4.7wj Şanzıman Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan feyz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 33
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,127
45rfe şanzıman, yağ olarak da klavuzdaki gibi uzun zamandır mopar atf+4 kullanıyoruz. geçen r de baktığımda eksilme vardı, acil olması nedeniyle 1lt mobil atf320 koyduk. bunu ustaya açıkladım, sorun bu değil dedi.
balata yanma muhabbeti de zaten araba 3te kaldığı için kalkarken vs balatalar zorlanıyor bu yüzden.
 



umarım ki sorunum çözülür ve umarım bir çok arkadaşa da yardımcı olabiliriz. çevremde aynı hata koduyla vuruntuyu yaşayan bir çok arkadaşım var. ama onlarınki henüz bu duruma gelmemiş :smiley:
 

evet arkadaşlar..
haberlerim inanın ki hiç iyi değil.
bugün ustanın yanına gittiğimde usta şanzımanı indirip parçalarına ayırmış, parçaları da masaya koymuş, masanın başında beni bekliyordu.
şanzıman su almış, ustanın dediğine göre su alıp yatmış -benden önce olmuş olabilir ben hiç yatırmadım bile :smiley:- ve bir çok parça pas tabakası oluşturmuş. dişlilerde vs. bir sorun yoktu.
yapılacak işlemler,
-şanzıman tamir kiti alınacak
-şanzıman selenoid kartı değişecek (pas tabakası bağlamış, tırnağımla kazıdım resmen, değişmesi gerek işlevini yitirmiş)
-pas gibi tabaka tutan parçalar temizlenecek
-ve türbün tamiri. türbün kapalı kutu olduğu için içerisindeki durumu bilemiyoruz, önceden araç elden geçirilirken de ellenmedi. ama hazır buraya kadar gelmişken orayı da elden geçirelim diyoruz.
ayrıca, ustam su için radyatörden almış başka türlü alamaz dedi. radyatörün içindeki yağ soğutucusunu iptal edip, önündeki yağ soğutucusunu büyütüp, havalı soğutma sistemi yapacağız dedi.
işlem süresi bir hafta.
gelişme oldukça yazarım arkadaşlar.
herkese teşekkürler.
 




En kısa zamanda aracınıza kavuşmanız dileğiyle, şanzıman onarıldıktan sonra aracı kullanmak çok daha keyifli hale gelecek. Aynı sorun olmasa da yakın zamanda benzer bir problem yaşayıp problemi çözdükten sonra; eskiden arabam çok iyi vites geçişlerine sahip sanarken aslında öyle olmadığını şanzımanı yaptırdıktan sonra fark ettim.
 


güzel dilekleriniz için hepinize teşekkür ederim.

arabayı bu sorun olmadan önce değiştirmeyi düşünüyordum, ustanın da olur böyle şeyler maşallah gerçekten koç gibi demesiyle vazgeçtim. araba artık nerdeyse tamamen sıfırdan restore edildi, parasıyla falan değil kardeşim emek bu emek emek satılmaz !!! :smiley:
evladiyelik bir makina haline gelecek hayırlısıyla..

ayrıca, umarım uğur ustayı herkese tavsiye edebilirim. kendisi daha önce istanbulda my garage adında çalışmış, ben şimdilik memnunum. tabi önemli olan arabayı alıncaki memnuniyetim :smiley:

herkese düşüncelerinden/sunduğu fikirlerden-çözümlerden dolayı teşekkürler.

gelişmeleri bu konu altında paylaşacağım. ve en son şanzımana suyun girdiğini, tedbir olarak neler yapılabileceğini de öğrenip, bilgilendirici bir konu açacağım.

bana, gezenbilire ve giresuna geçmiş olsun :smiley:
 


güzel dilekleriniz için hepinize teşekkür ederim.

arabayı bu sorun olmadan önce değiştirmeyi düşünüyordum, ustanın da olur böyle şeyler maşallah gerçekten koç gibi demesiyle vazgeçtim. araba artık nerdeyse tamamen sıfırdan restore edildi, parasıyla falan değil kardeşim emek bu emek emek satılmaz !!! :smiley:
evladiyelik bir makina haline gelecek hayırlısıyla..

ayrıca, umarım uğur ustayı herkese tavsiye edebilirim. kendisi daha önce istanbulda my garage adında çalışmış, ben şimdilik memnunum. tabi önemli olan arabayı alıncaki memnuniyetim :smiley:

herkese düşüncelerinden/sunduğu fikirlerden-çözümlerden dolayı teşekkürler.

gelişmeleri bu konu altında paylaşacağım. ve en son şanzımana suyun girdiğini, tedbir olarak neler yapılabileceğini de öğrenip, bilgilendirici bir konu açacağım.

bana, gezenbilire ve giresuna geçmiş olsun :smiley:
Giresun a ne oldu?
 





tork konvektörünün içi tamamen su dolmuş. tamirde.
koç pzt.ne kaldı.
ayeıca ön şaftın arka kafasını değiştirip, şaft kafalarını tırlarda kullanılan gresle greslettim. uğultu yaşayanlara öneririm.
 






yazdığımda ustanın yanındaydım, yaklaşık bir gün arabayı bilgisayara bağlayıp test ettiler denediler. 1,2,3,4 gidiyor sorun yok, ama duracakken 2den 1e geçerken bi yığılma sonrası geçiyor. bir yay kırıktı, başka yay taktık, o da olmadı %100 bu yüzden dediler. galiba selenoidlerde yay var mı bilmiyorum ondan bahsetti.
tekrar sök, yap, tak..
biraz uzun sürdü ama, umarım değecek.
herkese çok teşekkürler
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,073
Mesajlar
1,528,367
Kayıtlı Üye Sayımız
166,822
Kaydolan Son Üyemiz
burhand

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst