilgi alışverişi yapmıştık. O sohbetlerden bu yana 1-2 yıl zaman geçti. 1 hafta kadar önce Qashqai'i satıp 2008 RAV4 aldım. Zaten Qashqai'i aldığımdan beri bi Grand Vitara veya RAV4 hevesi vardı ama kısmet bu zamanaymış. Nejat Bey yeni arabayı satmayın dedi diye biraz eskitip öyle sattım Şaka bir yana 2 yıl bindik yine hevesimizi aldık, 42'ye satıp RAV4'ü de 50'ye aldım. Artısı olarak içi Qashqai'den biraz daha geniş, araba biraz daha yüksek, donanım olarak daha zengin, deri koltuk sunroof vb. şeyler var ama esas olarak benim istediğim 4 çeker bir araba almaktı, onu başarmış olduk. Araç sürekli dört çeker değil ama daha yeni tam olarak öğrendim, kalkışta, virajda ve patinajda gerektiği yerlerde arkaya tork aktarıyorum. Arazi kullanımı için 40km/s'in altındaki hızlarda konsoldaki LOCK düğmesiyle orta kilit de öne %55, arkaya %45 tork oranlarıyla elle kilitlenebiliyor. Kilitlesem de kilitlemesem de Qashqai'den sonra inanılmaz çekiş gücü oldu benim için. Qashqai'in lastikleri şehir lastiğiyken bu arabanın sahibi kar lastiği takmış, bunun da etkisi var tabi, ancak Qashqai'le uzaktan hızlanıp gelip çıkamadığım yokuşları bu arabada yokuş ortasında durup geri kaymasına izin verip gaza tekrar basarak rahatlıkla çıkabiliyorum. Gerek otomatik vites, gerek dört çeker olması Qashqai'den sonra fazlasıyla tatmin etti. İkinci el olması nedeniyle ileride bir sorun yaşamazsam üstüne verdiğim paraya değdi diyeceğim. Onun için de ekspertiz, araştırma, soruşturma ne gerekiyorsa yaptım, gerisi Allah'a kalmış artık.

RAV4 bakıyorken GV da baktım ama uygun kilometre ve fiyatta bir araba denk getiremedim. RAV4 2008 model 55.000 km'deydi, garantisi devam ediyordu. Hanım da GV yerine RAV4 istedi iç ve dış tasarım nedeniyle. Ben olmuşken tam olsun GV alalım diyordum ama çok ciddi offroad ihtiyacım olmadğı için bu da fazlasıyla yeterli gelecek gibi görünüyor. GV'ye göre eksiği low range olmayışı. Şanzıman oranları da biraz uzun, 1. vites 70'te, 2. vites 120'de bitiyor. Devirini alınca çok güzel hızlanıyor, 150 beygir motor var, ama ilk kalkışta biraz ağır kalıyor, düz vites araba gibi gazı kökleyip debriyajdan bırakıp fırlatamıyorsunuz tabi. Otomatik şanzıman olduğu ve 1. vites oranı da uzun olduğu için ilk kalkışta usturuplu kalkıp 30-35km'den sonra iyice hızlanmaya başlıyor. Ancak yokuşlarda bir zorluğunu görmedim. Şu ana kadar denediğim en dik yokuşta dahi yarım debriyajda kalkarmış hissi ile araba hızlı kalkmasa da devir biraz yüksek seyrederek kalkıp 2-3 saniye sonra araç hızlanınca devir normal seyrine geliyor. Yani 2000-2500 devirde sabit tutuyor gibi kalkıp biraz hızlanınca devir 1500-2000'e düşüp sonrasında araç hızlandıkça devir yükselmeye başlıyor. Bu da okuduğuma göre tork konvertörü nedeniyleymiş, ilk kalkışta daha fazla tork sağlamak için bir mekanizmalar varmış vs., daha yeni yeni okuyup öğreniyorum. Low range olsa daha iyiydi tabi, ama yine de özellikle Qashqai sonrası mucize gibi. Oturduğum yerde çok park problemi olduğu için neredeyse her gün kaldırıma koymam gerekiyor arabayı. Qashqai 1.6 benzinliydi, ya biraz hızlı gelip vurdurarak çıkmam gerekiyordu, ya da çıkarken deviri yüksek tutarak arabayı biraz bağırtarak çıkmam gerekiyordu ve fazla zorlayınca da debriyaj kokuyordu hep. Çok dik yokuşlarda kaldırırken de debriyaj kokuyordu hemen. Bu araba gaza çok hafif dokununca dahi hemen çıkıyor kaldırıma. Bazen yürür hızda gelirken gaza basmadan dahi çıktığı oluyor. Otomatik şanzıman olması ve dört çeker olmasıyla ilgili olsa gerek, bana büyük kolaylık oldu. Arabayı aldıktan sonra sınırlarını görebileyim diye şehir içinde çok dik rampalarda ve dağ yollarında denedim ama henüz sınırına ulaşamadım. Alışmadığım için olmadık yerlere sokmadığımdan olsa gerek. Denk geldiğinde bir offroad gezisine katılıp nereden sonra gidemediğini, sınırının neresi olduğunu öğrenmek lazım.

Farklı bir konuda da yazmıştım, arkada kilit olmadığı için, twist denilen durumda, yani ön ve arka tekerlerden çapraz olarak aynı anda boşa çıkanlar olduğunda devam edemiyor; ama bu yeni jiplerde klasik bir durum zaten, aynısı GV'de de var, youtube'da videolarda görmüştüm. Buna yapacak bir şey yok gibi görünüyor, sonradan arkaya kilit takılırsa o zaman çare oluyordur, o da bulunabiliyor mudur, bulunsa bile kaç paradır bilmiyorum. Arkadaş GV için bile bulamadığını belirtmiş, GV için yoksa RAV4 için olacağını hiç sanmam zira GV offroad'da daha çok kullanılan bir araç. RAV4'ün hitap ettiği kesim daha çok şehiriçinde jip kullanma meraklısı olanlar gibi görünüyor, GV kadar idealist bir arazi aracı değil.
 

Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

RAV4'ün hitap ettiği kesim daha çok şehiriçinde jip kullanma meraklısı olanlar gibi görünüyor, GV kadar idealist bir arazi aracı değil.

Yeni SUV'ların hemen hepsi şehir içi+uzun yol+hafif arazi kullanımına yönelik. Buna arazi şanzımanına rağmen GV da dahil. Bu aslında normal arazi aracı kullanımından daha geniş bir kullanıcı kitlesini kapsıyor.
Hafta içi işe, hafta sonu yayla gezintisine, sene de bir iki kez uzun yol tatiline vs... Offroad konusuna pek eğilimim olmadığı için şahsen bu durumdan pek şikayetim yok çünkü bu araçlar asfalt üzerinde arazi araçlarından daha güvenli, ama bu durum offroad meraklılarına pek seçenek bırakmıyor. Ya eski araçlara yöneliyorlar, ya da yeni araçlar arasında sadece 1-2 model var uygun. Hangisine kıyılır offroada girilir derseniz tek seçenek koalıyor. Suzuki Jimny. O da uzun yol ve şehir içi kullanımı için pek ideal bir araç değil. Yani biri olursa öteki olmuyor.
 



Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

Evren Bey aracınız hayırlı olsun kazasız belasız kullanmanızı dilerim!
Bi sorum olacak yeni aracınız dizel mi yoksa benzinli mi?