Yeni Toyota LC' ciden Sorular

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan 07gokhanlc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 183
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 35,191

07gokhanlc

Defender100" TYT LC 80+406 Ünimog+Nissan PatrolY60
Mesajlar
1,433
Tepkime Puanı
2
Yer
ANTALYA
Herkese Selam,

Uzun yıllar LR defender kullandıktan sonra ısrar,tavsiye ve tesadüfler sonucunda artık benimde bir LC im var... :smiley:

Ben hep aracı tanımanın kullanımdaki başarısını drekt etkilediğini düşünmüş ve önceki arabamda motor ,elektrik ve mekanik kısmı ile ilgili bilgi sahibi olmaya çalışdım,çoğu defa izleyerek ve sorarak bilgi sahibi oldum.

Şimdi ise sizlerin de yardımı ile LC ile ilgili bilgi sahibi olmak yardım istemek için bu başlığı açıyorum.Yardımlarını ve bilgilerini benle paylaşan tüm arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

Resim lerini çekmeye fırsatım olmadı ama kısaca aracımı tanıtayım :
1992 Model gri renkli 4200 cc dizel motora sahip,düz vites "HZJ80" olarak şasi numarası başlayan,çift depolu,kılimalı,kapıları sağa ve sola şeklinde açılan,hem 4 çeker hemde 2 çeker olarak arazi vites kolundan çekişi ayarlanabilen ("Dubai versiyon"olarak adlandırılıyormuş..)...vs
Araç Sudi Arabistan dan alınmış , ençok hoşuma gideni de bu oldu araçta hala satış acentasının garanti kitapcığı ve kullanım kitapcığı
acentanın verdiği çanta içerisinde duruyor.. ;D,Aarç boya görmemiş halen bazı yerlerinde fabrika etiketleri duruyor.Ancak arka bagaj sağ kapısı üzerine istetme koymak için bir aparat takılmış(pajero yedek lastik taşıyıcısı) o esnada boyada deformasyon olmuş :(

Şimdi
1. sorum ..; bazı LC lerde olduğu gibi içerden kumandalı diff kilit düğmesi ve Şanzuman kilit düğmesi yok bu normal midir?
Bir arkadaşla tlf görüşmemizde LOw pozisyonunda mekanik olarak diff kilitlemesi yaptığını söylemişti, denmelerimde bunun doğru olduğunu gördüm bunun oranı hakkında bilgi varmı ?
2.Sorum ..; Buradaki ustamız LC lerin Akslarının 28 freeze olduğunu söylemişti ancak çeşitli sitelerde hep 30 olark geçiyor..net bilgisi olan varmı?
3.sorum..; TYT kullanan arkadaşlardan arka diff lerde oranlı kilit olabileceği bilgisini almıştım,net bilgisi olan varmı ?
4.Sorum..; Diff kilidi olayını nasıl çözmemi önerrisiniz?

işim gereği sürekli bilgisayar başında olamıyorum,cvp larım gecikecektir şimdiden özür diliyorum..


selamlar
 

Etiketler
Ynt: Yeni Toyota LC' ciden Sorular

Konu 2 defa çıktı ??? moderlerimiz ilgilenir diye düşünüyorum..

Birde Ruhsatta motor gücü 195 olarak yazılı bu doğrumudur??

selamlar
 

Ynt: Yeni Toyota LC' ciden Sorular

gokhanlro' Alıntı:
Herkese Selam,

Uzun yıllar LR defender kullandıktan sonra ısrar,tavsiye ve tesadüfler sonucunda artık benimde bir LC im var... :smiley:

Ben hep aracı tanımanın kullanımdaki başarısını drekt etkilediğini düşünmüş ve önceki arabamda motor ,elektrik ve mekanik kısmı ile ilgili bilgi sahibi olmaya çalışdım,çoğu defa izleyerek ve sorarak bilgi sahibi oldum.

