4x4 Tarihçesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan selimsani Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,159

selimsani

Zirve
Mesajlar
2,248
Tepkime Puanı
1
Yer
istanbul
Eveeet... Uzun araştırma, çeviri ve uğraşlardan sonra nihayet konuyu toparlayabildim... Nette bayağı araştırdım sanırım bu konuyla ilgili çok bir bilgi yok, toparlayabildiklerimi beğenilerinize sunuyorum... İşte 4x4 lerin doğuşu ve gelişimi...

1902 Cotta:

“Yollar artık ne çok kaygan, ne çamurlu, ne kumlu, ne de buz gibi gelecek. Hava yada yol durumu ne olursa olsun her yerde gidecek aracınız" Charles Cotta 1 Aralık'ta bu reklamı yerleştirdiğinden bu yana tam 110 yıl oldu Cyclone and Automobile Journal dergisine. Bu Amerika'nın ilk 4x4 aracımıydı? Çok muhtemeldir. Cotta’nın bu aracında ilk zincir tahrik, tam eliptik yaylar bulunuyordu. Kaç adet yapıldığı belirsizdir ancak bu dizaynı satarak kendine bir imparatorluk kurmuş….

26244529.jpg


 

Etiketler
Ynt: 4x4 Tarihçesi

1907 Duplex Model B:

Bu 3/4-ton Dubleks B Modeli muhtemelen ticari olarak sunulan ilk 4x4 kamyon oldu. Bu ilk ünitesi 1907 yılında inşa edilmiş ve benzer modelleri 1915 yılına kadar imal edildi. Model B versiyonunda 14 HP yatay iki silindirli motor, üç-ileri şanzıman ve tek vitesli transfer kutusu bulunmaktaydı. Araçta düz ve sağlam bir ışın aks üstüne monte edilmiş halka dişli tahrik sistemi kullanılır. Tekerleklere güç kısa driveshafts ve Spicer U-eklemler aracılığı ile oldu. Duplex çok sayıda kamyon imal etti ve 1915 çift aralık transferi kullanan marka oldu. Ohia da hala çalışmakta olan bir şirkettir…


87216687.jpg
 

Ynt: 4x4 Tarihçesi

1908 FWD Steam Car:

Clintonville, Wisconsin da 1908 yılında, Otto Zachow ve William Besserdich , bu dört tekerlekten çekişli buharlı arabayı inşa etti. Bu deneysel 4x4 ilk pratik Amerikan uygulaması olan yönlendirilebilir bir ön aks tasarımı kullandı. Yerel bir katman sayesinde, Walter Olen, Zachow ve Besserdich Dört Çeker Oto Şirketi kurdu, sonrasında Badger Dört Çeker Oto Şirketi geldi.Buharlı araç yapılmadan önce 1908 yılı kışında test edilmiştir. Fotoğrafta Besserdich direksiyon başında Zachow arkasında dururken görülüyor.


61495225.jpg
 

Ynt: 4x4 Tarihçesi

1909 FWD Battleship:

Buhar motoru sorun olmaya başlayınca, Zachow ve Besserdich, 60 HP, 423 CID Continental gaz motorlu ve kestane ağacından muhteşem bir araç yaptılar. “Battleship” adlı bu aracı arazide takip edebilen herhangi bir araç için 1000 $ ödül bile kondu. 3 yıl ve 12000 mil sonunda parayı kimse kazanamamıştı. 50 yıl sonra Battleship tüm Amerikayı gezmiş oldu. Hatta ellinci yılı onuruna Hollywood da Sunset Bulvarında düzenlenen drag yarışını da kazandı. Bu araç Clintonville's Pioneer Park da FWD müzesinde hala çalışır durumda sergilenmektedir.


19430738.jpg
 

Ynt: 4x4 Tarihçesi

1917 FWD Model B:

FWD Model B 1912 yılında yapılmaya başlanıp 1930 yılına kadar devam etti. Bu 55 beygirlik 4 silindirli Wisconsin 389 CID motoru ile temel olarak ünlü Stutz Bearcat modeli ile benzerlik göstermekteydi. Tam zamanlı dört çekerli, merkezi diferansiyel kilitli ve morse zinciri bulunan FWD Model B de dökme demir 36 inç jantlar ve 6 inç katı lastikler (dolu) mevcuttu. 1. Dünya Savaşı emektarı araç Clintonville's Pioneer Park da FWD müzesinde sergilenmektedir.


42002453.jpg
 



Ynt: 4x4 Tarihçesi

1919 Nash Quad:

Quad ilk olarak 1913 yılında Jefferey etiketiyle üretime başlandı. Ancak Thomas Jefferey başkanı olduğu şirketi batırınca 1916 yılında Nash’e şirketini sattı. Quad 1928 yılına kadar inşa edilmiştir. Araç 37 beygir gücü krank dört silindirli Buda312 CID motoru ile tahrik edilmekteydi. 4 vitesli, tek hızlı transfer kutusu olan araç düz tekerleklere sahipti. Diferansiyel kendiliğinden kilitlenen ve M&S adı verilen bir sistem kullanıyordu. Fotoğraftaki restore edilmiş 1919 Quad Snohomish, Washington Bruce Rice aittir.


91777016.jpg
 

Ynt: 4x4 Tarihçesi

1936 Marmon-Herrington:

Marmon-Herrington çok sayıda 4x4 araç üretmişti. Bunlardan biri de bu yarım tonluk 36 model Ford dur. 1935 yılına 4x2 kamyonlarla iyi kar elde eden şirket Belçika hükümetinin talebi üzerine bu aracı yapmıştır. 85 beygirlik V8 motorlu araç testlerde bu aracın askeriye için oldukça uygun olduğu kanıtlamıştır. M-H 1937 yılından 2. Dünya Savaşına kadar bu Ford kamyonları Kentucky deki fabrikalarında üretmiştir.


55584536.jpg
 

Ynt: 4x4 Tarihçesi

1940 Dodge VC-1:

İlk hafif 4 çeker araç Dodge dan gelmiştir. Askeri ihaleyi kazandıktan sonra Dodge VC-1 modelini dünya savaşına kadar tam 4640 adet üretmiştir. Araç sactan yapılmış ve yarım tonluk olarak tanımlanmış olsa da 1 tonluk dişliler kullanılmıştır. Kaputun altında dört vitesli ve 4.69:1 dişli oranlına sahip, tek hızlı transfer kutusu bulunmaktaydı. Fotoğraftaki 1940 VC-1 koleksiyoner Steve Greenberg ‘e aittir.

20678034.jpg


 

Ynt: 4x4 Tarihçesi

1940 Bantam:

Bantam bildiğimiz “Jeep” in başlangıcıdır. American Bantam Car Company tarafından 23 Eylül 1940 ta 70 adet üretilmiştir. Yalnızca 19 günde 3500 mil yol giderek test edilmiştir. Bu “eski bir numara” 45 beygir güç üreten üç vitesli Warner T-84 motora, Spicer Model 18 transfer kutusuna sahipti.


39473254.jpg
 

Ynt: 4x4 Tarihçesi

1943 Willys MB:

Ve yakından tanıdığımız bir efsanenin başlangıcı… 1942-1945 Willys MB savaş kralı olarak kendini kanıtlamıştır. Tankları öldürmek için posta taşımasında oldukça önemli bir rol üstlenmiş ve bir simge haline gelmiştir. İtalyan Maurizio Berretta ‘nın 1943 Willys modeli Amerikan ordusu tarafından kullanıldıktan sonra 1945 İtalyan ordusuna verilmiştir.


36015375.jpg
 



Ynt: 4x4 Tarihçesi

1945 Dodge WC-52:

İkinci Dünya Savaşında Jeep lerin yanında Dodge lar da silah taşıyıcısı olarak olarak oldukça aktifti. 98 inç dingil açıklığında 16 inç lastikler kullanılan WC (bildiğimiz WC değil)-52 92 beygirlik tek hızlı transfer kutusuna ve 4 vitese sahip motor kullanmaktaydı. Bu kamyonlar Dodge’un Power Wagon versiyonu için ilham kaynağı olmuştur. Son zamanlarda Coloradan John Smith tarafından satın alınana kadar bu 45 model Dodge Norveç ordusu tarafından, neredeyse hiç değişmeden kullanılmıştır.


85355691.jpg
 

Ynt: 4x4 Tarihçesi

1946 Willys CJ-2A:

1944 yılında başlayan bir kalkınma programı ile 4x4 sektöründe öne çıkan Willys ilk sivil jeep olan CJ-2A yı piyasaya sürdü. Eski modellerde askeri özellikler olmasına karşın bu modelde bagaj kapağı, çeki demiri gibi özellikler bulunmaktaydı. Sivil özelliklerine rağmen tarımda kullanılmasına karşın oldukça iyi bir satış gerçekleştirmiştir.


76139553.jpg
 

Ynt: 4x4 Tarihçesi

1946 Dodge Power Wagon:

Cj den birkaç ay sonra 1946 yılında Dodge sivil hayatta kullanmak üzere Power Wagonları üretmeye başladı. Sivil P / W dingil mesafesi 128 santim uzatılmış oldu ve iki vitesli transfer kutusu eklendi. 4.89:1 dişliler 1 ton paketi ile opsiyonel 5.83:1çarkları ile standart geldi. P/W mütevazi bir başarı elde ettikten sonra Amerikan pazarı için 1968, dış ticaret için 1978 yılına kadar üretildi.


85525909.jpg
 

Ynt: 4x4 Tarihçesi

1948 Land Rover 80:

Ve bir efsanenin daha doğuşu… İkinci Dünya Savaşından sonra birçok 4x4 araç piyasaya sürüldü ancak hiçbiri Solihull un Rover Motor Company dan iyisini yapamadı diyor tarihçiler. Ekonomik bunalımda İngiliz uzmanlar devreye girdi ve acele ile ilk series i 18 ay gibi bir sürede piyasaya sürdü. 80 inçlik dingil mesafesi ile üretilen araç halen kullanılan birkaç modelden biridir.


50151430.jpg
 

Ynt: 4x4 Tarihçesi

1949 Willys Station Wagon:

Bazıları Willys station wagon spor hizmetdöneminin başlangıcı olduğunu söylüyor. Beş kişilik oturma ve kanıtlanmış bir drivetrain ile 4x4 lerin ilk aile aracı konforlu sunuş deneyimi sunmuştur. Station wagon tasarımı iki teker çekişli olarak 1946 yılında tanıtıldı. 1949 yılında, dört tekerlekten çekişli bir seçenek haline geldi. Bu yıllarda 60 beygir olan araç 1960 yılında biraz daha güçle 68 beygir çıkartılmıştır.


90093002.jpg
 



Ynt: 4x4 Tarihçesi

1958 Chevy Suburban:

1950 lerin ortalarında 4x4 marketi büyüyünce GM de bu sektöre atılmak istedi. 1956 ve 57 yıllarında 4 çeker çekiş sistemini geliştiren GMC 6 silindirle giriş yaptı ancak v-8 gerekiyordu. 4x4 ekipmanlarını NAPCO dan alan Chevy bu parçların montajını kendi ürtetim bantlarında yaptı. 1960 yılına kadar bu şirketle devam ettikten sonra kendi sistemlerini geliştirdiler.


98000896.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,012
Mesajlar
1,527,253
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst