Beypazarı - Çukurören Dağları Zirve Tırmanışı, Off-Road, Kamp Duyurusu (14 - 15 Mart 2009)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan EKARAIS Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 291
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 44,548
Ynt: Beypazarı - Çukurören Dağları Zirve Tırmanışı, Off-Road, Kamp Duyurusu (14 - 15 Mart 2009)

Alpin Stil
Dağcılar kayalar ve buzlar üzerinde.Hafifliğin ve hızın ön plana çıktığı ve aynı zamanda teknik tırmanış içeren dağcılık sporunun esas ruhunu temsil eden tırmanış sitilidir. Ana ve ara kamp yoktur. Hızlı ve hafif olmak için tek kamp noktasından hareket edilir. 'Temiz tırmanış' diye tabir edilen ve tırmanış sonrası rotayı değiştirmeyen 'doğal' yöntemler kullanılır.

Yapay yöntemlerden tamamen uzak olan bu tırmanış stilinde tırmanıcılar bütün zorluklar ve risklerle kendi başlarına başa çıkarlar. Temelindeki bu yöntemlerden dolayı 'macera ruhu' ile beslenir.
 

Etiketler
Ynt: Beypazarı - Çukurören Dağları Zirve Tırmanışı, Off-Road, Kamp Duyurusu (14 - 15 Mart 2009)

Trekking ve hiking
Türkçede dağ veya doğa yürüyüşü olarak kullanılmasına karşılık dağ ve doğa yürüyüşünün tam karşılığı HIKING dir. Günü birlik olarak yapılır ve kamplı konaklama içermez. Eğer bu aktivite kamplı olacaksa adı Trekking olur.


Expedition . Uzun zaman gerektiren ve tırmanılan yükseklik bakımından vücudun iklime uymasına olanak sağlamak amacı ile bol miktarda iniş çıkış içeren Yüksek İrtifa Tırmanışı'nın ingilizce adıdır. Tırmanıcılarin zirveye çıkana kadar kendi kamp yüklerini bir üst kampa taşırlarken birden fazla gitgel yaptıkları faaliyettir.


Sportif tırmanış (Sport climbing) Genellikle kaya üzerinde ya da yapay duvarlarda kullanılan tırmanma stilidir. Kendi içinde dört ana kısma ayrılır.





Kaya Tırmanışı Önceleri dağcılığın bir kolu olarak tanınan kaya tırmanışı, uzun süredir rüştünü ispatlamış, bağımsız bir spor dalı. Bu spora, doğayla baş başa, fit ve sağlıklı kalmak, biraz da adrenalini damarlarında hissetmek için başlayanlara göre, tırmanmanın kısa süre sonra bir tutku halini alır.

Doğayla iç içe olmaktan, trekking gibi sporlardan hoşlanıyorsanız kendinizi biraz zorlamak için kaya tırmanışı iyi bir seçenek olabilir. Her ne kadar ekstrem bir spor olarak kabul edilse de gözünüz korkmasın. Kaya tırmanışı, heyecan duygusunun veriyor, stratejik karar verme yeteneğinizi geliştiriyor. Denge, estetik, esneklik ve gücü bir araya getiren bu sporda doğaya rağmen değil, ona uyum sağlayarak ilerleniyor. Fiziksel güç ve zekayı aynı anda kullanmak gerekiyor. Bir nevi insan kendi kendine meydan okuyor! Kaya tırmanışında, kol ve bacak kasları başta olmak üzere, vücudun hemen hemen bütün kasları çalışıyor. Kayaya yaklaşılan pozisyonlar ise karın kaslarına fayda sağlıyor. Doğa ile iç içe olmak ve temiz hava, tabii ki beden ve ruh sağlığımızı olumlu yönde etkiliyor. Kaya tırmanışı, sportif tırmanış(spor tırmanış) ve geleneksel tırmanış olarak ikiye ayrılıyor. Yeni başlayanlara sportif tırmanış tavsiye edilir.

