Ynt: Ankara'da Aracımı Off Road'a Çevirmek İstiyorum
Her araç için modifikasyon sınırları ve tipleri farklıdır...
2" 4 adet getle ZJ yükseltme şehir içinde, konforda ve parça ömründe hiç bi zarar vermez....
Std jant ile 30 9.5 15 lastiğe kolaylıkla çıkarsınız...
0 eT değerli bi jant ile veya 3.5 4 cm flanş ile rahatlıkla 31 bağlarsınız...
2" yani 5 cm getlerin tornada yapımı 200 250 tl...
_________________________________________________
Montajıyla birlikte max 300 350 liraya inanılmaz bi keyif farkı alırsınız.....
2" üstü yükseltmelerde ise kollar, uzun helezonlar v.s. gibi bi çok parça içeren lift kit kullanmak zorundasınız...
En az 2000tl ve üzeri para harcamalısınız...
3" yükseltmeye en fazla 31 lastik bağlarsınız std jant ile, biraz off setlisi ile bu 32 olur....
_________________________________________________
Görsel amaçları bi kenara koyarsak...
Yükseltmenin esas amacı defransiyeli yukarı çekmektir...
Aracı ne kadar yükseltirseniz yükseltin arazi başarınız defransiyel yüksekliği ile sınırlıdır...
Sırayla;
Defarnsiyel yükseltmek için tek çare çapta büyük lastiktir...
Büyük lastik için tek çare uygun çamurluk içidir...
Büyük lastiğe uygun çamurluk için yükseltme gerekmektedir...
___________________________________________________
STd aracınıza 2" yükseltmede 30 lastik takın... defransiyeli yaklaşık 0.75" (yaklaşık 2 cm) yükseltirsiniz...
yani arazi performansını 300 lira gibi bi rakama 2 cm arttırırsınız....
3.5" kit ile yükseltme yaparsınız 31 inch lastik bağlarsınız... std haline göre defransiyeli 3.1 cm yukarı almış olursunuz...
__________________________________________________
Yani,
300 tl harcayıp defransiyeli 2 cm yukarı alacaksınız...
2000 3000 lira harcayıp defransiyeli 3 cm yukarı alacaksıınız..
1 cm fazlası için 2000 tl fazlasını harcamaya değer mi?
Bence değmez...
ve
3 inch yükseltme ile erken defransiyel bozulması, çok yakıt farkı, süratte güven v.s yaşayacaksınız...
___________________________________________________
Ya sadece 2 inch yükseltin, sorun yaşamadan kolay yoldan, sorunsuzca işin keyfini çıkarın...
Veya 3 3.5" yükseltmenin üzerine biraz daha paraya kıyın 4.5 inch yükseltme takın ki harcadığınız para ve göze aldığınız riskler işe yarasın...
___________________________________________________
Yukarıda yazdığım gibi, anlattıklarımda görsel amaçları umursamadım, bu sizin tercihinizde...
Lastik büyüdükçe fiyatı artar...
Araç yükseldikçe ve lastik kalınlaştıkça eksi offsetli jant veya flanş ihtiyacı doğar...
Lastik ve jant fiyatlarıda göreceli olduğu için dikkate almadım...
Ama bunlarda ciddi rakamlardır ve yükseltme arttıkça daha pahalı ebatlar ihtiyaç olur...
___________________________________________________
2" üzeri Yükseltme kiti satın almak yerine bu işle uğraşan ustalara elde kolları v.s. yaptırabiirsiniz...
O zaman oldukça ucuza mal olur... 2000 liralık kit yerine 500 lira üretilmiş parça fiyatınız olur...
Ama bu babadan kalma yöntem ne kadar sağlıklıdır, modifiye edilmesi gereken yerlerde işlem yapılıyormu araştırmak lazım...
Örnek: Elde yükseltilen çoğu araçta, viraj demirininin şase bağlantısının aşağı alındığını görmedim, şaft açısını düzeltmek için şanzmanın aşağı alındığını görmedim, link demirinin bağlandığı yer aparat v.s. ile değişmediği için aks yana kayar, fabrikasyon özel üretim helezon yerine get kullanıldığı için helezonlarda yeterli sertlik olmaz, yumuşak ve yüksek bi aracınız olur! ortalarındaki parçalar uzatılmadığı için helezonlar artikilasyonda yerinden kayma yapar hatta çıkar v.s. v.s.
Ama, ucuza yükseltilmiş, çarçabuk defransiyel, şanzman bozan, güvenliksiz fakat gösterişli bi aracınız olur....
Elde yapılan 2" üstü yükseltmelerde Şanzman ve defransiyel bozulduğunda sanayiye çekiciyle gidene kadar mahallede hava atarsınız...
Sağlıcakla...