ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mjeliada Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 115
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,084
Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

Tabi bu arada türbindeki kilit mekanizması çalışmıyorsa yüksek devirlerdeki problem ondan da olabilir..
 

Etiketler
Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

olasiliksiz' Alıntı:
Görünüşe göre şanzımanda başka problemler de var, çünkü benim o yazıdan anladığım yüksek devirlerdeki problemler genelde türbin ile değil de şanzımandaki balatalar ile ilgili.Vitesi geç atma ise düşük yağ basıncına sebep olabilecek herhangi bir problemden olabilir.

Bu aletler böyledir bir kere işini iyi bilmeyen biri el attığında aynı arızalar tekrar çıkar. Aslında eski bir araba kullanmaktaki en büyük risk otomatik şanzıman. Motoru tamire verdiniz mi genelde doğru dürüst yapıyorlar, ama otomatik şanzıman çok karışık bir alet.

Düşük yağ basıncı , türbinin doldurup boşaltamamasından kaynaklı aslında. genellikle zaten geç atmıyor. geç düşürüyor.

http://www.youtube.com/watch?v=GW0tETVALGc

titreşim buna çok benziyor.

özellikle 0.58 deki gibi aynen titriyor ve ses veriyor
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

Linkteki videoyu göremiyorum (açılmıyor) ama türbinin arızalı olduğu doğru olabilir. Şanzıman revizyonu sırasında ihmal edilen bir parçadır.
Balataları değiştirirler oldu bu derler. Türbine bakmazlar bile. O yüzden bazı şanzıman tamircilerinin web sitesinde görürsünüz tamir sırasında türbini de değiştireceklerini garanti ederler.
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

http://www.ls1tech.com/forums/general-maintenance-repairs/1036576-vibration-high-rpm.html


aynı sorun. Çözümün şanzıman ve motor kulakları olduğu söyleniyor. benimde ilk aklımdaki buydu. ancak serviste türbin dediler. ne yapacağımı şaşırdım... 3 tane takoz için türbin yaptırmak çok koyar açıkçası
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

aynı sorun. Çözümün şanzıman ve motor kulakları olduğu söyleniyor. benimde ilk aklımdaki buydu. ancak serviste türbin dediler. ne yapacağımı şaşırdım... 3 tane takoz için türbin yaptırmak çok koyar açıkçası

Benim araçta da bi titreşim vardı, birgün geri geri giderken ekgozu susturucudan çarpıp kırdım sebebini anladık, meğer susturucunun orda boruna patlak varmış. O ana kadar ben de şanzımandan zannederdim ya da motor kulaklarından derdim bizim usta da "yok be abii" muhabbeti yapardı her seferinde.

Çözüm şanzıman ve motor kulakları derken her ikisinden de aynı belirtiyi verebilir. Motor kulakları daha ucuz ama sökmesi pek kolay olmayabilir o yüzden böyle şeylere sorunun motor kulaklarından olduğu çok bariz olmadığı sürece pek yanaşmıyorlar. Benim durumunda haklı da çıktılar sorun hiç beklenmedik biryerden çıktı.

3 tane takoz için türbin yaptırmak hoş değil tabi. Başka bir iş yapmayıp sadece şanzımana bakan birilerini bulup bir de onların fikrini almanızda fayda var. Örnek http://www.otomatiksanzimanservisi.com/ Adamların işi gücü şanzıman. Başka iş yapmıyorlar. Ankara'da da benzer yerler vardır.
 



Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

olasiliksiz' Alıntı:
Benim araçta da bi titreşim vardı, birgün geri geri giderken ekgozu susturucudan çarpıp kırdım sebebini anladık, meğer susturucunun orda boruna patlak varmış. O ana kadar ben de şanzımandan zannederdim ya da motor kulaklarından derdim bizim usta da "yok be abii" muhabbeti yapardı her seferinde.