Yıllardır kaya tırmanışı yapan, Wolftrack Doğa Sporları Merkezi eğitmeni Reşat Nuri Ülger, bu sporun kişinin özgüvenini geliştirmede faydası olduğunu söylüyor. Bir başka kaya tırmanıcısı Tuğba Belkayalı ise, kendini daha özgür hissettiği ve stres attığı için bu sporu yaptığını anlatıyor. Belkayalı'ya göre içinde az da olsa tehlikeyi barındırması bu sporu onun için daha zevkli hale getiriyor.

Geleneksel tırmanış daha onceden konulmus boltlar olmadan sadece yaninizdaki malzemeleri kullanarak tırmanma şeklidir.

Sportif tırmanış önceden yerleştirilmiş boltları takip ederek, üstüne ekspres yerleştirerek rota üzerinden tırmanma şeklidir. Geleneksel tırmanışa göre daha kolay ve daha güvenlidir.
 

Ynt: Beypazarı - Çukurören Dağları Zirve Tırmanışı, Off-Road, Kamp Duyurusu (14 - 15 Mart 2009)

Trekking ve hiking Türkçede dağ veya doğa yürüyüşü olarak kullanılmasına karşılık dağ ve doğa yürüyüşünün tam karşılığı HIKING dir. Günü birlik olarak yapılır ve kamplı konaklama içermez. Eğer bu aktivite kamplı olacaksa adı Trekking olur.


Expedition BGC. Uzun zaman gerektiren ve tırmanılan yükseklik bakımından vücudun iklime uymasına olanak sağlamak amacı ile bol miktarda iniş çıkış içeren Yüksek İrtifa Tırmanışı'nın ingilizce adıdır. Tırmanıcılarin zirveye çıkana kadar kendi kamp yüklerini bir üst kampa taşırlarken birden fazla gitgel yaptıkları faaliyettir.


Sportif tırmanış (Sport climbing) [değiştir]Genellikle kaya üzerinde ya da yapay duvarlarda kullanılan tırmanma stilidir. Kendi içinde dört ana kısma ayrılır.





Kaya Tırmanışı Önceleri dağcılığın bir kolu olarak tanınan kaya tırmanışı, uzun süredir rüştünü ispatlamış, bağımsız bir spor dalı. Bu spora, doğayla baş başa, fit ve sağlıklı kalmak, biraz da adrenalini damarlarında hissetmek için başlayanlara göre, tırmanmanın kısa süre sonra bir tutku halini alır.

Doğayla iç içe olmaktan, trekking gibi sporlardan hoşlanıyorsanız kendinizi biraz zorlamak için kaya tırmanışı iyi bir seçenek olabilir. Her ne kadar ekstrem bir spor olarak kabul edilse de gözünüz korkmasın. Kaya tırmanışı, heyecan duygusunun veriyor, stratejik karar verme yeteneğinizi geliştiriyor. Denge, estetik, esneklik ve gücü bir araya getiren bu sporda doğaya rağmen değil, ona uyum sağlayarak ilerleniyor. Fiziksel güç ve zekayı aynı anda kullanmak gerekiyor. Bir nevi insan kendi kendine meydan okuyor! Kaya tırmanışında, kol ve bacak kasları başta olmak üzere, vücudun hemen hemen bütün kasları çalışıyor. Kayaya yaklaşılan pozisyonlar ise karın kaslarına fayda sağlıyor. Doğa ile iç içe olmak ve temiz hava, tabii ki beden ve ruh sağlığımızı olumlu yönde etkiliyor. Kaya tırmanışı, sportif tırmanış(spor tırmanış) ve geleneksel tırmanış olarak ikiye ayrılıyor. Yeni başlayanlara sportif tırmanış tavsiye edilir.

Yıllardır kaya tırmanışı yapan, Wolftrack Doğa Sporları Merkezi eğitmeni Reşat Nuri Ülger, bu sporun kişinin özgüvenini geliştirmede faydası olduğunu söylüyor. Bir başka kaya tırmanıcısı Tuğba Belkayalı ise, kendini daha özgür hissettiği ve stres attığı için bu sporu yaptığını anlatıyor. Belkayalı'ya göre içinde az da olsa tehlikeyi barındırması bu sporu onun için daha zevkli hale getiriyor.

Geleneksel tırmanış daha onceden konulmus boltlar olmadan sadece yaninizdaki malzemeleri kullanarak tırmanma şeklidir.

Sportif tırmanış önceden yerleştirilmiş boltları takip ederek, üstüne ekspres yerleştirerek rota üzerinden tırmanma şeklidir. Geleneksel tırmanışa göre daha kolay ve daha güvenlidir.
 

Ynt: Beypazarı - Çukurören Dağları Zirve Tırmanışı, Off-Road, Kamp Duyurusu (14 - 15 Mart 2009)

Bouldering: Özelikle kaya tırmanışına yeni başlayanlar için çok faydalı bir antrenman. Teknik, kuvvet ve dayanıklılık gibi becerilerin geliştirilmesine katkı sağlıyor. Kaya tırmanışı ayakkabısı ve toz torbası kullanılıyor. Yerden fazla yükselmeden(en fazla 2-3 metre), genel olarak yatay hareket ederek, teknik geliştrmeye yarar. Yükselme amaçlı olmadığından genelde güvenlik alınmaz. Tecrübeli tırmanıcılar da antrenman için bouldering yaparlar.
Lider tırmanış: Geleneksel ya da spor tırmanışta dağcının önce ya da önden çıkmasıdır. Lider tırmanan artçıya göre daha riskli tırmanmaktadır. için de önce lider tırmanılıp ip atılır. Lider tırmanıcı ara emniyet noktalarına (örneğin spor tırmanışta boltlara)ekpres takıp burdan ip geçirir. Aralari 2 ila 5 metre olan bir ara emniyet noktasından öbürüne kadar düşme riski vardir. Ancak düşerse bir önceki ara emniyet noktasına kadar düşer.
Top-rope tırmanış Liderin açtığı ve indiği rotadan diğer tırmanıcıların liderin indiği iple yukarı tırmanmasıdır. Yeni öğrenim gören tırmanıcı adaylarının genel olarak tırmanma biçimidir.
Üstten Emniyetli (Top-rope) tırmanış: İpi atılmış bir rota üzerinden spor tırmanış yapılmasıdır. Tırmanış ipi, rotanın tepesindeki istasyondan geçerek tırmanışçıya gider. İpin diğer ucu da emniyet alan kişide bulunur.Tırmanışçı tırmandıkça, ipte oluşan boşluğu emniyetçi alıyor. İpli tırmanışlar içinde en güvenlisidir Top-rope. Top-rope tırmanışta düşülürse ancak ipin esnemesi kadar aşağı inilir. Ancak top-rope tırmanış için önce birisinin lider tırmanış yapıp rotayı "açması" gerekmektedir.
 

Ynt: Beypazarı - Çukurören Dağları Zirve Tırmanışı, Off-Road, Kamp Duyurusu (14 - 15 Mart 2009)

Bouldering: Özelikle kaya tırmanışına yeni başlayanlar için çok faydalı bir antrenman. Teknik, kuvvet ve dayanıklılık gibi becerilerin geliştirilmesine katkı sağlıyor. Kaya tırmanışı ayakkabısı ve toz torbası kullanılıyor. Yerden fazla yükselmeden(en fazla 2-3 metre), genel olarak yatay hareket ederek, teknik geliştrmeye yarar. Yükselme amaçlı olmadığından genelde güvenlik alınmaz. Tecrübeli tırmanıcılar da antrenman için bouldering yaparlar.
Lider tırmanış: Geleneksel ya da spor tırmanışta dağcının önce ya da önden çıkmasıdır. Lider tırmanan artçıya göre daha riskli tırmanmaktadır. için de önce lider tırmanılıp ip atılır. Lider tırmanıcı ara emniyet noktalarına (örneğin spor tırmanışta boltlara)ekpres takıp burdan ip geçirir. Aralari 2 ila 5 metre olan bir ara emniyet noktasından öbürüne kadar düşme riski vardir. Ancak düşerse bir önceki ara emniyet noktasına kadar düşer.
Top-rope tırmanış Liderin açtığı ve indiği rotadan diğer tırmanıcıların liderin indiği iple yukarı tırmanmasıdır. Yeni öğrenim gören tırmanıcı adaylarının genel olarak tırmanma biçimidir.
Üstten Emniyetli (Top-rope) tırmanış: İpi atılmış bir rota üzerinden spor tırmanış yapılmasıdır. Tırmanış ipi, rotanın tepesindeki istasyondan geçerek tırmanışçıya gider. İpin diğer ucu da emniyet alan kişide bulunur.Tırmanışçı tırmandıkça, ipte oluşan boşluğu emniyetçi alıyor. İpli tırmanışlar içinde en güvenlisidir Top-rope. Top-rope tırmanışta düşülürse ancak ipin esnemesi kadar aşağı inilir. Ancak top-rope tırmanış için önce birisinin lider tırmanış yapıp rotayı "açması" gerekmektedir.
 



