97 zj ilk çalışmada lpg ye geçişte araçda gaz yememe sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan y-bsungur Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 62
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,875
Ynt: 97 zj ilk çalışmada lpg ye geçişte araçda gaz yememe sorunu

birisi eskişehirmi dedi :smiley:) y.sungur desene eskişehirliyim diye daha önce :smiley:
 

Etiketler
Ynt: 97 zj ilk çalışmada lpg ye geçişte araçda gaz yememe sorunu

y-bsungur' Alıntı:
abicim bu MT dedigin çamur arazi lastigi degilmi öyleyse ben çamura filan girmem abim ..bana orijinal jantta en iyi görünecek yükseltme filan kullanmadan takabilecegim en yüksek ve kalın lastik lazım ...bak ne diycem az önce dışarı kapı agzına çöp atmaya çıktım baktım şöyle bir duruyo kapıda dev gibi maşallah çok yakışıklı be abisi çok düzgün çok güçlü ve karizmatik duruyo...alfonse kardeşim bu yag çubugu ne kadar uzun bunların bir kontrol edeyim dedim çek babam çek çubuk bitmiyo ..neyse çıkardık malzemeyi oku okuyabilirsen abi heryeri yag içinde sil bidaha sal bidaha çek neyse bu sefer biraz daha düzgün çıktı ..birde radyatör suyunu ekledigimiz beyaz kaptaki su miktarı abicim 1 ayda iki defa su ekledim kaba ortalama yarım litre hani biryerindende kaçırmıyor durdugu yerin altını herzaman kontrol ederim ne yag ne su izi çok şükür henüz rastlamadım bir hararet filanda yok fakat 1 ay içinde iki defa bilgisayar sogutucu seviyen az sinyali verdi bu normallmi ...su devirdaim pompasını ben arabayı almadan iki gün önce sıfırı ile yenilemişler yani tamamen çıkarıp yenisini takmışlar ordan yanada bir sorun yok

yazmayı unutmuşum...

taşırma kabının içinde şamandıra var, içindeki sıvı eksilince vic ekranına uyarı "cooling fluid low" olması lazım... Doğal ve demekki şamandıra çalışıyor...
 

Ynt: 97 zj ilk çalışmada lpg ye geçişte araçda gaz yememe sorunu

- Ateşlemede sorun.
LPG de çok daha fazla hissedilir. Ayrıca rölanti ve düşük devirlerde de daha çok hissedilir.

- LPG ayarları.
Ateşleme sorunu kalktığında gözden geçirilmeli muhakkak. İyi bir LPG sistemi olması gerektiği gibi takılmışsa ve ayarları daoğru ise, LPG de hissedilen bir güç kaybı olmaz. Aracın LPG ye geçme ısısı 35 derece olarak ayarlanmışsa, sistem zaten LPG gaz haline gelince aracı LPG ye geçiriyor demektir. Ayrıca benzinde kullanmanın anlamı yoktur.

Aracı modifiye etmeyi düşünmüyorsanız, bence 4x4 araçlara yakışan bir a/t lastiktir. En azından karda buzda yolda kalma riskini yok etmiş olursunuz. Aracı yükseltmeyeceğinize göre lastiğin çapını fazla büyütmek mümkün olmaz. Sadece tabanını biraz genişletirseniz zaten orantılı olarak çapta bir miktar artar. Göza daha hoş görünmesi için bir kaç cm off set bir jant kullanmak bir seçenek bence. Tabii a/t lastik ve taban genişlemesi az bir miktar da yakıt artışı demek olacak.
 

Ynt: 97 zj ilk çalışmada lpg ye geçişte araçda gaz yememe sorunu

alfonse dur yarın şunu iyice bir kontrol edeyim bu beyaz kap sökülebilen bir şeymi hani sökülebilirse dışarıda daha iyi kontrol edebilirim diye söylüyorum ;)...ünal bey arkadaşım evet eskişehir eses eskişehirde yaşıyorum ve eskişehirliyim ;D eee daha öncesindede söyledim ben ;D bunu ya siz? sizdemi eses densiniz yoksa ?
 

Ynt: 97 zj ilk çalışmada lpg ye geçişte araçda gaz yememe sorunu

güven bey merhaba nasılsınız şimdi su eksiltme işi 1 ayda yarım litre kadar bu ateşlemedenmi kaynaklanıyor sizin fikriniz nedir ...lastik konusunda önerilerinizi bekliyorum
 



Ynt: 97 zj ilk çalışmada lpg ye geçişte araçda gaz yememe sorunu

kafa karıştı yine su ve ateşleme sistemi iyice ;D arabada içinde ıslaklık felan yok kupkuru
 

Ynt: 97 zj ilk çalışmada lpg ye geçişte araçda gaz yememe sorunu

ben eskişehirli değilim ama cok s enem orda geçti hatta seval arkadaşımızın müsait olduğu yakın tarihlerin birisinde eskişehire gezi bile yapılabilir :smiley:) gaz konusunda gven arkadaşımız yardımcı olur lastik konusuna gelince araziye girmiyorsanız gayet düz desen seçmeniz secerkende lastik imalat tarihine bakmanız yeterli olacakdır fakat cin malezya gibi uzak doğu mallarına dikkat edin içindeki kaucuk oranı yüksek olsun araç ağır s ayılabileçek ölcüde frenaj mesafeniz için yere basan lastik olmalı arazi tipi lastikler ıslak asfaltta yola tutunmaz o model yada bu model araziye girmediğiniz için alaçağınız her arazi tipi lastik gereksiz benzin sarfiyatı olacakdır yükseltme yoksa standart ne varsa altında ondan alın araç cok rahatlar uzun sürede mekanik arıza cıkarmaz
 

Ynt: 97 zj ilk çalışmada lpg ye geçişte araçda gaz yememe sorunu

y-bsungur' Alıntı:
güven bey merhaba nasılsınız şimdi su eksiltme işi 1 ayda yarım litre kadar bu ateşlemedenmi kaynaklanıyor sizin fikriniz nedir ...lastik konusunda önerilerinizi bekliyorum

Merhaba, teşekkürler.

Su eksiltme ile ateşleme arasında bir ilişki bilmiyorum ben.

Lastik konusunda biraz daha geniş a/t diyorum. böyle bir lastik hız yaparsanız bir miktar ses yapabilir belki ama 4x4 ile asfalt lastiğini yakıştıramıyorum doğrusu.
 

Ynt: 97 zj ilk çalışmada lpg ye geçişte araçda gaz yememe sorunu

y-bsungur' Alıntı:
çig börek itin olur kapında havlar sen iste yeterki bu tarafa yolun düşerde ugramazsan üzülürüm ..yada adres ver yaptırayım paketletip göndereyim diycem ama yolda bozulur yenmez öyle..yok yerim abi dersen ayıp ettin çig böregin lafımı olur

Yok abi, yolda bozulur o.... ;D
Ayrıca sıcak yenmesi lazım... ;)

1 ay kadar önce Eskişehire günübirlik gittim... Devrim' i ziyarete ;D

[attachment=1]

Eskişehir' ide çok beğendik Annemle, bayağı dolaştık öyle kendi kendimize felan...

Gene gelirsem ulaşırım sana...

Devrim.jpg
 

Ynt: 97 zj ilk çalışmada lpg ye geçişte araçda gaz yememe sorunu

benzer sorun bendede vardı. araç lpg e geçince stop ediyordu.birden gaza yüklenince benzine geçiyordu.


aldesa marka kit takılı 1 yılolmuş garantisi devam ettiği için bayisine götrüdüm.ilk olarak beyin arızılı dediler değiştirdiler. tamam dedik ayrıldık.
1 saat geçmedi yine benzine geçince stop etti tekrar döndüm eelman iyice kontrol etti tankı boruları vs muhtemeeln pisliktenn dedi ok dedik ayrıldık yaklaşık 300km sorunsuz nkullandım. sonra yine aynı sorun.bu sefer tanıdığım bir ustaya görtüdüm.10 dk da sorunu çözdü gaz kesme arızalıymış.yenisini taktırdım.şuan gazı köklesemde benzine geçmiyor.lpg e geçişte bir problem yok.

hamgi amaçla kullanacaksanız ona göre alın lastiği normal lastik işinizi görüyorsa gerek yok bence at ye.

ama bu araçlarda en yakışan lastikler mt ler .çok agresif oluyor :smiley:
 



Ynt: 97 zj ilk çalışmada lpg ye geçişte araçda gaz yememe sorunu

unal' Alıntı:
birisi eskişehirmi dedi :smiley:) y.sungur desene eskişehirliyim diye daha önce :smiley:

Bak, al işte. Ünal abi tel no' sunu bile yazmış... ;D Senin profilinde lokasyonun bile yazmıyor... ;) ;D
 

Ynt: 97 zj ilk çalışmada lpg ye geçişte araçda gaz yememe sorunu

concrete' Alıntı:
..................

- LPG ayarları.
Ateşleme sorunu kalktığında gözden geçirilmeli muhakkak. İyi bir LPG sistemi olması gerektiği gibi takılmışsa ve ayarları daoğru ise, LPG de hissedilen bir güç kaybı olmaz. Aracın LPG ye geçme ısısı 35 derece olarak ayarlanmışsa, sistem zaten LPG gaz haline gelince aracı LPG ye geçiriyor demektir. Ayrıca benzinde kullanmanın anlamı yoktur.

....................

Bunu bende böyle biliyorum.... Zaten motor ısınana kadar benzinde her seferinde çalışıyor makina, 2 depoda 1 benzin kullanmak felan çok anlamsız...
Teknik bilgiden yoksun, sanayi efsanelerine kulak verenlerin anlayışıdır bu...

Ayrıca özellikle 84 85 ten sonra üretilen araçların çoğunun subap gaydları felan yağ ihtiyaçsızdır...

Lpg ye uyumlu olmayan daha eski motorlarda motor yağının ulaşmadığı fakat yağlanması gereken yerler vardır... Subao gaydları gibi...
Kurşunlu benzin içerisindeki kurşun bi nevi yağ işi yapar ve buraları yağlar...
Ama kurşunsuz benzinin bu yağlama özelliği yoktur...

Dolayısı ile kurşunSUZ benzinle çalışmaya uygun olan araçlar lpg ile sorunsuz uyumludur ve ömüürlerinde hiç kısalma olmaz bakımları düzgün ve lpg ye uygun zamanlarda yapılırsa...

Benim için satılık araçlarda "hiç lpg takılmamış" yazılması bi anlam ifade etmez...
Teknik bilgiden yoksun, işine geldiği için öyle konuşan, aracında lpg olmadığı için fiyatını düşük tutmak istemeyen insanların yanıltma çabası....

Ayrıca Lpg -her ne kadar yanıcı özelliği azdaolsa benzine göre-kalorisi az mı diyorlar teknik olarak ne- benzinden daha temiz ve sağlıklı bi yakıttır...
 

Ynt: 97 zj ilk çalışmada lpg ye geçişte araçda gaz yememe sorunu

y-bsungur' Alıntı:
alfonse dur yarın şunu iyice bir kontrol edeyim bu beyaz kap sökülebilen bir şeymi hani sökülebilirse dışarıda daha iyi kontrol edebilirim diye söylüyorum ;)...ünal bey arkadaşım evet eskişehir eses eskişehirde yaşıyorum ve eskişehirliyim ;D eee daha öncesindede söyledim ben ;D bunu ya siz? sizdemi eses densiniz yoksa ?

Abi, sadece temizleme amaçlı sökebilirsin...

Zaten çok çok kolay değil sökmek...

Eğer bahsettiğim çizgi çıkıntılarını göremiyorsan elini o tarafa sok, üst çizgiyi bul elinle....
 

Ynt: 97 zj ilk çalışmada lpg ye geçişte araçda gaz yememe sorunu

y-bsungur' Alıntı:
güven bey merhaba nasılsınız şimdi su eksiltme işi 1 ayda yarım litre kadar bu ateşlemedenmi kaynaklanıyor sizin fikriniz nedir ...lastik konusunda önerilerinizi bekliyorum

ateşlemeyle su eksiltmenin hiç alakası yok abi...
 

Ynt: 97 zj ilk çalışmada lpg ye geçişte araçda gaz yememe sorunu

y-bsungur' Alıntı:
kafa karıştı yine su ve ateşleme sistemi iyice ;D arabada içinde ıslaklık felan yok kupkuru

ateşleme ayrı iş,
su eksiltme ayrı...

arabanın içinde ıslaklık yoksa yukarda yazdığım mesajlardakilerden biri abi... ya hafif bi çatlak felan var, ısındığında çatlak genişliyor kaçırıyor, dururken göremiyorsun...
veya çok az kaçak var, gözle felan yakalayamıyorsun...
veya en kötü ihtimal conta yanmış, azcık su kaçıyor yanma odasıan, ama o zaman eksozda normal sıcaklıkta bile su buharı olur... motor soğukken olan beyaz dumanla karıştırma bunu ama...
 



Ynt: 97 zj ilk çalışmada lpg ye geçişte araçda gaz yememe sorunu

concrete' Alıntı:
Merhaba, teşekkürler.

Su eksiltme ile ateşleme arasında bir ilişki bilmiyorum ben.

Lastik konusunda biraz daha geniş a/t diyorum. böyle bir lastik hız yaparsanız bir miktar ses yapabilir belki ama 4x4 ile asfalt lastiğini yakıştıramıyorum doğrusu.

Güven abi,
sana katılıyorum, Grand Cherokee gibi bi 4x4' e en az AT yakışır...

Hatta 0 fabrika çıkışları genelde Good Year Wrangler AT' dir....
( ;D Benim aracın orjinal fanrika çıkışındaki lastiğinin garanti belgesi bile var ;D )

Hangi Suv' un fabrika çıkışı lastiği AT...?
(Ben bizim araçların Suv olduğunu kabul etmiyorum)

Hatta, hiç asfalta çıkmayacak heybetli 4x4 lerede agresif olmayan MT taraftayım...

Stt ve Dura Trac çok yakışıyor....

Ama sungur by abiyi az çok tanıdık ;)

Nasıl olsa AT veya MT takmayacak diye direk ;D taksi ;D lastiklerinden ;D daldım konuya ;D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,591
Mesajlar
1,530,170
Kayıtlı Üye Sayımız
166,896
Kaydolan Son Üyemiz
peacerimamskep


Geri
Üst