Çözüm şanzıman ve motor kulakları derken her ikisinden de aynı belirtiyi verebilir. Motor kulakları daha ucuz ama sökmesi pek kolay olmayabilir o yüzden böyle şeylere sorunun motor kulaklarından olduğu çok bariz olmadığı sürece pek yanaşmıyorlar. Benim durumunda haklı da çıktılar sorun hiç beklenmedik biryerden çıktı.

3 tane takoz için türbin yaptırmak hoş değil tabi. Başka bir iş yapmayıp sadece şanzımana bakan birilerini bulup bir de onların fikrini almanızda fayda var. Örnek http://www.otomatiksanzimanservisi.com/ Adamların işi gücü şanzıman. Başka iş yapmıyorlar. Ankara'da da benzer yerler vardır.

ama titreşim ilk vites kolunda hissediliyor...
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

Sizinki muhtemelen şanzımandan ama böyle durumlarda birkaç farklı görüş almak iyidir. Bence aracı bir iki yere daha gösterin fikirlerini söylesinler.
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

3 farklı yerin görüşleri :

-Biri motor kulağı dedi
-Biri komple üst motor dedi ( akabinde 4 milyara yakın masraf dedi )
-Biri türbin dedi.
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

Muhteşem. ;D
Bence motor kulağı diyen o kulakları önce bir değiştirsin bakalım ne olacak. Fazla masraf tutmaz 3 tane takoz, zaten yıpranmışlardır. Üst motor diyen bence kafadan sallamış onu geçebilrisiniz.
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

olasiliksiz' Alıntı:
Muhteşem. ;D
Bence motor kulağı diyen o kulakları önce bir değiştirsin bakalım ne olacak. Fazla masraf tutmaz 3 tane takoz, zaten yıpranmışlardır. Üst motor diyen bence kafadan sallamış onu geçebilrisiniz.

Üst motor diyen bunun yanında 'lpg takamazsın bu araca mahvolur lpg çalışamaz bile hep devreden çıkar , 7. bujinde is var vs..' hepsinin yalan olduğu görüldü. bujiler tekeeer teker açıldı başka bir yerde ilk günkü gibi tertemizler.. kimse güveneceğim anlayamadım ben kanıpta ok yapın motoru deserydim 4 bin tl kazıklanmış olacaktım...
 



Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

Üst motor diyen bunun yanında 'lpg takamazsın bu araca mahvolur lpg çalışamaz bile hep devreden çıkar , 7. bujinde is var vs..' hepsinin yalan olduğu görüldü. bujiler tekeeer teker açıldı başka bir yerde ilk günkü gibi tertemizler.. kimse güveneceğim anlayamadım ben kanıpta ok yapın motoru deserydim 4 bin tl kazıklanmış olacaktım...

Öyle... 4x4 ile sanayiye gidene kazıklanmaya müsait potansiyel kaz muamelesi yapıyorlar bazıları. Aracın geçmişini bilen bi usta varsa onun dediğine kulak vermekte fayda var. Muhtemelen bugün tekrar sorun çıkaran şanzımanı geçmişte zaten kendisi yapmıştır :D Muhabbet te şöyledir:

A) Şanzımanı açmışken türbini de değiştirsek fena olmaz...
B) Abi aracı satıcam fazla masraf yapmayalım...
A) Peki..

Belki de öyle değildir çünkü zaten türbin içi kolay açılamayan bir parça (tabi bildiğim kadarı ile), muhtemelen şanzımanı açtıklarında hiç bakamamışlardır sağlam mı değil mi diye, ama kendisinin yerinde ben olsam sağlam mı değil mi anlayamadığım bir parça varsa hiç olmazsa müşteriye bir sorardım bu alet te bozuk / yıpranmış olabilir değiştirelim mi diye.
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

çok komik bir soru olacak belki ama yine de soruyorum...ayna mahruti nin ingilizce karşılığı nedri?....
 


Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

mjeliada' Alıntı:
Artık sanayi görünce midem bulanıyor bıktımmm :'(

Bu işler hep böyle başlıyor bir hevesle sanayiye gitmeler motor başında sanayide sabahlamalar vs. derken bir zaman sonra resmen bıkkınlık geliyor.Başlangıçtaki heves kalmıyor.O nedenledirki insanlar arabalarını yaptırıp yaptırıp satarlar.O araçla daha sanayiye gitmek istemezler :D

Bizim gibi o kadar şey yaptırdım, hepsini tam temiz yapıyım da zaten binecem diyenlerin sanayiden ayağı kesilmez :smiley: Çünkü bizim araçların işi bir türlü bitmez.
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

Ada Hanım Selamlar,


Uzun süre geçmiş fakat yeni görüdm yazdıklarınızı. Bir kaç sorum olacak;

Yaptırdıgınız bu işlemlerin tutarlarını hatırlıyor musunuz? Link demiri mesela, ön alt-üst rotiller, bujiler?

Ben 97 ZJ me yaptırdıgım bazı işlemler için şunları ödedim;

Sağ Alt - Üst Rotil.....160 TL
Sol Alt - Üst Rotil.......160 TL
Ön Diskler.................250 TL
Ön balatalar..............130 TL
Viraj Demiri Lastiği......50 TL
Link Demiri................320 TL
Ön diferansiyel yağ.....80 TL
Arka diferansiyel yağ.....80 TL
Motor Yağı.................150 TL
8 adet buji.................145 TL

Kullanılan tüm parçalar orjinal...

Sizlerle paylaşmak istedim...Bir de ilk etapda Inka BMD kit taktıracaktınız, niçin Atiker de karar kıldınız...


Bu arada umarım sorunlarınız çözülmüştür..

Teşekkürler
 



Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

Selamlar

Otomatik şanzımanlı araçlarda

1- şanzımanın geç doldurması yolda giderken hızlanınca vitesi geç yükseltmesi yada viteste olduğu halde boş 'a atılmış gibi davranması
2- P den D yada R ye taktığınızda çok sert çarpma sesine benzer bir ses çıkartarak geçmesi
iyi bir otomatikçi bulun otomatik şanzıman tamir takımını alın yeni şanzıman yaptırın drive taslarının, bantın yada beynin hasar almasını beklemeyin komple şanzıman gerekebilir.

Trübin buna araıza yaptırmak bozmak başarıdır beceri ister. bozuldumu aracın vitese geçmesi olduça zordur trübin arıza yaptımı şanzımana yağ pompalamaz viteslerde geçmez .
araçta özellikle 4*4 lerde motor kaynaklı olmayan, sarsıntı titreşim kontrolü lastik balanslarından başlar şaftların balanslarıyla devam eder motor yada şanzıman kulakları o kadar uzun süreli sarsıntı titreşim sebebi olsa zaten kopar. kontrol edince anlaşılır.
otomatik şanzımanlar trübin keçesi ve kuyruk keçesinden yağ kaçırabilir arabayı park ettiğimiz yerden çıkınca arada bir kontrol etmek yere bakmak şanzımanı yaptırırken keçelerin kontrolu için ustayı ikaz etmek şanzımana uygun yağı kullanmak şanzımanın yağ radyatörünü ve borularını kontrol etmek. arada bir motor çalışırken bir kişi frene basıp el firenide çekili olduğu halde aracı R geri vitese takıp kontrol etmek size şanzımandaki gerçek yağ seviyesi durumu ve trübinin çalışıp çalışmadığı hakkında gereken bilgiyi verir .
önce motor calışmadan çubuğu çekip bakın sonra motor çalışırken P ve sonra R de seviyelere bakın. motor stop vaziyetteyken ki seviye çalışırken R de ki seviye ile aynıysa bir de trübin gerekebilir size. Kolay gelsin

saygılar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,509
Mesajlar
1,519,025
Kayıtlı Üye Sayımız
172,165
Kaydolan Son Üyemiz
gül93

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst