Ankara'da Aracımı Off Road'a Çevirmek İstiyorum

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mtyarga Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 64
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,735
Ynt: Ankara'da Aracımı Off Road'a Çevirmek İstiyorum

evet çağrı bey bende aynı görüşteyim... birde tamponları sormak istiyorum... demir işi ile uğraşan mucit denilebilecek bir arkadaşım var... ben tamponları kendim yaptıramazmıyım hazır fiyatlarının yarısını bile bulmayacağını düşünüyorum.... ölçülerini alsam buna göre yaptıramazmıyım acaba.... birde malzeme ne olmalı bilen varsa hafif bir malzeme vardı ismini hatırlayamadım acaba çokmu pahalıdır..
 

Etiketler
Ynt: Ankara'da Aracımı Off Road'a Çevirmek İstiyorum

mtyarga' Alıntı:
evet çağrı bey bende aynı görüşteyim... birde tamponları sormak istiyorum... demir işi ile uğraşan mucit denilebilecek bir arkadaşım var... ben tamponları kendim yaptıramazmıyım hazır fiyatlarının yarısını bile bulmayacağını düşünüyorum.... ölçülerini alsam buna göre yaptıramazmıyım acaba.... birde malzeme ne olmalı bilen varsa hafif bir malzeme vardı ismini hatırlayamadım acaba çokmu pahalıdır..

Zj için ARB'nin ürettiği orginal tamponlar çok güzel. Ama dediğiniz gibi fiyatları pahalı.
Ben olsam; mekanikte yürüyende kullanacağım parçaların hepsini orginal arb, skyjacker, pro comp gibi markalar kullanırdım.
Geri kalan aksesuar malzemelerini ucuza temin ettirmeye çalışırdım.
Modifiye ve parçaların fiyatları için Tar Oto size yardımcı olur. http://www.tarotomotiv.com.tr/

Tampon için de iki link paylaşıyım bir inceleyin isterseniz...

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=51453.0

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=67758.0
 

Ynt: Ankara'da Aracımı Off Road'a Çevirmek İstiyorum

teşekkür ederim inceleyeceğim....
 

Ynt: Ankara'da Aracımı Off Road'a Çevirmek İstiyorum

Merhaba...
Merak ettim, ne yaptınız başladınız mı aracın modifiyesine???

Ben size en iyisi biraz daha ilham vereyim ;D

ÖNCE
1 4

SONRA :D
2 4

3 4

4 3
 




Ynt: Ankara'da Aracımı Off Road'a Çevirmek İstiyorum

Bunlarda Videoları :D :D :D

1)
http://www.youtube.com/watch?v=hNzu5WM6zw4&feature=related

2)
http://www.youtube.com/watch?v=n4FPTYhrZMI&feature=related

3)
http://www.youtube.com/watch?v=ReIQ_apymX8&feature=related
 

Ynt: Ankara'da Aracımı Off Road'a Çevirmek İstiyorum

bunlara ilham vermek değil yar vermek denir...
off-road u bilen vaaar bilmeyen vaaarrr millet caddede corsa falan aramaya başayacak üstüne çıkmak için ;D ;D ;D :D :D :D
 

Ynt: Ankara'da Aracımı Off Road'a Çevirmek İstiyorum

Her araç için modifikasyon sınırları ve tipleri farklıdır...

2" 4 adet getle ZJ yükseltme şehir içinde, konforda ve parça ömründe hiç bi zarar vermez....
Std jant ile 30 9.5 15 lastiğe kolaylıkla çıkarsınız...
0 eT değerli bi jant ile veya 3.5 4 cm flanş ile rahatlıkla 31 bağlarsınız...

2" yani 5 cm getlerin tornada yapımı 200 250 tl...

_________________________________________________

Montajıyla birlikte max 300 350 liraya inanılmaz bi keyif farkı alırsınız.....

2" üstü yükseltmelerde ise kollar, uzun helezonlar v.s. gibi bi çok parça içeren lift kit kullanmak zorundasınız...

En az 2000tl ve üzeri para harcamalısınız...

3" yükseltmeye en fazla 31 lastik bağlarsınız std jant ile, biraz off setlisi ile bu 32 olur....

_________________________________________________

Görsel amaçları bi kenara koyarsak...

Yükseltmenin esas amacı defransiyeli yukarı çekmektir...

Aracı ne kadar yükseltirseniz yükseltin arazi başarınız defransiyel yüksekliği ile sınırlıdır...

Sırayla;

Defarnsiyel yükseltmek için tek çare çapta büyük lastiktir...

Büyük lastik için tek çare uygun çamurluk içidir...

Büyük lastiğe uygun çamurluk için yükseltme gerekmektedir...

___________________________________________________

STd aracınıza 2" yükseltmede 30 lastik takın... defransiyeli yaklaşık 0.75" (yaklaşık 2 cm) yükseltirsiniz...

yani arazi performansını 300 lira gibi bi rakama 2 cm arttırırsınız....

3.5" kit ile yükseltme yaparsınız 31 inch lastik bağlarsınız... std haline göre defransiyeli 3.1 cm yukarı almış olursunuz...

__________________________________________________

Yani,
300 tl harcayıp defransiyeli 2 cm yukarı alacaksınız...
2000 3000 lira harcayıp defransiyeli 3 cm yukarı alacaksıınız..

1 cm fazlası için 2000 tl fazlasını harcamaya değer mi?

Bence değmez...
ve
3 inch yükseltme ile erken defransiyel bozulması, çok yakıt farkı, süratte güven v.s yaşayacaksınız...
___________________________________________________

Ya sadece 2 inch yükseltin, sorun yaşamadan kolay yoldan, sorunsuzca işin keyfini çıkarın...

Veya 3 3.5" yükseltmenin üzerine biraz daha paraya kıyın 4.5 inch yükseltme takın ki harcadığınız para ve göze aldığınız riskler işe yarasın...

___________________________________________________

Yukarıda yazdığım gibi, anlattıklarımda görsel amaçları umursamadım, bu sizin tercihinizde...

Lastik büyüdükçe fiyatı artar...
Araç yükseldikçe ve lastik kalınlaştıkça eksi offsetli jant veya flanş ihtiyacı doğar...

Lastik ve jant fiyatlarıda göreceli olduğu için dikkate almadım...

Ama bunlarda ciddi rakamlardır ve yükseltme arttıkça daha pahalı ebatlar ihtiyaç olur...

___________________________________________________

2" üzeri Yükseltme kiti satın almak yerine bu işle uğraşan ustalara elde kolları v.s. yaptırabiirsiniz...

O zaman oldukça ucuza mal olur... 2000 liralık kit yerine 500 lira üretilmiş parça fiyatınız olur...

Ama bu babadan kalma yöntem ne kadar sağlıklıdır, modifiye edilmesi gereken yerlerde işlem yapılıyormu araştırmak lazım...

Örnek: Elde yükseltilen çoğu araçta, viraj demirininin şase bağlantısının aşağı alındığını görmedim, şaft açısını düzeltmek için şanzmanın aşağı alındığını görmedim, link demirinin bağlandığı yer aparat v.s. ile değişmediği için aks yana kayar, fabrikasyon özel üretim helezon yerine get kullanıldığı için helezonlarda yeterli sertlik olmaz, yumuşak ve yüksek bi aracınız olur! ortalarındaki parçalar uzatılmadığı için helezonlar artikilasyonda yerinden kayma yapar hatta çıkar v.s. v.s.
Ama, ucuza yükseltilmiş, çarçabuk defransiyel, şanzman bozan, güvenliksiz fakat gösterişli bi aracınız olur....
Elde yapılan 2" üstü yükseltmelerde Şanzman ve defransiyel bozulduğunda sanayiye çekiciyle gidene kadar mahallede hava atarsınız...

Sağlıcakla...
 

Ynt: Ankara'da Aracımı Off Road'a Çevirmek İstiyorum

997799' Alıntı:
bunlara ilham vermek değil yar vermek denir...
off-road u bilen vaaar bilmeyen vaaarrr millet caddede corsa falan aramaya başayacak üstüne çıkmak için ;D ;D ;D :D :D :D

Evet ilham vermek adına biraz abartı bir örnek olmuş bende fark ettim şimdi ;D ;D ;D

RubiconExpress 7,5" Longarm Yükseltme Kiti.
3" süspansüyonlara Get...
Toplamda 10,5 " yükseltilmiş...

Tam Corsalık yani ;D ;D
 

Ynt: Ankara'da Aracımı Off Road'a Çevirmek İstiyorum

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=67151.1580


buraya gelın bu sorunuzu burda sorun ve butun dertlerınız son bulsun


ankara grubu
 



Ynt: Ankara'da Aracımı Off Road'a Çevirmek İstiyorum

Ankara Şaşmaz Oto Sanayi'de Erkan Usta var, işinin ehli ve Jeep konusunda uzmandır.
Yükseltme, şnorkel ilavesi vb birçok Jeep'i modifiye ettiğini gördüm ve araç sahipleri ile de memnun olup olmadıkların sordum, hepsi çok memnunlar.ı
Telefonla bir ön görüşme yapmanı tavsiye ederim. 0312 - 278 48 98
 

Ynt: Ankara'da Aracımı Off Road'a Çevirmek İstiyorum

sevgili arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim.... tüm bilgilerinizi dikkate alıyorum fakat farklı bir sorunum var arabam arızalandı.. zaten pek kullanmıyordum ama şanzumanda bir problem var araba 3000 4000 devirde oluyor fakat gitmiyor.. yokuşlarda ise hiç gitmiyor ...zaten garajda duruyor müsait olunca önce bu arızayı yaptırmalıyım... bu arıza ne olabilir acaba bilen varsa fikrini paylaşırsa sevinirim...
 

Ynt: Ankara'da Aracımı Off Road'a Çevirmek İstiyorum

mtyarga' Alıntı:
sevgili arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim.... tüm bilgilerinizi dikkate alıyorum fakat farklı bir sorunum var arabam arızalandı.. zaten pek kullanmıyordum ama şanzumanda bir problem var araba 3000 4000 devirde oluyor fakat gitmiyor.. yokuşlarda ise hiç gitmiyor ...zaten garajda duruyor müsait olunca önce bu arızayı yaptırmalıyım... bu arıza ne olabilir acaba bilen varsa fikrini paylaşırsa sevinirim...

Üzgünüm amaş anzumanınız sizlere ömür...tirbünler gitmiş anlaşılan...2000 tl yi bulabilir...
 

Ynt: Ankara'da Aracımı Off Road'a Çevirmek İstiyorum

iyi akşamlar levent bey bu tribün arızasının net belirtileri nedir acaba?
 

Ynt: Ankara'da Aracımı Off Road'a Çevirmek İstiyorum

mtyarga' Alıntı:
iyi akşamlar levent bey bu tribün arızasının net belirtileri nedir acaba?

vitese aldığınızda inlemeyle başlar, ilk hareket gecikmeye başalr, zamanla gaz verdikçe kalkar yerinden, yine devam eden süreçte sanki arkadan başka bir güç geri çekiyormuş gibi hissedilir...ve araba çok zor gitmeye hatta gitmemeye başlar ama araç devir olarak yüksek devirlere ulaşabilir...
neden olur genelde bakımsızlıktan olur, zamn içinde yağ değişimleri yapılmadığından olur, doğru yağ kullanmamaktan olur vs vs vs...iyi bir şanzumancı araştırın bence...
 



Ynt: Ankara'da Aracımı Off Road'a Çevirmek İstiyorum

bu videolar adami yoldan cıkarır bu kadar ilham ınsana ii deıl :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,458
Mesajlar
1,518,176
Kayıtlı Üye Sayımız
172,113
Kaydolan Son Üyemiz
KhanDeep

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst