Ynt: 4.0 ile 5.2 Arasında ki Yakıt Farkı
5.2 V8 kullanan arkadaşların araçlarının 4.0 motorlu araçlarla aynı tüketim değerlerine sahip olduğunu iddia etmeleri kendilerini kandırmaktan başka bir şey değildir. Bu iddiayı dayandırdıkları tek nokta ise 5.2 araçların torkunun yüksekliğidir. Evet 5.2 lerin torku daha yüksektir. Peki bu nasıl bir avantaj sağlar? Her iki farklı motor hacmine sahip araçlar aynı rampayı 90 km/h ile tırmanırken 5.2 olan araç 1800 RPM döndürürken, 4.0 olan araç 2200 RPM döndürmektedir. Bu da sadece o rampa tırmanlırken ortaya çıkan tork avantajıdır. Rampa bittiğinde 5.2 olan araç o hacimdeki 8 tane silindiri döndürmek için daha fazla yakıt sarfetmeye devam edecektir. Hatta 5.2 lerin tamamının sürekli 4x4 olduğunu ve bazı 4.0 ların select trac şanzımanlı olduğunu göz önünde bulunduracak olursak, 5.2 lerin yakıt sarfiyatının görece ne denli yüksek olduğunu anlayabiliriz.
Önemli olan V8 in gürlemesi, motor sesi ise bir arazi aracı değil de, 350 cid HEMI ya da 454 cid V8 sandık motorlu bir firebird, corvette ya da charger kullanmayı tercih ederdim.
Sonuç olarak hem yüksek beygir gücüm olsun, hem yüksek torkum olsun hem de az yakıt tüketsin gibi bir mucizeyi dileği gerçekleştirebilen tek bir motor var; o da: BMW 335 serilerinde kullandığı dizel motoru: 286 HP, 580 nm tork ve 6.5/100 ortalama yakıt tüketimi. Yani ekmeği az köftesi bol bir değer.
Herkese sağlıklı, karlı, çamurlu, sisli ve kazasız seneler.
5.2 V8 kullanan arkadaşların araçlarının 4.0 motorlu araçlarla aynı tüketim değerlerine sahip olduğunu iddia etmeleri kendilerini kandırmaktan başka bir şey değildir. Bu iddiayı dayandırdıkları tek nokta ise 5.2 araçların torkunun yüksekliğidir. Evet 5.2 lerin torku daha yüksektir. Peki bu nasıl bir avantaj sağlar? Her iki farklı motor hacmine sahip araçlar aynı rampayı 90 km/h ile tırmanırken 5.2 olan araç 1800 RPM döndürürken, 4.0 olan araç 2200 RPM döndürmektedir. Bu da sadece o rampa tırmanlırken ortaya çıkan tork avantajıdır. Rampa bittiğinde 5.2 olan araç o hacimdeki 8 tane silindiri döndürmek için daha fazla yakıt sarfetmeye devam edecektir. Hatta 5.2 lerin tamamının sürekli 4x4 olduğunu ve bazı 4.0 ların select trac şanzımanlı olduğunu göz önünde bulunduracak olursak, 5.2 lerin yakıt sarfiyatının görece ne denli yüksek olduğunu anlayabiliriz.
Önemli olan V8 in gürlemesi, motor sesi ise bir arazi aracı değil de, 350 cid HEMI ya da 454 cid V8 sandık motorlu bir firebird, corvette ya da charger kullanmayı tercih ederdim.
Sonuç olarak hem yüksek beygir gücüm olsun, hem yüksek torkum olsun hem de az yakıt tüketsin gibi bir mucizeyi dileği gerçekleştirebilen tek bir motor var; o da: BMW 335 serilerinde kullandığı dizel motoru: 286 HP, 580 nm tork ve 6.5/100 ortalama yakıt tüketimi. Yani ekmeği az köftesi bol bir değer.
Herkese sağlıklı, karlı, çamurlu, sisli ve kazasız seneler.