1991 Daıhatsu Feroza Aldım; Önerileriniz ?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan bozkennel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 72
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 26,034
Ynt: 1991 Daıhatsu Feroza Aldım; Önerileriniz ?..

Turgut Beycim çok haklısınız.Mini şirin kullanışlı bir karavan(Hatta Of_Road Karavan) hayallerimizi süslüyor.Şimdilik tahmin edilen nedenlerle ertelemede.Çadır projesini havalar el verdiğinde elimde bulunan malzeme ile tamamlayıp fotoları göndericem.

Sevgi ve sayılarımla.

Tayfun Sözer
 

Etiketler
Ynt: 1991 Daıhatsu Feroza Aldım; Önerileriniz ?..

hadi bakalim hayirlisi . madem bu sevimli Ferozamiz kucuk o zaman en kullanisli hale neden getirmeyelim.
bir ara bulusalim.

sevgiler

Tge.
 

Ynt: 1991 Daıhatsu Feroza Aldım; Önerileriniz ?..

Ersan Beycim size bir mesaj attığımı sandım ama gerçekleşmemiş ya da yanlış topiğe gitti.Tekraren.

Avatardaki resimde sepetiniz dolu görünüyor.Daha da büyütürseniz haddim olmayarak ağırlık merkezinizi olumsuz etkilermi diye düşünüyorum.
Elimdeki malzemelerle gerçekleştirmeyi düşündüğüm projeme göre:
Aracımın üzerindeki taşıyıcı aparatların ölçüleri (Araca göre) enine, 105 boyuna 65 cm. MDF/Sunta veya metal profilden birbirine menteşeli 60X100 cm 4 adet taşıyıcı parça üst üste gelince bu alana sığıyor ve 10-12 cm yükseklikte oluyor.Çadır ve şişme yatak bunların üzerinde(Profil ise içinde) fazla bir alan ve hacim işgal etmiyor.Açıldığında ise çift brandalı ,iki kişilik kolay kurulumlu Dome çadırıma yeterli alan sağlıyor(Yaklaşık 130X210).Sayın Bozkennelin topiğini fazlaca işgal ettim.Özürdilerim.Kapalı alanım olmadığı için havalar elverdiği ölçüde çabuk tamamladığım projemin(Proje denilirse) fotolarını yeni bir başlık altında ekliycem.

Saygı ve sevgilerimle.
 

Ynt: 1991 Daıhatsu Feroza Aldım; Önerileriniz ?..

Merhaba Tayfun bey,

Arakadasim Ferudun bey, Daha evvel kendine bir bagaj sepeti yapmisti. ben gordugumde inanin bayilmistim.umarim Ferudun bu mailleri okur ve en kisa zamanda sepetin tipi ve olculerni hakkinda bilgilerini burada paylasir.

saygilarimla

Tge[attachment=1]

ABCD0019.jpg
 

Ynt: 1991 Daıhatsu Feroza Aldım; Önerileriniz ?..

Merhaba Ersan bey,

Bende Ferozama snorkel istiyorum . ama snorkelden once atesleme kablolari ( distribitor + buji baglari + karburator emisyon + lpg ) nasil bir izalasyon gerekir.? Bildigim kadariyla Dizel araclarda oldukca basarili fakat benzinli ve LPG li araclarda nasil bir performans oluyor?
saygilarimal
Tge
 



Ynt: 1991 Daıhatsu Feroza Aldım; Önerileriniz ?..

Tayfun Bey,
Aracımdaki sepet iki kişiye yetecek şekilde tasarlanmıştı, fakat araca bir arkadaşım daha eklendi, iki kişiyken arka koltuğada eşya koyuyorduk, üçüncü kişiyle arka koltukda ki yerimiz azaldı, üçüncü kişinin eşyalarıda eklenince sepette küçük gelmeye başladı. Üç kişi üç ayrı çadırda kalınca, katlanır koltuk, katlanır masa gibi keyiflerden de vaz geçmeyince sepeti büyütmek şart oldu. Aslında arka bagajı arabanın benden önceki sahibi LPG deposunu özensiz taktırarak bagajıda kullanışsız hale getirtmiş, 20 cm çapında uzun bir LPG deposuyla eskisini değiştirip bagajda bir hayli yer açabileceğimi umuyorum. Sepetide biraz büyütürsem bana yeter gibi geliyor. Tabii LPG deposu ufalınca menzilimde azalacak.
Denge meselesine gelince, ben 16 inç olan OK-144 lastikler için jantları kendim yapmıştım, öyle olunca her bir tekeri 4 cm dışarı aldım, yani tekerlerin arası 8 er cm açıldı, bu da yana devrilme riskini eskisine göre biraz azalttı. En son Torkul Gölüne yaptığımız kamplı gezide aracı yanal eğimi çok fazla bir yerden sepetindeki 40 lt lik paslanmaz su deposu doluyken devirmeden geçirmeyi başardık. Bence devrilme riskinden çok rüzgar direncini arttırıyor sepet, hele doluysa zaten hızlı olmayan ferozayı bir hayli yavaşlatıp, yakıt tüketimini arttırıyor.
Görmek istediğiniz resmin büyük hali aşağıdakidir
low.jpg

Buda sepetin başka bir açıdan yüklenmiş hali
MYK09.jpg
 

Ynt: 1991 Daıhatsu Feroza Aldım; Önerileriniz ?..

Almanya'dan Feroza'ya romörk uygulaması, belki yapmak isteyen arkadaşlara bir fikir verir.

1_marius01.jpg
 

Ynt: 1991 Daıhatsu Feroza Aldım; Önerileriniz ?..

Ersan bey jant ve lastikler araca gayet uyumlu ve güzel bir görüntü vermiş,özelliklede jantları çok hoşuma gitti.Birde benim öğrenmek istediğim snorkeli kendinizmi yaptınız? Eğer kendiniz yaptıysanız detaylı resimleri varsa bizlerle paylaşırsanız sevinirim.
 

Ynt: 1991 Daıhatsu Feroza Aldım; Önerileriniz ?..

Sayın TGE,

Araçlardan pek anlamam ama askerliğimin ilk 4 ayında Ordonat Yedek Subay öğrenci olarak askeri araçlar hakkında bir sürü ders almıştım. Askeri araçlarda bujiler, distiribütördeki kablolar hep kapalı ve daha iyi yalıtılmış halde idi, bunuda derste anlatmışlardı. Feroza'da ki bujilerde çok derinde ve kablolaması çok iyi izole edilmiş bence, distiribütör motorun arkasında, yüksek bir konumda ve çok korunaklı bir yerde, motor kısmından içeriye giren kablolarda bir takım lastiklerle izole edilmiş. Ben çok derin sulardan geçmedim yani kapılardan içeri su sızacak kadar derin değildi ama bir sıkıntı çekmedim. Ayrıca her araçta bulunmasında büyük fayda olan WD-40 spreyi araziye çıkılmadan önce sudan etkilenip elektrik geçirgenliğini azaltacak yerlerde kullanılması su geçişlerinde yardımcı olacaktır. Benzinli araçlarda şnorkelde olsa su geçişi riskli, su geçişleri için dizel araç ideal. Ayrıca Feroza'nın termikli radyatör fanı suyu motoro doğru atacaktır, derin sulara girecek Feroza sahiplerinin termikli radyatör fanını iptal edip, elektrikli fan koyması ve su geçişlerinde bir şalterle bu fanı durdurması daha doğru olur kanısındayım. Ben niyetlenmiştim bu değişikliğe ama motor yaptırtırken yeni termik fan almıştım o kadar çok para verip aldım ki, söküp bir kenara koymaya kıyamadım, ayrıca da elektrikli fanların üreticilerinin internet sitelerinde yazdığı hava debileri aynı çaptaki Feroza'nın orjinal pervanesin servis manuelinde yazan hava debisine ulaşamıyor.
Feroza için üretilmiş şnorkel bildiğim kadarıyla yok. Ben Şnorkeli Ebay'da bulduğum Malezyalı ufak bir üreticiden aldım. Safari'nin kopyası, 175 USD fiyatı vardı, nakliye bedelide 50 USD civarındaydı, internet alışverişinde kredi kartı kullanmayı sevmediğimden, banka havalesi yapacağımı söyleyince toplam 200 USD ye düştü, 200 USD para transferine banka 100 USD masraf aldı, geldi gümrüğe takıldı, şirketimin gümrük komisyoncusu benden masraf almadı ama gönderen bizim gümrüklerin bürokrasiyi ne kadar çok sevdiğini bilmediğinden evrakları eksik gönderdiğinden 120 USD de vergi, KDV ve ceza gibi şeyler ödedim. Yani bana 420 USD ye mal oldu. Bu arada bir sürü yazışma yaptım üretenle, Jeep Cherokee'nin eski kare kasasına uygulanan Safari şnorkelin Feroza'ya tıpa tıp olduğunu, kendisininde ondan kopyaladığı söyledi. Şnorkele niyetlen arkadaşlar Ebay'dan almaya niyetlenmeden önce Cherokee'nin eski kare kasası için olan Safari Snorkeli deneyebilir, belki biraz daha fazla ödersiniz ama, 40 gün beklemez, gümrüktede sinirleriniz bozmazsınız.
Şnorkel takacak araçlarda karbüratör ve LPG varsa, LPG için hava girişini azaltan, benzin de ise hava girişini arttıran bir klapeye ihtiyaçları olacaktır.
 

Ynt: 1991 Daıhatsu Feroza Aldım; Önerileriniz ?..

Ersan Bey iyi geceler.
Araçlardan pek anlamam diye başlayan satırlarınızı okuyunca,ağırlık merkezi ile ilgili sözlerimle haddimi aştığımı düşündüğümü itiraf etmeliyim.Netten aldığım bilgilere göre ferozanın 1325 mm olan lastik aralığını(Eminim bunun teknik bir adı vardır) 80 mm arttırmış olmanız ,yeni jant ve lastiklerle (Varsayarsak) artabilecek yüksekliğe rağmen dengenizi daha iyi duruma getirmiş olduğu görülüyor.
Fotoğraflarda sepetiniz gözüme çok da küçük gelmedi.Sanrufu rahat kullanabiliyormusunuz ? Sepeti büyütürken sanrufun olduğu bölüm için belki bir çözüm düşünülebilir.Umarım yeni projeniz ihtiyacınız olan alanı sağlar.Ayrıca arkadaşlarınız için sepetinizi büyütmeniz de çok hoş.Ama 4. bir dost daha binerse bu kadar kişi ve bagaj , çapı büyütülmüş ve ağır lastiklerle ,ferozamıza ''zaten hızlı olmayan''demeyiniz lütfen.Standart Araçlarımızın akselerasyonu 13 km/sn,Tork 128 Nm. BG 91_95 ,son hız 140-150 arası kendi sınıfında iyi değerler.Bence tek kusuru yaşının etkisi ile de artan yakıt tüketimi.Kısa mesafeli kullanım ve kış şartlarında bu eğilim daha da artıyor.Benim aracımda LPG yok.Ben de uygulamayı düşünüyorum.Sizin ince depo uygulamanız gerçekleşirse görmek isterim.Aracınızın arkasında nato tipi çeki demiri var sanırım ? Koyduğunuz Römorklu fotoğrafı da görünce sizin de karavan , römorklarla ilgilendiğiniz düşüncesi bende doğdu. Ben de size idol karavanımın fotoğrafını gönderiyorum.(Küçük,yerden yüksek ve sevimli)

Sevgi ve Saygılarımla.
Tayfun Sözer



[attachment=1]

RoughRoader%20large.jpg
 



Ynt: 1991 Daıhatsu Feroza Aldım; Önerileriniz ?..

Tayfun Bey,

İyi günler, araba mekaniği pek yakın olduğum bir konu değildir, ama lisede ve üniversitede makina okumuş birisi olarak 20 yıla yakındır makinalar üretiyorum, bu sebepten mekanik ve mühendislik hesapları konusunda fena değilimdir diye düşünüyorum, araç mekaniğininde makina mekaniğinden bir farkı yok, sadece kendine özgü terimleri var. Bahsettiğiniz lastiklerin arasındaki açıklığa lastik iz genişliği diye tabir edildiğini duymuştum. Bende Feroza'nın servis manuelleri var, ordan baktım, haklısınız 1.325 mm. Aslında 4x4 araçların yüksek olmasından dolayı bize daha kolay devrilecekmiş gibi gelmesi çok doğal, çünkü devrilme merkezi yukarıda kalıyor ama Feroza gibi şaseli bir araç gerek şase ağırlığından, gerekse motorun aracın orta merkezinden daha aşağıda bulunmasından ve oturan yolcuların ağırlıklarını uyguladıkları yerin gene aracın ölçüsel olarak ekseninden daha aşağıda bulunması devrilme riskini azaltıyor gibime geliyor, umarım yanılmıyorumdur. Tabii bu söylediklerim hızla viraja girmelerdeki devrilme riskine karşı değil, daha çok statik durumlarda geçerli.

Sepetim aslında ufak, tasarlarken arka tarafa 40 lt lik paslanmaz su tankı ve iki tane 10 lt lik jerry can benzin bidonu koyacak şekilde tasarlamıştım. Sanrufu rahat kullanabiliyorum, sepet yüksekliğini o açılabilecek şekilde tasarlamıştım. Ben aslında aracımı medeniyetten uzak, yerde izmarit tanesi bile göremeyeceğimiz bakir yerlere kamp yapmaya gidebilmek için kullanıyorum. Böyle olunca da çok dar yollara girmem gerekiyor, bazılarından da devrilmiş ağaç, kayalar, veya yolun bitmesi durumlarında geri dönmem gerekiyor. İşte burada ufak Feroza'nın avantajlarını kullanıp çok kolaylıkla dönebiliyorum. Bu avantajı bir romörkle negatif yöne çevirmek istemiyorum. Arkada Nato tipi kanca var ama, romörk çekebilmem için bir sürü bürokrasi ile uğraşıp masrafta etmek istemiyorum. Bu arada karavanınız çok güzel ve kullanışlı gözüküyor.

Ben Feroza'nın hızından şikayetçi değilim, hatta bir sürü beygiri ve torku olan günlük kullandığım arabamı da onun sayesinde artık daha yavaş kullanır oldum. Feroza'nın en beğendiğim kısmı diferansiyel oranı 5,285 gibi büyük bir oran, araştırdım diğer 4x4 ler de bu oran standart değil, diğer araç sahipleri bunun için para ödeyip taktırtıyorlar. Bu büyük oran 1,6 litre motorun tekerlere çok büyük bir tork ulaştırmasını sağlıyor ki, Feroza’yı yavaş ama arazide başarılı yapan en önemli etken bu bence.

Daha dar ama uzun LPG tankını uyguladığımda bagajın durumunu gösteren resimleri sizlerle paylaşırım.

Ersan
 

Ynt: 1991 Daıhatsu Feroza Aldım; Önerileriniz ?..

Merhaba Ersan bey,

Bu durumda Snorkel isini bir sure askiya almak en dogrusu.Bu arada nedendir bilemedigim hafif yada orta dereceli sulardan ( birikinti )
gecisimi yaptiktan sonra aracim basliyor teklemeye .( atesleme ile ilgili ) fakat gecen ay sanzumani indirmistik. arac lifteyken altta nekadar kablo varsa gorme ve izola bantla iyice sarma sansina erdim ama nafile, demekki gozden kacan bir yer var.!! Termik fan konusunda hic suphesiz orjinal olmasi.ama bir keresinde kartepe zirvesinde muadil ferozada fan teskilatini gorduydum. toyota 1986 / 1995 arasi modellerin ki uyumlu oluyormus ve olmus.( bence ) tabi bu ileriki zamanda uygulayabilecegimiz bir proje.

saygilarimla
Tge.[attachment=1]

ABCD0018.jpg
 


Ynt: 1991 Daıhatsu Feroza Aldım; Önerileriniz ?..

İyi günler Sayın Tge.
Sizin gibi aynı sorunu bende yaşamıştım Ferozamla,hatta birkeresinde araziden çıktıktan sonra aracın altı yıkanıp temizlensin diye süratli bir şekilde ileri geri yaparken tam suyun ortasında stop etmişti aracım.Daha sonra distribütörü söktüğümde(o anda sökememiştim alyan M4 anahtar yokluğundan ve etrafında gazeteler yakarak kurutmuştum uzun uğraşlar sonucunda) içinde çamurlu su izlerini gördüm,ve distribütörün alt kısmında bir delik olduğunu fark ettim(havalandırma ve tahliye deliği olabilir) orayada bir karış uzunluğunda bir hortum taktım suyun direkt olarak distribütörün içine sıçramasını önlemek için.İçini iyice kurulayıp temizledikten sonra ve contasının etrafına silikon uyguladıktan sonra yerine taktım,akabinde de distibütörün üzerine,kablo grişlerine,buji kablolarına,buji pipolarına ve görünen her yerlerini bolca spreyledim.Kullandığım sprey Winkel silikon bazlı, su itici ve su kaydırıcı özelliği olan, sanayide kalıp ayırıcı olarakta kullanılır
( WD40 tan daha kıvamlı ve yoğndur ve onun gibi uçucu değildir solvent bazlı olmayışından).Belirli aralıklarla uygulamakta fayda vardır,zaten bir müddet sonra üzerine yapışan toz toprağın sayesinde oluyor tam bir doğal izolasyon(kirli görünüşüne aldırmayın ;D) işe yarıyıyor mu diye test etmiştim,rölantide çalışırken araç kofa ile su boca etmiştim distribütörün üzerine en ufak tekleme dahi olmadı,daha sonra derin sulardan geçişlerimde dahi sorun yaşamadım.

Sevgi ve Saygılarımla.
 

Ynt: 1991 Daıhatsu Feroza Aldım; Önerileriniz ?..

merhaba forzaferoza ,

Evet bende ilk firsatimda bunu uygulayacagim. Bilgileriniz ve tecrubeleriniz yani, ayni sekilde tarafimdanda bu sitede paylastigimiz bilgiler umarim diger kullanici dostlarimiza da fayda saglar.en kisa zamanda distribitor ve baglanti noktalarina bu konusu gecen spreyden ugulayacagim ve sonuclarini yine burda burda paylasacagim.kalin sagilkla

Tge.
 



Ynt: 1991 Daıhatsu Feroza Aldım; Önerileriniz ?..

Öncelikle geçmiş olsun. Başınıza gelenler gercekten üzücü bir durum ama yılmadan yorulmadan inatla uğraşmanız takdire değer. Sizin aracın üzeririnde görünen tentesi orjinal midir.Bu araçlar genellikle hardtop'lu olarak piyasadadır. Resimde görünen çamura bendeki Ford f 350 ile girmeyi düşünmem.İşin içinde rezil olmak var.Bol sabır ve kolaylıklar dilerim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,051
Mesajlar
1,527,987
Kayıtlı Üye Sayımız
166,792
Kaydolan Son Üyemiz
wdeepw

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst