ATV secimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan gumush Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,862

gumush

Ana Kamp
Mesajlar
33
Tepkime Puanı
0
Merhaba ,

ATV'ler ile ilgileniyorum , simdilik bilgi toplama asamasindayim.

Arazide gezmek icin istiyorum , gordugum orman yollarina gireyim , biraz kesif gibi. Surat ve sportif akrobasi atlama ziplama yok kafamda , ama engelleri rahat asabilsin istiyorum. Tripod [ belki ] ve makinem ile ulasamadigim yerlere beni gotursun.

Cok fazla ozellik var ,motor tipi , suspansiyon , marka , uretim yeri , gucu , tipi , lastik tipi , suspansiyon tipi , agirligi , cekis sistemi ?

fikri olan arkadaslar en azindan kisa bir ozet yapabilirlerse memnun olurum.


Kisaca hizmet , sehir ici ve spor tipleri olarak degerlendiriliyor anladigim kadari ile yada onroad offroad.

Hizmet tipi bir atv hicmi performans gostermez , arazi performansi acisindan spor olan hizmet'e gore cok mu farklidir ?

Birde plakasiz bir model almak mutlaka bir romork kullanmak anlamina geliyor degil mi ? [ bu yaklasik ne kadarlik bir maaliyettir ]

Plakali bir model alindiginda aktivitenin olacagi alana gitmek mumkunmudur ? [ yaklasik menzili nedir ? ] yada mantiklimidir. ornegin bir kross motoru ile bunu yapmak cok mantiksiz mutlaka romork gerek , ATV icinde bu sekilde dusunebilir miyiz ?
 

Etiketler

Ynt: ATV secimi

mrb 1 sene kadar atv deneyimimiz oldu farklı modeller gördük kullandık arkadaş çevresinde plakasız bir atv şehir merkezinde kullanamassınız arazi yada pistte yada tarlada yani romorkla götüreceksiniz plakalı atv ile istediğiniz yere gidin bir motor yada bir araç gibi bütün hakları mevcuttur fakat gideceğiniz yer çok uzak ise bu yolculuk sizi çok yorar ve baya vakit alır romorka koyup götürmeniz gerekir gideceğiniz yer 50 km falansa atv ye binip gidebilirsiniz tabi atv en az 400 cc ve üzeri olması şartı ile ufak motorla 50 km yol bitmez çünki hız hapmaz dediğiniz markayı duymadım açıkçası ama polaris iyidir bu işte yada tgb 425 guat buda çok iyi bir atv dir atv lerin yakıtları bir araç kadar rahat yakıyor bilgine ve arazide çok dikkat etmen gerekir çok tehlikelidir neden derseniz teker mesafesi birbirine yakın olduğu için çabuk devrilme riski var yani biyerden yan zor geçer yada yolda giderken kısadan döneyim yolun dibinden az dik olsun gazı verdiğin gibi kafana geçer atv virajı hızlı döndün ormanda yanlamadan dönersen atv direk iki tekere kalkar ya seni üstünden atar yada devirirsin verdiğim bilgileri ciddiye al biz çok yaşadık gördük olmıcak yerlerde atv leri devirenlerde oldu çok güvenli değil yani arazide ise kesinlikle yalnız olmayın devrilme esnasında altında kalıcak olursanız ağırlıkları 300 400 kilodur ve altından çıkmak kolay olmıcaktır bildiklerim bukadar arkadaşım
 

Ynt: ATV secimi

Yanit icin tesekkur ederim cok aciklayici oldu. Soylediginiz bilgiler esliginde sanirim maaliyet 10-15bin ytl araliginda oluyor.
Tehlikesi konusunda herkesin uyarmasi ayrica dikkatimi ceken bir konu.
 

Ynt: ATV secimi

merhaba ,açıklamalardan bazılarına katılmam mümkün değil,yani 50 km lik mesafe için güçlü bir atv ile gerekmesi. Atv ruhan bir cadde motoru(araç değil motor denmesi daha doğru sanki) olmadığı gibi yüksek hız ne kadar güçlü olursa olsun çok(!) tehlikelidir. Arazide ise yüksek hızda kullanım olmadıkça ve dikkat zaafiyeti yoksa(normal trafikte de böyledir) tepetaklak olmak pek de kolay değildir. Eğimli yerlerde özellikle yan geçişlerde tehlike arzeder. Bombardier, evinrude deniz motorlarını imal eden firmadır,uçak/jet motoru da yapıyor bildiğim kadarıyla. 175 cc olan ve rally 200 moedlini kesinlikle tavsiye etmem,epey bi süre kullandım.Problemli bi makina. ama 400 cc olanlar iyidir. 4x4 kullanım ise zorlu arazi koşullarında gerekli ,biz grup olarak çokça zorlandık ama arazi geçişlerinde ve çamurda yardımlaşma ile çözdük hep,amaç biraz da olmalı zaten. ekonominiz mümkünse tavsiye ederim.Polaris de oldukça iyi,zaten toplamda 2 makina var eniyi oalrakm sayılabilecek. Kawasaki iyi makina ama Tr de servis ve parça sıkıntısı büyük(motosiklette de durum pek fdarklı değil uzun yıllardır). 2003 den beri motosiklet kullanıcısı olarak belirtmeliyim,atv çok ama çok zevkli bir hobidir heşle ki kafaca uygun grup kurabilir ve birlikte kamp/gezi yapabilirseniz. Marmara bölgesinde epeyce yayla var gerek tur gerekse kamp için.. Römork faydalı olacaktır,orası kesin bir de ağırlıkları 300-400 kg yi bulmaz. TGB yi öermek -şimdilik- mümkün değil,çünkü piyasada oturmadı yeni bir alet ve çok da satılmadı bugüne dek,taiwan malı. Kötü demiyorum ama polaris ve bombardier varken (imkan meselesi elbette) düşünülmez.
Plakalı herzaman problemsizdir,plakasız trafikte gidemez,jandarma ya da polis bağlar.Üstelik alıcısı çokça çıkmaz plakalı varken,yani satışta daha yavaştır.
Son olarak eğer bo modelleri düşünmezseniz geri vites olmayanı almayın bir de düz vitesli modellerden uzak durun(yamaha'da var) profesyonel kullanım ve yarış amaçlı kullanılıyor ve engebeli arazide debriyajı idare çok da kolay değil eğer acemiyseniz.
Umarım faydalı olabilirim.
Selamlar
 



Ynt: ATV secimi

Yanit icin tesekkur ederim , cok aciklayici oldu , bundan sonraki asama bir yerde kiralama yapip benim isteklerim icin uygun arac olup olmadigini gormek kaliyor.
 

Ynt: ATV secimi

Merhabalar, bende yaza doğru bir ATv almayı düşünüyorum ama bazı merak ettiklerim var?

ikinci el ATV alırken örneğin Polaris markasında ''çok kilometre'' nedir ''az kilometre'' nedir? örneğin bir otomobil alırken işte bu 200.000 yapmış artık alınmaz çok gitmiş diyebiliyoruz bu sınır ATV'lerde kaçtır?

3-4.000TL'ye sıfır Kanuni almak mı daha mantıklıdır yoksa 7-8.000 TL verip 2006-2007 model 5000km civarı polaris almak mı?

2006 model 5000 km'de Polaris Hawkeye 4x4 (8000TL) alınır mı?

2 kişinin binebileceği, yılda en fazla 1 ay arazide geri kalan aylarda haftada birkaç kez kısa masafe şehir içinde sürmek için maksimum 8.000TL'ye kadar tavsiye edebileceğiniz bir ATv var mı?

Saygılar, yardımınız için şimdiden teşekkürler
 

Ynt: ATV secimi

Üç senelik atv kullanıcısı olarak bildiklerimi paylaşmak isterim.Elimde 150cc plakalı basit beş bin liraya aldığım ithal bir atv mevcut,Gezi parkurlarım sürekli zor arazi sahaları dağ tepe taş kısacası çamura hasret kaldım.Cros motorların çıktığı rampalar kadar olmasada baya dik rampalara tırmanışlarım oluyor.Aracımın performansından oldukça memnunum,çünkü bu hale getirene kadar baya bir revizyon gördü.Asfaltta hızı 70 km lakin yolun yumurtalaştığı yerlerde motor canı nereye isterse gidiyor.Onun için sadece bu hızı arazide gereken yerlerde kullanıyorum.tozlu yada gevşek zeminli stabilize yollarda keskin virajlara savurtarak performansının el verdiği hızda girip virajı alarak yola devam edebiliyorsun.Tırmanışlarının dikliğe göre mesafeleri var.Bunu sen zaten hissediyorsun.Motorun kalacağını düşündüğün noktada ya patanaja vuracak yada zemin sert ise şaha kalkıp geri devrilecektir.anlatacak nokta ve husus çok olduğundan şimdilik bu kadar teorik bilgi yeterli olacağını düşünüyorum.Atv lerin ötv leri 150cc de 750 tl civarı ister plakalı ister plakasız.
 

Ynt: ATV secimi

ATV tecrubem cok cok az . Biz cok ekstrem kosullarda cross motorlarla dagda ormanda yolsuz yerlerde kampli geziler yapiyoruz. Birkac gezimizde bize 2 ATV'li 2 kardes eslik ettiler. Birinde 500'luk polaris digerinde 300'luk Kymco vardi. Bizim gectigimiz her yerden laylaylom gecmeleri beni gicik etti. Biz yorulurken devirirken onlar tirtirtir gectiler ciktilar indiler. Ama tabi alinan adrenalin ve zevk bize gore cok cok az (Bence) . Ozellikle hesapli fiyati olan Kymco'lardan acaba ben de alsammi dedim (Polaris 4x4 Kyomco 4x2 olmasina ragmen cok rahat gidiyordu)Ayrica sabah soguk'da polaris zor calisiyor kyomco aninda calisiyordu.

Neyse cok az atv tecrubeli bir cross kullanicisi olarak soyleyeceklerim :
Eger yazlikta sehir icinde bakkala cakkala gitmek icin kullanmayacaksaniz (Bence bu isler icin atv almak akillica bi is degil) yani arazide kullanacaksaniz Kesinlikle plakali almayin. Yolda atv kullanmak kadar zevksiz bi olay yok. Ayrica muayene sigorta gibi sıkıcı masrafli isleri var. En kotusu de satmak istediginizde kesinlikle uzerine alacak musteri bulamazsiniz. 4x4'e bence gerek yok 4x4'de bakim agirlik ve fiyat cok agirlasiyor. Cok dik yamaclar ve agir camur gecisleri olmayacaksa tabi. Ama geri vites sart. Ozellikle arazide geri vites olmaz ise olmaz. ATV'nizi tasimak icin ya bi panelvan yada romork'a ihtiyaciniz var. Bence en onemli ihtiyac bunlar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,507
Mesajlar
1,519,002
Kayıtlı Üye Sayımız
172,164
Kaydolan Son Üyemiz
erensipahi

SON KONULAR



Geri
Üst