Zj 5.2 Engine Check Delİrtme Derecesİnde...!

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Sunburst Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 5
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,078

Sunburst

Ana Kamp
Mesajlar
29
Tepkime Puanı
1
Yer
İstanbul
İyi akşamlar dostlar,

ZJ 5.2'imde tüm mekanik yürür problemleri, şanzıman yağ filtre değişimi vites geçiş ayarları (roket teli değişimi ve ayarı) tamamladım. 6 ay öncesinde meşhur sarı lambamız 72 catalyst efficiency below required level yakıyordu, oksijen sensörleri değişti katalizor kontrol edildi lamba söndü 1 ay sonra tekrar yandı umursamadım, 2 ay önce tekrar lambayı ele aldım bu sefer missfire, control vakum ve EGR valf yaktı kontrol ettik değerler normal söndürdük 2 hafta sonra tekrar yaktı aynılarını, tekrar söndürdük bu sefer başa döndü bu akşam itibariyle tekrar 72 katalizör yaktı...

Konu ile belki alakasız ama aracımda çalışmayan tek aksam koltuk ısıtma ayrıca her sabah ayna ayarlarım bozulmuş olarak oturuyorum aracıma.

Bu aşamalar olurken aracımda ne bir tekleme, ne bir çalışmamazlık ne yakış artışı vs. hiçbir sorun yok...
Motor beyninden şüpheleniyorum, önerileriniz nedir?
 

Etiketler
oksijen
ayarların sıfırlanıyorsa aç kapat yaptığında büyük ihtimalle hafızadan siliniyor dediğin gibi beyinde problem olabilir check arızasıda silindikten sonra araba bu şekilde yine algılıyor olabilir o oksijen sensörü olayı bendede olmuştu değiştirince düzeldi bir dahada vermedi baktırsan olur ama şöylede bir durum var herhangi bi fark yoksa yansada bişey olmaz ama biz titiz olduğumuz için giderken araçta o sarı lamba insanın canını sıkıyor nasıl tüp göstergesini yakıtı hararete bakarak gidiyorsak orda sürekli sarı check engine yazması adamı huzursuz ediyor ve söve söve araç kullanıyorsun aşırı titiz biri değilsen kalsın bırak yoksa bu araçta herşey usulune uygun yok bişey olmasın deyincve olmuyorr en basitinden giderken saat gibi gitsin isterim ben hep biyerden takırtı çıtırtı hiç bir ses gelmeemsi lazım geçende yolda gidiyorm tık tık tık ses geliyor sol ön tekerden aklıma bin birtürlü şey geliyor acaba rot mu bilyamı derken indim baktım tekere çakıl taşı girmiş o yüzden çok kasma hocam arıza olduğunu düşünmüyorsan kasma yapıalcak bişeyse yaptır yoksa para dökme
 

hafızayı vic ekrandan kapatabiliyorsun. en azından benim wj'de öyle. geçici bir çözüm olur sana..
bütün o2 sensörlerini değiştirdin mi, katta kaçak vs. var mı?
yakıt fakir veya zengin karışımda kalabilir başka nedenlerden dolayı, fan termiği kilitlemesi vs.
bu nedenle de yakabilir.
 

TPS sensörü arızalanıyordur, saçma sağan zamanlarda özellikle araç ısınınca rölantide saçmalama ve bazen istop etme varmı? Ama egzosta benzin kokusu olmayacak olur ise oksijen sensörü arızası demektir.

İkincisi de belkide biryerden hava alıyordur araç. Yada İkinci oksijen sensöründen önce kaçak vardır ve egzos gazının içindeki oksijen oranı fazladır olması gerekenden.
 

3 ay önce tüm oksijen sensörlerini değiştirdim. Hava alma olayı kafama takıldı, yakın zamanda cruise çalışmıyordu (düğme sistemi devreye alıyor yeşil lamba yanıyor set komut almıyordu) engine check yakmıştı ASD ve missfire yakıyordu açtık kaputu emiş hortumu çıkmış yerinden taktık düzeldi. Ustamda emiş hortumu yerinden çıktığı için lamba yakar dedi. Sanırım bahsettiğiniz gibi egzoz sisteminde bir kaçak durumu var.
Aracta tekleme stop etme yok ancak bugüne kadar sadece iki kere biri 4 ay önce biri de bu hafta boşta rölantide beklerken devir düştü sallantı yaptı. Kontağı kapatıp edip tekrar çalıştırınca düzeldi.
 



Epey süre 4.0 ZJ grand cherokee kullandık. oksijen sensörünü değiştirdim. Bozulmuştu. Normalde 4 kablolu yerine elimde olduğu için bosch marka 5 kablolu ve aslında VW 1.6 motorunun kini uydurmuştum. Nadiren ve kışın sarı lamba yanıyordu sonra sönüyordu. Bütük ihtimalle LPG kullanırken egzostaki oksijen miktarı farklı ve limitler dışına düşüyordu, tamamen normaldi araç. Şu LPG ye muhtaç edenler utansın ne diyeyim...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,013
Mesajlar
1,527,266
Kayıtlı Üye Sayımız
166,761
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst