Merhabalar
Uzun zamandır takip ettiğim bu siteden edindiğim teorik bilgiler ve kullanıcı tecrübeleri sonucunda kişisel tercihlerimin ve 2. el araç alırken karşınıza çıkan şans yada şanssızlıkların da etkisi ile sonunda b1.5 yılın sonunda bir wj sahibi oldum.
Umarım onca zaman beklediğime değer. İlk izlenimlerim olumlu. Araç 2004 ve 165 000 km olmasına rağmen çok diri, güçlü ve temiz. Bir kaç parçasında boya var ancak değişen bir kaporta aksamı yok. Şanzımanı ve motoruda gayet güzel. 23 nisandan dolayı oluşan kısa tatilde toplamda 750 km lik bir yol yapma şansım oldu. Çoğu şehir dışı ve otoban olmak kaydıyla bu yolda 8.5 lt/100 km ortalama dizel sarfiyatı oldu. Araç önceki aracıma göre gürültülü ve sarfiyat fazla ama bu iki aracı kıyaslamak bana pek mantıklı gelmediğinden bu konuya girmeyeceğim
(önceki aracım 2006 Volvo S60 D5 idi). Uzun yolda tatminkar performansı var. 100 km civarı süratte o meşhur vınıltı sesini duymak banada nasip oldu.Bu bir aksaklık mı? Giderilebilir bir şey mi? Yoksa bu aracın bir özelliği mi? Okuduğum kadarı ile sanki bu aracın şanzumanının bir özelliği nedeni ile bu sesi alıyoruz. Yanılıyorsam ve yapmam gereken bir şey varsa lütfen bana iletin.
Aracı aldıktan sonra yola çıkmadan yetkili servise götürdüm (İzmir). Rutin 10.000 km bakımını yaptırdım. Şöyle bir elden geçirildi. Ufak tefek eksikler gideridi. Direksiyon pompasını beğenmediler değişecek dediler onuda değiştirdim. Rot rotil vb alt aksamdan sorunu olanlar değiştirildi. Ön düzendi vs di derken bu iş bana yaklaşık 3500 tl ye çıktı. En çok canımıda bu sıktı. Ama ne yapalım düştük bu aşka bir kere. Kasislerde arkdan gelen ince gıcırtılar dışında bir sorun yok şu an. O gıcırtılar için bir dünya lastik takoz vs parça değiştirdiler ama gıcırtı hala devam ediyor. Anlaşılan 200 tl kadar parayı boşa vermişim.
) Bu arada tatilde tam dönüşden bir gün önce sürücü camı açıldı ve bir daha kapanmadı. Köy yerinde öylece kaldım. Burdur Karamanlı sanayi sitesinde bit oto elektrik ustasını evden bulduk geldi. Kendisini takdir ettim. 1 saat içinede camı tamir etti. Sanırım motorsiikletlerin gaz tellerine benzer bir tel ile çalışan bu sistem camlarda telin sıkışması ilke bu sorunlar oluyormuş. 50 tl ye işi yaptı hala sorun yok. Gittiği yere kadar.... Şimdilik bu kadar. Bir heycanla dünya yazmışım.
Uzun zamandır takip ettiğim bu siteden edindiğim teorik bilgiler ve kullanıcı tecrübeleri sonucunda kişisel tercihlerimin ve 2. el araç alırken karşınıza çıkan şans yada şanssızlıkların da etkisi ile sonunda b1.5 yılın sonunda bir wj sahibi oldum.
Umarım onca zaman beklediğime değer. İlk izlenimlerim olumlu. Araç 2004 ve 165 000 km olmasına rağmen çok diri, güçlü ve temiz. Bir kaç parçasında boya var ancak değişen bir kaporta aksamı yok. Şanzımanı ve motoruda gayet güzel. 23 nisandan dolayı oluşan kısa tatilde toplamda 750 km lik bir yol yapma şansım oldu. Çoğu şehir dışı ve otoban olmak kaydıyla bu yolda 8.5 lt/100 km ortalama dizel sarfiyatı oldu. Araç önceki aracıma göre gürültülü ve sarfiyat fazla ama bu iki aracı kıyaslamak bana pek mantıklı gelmediğinden bu konuya girmeyeceğim
Aracı aldıktan sonra yola çıkmadan yetkili servise götürdüm (İzmir). Rutin 10.000 km bakımını yaptırdım. Şöyle bir elden geçirildi. Ufak tefek eksikler gideridi. Direksiyon pompasını beğenmediler değişecek dediler onuda değiştirdim. Rot rotil vb alt aksamdan sorunu olanlar değiştirildi. Ön düzendi vs di derken bu iş bana yaklaşık 3500 tl ye çıktı. En çok canımıda bu sıktı. Ama ne yapalım düştük bu aşka bir kere. Kasislerde arkdan gelen ince gıcırtılar dışında bir sorun yok şu an. O gıcırtılar için bir dünya lastik takoz vs parça değiştirdiler ama gıcırtı hala devam ediyor. Anlaşılan 200 tl kadar parayı boşa vermişim.