Ynt: Beypazarı - Çukurören Dağları Zirve Tırmanışı, Off-Road, Kamp Duyurusu (14 - 15 Mart 2009)

Uzun duvar tırmanışı Kaya tırmanma tekniklerini ve emniyet malzemelerini kullanarak bir ip boyundan daha yüksek olan kaya üzerinde yapılan tırmanış şeklidir.


Yapay duvar tırmanışı Genellikle kapalı alanlarda (bazen açık havada) kimyasal malzemeler kullanılarak yapılan sabit veya ayarlanabilen duvar sistemlerine (genellikle yarışmalara yönelik olarak yapılmış farklı boyutlarda duvarlara) tırmanma etkinliğidir. Yapay duvarlar, farklı biçimlerde ve aralıklarda basamak ve tutamakları içerir.

Yapay duvar tırmanışlarında, duvara dagcılıkta kullanılan teknik malzemelerin yerleştirilmediği "top rope" (üstten emniyetli ip) tekniği de kullanılmaktadır.
 

Ynt: Beypazarı - Çukurören Dağları Zirve Tırmanışı, Off-Road, Kamp Duyurusu (14 - 15 Mart 2009)

Tamam işte bak cem hep bizim bildiğimiz vede uyguladığımız şeyler bunlar.
 

Ynt: Beypazarı - Çukurören Dağları Zirve Tırmanışı, Off-Road, Kamp Duyurusu (14 - 15 Mart 2009)

Arkadaşlar birazda ben yapıştırdım :smiley: umarım faydalı olur sizler için.
 

Ynt: Beypazarı - Çukurören Dağları Zirve Tırmanışı, Off-Road, Kamp Duyurusu (14 - 15 Mart 2009)

Yapay yöntemlerden tamamen uzak olan bu tırmanış stilinde tırmanıcılar bütün zorluklar ve risklerle kendi başlarına başa çıkarlar. Temelindeki bu yöntemlerden dolayı 'macera ruhu' ile beslenir.

Ben bu sözü tuttum... Süper...
 

Ynt: Beypazarı - Çukurören Dağları Zirve Tırmanışı, Off-Road, Kamp Duyurusu (14 - 15 Mart 2009)

KIŞ MEVSİMİNDE OFF-ROAD YÜRÜYÜŞ VE KAMP


Her mevsimin, en dip noktalarına kadar yaşanması gerektiğine inanan bizler, tecrübelerimizden derlediğimiz bilgilerle hazırladığımız bu yazının aramıza yeni katılacak arkadaşlarımız için faydalı olmasını diliyoruz.

OFF-ROAD; ‘araçlar, donanım ve teknikler’

4x4 ler her zaman bakımlı olmalı ancak kış mevsimine girerken daha detaylı bakımlardan geçmelidirler ve bu bakımların bazıları her faaliyet sırasında tekrarlanmalıdır.
 



Ynt: Beypazarı - Çukurören Dağları Zirve Tırmanışı, Off-Road, Kamp Duyurusu (14 - 15 Mart 2009)

Motor ve cam suyu antifrizlerinin tamamlanması,
Cam sileceklerinin üretim tarihi üç ayı geçmemiş olanlarla değiştirilmesi,
Tüm alt yağlamanın yapılması ‘ direksiyon mili, rot – rotil, şaftlar ve bilinen tüm mafsalların suya dayanıklı gres yağ’ ile yağlanması,
Diferansiyellerin, vites kutularının ve motorun yağlarının tamamlanması,
Lastiklerin kontrol edilmesi, lastik alınacaksa bu işin kışa girerken yapılması ve kış şartlarına uygun olarak alınacak lastiğin en fazla bir-kaç ay önce üretilmiş olması,
Elektrik sisteminin kontrol edilmesi,
Isıtma sisteminin gözden geçirilmesi,
Soğutma sisteminin (su ve yağ radyatörleri, fan – pervane, müşirler, kayışlar, termostatlar, hortumlar vs..) elden geçirilmesi. ‘ Unutmayın ki 4x4 ler en fazla harareti,(motorun fazla ısınması) kışın çamurda ya da kar’da jantlarına kadar gömülmüş tekerleklerini çevirmek için zorlanırken yaparlar.’
Vites kutuları, diferansiyeller ve motor bağlantılarının elden geçirilmesi
 

Ynt: Beypazarı - Çukurören Dağları Zirve Tırmanışı, Off-Road, Kamp Duyurusu (14 - 15 Mart 2009)

Yukarıda kısaca değindiğimiz başlıklar, kış off-road’u için hazırlanan 4x4ler için gerekli bakımlardır.

Bu bakımları ‘kış’ mevsimine girerken mutlaka yaptırmalısınız, bu bakımlardan yağ ve gevşeme kontrollerini ise her off-road sonrası yapmalı ya da yaptırmalısınız.

Tüm bu bakımlardan geçmiş araçlarda birde ‘donanım kontrolü’ yapılmalıdır. Her off-road aracında mutlak bulunması gerekenler;

En az 3 lt lik bir yangın söndürücü,
5 – 10 mt uzunluğunda, ‘şok emiş’ özelliği olan ve araç ağırlığının en az iki katını çekebilen bir halat,
Kar ve çamurda işe yarayacak büyüklükte bir kürek,
Balta
Takım çantası
Araca özel malzemeler (pervane kayışı, bir-kaç litre motor yağı vs…)
Fener, yedek pilleri ile
Araç telsizi (cb bant)
GPS - Pusula,
Çakmak – kibrit,
Cep telefonu yedek bataryası, (dolu olarak)
Bıçak – maket bıçağı,
Bir – kaç m 2 pvc branda,
Eldiven,
Lastik çizme – bot,
Düdük vs…
Kış off-rod’u üç temel zeminde yapılır. Kar, çamur ve karanlık. Tabii bunların içinde olduğu soğuk ve yağışlı hava şartlarını da unutmamalıyız.

Bu mevsimde hiçbir şey diğerinden daha önemli değildir. Aracımızın aydınlatma sistemi ne kadar önem taşıyorsa, çekme halatı bulundurmak ya da diferansiyel yağlarına su karışıp karışmadığını kontrol etmek aynı derecede önemlidir. Çünkü dondurucu soğuklarda yapacağımız hatalar diğer mevsimlere göre daha riskli hatta ‘ölümcül’ olabilir. Bu doğrultuda yukarıda sıraladığımız tüm maddeleri birinci derecede önemseyip yerine getirmeliyiz.
 

Ynt: Beypazarı - Çukurören Dağları Zirve Tırmanışı, Off-Road, Kamp Duyurusu (14 - 15 Mart 2009)

Kış off-road’larında, diğer mevsimlere göre daha fazla önsezili olmak zorundayız, zemin ister kar, ister çamur olsun bizi ilerleten etken, aracınızın ivmesidir, çoğu zaman gaz kestiğimizde ya da direksiyonu gereksiz kullandığımızda kalırız ve tekrar harekete geçmemiz mümkün olmayabilir. Bu durumda hız azaltmamak amacımız olmalı bunu da birkaç mt sonrasında aracımızın geleceği doğrultuyu iyi hissedip gereken direksiyon hareketlerini önceden yaparak başarmalıyız. Örneğin; kar üstünde sürekli patinaj çekerek ilerliyoruz, yani aracımızın hızı motorun tekerleklere verdiği devirin çok altında (kar ve çamurda genellikle böyle olur) ve 10 – 15 mt sonra 20 derece kadar sağa döneceğiz, eğer dönüş noktasına gelip te direksiyonu sağa çevirirsek kaymakta olan aracı yeni yönüne sokamayız ve yoldan çıkabiliriz. Bu durumda zenimin kayganlığı, aracın hızı ve kıvrımın açısı iyi hesaplanarak dönüş noktasına gelmeden direksiyonu kırmalıyız. Unutmayalım ki bizi ilerleten şey aracın sahip olduğu hızdır, bunu kaybetmemek için direksiyona ve pedallara kuru zeminde olması gerektiğinden daha önce müdahale etmeliyiz.

Kaygan zeminde ilerlemek bazen birden çizgiden çıkmak ya da bir dere yatağına uçmakla sonuçlanabilir. Bu gibi durumlarda soğukkanlı olmak, kişilerde hasar varsa önce buna müdahale etmek, sonrada elimizdeki malzemeleri, enerjimizi ve zamanı ‘akıllıca’ kullanarak aracımızı kurtarmalıyız.

Beraber olduğumuz insanları seçmekte son derece önemlidir, arkadaşlarımızı sorun yaratan değil sorun çözen insanlar arasından seçmeliyiz.

Kar, çamur ve karanlık görüş alanımızı daraltan faktörlerdir. Daralan görüş açısı ilerlemeyi zorlaştırır ve yavaşlatır. Camların dıştan ve içten temizliği, buğulanmayı önleyici hava akımlarının gözden geçirilmesi, aracın standart aydınlatmalarının sağlıklı olması,
 

Ynt: Beypazarı - Çukurören Dağları Zirve Tırmanışı, Off-Road, Kamp Duyurusu (14 - 15 Mart 2009)

bunlara ilave olarak açılı ve güçlü aydınlatmaların monte edilmesi ve tüm bunların gerektiği zamanlarda akıllıca kullanılması işimizi kolaylaştıracaktır.

4x4’lerimize kış mevsiminde doğru lastik’i seçmek için tecrübeli olmak ya da tecrübeli kişilerden yardım almak gerekir. Lastiklerin ebat ve diş yapıları her zemin, amaç ve araç için farklılık gösterebilir. ‘Her zemine uygun, ya da dört mevsim lastiği’ gibi sloganlarla satılan lastikleri önermiyoruz. Bir off-road aracında en az iki takım jant – lastik olmalıdır.

Aracımızda vinç olması ve bunu kullanmayı bilmek hem ilerlemeyi, hem de eğlenceyi arttırır. Vinç seçimini de aracın yapısına ve amacımıza göre yapmalıyız. Oldukça pahalı olan bu malzemeyi yeteri kadar araştırma yaptıktan sonra almanızı öneririz.

Kaynak:pangeaoffroad.
 

Ynt: Beypazarı - Çukurören Dağları Zirve Tırmanışı, Off-Road, Kamp Duyurusu (14 - 15 Mart 2009)

Yukarıda, kısa – kısa değindiğimiz konular hakkında daha ayrıntılı bilgi almak isterseniz bize ulaşabilirsiniz. Deneyimlerimiz doğrultusunda yardımcı olmaya çalışacağız.
 



Ynt: Beypazarı - Çukurören Dağları Zirve Tırmanışı, Off-Road, Kamp Duyurusu (14 - 15 Mart 2009)

Oooo, arkadaşlar ne çok bilgi geliyor. Harika. Hepsini bir nefeste okudum. Cem'e ve Selami'ye de teşekkür ederim. :smiley:

Şimdi bunları uygulama zamanı. Bunları uygulayalım ki önümüzdeki hafta sonu yapacağımız trekkingden alacağımız keyif tam olsun. İstenmeyen bir durumla hevesimiz yarıda kalmasın. ;)

Selami'cim tabii ki Everest'e çıkmıyoruz. Kendi adıma konuşmam gerekirse bu kadarlık bilgi ve tecrübeyle bırak Everest'e çıkmayı Nepal'e bile gidemem. (Bu arada Everest'i çok güzel bir resmi bilgisayarımın masaüstünü süslüyor 2 haftadan beri :smiley:)

Selamlar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,053
Mesajlar
1,528,031
Kayıtlı Üye Sayımız
166,796
Kaydolan Son Üyemiz
SemihK

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst