Ynt: 2001 Model Jeep Grand Cherokee Limited 3.1 Td Alınır Mı ?
Ergün bey ben size olan biteni anlatayım:
1) Kullanma klavuzunda yazıyor motor antifrizi 2 senede bir değiştirilir. Götürün sanayiye, ellerinde bir ölçü aleti var, antifrizin donma noktasını ölçüyor. Tabi kağıt üzerinde öyle, aslında sıvının özgül ağırlığını ölçüyor ve tahmini bir değer çıkarıyor. Bu yöntem belli bir su-antifriz oranından sonrasını yanlış ölçtüğü gibi hadi doğru ölçtü diyelim, antifriz içindeki korozyon önleyici maddeleri ölçmüyor. Test sonucu iki şekilde olur: Ya değiştirmeye gerek yok derler, ya da değiştirelim derserse o ölçü aletinin ölçtüğü değer saf antifriz için en yüksek noktada olduğu için suyla karıştırmadan direk radyatöre boşaltırlar yenisini. Bu arada şanslıysanız soğutma sisteminde hava kalıp kalmadığını kontrol edip havasını alırlar. Değileniz bir süre sonra aracınız iki sebepten hararet yapabilr: 1) İçinde hava kalmıştır 2) Antifriz-su karışım oranına pek dikkat edilmediği için bir süre sonra antiriz oranı %70'i geçer ve etilen glikol su kadar iyi bir soğutucu değildir, bu şartlarda çalışan motor hararet yapar. 3) Kimse korozyon koruyucuların ömrüne dikkat etmediği için bir süre sonra motorunuz korunmaz radyatör/motor içindeki su taşımna kanalları tıkanmaya başlar, hararet yapar. 4) Klasik tip antifriz içindeki potasyum radyatörü çeşme suyu ile doldurursanız ve su kireçliyse çökelir, radyatörde kireçlenme yapar. Bu çok olursa motor gene hararet yapar. (Amma da nazlı motor bu derseniz birileri bu şartları da değerlendirip araçlarının motorunu ona göre tasarlamış ve o motora uygun 10 sene ömürlü antifrizi fabrikada motora koymuş olabilir, ama bizim bildiğimiz jeep'ler o arabalardan değil, belki en yenileri değişmiştir ne de olsa antifrizler de son zamanlarda baya değişti.)
2) Mesela aracınızın eski sahibi arabayı almış ama cherokee bu çok yakıyor, ama işi de eve yakın zaten dert değil. Motor yağı kaç bin km'de bir değişir? Tahmini 10bin. Peki bu kullanım şartlarında da öyle mi? Hayır. Motor daha ısınmadan yeniden kapatıldığı için yağ içinde biriken su buharı yağ çamuruna sebep olur. Bu çamur da motoru soğutan faktörlerden birinin ektisini azaltır: yağ'ınkini.
3) Kullanma klavuzunda yazıyordur şanzıman yağı 60bin km'de bir değiştirilir. 60 bin km'de kontrol ettirin şanzıman yağını. Sonuç ne çıktı? E iyi bu değiştirmeye gerek yok yağ iyi, böyle çıktı değil mi?. Acaba öyle mi kullanma klavuzunu yazan bilmiyor muydu 60 bin km'de yağın hala daha iyi olacağını. Biliyor. Öyleyse niye yazmış? Çünkü değiştirince şanzıman içinde bir miktar yağ kalacak ve onu değiştirmeniz kolay değil, şanzıman içinde kalan yağ bozulmaya devam edecek. Bu durumun aracın ömrü boyunca sorun çıkarmaması için yağın en geç 60 bin km'de bir değişmesi lazım.
Gel gelelim bunları bizim ustalara anlatamazsınız. Onlar kitaba değil kendi gözleriyle gördüklerine inanırlar, ama eğitimli olanları hariç gözle gördükleri şeylerin yanlış olduğunu bilenlerinin sayısı fazla değil.
O yüzden sizin cherokee 3.1 eninde sonunda hararet yapar. Yapmazsa da başka birşeyi bozulur. Zaten elin amerikalısı bizim gibi arabaları 20 sene kullanmıyor zaten bakım programına harfiyen uyulsa da en fazla 10 sene sorunsuz çalışacak şekilde ayarlamışlardır.