31.03.2012 İncirboğazı Gezimizin Görselleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan selimsani Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 376
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 42,164
Ynt: 31.03.2012 İncirboğazı Gezimizin Görselleri

 

Etiketler
Ynt: 31.03.2012 İncirboğazı Gezimizin Görselleri

kuzne' Alıntı:
gökan dostum bu araca ne dersin yapalım böyle bişi
guzel olur ama 3-4 sene sonra şuan grandı kullanacagım jımmy hatunun bıraz eskıtsın gozum zaten onda ;D ;D ;D ;D ;D
 

Ynt: 31.03.2012 İncirboğazı Gezimizin Görselleri

Merhabalar
Gezilere katılmak istiyorum. Ancak bir sorum olacak. 4x4 vitarayı satıp 4x2 yeni korando sports aldık. Görsellere baktığımda zor arazi şartları olduğunu gördüm. Vitara ile muhtemelen sorun yaşamazdım ama yeni korando sports 4x2 ile sıkıntı yaşarmıyım. Konu ile ilgili tecrübelerinizi paylaşırmısınız. Bir de araç yeni. Çok hırpalanır mı ???
 

Ynt: 31.03.2012 İncirboğazı Gezimizin Görselleri



Ssang kullanan sabri abi var o anlıyo o arabalardan aksam cevap verir muhtemelen , gittiğimiz yer o kadar da zorlu değildi fakat evet 4x2 biraz zorlanabilir.
 

Ynt: 31.03.2012 İncirboğazı Gezimizin Görselleri



Artık çok fazla çamur kalmadı, gezilerde hafif kıç atmalar dışında problem olmaz, ancak aracım yeni derseniz iş değişir, kimi zaman ciddi ağaçların dalların arasından geçiliyor ve araçlarda ciddi çizikler olabiliyor... Çizikleri takmazsanız gezilere rahat katılabilirsiniz...
 



Ynt: 31.03.2012 İncirboğazı Gezimizin Görselleri

Benim şanzımanda bu gün biraz kastı,sanki su koyverecek gibi.D de giderken vitesi küçültmedi durduğumda bile kalkarken elle 1 e almak zorunda kaldım.Ömer abi yorumunu bekliyorum.
 

Ynt: 31.03.2012 İncirboğazı Gezimizin Görselleri

Korando sports hayirli Olsun cok doğru Secim .... 155 beygir 365 tork makine ..
Yaz sezonu Sorun olmaz bit yerde Kalmaz zaten Kalsada cekeriz
Off road sanindandir arac cizilecek ufak tefek daha karizma duruyor
Hayirli Olsun 4 cekeri gelsin bende alacagim
 

Ynt: 31.03.2012 İncirboğazı Gezimizin Görselleri

apollo7474' Alıntı:
Benim şanzımanda bu gün biraz kastı,sanki su koyverecek gibi.D de giderken vitesi küçültmedi durduğumda bile kalkarken elle 1 e almak zorunda kaldım.Ömer abi yorumunu bekliyorum.

aracın yaş ve km durumu göz önüne alınınca, önce yağ kontrolü koku pislik yağ kaçağı gibi, sonra sonra motor şanzıman arası hava vakum emiş sistemine bakmakta fayda var, senin durumda otomatik şanzımanın motor şanzıman arası hava borusunu sistem elektirik ve elektronik bağlantılarına kadar kontrol lazım, çünki lpg söz konusu atf nin 60.000 de değişmesi lazım ortalama (60 000 km.) selenoidlere yada kısaca motor hava emiş arttıkça yani hızlandıkça vitesi arttıran hava emiş azaldıkça vitesi küçülten sisteme baktırmak lazım, ayrıca bu sistemler elektronik yada mekanik olabiliyor marka model ve yıl söz konusu,
özet , şimdilik iki şey yap,
1 yağı kokla yanık pis keskin bir kokusu varsa yağı mümkünse filtreyi değiştir yağ normal ama eksikse tamamla
2 enjektör karbüratör fark etmez şanzımana giden hava borusu kontrolü yap bağlantı yerlerinden hava almaması lazım, bu kontrolü motor çalışırken yapman lazım,
yağ kontrolü için en iyi sonuç motor çalışırken, elfireni çekik normal frenede basılı vaziyette, geri viteste yapılır, çünki R ye takınca yağ arka drive taslarına dolar, ve daha doğru netice alınır, inşallah problem çıkmaz, düzelmezse yine yazarsan tekrar düşünürüz
 





Ynt: 31.03.2012 İncirboğazı Gezimizin Görselleri

Teşekkürler. İnşallah yolda kalmaz da çekmeye gerek kalmaz. En kısa zamanda tanışmak üzere. Nisan sonu Mayıs gibi Marmara Bölgesinde hafif bir offroad organizasyonu var mı bu arada?
 

Ynt: 31.03.2012 İncirboğazı Gezimizin Görselleri

apollo7474' Alıntı:
Abi sağol yağ 1000 km oldu değişeli ama yinede kontrol ettiririm.

O zaman durum farklı yağ her arazi çıkışından sonra kontrol edilmeli bence en azından arabayı 1 gece park ettiğimiz yerden çıkarırken yerde bir yağ damlama izi varmı diye bakmak lazım,

şimdi şanzıman emisyon yani hava emiş boru hortumları kontrolü
ve selenoid kontrolü yapmak lazım,
yağın şanzıman içinde ve beyinde belirli bir basınçta dolaşması bu basınç azalıp çoğaldıkça vites değişmesi lazım
 


Ynt: 31.03.2012 İncirboğazı Gezimizin Görselleri

 

Ynt: 31.03.2012 İncirboğazı Gezimizin Görselleri

ömer abi bugün gittim bir kaç yere sordum soruşturdum, tam şanzıman gitti derken tayfun abi hızır gibi yetişti, çözücez inşallah senin dediğin gibi yağı değiştirerek
 



Ynt: 31.03.2012 İncirboğazı Gezimizin Görselleri

cakalmehmet' Alıntı:
ömer abi bugün gittim bir kaç yere sordum soruşturdum, tam şanzıman gitti derken tayfun abi hızır gibi yetişti, çözücez inşallah senin dediğin gibi yağı değiştirerek

İnşallah çözülür
otomatik şanzımanın içindeki yağ makina ile çekiliyor yoksa içinde bir miktar kalıyor ama bu makina her serviste varmı bilmiyorum ben görmedim.
senin yağı ben bu gün serviste sordum, benim yan basamağı düzeltmeye gitmiştim, maalesef senin yağ yok,
zaten biliyorlardır ama bende yazıym 1986 1998 model aralığı dexron 2 E (elektronik ) ATF 2 yani şanzıman hem elektronik hem hidrolik
98 den sonraki tamamen elektronik şanzımanlar için dexron 3G standartı yani ATF 3 kullanılır ATF 4 yada ATF 5 bunlar yeni çıkan kılmatik tüymatik 6 ileri 7 geri triptironic ;D vs. şanzımanlar için, niye yazdım şanzımana uygun standart yağı koymazsan şanzımanı peynir ekmek gibi yersin ayrıca bazı uyanıklar bak bu 5 nesil yag daha iyi diye yağı çakıyor ama senin şanzıman 2 yada 3 nesil olduğu için mahvoluyor. aman model yılı çok önemli eğer 2000 yılında 2001 modeli aldıysan ve 1 yeni nesil şanzıman konduysa sende 1 önceki şanzımana uygun yağ koyarsan şanzıman perişan olur,
sonucu bekliyorum kolay gelsin