Şimdi ise sizlerin de yardımı ile LC ile ilgili bilgi sahibi olmak yardım istemek için bu başlığı açıyorum.Yardımlarını ve bilgilerini benle paylaşan tüm arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

Resim lerini çekmeye fırsatım olmadı ama kısaca aracımı tanıtayım :
1992 Model gri renkli 4200 cc dizel motora sahip,düz vites "HZJ80" olarak şasi numarası başlayan,çift depolu,kılimalı,kapıları sağa ve sola şeklinde açılan,hem 4 çeker hemde 2 çeker olarak arazi vites kolundan çekişi ayarlanabilen ("Dubai versiyon"olarak adlandırılıyormuş..)...vs
Araç Sudi Arabistan dan alınmış , ençok hoşuma gideni de bu oldu araçta hala satış acentasının garanti kitapcığı ve kullanım kitapcığı
acentanın verdiği çanta içerisinde duruyor.. ;D,Aarç boya görmemiş halen bazı yerlerinde fabrika etiketleri duruyor.Ancak arka bagaj sağ kapısı üzerine istetme koymak için bir aparat takılmış(pajero yedek lastik taşıyıcısı) o esnada boyada deformasyon olmuş :(

Şimdi
1. sorum ..; bazı LC lerde olduğu gibi içerden kumandalı diff kilit düğmesi ve Şanzuman kilit düğmesi yok bu normal midir?
Bir arkadaşla tlf görüşmemizde LOw pozisyonunda mekanik olarak diff kilitlemesi yaptığını söylemişti, denmelerimde bunun doğru olduğunu gördüm bunun oranı hakkında bilgi varmı ?
2.Sorum ..; Buradaki ustamız LC lerin Akslarının 28 freeze olduğunu söylemişti ancak çeşitli sitelerde hep 30 olark geçiyor..net bilgisi olan varmı?
3.sorum..; TYT kullanan arkadaşlardan arka diff lerde oranlı kilit olabileceği bilgisini almıştım,net bilgisi olan varmı ?
4.Sorum..; Diff kilidi olayını nasıl çözmemi önerrisiniz?

işim gereği sürekli bilgisayar başında olamıyorum,cvp larım gecikecektir şimdiden özür diliyorum..


selamlar

hayırlı uğurlu olsun güle güle kullan.

sırasıyla cevaplayayım.

1-land cruiserların hepsinde fabrika çıkışı kilit yoktur..opsiyoneldir yani.direksiyonun solunda düğme yoksa ön arka kilitte yoktur.
center diff lock (orta kilit düğmesi) olması lazım direksiyon sağ tarafta göğüste.yok ise otomatik olabilir..lowa aldığında kilitler.
2-araştırdığım kadarıyla 30 spline..(alta eklediğim fotolarda mevcut) aks kafalarını değiştireceksen eğer absli model için ayrı abs siz için ayrı versiyonlar var..
3-ön arka %100 kilit olmayan araçlarda arkada limited slip olabiliyor.arkayı kaldırıp tekerin birini çevirdiğinizde diğeri terse dönüyorsa vardır vede çalışıyordur.varsa ve çalışmıyorsa bakımsızlıktan olabilir.

eğer arkaya kilit almayı düşünüyorsanız limited slip olup olmadığını öğrenip ona göre almak lazım.kilit seçenekleri ise pahalı ve manuel kontrollü dersek ARB havalı kilitler ki getirmesi takması (ön+arka+kompresör) 3000 lira ile 5000 lira arasında değişir.birde eaton markanın elektrikli kilidi var manuel kontrollü oda çok ucuz değil sanıyorum.
ucuz olsun derseniz arkaya takılan (benimde yeni taktığım) %100 kilitleyen ve virajlarda açan kilitler kargo dahil 400 ila 700 dolar arasında ve montajı kolay.(powertrax-detroit vs gibi)

yukarda dediğim kilitler arka için uygun ama öne mutlaka kontrollü bir kilit takmak lazım.seçenekler ARB veya elektrikli çalışan (manuel kontrollü) kilitler var ama pahalı..sizin araçta orta kilit olmalı mutlaka.arkayada %100 taksak 4 tekerden 3 ünü kitlemiş olursun ,dahada çıkamıyorsa vinçlemek en güzeli derim ;D ;D


aracın sahip olduğu motor 1HZ kodlu çok dayanıklı bir motor.yağ su düzgün bakılırsa 500 ila 700 bin gidiyor..(arkadaşlarımda da var ordan biliyorum) ;)

yanlız turbo versiyonuna göre gücü biraz düşük.

değerleri:

4163 cc. düz altı silindir
4000 devirde 135 beygir güç verir.2200 devirdede en yüksek torku 187 nm. dir.

turbo dizel olan versiyon ise 168 beygir -280 nm.torka sahip..

not:(ekteki resim ARB kilit kataloğundan)
(altındaki resim ise ön aks kafaları)
selamlar..

Picture 6.jpg


Picture 5.jpg
 

Ynt: Yeni Toyota LC' ciden Sorular

Gökhancım hayırlı uğurlu olsun, Şimdiden alış parçalar ve aksesuarlar LR gibi kolay bulunabilir ve ucuz değil ama sağlam araç, Çağların araçtaki kilidi geçen gün denedik bence çok güzel çalışıyor ve fiyatı en makul olanı.

Selamlar
 

Ynt: Yeni Toyota LC' ciden Sorular

Çağlar bey ilginize ve cevaplarınıza teşekkürler...

Ön-arka kilit yok,orta kilit düğmeside yok ama low da orta kilitin çalıştığını gözlemledim...
Akslardan yana bir sıkıntım yok,arazi şartlarında dönüşlerde önden gelen tıkırtı da yok, spline sayılarını sormamın sebebi kilitleri araştırmak için girdiğim sitelerdeki tereddütten ötürü.

Mevcutta ön lerde abs var.Aslında arazi kolundan kumandalı olarak 4 ve 2 çeker seçenekleri olmasına rağmen neden bunlar vardiye düşünmedim değil ???Fakat daha çok ekenomik olabilmesi adına bunların takıldığı sonucuna vardım,,,Yani 2 çeker giderken öntekerlekleri tamamen boşaltıp lastiğin aks ı ,aksında şaftı döndürmesini engellemek maksadı ile... bilmiyorum doğrumudur ???

Arka diff i tamamıyle yukarı kaldırıp lastiklerden birini çevirdiğinizde diğeri de tersine istikamette dönüyor.."limited slip " olarak bahsettiğniz sınırlı kaydırma veya kilitleme denen şey bu mudur ? Bu bana arazide ne kadar yardımcı olabilir.???? Örneğin siz arkaya taktırdığınız otomatik kilit i limited slip olmadığındanmı yoksa memnun olmadığınız yada olanın sizi tatmin etmediğinden mi taktınız?

Ben önceki aracımda hem arkada(no spin) hemde önde(true track) detroit kullandım çokta memnundum.Arkada elle kontrollü bir kilitin olması sizinde dediğniz gibi bana da şartmış gibi gelmiyor.Zira bazen adrenalin öyle yükseliyorki kilit milit görmüyor insanın gözü..Ama öndeki kilitin kontrollü olması şaaaaart ;D gelen seslerden bunu anlayabiliyorsun :eek:,benim başıma gelmedi ama aks doğrayan arkadaşlar vaaar!!! :D

Çağlar bey detroit ve powertrac kilitlerle ilgili site linkleri varsa gönderebilirmisiniz veya sizin arka kilit i satın aldığınız yerin bilgisini verebilirmisiniz ? Belki hemen değil ama bu işe bir el atmak gerekecek

selamlar,Teşekkürler.
 



Ynt: Yeni Toyota LC' ciden Sorular

discovery-V8' Alıntı:
Gökhancım hayırlı uğurlu olsun, Şimdiden alış parçalar ve aksesuarlar LR gibi kolay bulunabilir ve ucuz değil ama sağlam araç, Çağların araçtaki kilidi geçen gün denedik bence çok güzel çalışıyor ve fiyatı en makul olanı.

Selamlar

Yavuz selam

evet parçalar konusunda biraz sıkıntı çekildiğini duydum ama ne yapalım böylede bir hobimiz var ...bu hobi yi yardımlaşarak fobi ye çevirmemeye çalışacaz artık... ;D
 



Ynt: Yeni Toyota LC' ciden Sorular

gokhanlro' Alıntı:
Çağlar bey ilginize ve cevaplarınıza teşekkürler...

Ön-arka kilit yok,orta kilit düğmeside yok ama low da orta kilitin çalıştığını gözlemledim...
Akslardan yana bir sıkıntım yok,arazi şartlarında dönüşlerde önden gelen tıkırtı da yok, spline sayılarını sormamın sebebi kilitleri araştırmak için girdiğim sitelerdeki tereddütten ötürü.

Mevcutta ön lerde abs var.Aslında arazi kolundan kumandalı olarak 4 ve 2 çeker seçenekleri olmasına rağmen neden bunlar vardiye düşünmedim değil ???Fakat daha çok ekenomik olabilmesi adına bunların takıldığı sonucuna vardım,,,Yani 2 çeker giderken öntekerlekleri tamamen boşaltıp lastiğin aks ı ,aksında şaftı döndürmesini engellemek maksadı ile... bilmiyorum doğrumudur ???

Arka diff i tamamıyle yukarı kaldırıp lastiklerden birini çevirdiğinizde diğeri de tersine istikamette dönüyor.."limited slip " olarak bahsettiğniz sınırlı kaydırma veya kilitleme denen şey bu mudur ? Bu bana arazide ne kadar yardımcı olabilir.???? Örneğin siz arkaya taktırdığınız otomatik kilit i limited slip olmadığındanmı yoksa memnun olmadığınız yada olanın sizi tatmin etmediğinden mi taktınız?

Ben önceki aracımda hem arkada(no spin) hemde önde(true track) detroit kullandım çokta memnundum.Arkada elle kontrollü bir kilitin olması sizinde dediğniz gibi bana da şartmış gibi gelmiyor.Zira bazen adrenalin öyle yükseliyorki kilit milit görmüyor insanın gözü..Ama öndeki kilitin kontrollü olması şaaaaart ;D gelen seslerden bunu anlayabiliyorsun :eek:,benim başıma gelmedi ama aks doğrayan arkadaşlar vaaar!!! :D

Çağlar bey detroit ve powertrac kilitlerle ilgili site linkleri varsa gönderebilirmisiniz veya sizin arka kilit i satın aldığınız yerin bilgisini verebilirmisiniz ? Belki hemen değil ama bu işe bir el atmak gerekecek

selamlar,Teşekkürler.

rica ederim nedemek...bir ingilizci arkadaşı daha kendi saflarımıza çekmekten mutluyuz.. ;D

yavuzun da dediği gibi her parçayı ha deyince bulamayabiliriz.en kötü şartlarda siparişle max. 40 günde getiriyor tem servis.
zaten bizim 80 kasada olabilecek ihtiyaçlar genelde bellidir.aks kafaları keçeleri bozulur.oda neden bozulur kitabında önerdiği gresi kullanmadığımız için..siyah kaliteli ve pahalı bir gres.normal gresler bir süre sonra işlevini kaybediyor sıvılaşıyor ,küreler gressiz çalıştığı için takırdamaya başlıyor..debriyaj baskı balatası ,fren diskleri vs.rahat bulunuyor.stoplar ve sinyallerde aynı şekilde.şaft istavrozları ve diğer yağlanacak bölgelerde unutulmamalı.

limited slip bende yoktu..olsaydıda yinede %100 kilit alacaktım..limited slipler balatalı sistem (en azından toyotadakiler)..adı üstünde sınırlı kaydırmalı ..ısındığı zaman çalışmıyor birkaç arkadaşımınki, ama tabi açık difften daha iyidir.
fakat kesinlikle %100 kilitle kıyaslanmaz.

ben arkaya powertrax no slip aldım ..amerika fiyatları firmaya ve araca göre 350 ila 450 dolar civarında..kargoda (hızlısı yavaşı) 50 ila 150 dolar civarında..aldığım firmanın linki

http://www.justdifferentials.com/index.php?main_page=index&cPath=24_51_307&sort=20a&page=1

firmada arb de var..önede limited slip öneriyorlar,isteniyorsa.

kısaca bana göre kilitsiz arazi aracı kolu kanadı kırık kartala benzer ;D ;D

görüşmek üzere..
 

Ynt: Yeni Toyota LC' ciden Sorular

lastiğe veriyoruz 1500-2000
vince veriyoruz 1500 civarı
şnorkele veriyoruz 700 ila 1000 arası,, kilide 500 dolar verilmiş hiç önemi yok.

hatta yukarda saydığım kalemler içinde verilen parayı en hakeden malzeme kilit..

aracı zevkine göre hazırlamışsın tertemiz, lastikler tamponlar herşey full..arazide askıya girdimi neoldu araç kaldı,, boşa dönüp duruyor...

kesinlike olmalı hatta bütçe elveriyorsa önede bir arb takılmalı , aslanlar gibi devam ;D ;D
 




Ynt: Yeni Toyota LC' ciden Sorular

mergen' Alıntı:
Aracınız hayırlı olsun.

Çağlar, biri diğerinin tersine dönüyorsa bu açık diferansiyelin tarifi değil midir? Bence LSD yok araçta. Kaputun içindeki VIN plakasındaki kodlara bakalım derim.

şükrü kesinlikle çok haklısın, kafam olmuş karman çorman..

yanılttığım için çok üzgünüm, açık diferansiyel tersine döner..gökhan bey açık diffiniz.

okuyan arkadaşlarıda yanıltıyoruz.pardon.
 

Ynt: Yeni Toyota LC' ciden Sorular

hayırlı olsun aracınız

ya çağlar hocam benim yarım yamalak 4x4 cünün aklını karıstırdın girdim diff kilitleri ile ilgili topiclere bakıyordum :smiley:
 

Ynt: Yeni Toyota LC' ciden Sorular

Dediğiniz doğru Çağlar bey ;

kilitsiz arazi aracı "mermisiz silah" bencede.... siteye bakacağım hemen...

Şükrü bey kaput içindeki vın plakasından bahsettiniz ben hemen bakamayacağım zira araba evde garajda ama bakıp bilgi verebilirim daha sonra..

birde sormak istediğim bir şey var... araç soğukken olmamakla birlikte belirli bir süre yol aldıktan sonra rolentide çalışırken bir hırıltı geliyor debriyaj a basınca kesiyor.Ben baskı balatadan şüphelendim ama bir kaç yerden bunun baskı balata ile alakalı olmadığı yönünde telkin aldım sizler ne dersiniz bu konuda ???

selamlar,
 

Ynt: Yeni Toyota LC' ciden Sorular

ilkakdeniz' Alıntı:
hayırlı olsun aracınız

ya çağlar hocam benim yarım yamalak 4x4 cünün aklını karıstırdın girdim diff kilitleri ile ilgili topiclere bakıyordum :smiley:

teşekkürler...
 



Ynt: Yeni Toyota LC' ciden Sorular

gokhanlro' Alıntı:
Dediğiniz doğru Çağlar bey ;

kilitsiz arazi aracı "mermisiz silah" bencede.... siteye bakacağım hemen...

Şükrü bey kaput içindeki vın plakasından bahsettiniz ben hemen bakamayacağım zira araba evde garajda ama bakıp bilgi verebilirim daha sonra..

birde sormak istediğim bir şey var... araç soğukken olmamakla birlikte belirli bir süre yol aldıktan sonra rolentide çalışırken bir hırıltı geliyor debriyaj a basınca kesiyor.Ben baskı balatadan şüphelendim ama bir kaç yerden bunun baskı balata ile alakalı olmadığı yönünde telkin aldım sizler ne dersiniz bu konuda ???

selamlar,

Çarşamba günü Toyota fabrika verileri ve yağlama diye bir kısım vardı ..taşınmış ancak taşındığı yeri bulamadım.Buradan kullanılan yağları almak istiyordum .Zira bu sesin şanzuman ın yapının inceliğinden olabileceğini düşünmaye başladım ::smiley:


selamlar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,109
Mesajlar
1,528,841
Kayıtlı Üye Sayımız
166,839
Kaydolan Son Üyemiz
Planiket

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst