BF AT mi - COOPER STC mi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan AL1820 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 78
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 33,287
Ynt: BF AT mi - COOPER STC mi?

msmt' Alıntı:
Ben müşteriyim kullanıcıyım bana böyle reklam yaparlarsa - anlatırlarsa ben böyle anlarım.

Bende onun için kafam karıştı ya aldığım firmayla kavga edeceğim yoksa :smiley:

Asvalt verilerinden kasıt nedir?

Yo yo,benim firmayla ilgili söylediğim espriydi.
Bak şimdi;
Firmanın söyledikleri yanlış değil.Fakat bizim konuşduklarımız orda yazanlarla alakalı değil,onu diyorum :smiley:

Yani biz ne diyoruz,ne konuşuyoruz;
ST-ST/C ve STT nin asfalt verileri...
İnt sitesinde bununla ilgili yazmıyor,orda yazılan doğru fakat farklı bişey.

Asfalt verileri derken,direk seyir güvenlik disiplini olarak yaklaşık 12 farklı disiplin sözkonusudur.
Bunlarda kendi içinde iki ana başlığa ayrılır;
1-Kuru asfalt
2-Islak asfalt

Bunların toplamı işte 12 disiplin içerir.

Ben diyorumki,bu asfalttaki verileri üç modelinde aynıdır,aslında ben demiyorum,üretici diyor :smiley:
Farklı olduğu konular,asfalt dışındaki konular ;)
Başkasının ne dediğine bakmıyorum ben. :smiley:

Kafanın karışmasına gerek yok,çok açık ve çok net.
Bu üç modelinde asfalt verileri aynıdır.
Haa bi yanlış anlatımmı olmuş,bi yanlış anlamamı olmuş,o kısmı beni aşar :smiley:
Ama işin doğrusu yukardaki gibi ;)
 

Etiketler
Ynt: BF AT mi - COOPER STC mi?

Bir bilenenden öğrenmek iyi oldu. Bileni bulmuşkende daha açık sorayım:

Aracımı %80 yol %20 arazide kullancaksam at tercih etmemin bir anlamı yok mu?. Asvalt disiplini aynı ise neden arazide performansı düşük bir at lastik alalım? ST lastiğin STT ye göre asvaltta hiçmi avantajı yok ?
 


Ynt: BF AT mi - COOPER STC mi?

Arkadaşlar bu konu kafamı kurcaladı dedimya bugün oturdum bu konuyu tekrar gözden geçirdim. Siteleri tekrar konrol ettim, yabancı sitelere göz gezdirdim.

REsmi sitelerinde Cooper, goodyear, bf, at lastikler için asvalt ibaresini özellikle kullanıyor. Asvaltta yıpranmasının az olduğunu vurguluyorlar. Ama mt için hiç biri asvalt ta iyidir demiyor. Diyemiyor. Çünkü öğrendiğim kadarıyla kullanılan hamur farklı. Desende buna büyük etken.

Kullanıcıların yorumu mt asvaltta çok çabuk yıpranıyor. AT ler asvaltta daha dayanıklı. Yol tutuş ve ses için at ler daha iyi. Ha burda iyilik karşılaştırması mt ve at arasında hiç biri bi performans lastiğinin yerini tutmuyor.

Sonuç:
Bf yada cooper st, ikiside asvalt ve bizim gibi fırsatı kaçırmayım diye araziye girenler için uygun. Hangisinin fiyatı daha uygunsa onu alın derim.
Dün akşam moralim bozulmuştu şimdi cooper st aldığıma pişman değilim. Tavsiye ederim.
 

Ynt: BF AT mi - COOPER STC mi?

msmt' Alıntı:
Bir bilenenden öğrenmek iyi oldu. Bileni bulmuşkende daha açık sorayım:

Aracımı %80 yol %20 arazide kullancaksam at tercih etmemin bir anlamı yok mu?. Asvalt disiplini aynı ise neden arazide performansı düşük bir at lastik alalım? ST lastiğin STT ye göre asvaltta hiçmi avantajı yok ?

Çok güzel ve doğru soru :smiley:
Bu durumda Cooper ST modelini üretmesi anlamsız olurdu :D Herkes STT alsın hem asfaltta hem çamurda kullansın ;D
STT nin hamur, diş yapısı ve daha çok katmanlı olması nedeniyle asfaltta ST ile aynı olması bence mümkün değildir.
Siz doğru seçim yapmışsınız içiniz rahat olsun :D
 



Ynt: BF AT mi - COOPER STC mi?

msmt' Alıntı:
Bir bilenenden öğrenmek iyi oldu. Bileni bulmuşkende daha açık sorayım:

Aracımı %80 yol %20 arazide kullancaksam at tercih etmemin bir anlamı yok mu?. Asvalt disiplini aynı ise neden arazide performansı düşük bir at lastik alalım? ST lastiğin STT ye göre asvaltta hiçmi avantajı yok ?

Burdan başlıyalım.
Evet A/T %50 on road %50 Off-road,bu durumda A/T sizin için uygun değil.

İkinci cümlen için ise;
Burda galiba yanlış bir anlama var.
Asfaltta A/T MT den daha başarılıdır.Yani A/T ile MT asfalt verileri bir değildir,karıştırmayın.
Birdaha söyliyim,evet,St ile STT nin gerek kuru gerekse ıslak zeminlerde kaba hatlarıyla bir farkı yok.
Farklı oldukları disiplinler farklı disiplinler :smiley:
 

Ynt: BF AT mi - COOPER STC mi?

bu konuda ben söylemekden bıktım ama gözden kaçan çok büyük bir husus var.

%20 arazide kullanıcam %80 asfaltta o zaman yol lastiği alayım, yada o zaman at alayım kısmen doğru bir mantık olmasına rağmen, aslında yanlıştır. Çünkü MT lastik sizi hız limitlerine ve kullanma stiline uydugunuz sürece asfaltta sorunsuz götürür. Sadece daha az konforludur ve yüksek süratlerde ses yapar. Daha bu hafta boluya gittik STT lerle otobanda ve hiçbir problem yaşamadık sağnak yağmura bile yakalandık. Çünkü sınırlarını limitlerini zorlamadık. 80-100 arası bir süratle gittik geldik. Ve çamur yada toprak alanlarda da hiçbir sorun yaşamadık. Oysa gidip AT veya All Weather türü 4x4 lastiklerden alırsanız, %80 lik asfalt kısmında daha süratli ve daha konforlu olsanızda. Çamura girdiğinizde yol alamazsınız. Sizi idare eder bile demiyorum dikkat ederseniz. Ciddi çamurlu alanlara giriyorsanız , belgrad şile gibi yerlerde günübirlik geziler yapıyorsanız parkurların %20 sinde turistlik tur atar gelirsiniz. yani özetle %80 lik kullanımız için aldığınız lastik aslında diğer %20 lik kullanımınızda hiçbir işe yaramaz.

ama diyorsanız ben köy yollarında, toprak ama sert yollarda, mıcırlı yollarda gezicem, çamur görürsem girmem alternatif yolları denerim, o zaman AT veya All Weather lastikler her ihtiyacınızı karşılar.

Biz şu an Türkiye dışı toplamda 10 000 km leri bulucak yollar planlıyoruz. Ve buralara MT lastiklerle gidicez. Yazın çok sıcak olduğunda lastik ömrünü azaltmamak için AT lere geçiş yapıp Sonbaharda tekrar MT lere dönmek en mantıklı şey sert araziye girenler için. Ama buna bütçeniz yoksa veya istemiyorsanızda Cooper STT yada ST gibi lastikler akıllıca kullanıldığında sizin her yol şartında işinizi görür.
 

Ynt: BF AT mi - COOPER STC mi?

msmt' Alıntı:
Arkadaşlar bu konu kafamı kurcaladı dedimya bugün oturdum bu konuyu tekrar gözden geçirdim. Siteleri tekrar konrol ettim, yabancı sitelere göz gezdirdim.

REsmi sitelerinde Cooper, goodyear, bf, at lastikler için asvalt ibaresini özellikle kullanıyor. Asvaltta yıpranmasının az olduğunu vurguluyorlar. Ama mt için hiç biri asvalt ta iyidir demiyor. Diyemiyor. Çünkü öğrendiğim kadarıyla kullanılan hamur farklı. Desende buna büyük etken.

Kullanıcıların yorumu mt asvaltta çok çabuk yıpranıyor. AT ler asvaltta daha dayanıklı. Yol tutuş ve ses için at ler daha iyi. Ha burda iyilik karşılaştırması mt ve at arasında hiç biri bi performans lastiğinin yerini tutmuyor.

Sonuç:
Bf yada cooper st, ikiside asvalt ve bizim gibi fırsatı kaçırmayım diye araziye girenler için uygun. Hangisinin fiyatı daha uygunsa onu alın derim.
Dün akşam moralim bozulmuştu şimdi cooper st aldığıma pişman değilim. Tavsiye ederim.

Şimdi
1-O yabancı sitelerde bile biçok yanlışlık var,hatta bununla ilgili bir yanlışlığıda burdan düzeltmişdik.
Unutmayın,yabancılarda bizim gibi insanlar sonuçta :smiley:
2-Evet asfaltta yıpranma açısından bakıldığında doğru.
3-Sonuç parargafındaki,karşılaştırma doğru değil.Yani;
BF bir A/T tipi lastiktir.
ST ise arazi lastiğidir.
Yani elma ile armut karşılaştırması gibi olmuş,böyle bir karşılaştırma,sonuçları itibarı ile,yanıltıcı seçime sahip olabilir.
Yani,bu iki lastiğin özellikleri yani kullanım alanları aynı değil.
Ki aslında,bizim ilk konuştuğumuz şey ile şu andakiler farklı. :smiley:
 

Ynt: BF AT mi - COOPER STC mi?

erdalyaman' Alıntı:
Çok güzel ve doğru soru :smiley:
Bu durumda Cooper ST modelini üretmesi anlamsız olurdu :D Herkes STT alsın hem asfaltta hem çamurda kullansın ;D
STT nin hamur, diş yapısı ve daha çok katmanlı olması nedeniyle asfaltta ST ile aynı olması bence mümkün değildir.
Siz doğru seçim yapmışsınız içiniz rahat olsun :D

Bakın,her modelin kendine has bir amacı ve buna bağlı olarak yapısı var.
ST nin STT den farkı ise kış koşullarında daha iyi olması ve ayrıca,ses seviyesinin biraz daha iyi olması.
Daha az çamur,daha fazla kar-buz disiplini diyorsanız ST.Bu yüzden bu modelinde üretilmesinin bir anlamı var.
Haa bizim şartlarımızda gerekli-gereksiz tartışması farklı,ama burda sadece biz değil bütün dünyadan bahsediyoruz. :smiley:
 

Ynt: BF AT mi - COOPER STC mi?

Erkan bey yazdıklarınızın % 98 ine aynen katılıyorum :smiley: ancak konu çok dağıldı . Benim takıldığım ve itirazım sizin şu cümlenizdir;

Ben diyorumki,bu asfalttaki verileri üç modelinde aynıdır,aslında ben demiyorum,üretici diyor
Farklı olduğu konular,asfalt dışındaki konular Wink
Başkasının ne dediğine bakmıyorum ben.


Son yazınızda da;
ST nin STT den farkı ise kış koşullarında daha iyi olması ve ayrıca,ses seviyesinin biraz daha iyi olması. demişsiniz.
Benim de anlatmak isteğim buydu. Asfalt verileri aynı olamaz (offroad-çamur-kardan bahsetmiyoruz) Test verileri ses, frenaj, handling vb gibi kriterleri kapsadığına göre Kuru veya ıslak asfaltta aynı olamazlar.
 



Ynt: BF AT mi - COOPER STC mi?

erdalyaman' Alıntı:
Erkan bey yazdıklarınızın % 98 ine aynen katılıyorum :smiley: ancak konu çok dağıldı . Benim takıldığım ve itirazım sizin şu cümlenizdir;

Ben diyorumki,bu asfalttaki verileri üç modelinde aynıdır,aslında ben demiyorum,üretici diyor
Farklı olduğu konular,asfalt dışındaki konular Wink
Başkasının ne dediğine bakmıyorum ben.


Son yazınızda da;
ST nin STT den farkı ise kış koşullarında daha iyi olması ve ayrıca,ses seviyesinin biraz daha iyi olması. demişsiniz.
Benim de anlatmak isteğim buydu. Asfalt verileri aynı olamaz (offroad-çamur-kardan bahsetmiyoruz) Test verileri ses, frenaj, handling vb gibi kriterleri kapsadığına göre Kuru veya ıslak asfaltta aynı olamazlar.

Şimdi;
Birinci cümlemde neye itirazınız var,ben onu tam anlıyamadım :smiley:
Tam olarak yazarsanız,daha netleşir :smiley:

İkinci cümleme istinaden yazdıklarınızla ilgili olarak;
Bakın,disiplinleri birbirine karıştırmayın.
Lastik sesi,seyir güvenlik disiplinlerinden farklı bir disiplindir.
Bizim asfalt disiplini dediğimiz şey ise,yine iki ayrı başlık altında toplanır,yani ıslak ve kuru diye.
Yine bunlarında ayrı ayrı alt başlıkları vardır.Bunların alt başlıklarına girmiyim,uzamasın ;)
Kış koşulları ise,farklı disiplindir.Ve bu kış disiplini ayrıca ele alınır.
Şimdi bu disiplin konusu netleşmiştir umarım :smiley:

Şimdi,burdan yola çıkarak,niçin asfalt verilerinin farklı olduğunu söylüyorsunuz ben onuda anlamadım.
Yani kuru ve ıslak asfallat neden aynı olamazlar,yada neden farklıdırlar.

Üreten adamlar diyorki
ST ve STT nin gerek ıslak gerekse kuru asfalt verileri aynıdır,aşınma değerleri aynıdır,freni aynıdır,işte handling i aynıdır.
Yani bu iki modelin biçok disiplindeki verileri aynıdır diyo ki doğru.
Yani atıyorum,ST 100 km/h te nasıl viraj alıyorsa STT de aynı şekilde 100km/h te virajı alıyor.(100 km/h gerçek rakkamlar değil,örnekleme için aklıma ilk 100 geldiği için yazdım )
farkları ise kabaca,kar-buz ve off-road koşullarında.

Yani,sizin aynı olamazlar tezinizin neye göre oluştuğunu, kime göre oluştuğunu anlamadım açıkçası.Niçin aynı olamazlar,bi açılarsanız bende daha net anlamış olurum :smiley:
 

Ynt: BF AT mi - COOPER STC mi?

Beyler kafama takılmıştı birdaha baktım.
Bi yanlışlık yaptım,kusra bakmayın.
Hani ST daha sessiz dedim ya,yanlış, ses seviyeleride aynı.
Yani ST ile STT nin ses seviyeleride aynı.Pardon :smiley:
 

Ynt: BF AT mi - COOPER STC mi?

Birincisi ST bir MT sınıfı değil AT sınıfı lastiktir. :smiley: Bu nedenle de elma/armutu biz burada karıştırmış olmuyormuyuz ;)
Ayrı sınıflardaki lastiklerin tabii ki ayrı koşullarda birbirine göre üstünlükleri /zafiyetleri olacaktır.
Firma verilerine göre
1-Siz kuru ve ıslak asfaltta veriler aynı, (Frenaj-handling-ses-aşınma vb)
2-kar/buzda ST üstün,
3-çamurda STT üstün diyorsunuz

2. ci ve 3. cü maddeler bence de doğru. Zira biri AT biri MT lastiktir. 1. Maddeyi ise firma verileri de olsa ben şahsen kabul etmiyorum. Üretici firmalar verilerinden çok, kullanıcıların görüşleri, objektif test sonuçları benim için daha geçerlidir.
 

Ynt: BF AT mi - COOPER STC mi?

erdalyaman' Alıntı:
Birincisi ST bir MT sınıfı değil AT sınıfı lastiktir. :smiley: Bu nedenle de elma/armutu biz burada karıştırmış olmuyormuyuz ;)
Ayrı sınıflardaki lastiklerin tabii ki ayrı koşullarda birbirine göre üstünlükleri /zafiyetleri olacaktır.
Firma verilerine göre
1-Siz kuru ve ıslak asfaltta veriler aynı, (Frenaj-handling-ses-aşınma vb)
2-kar/buzda ST üstün,
3-çamurda STT üstün diyorsunuz

2. ci ve 3. cü maddeler bence de doğru. Zira biri AT biri MT lastiktir. 1. Maddeyi ise firma verileri de olsa ben şahsen kabul etmiyorum. Üretici firmalar verilerinden çok, kullanıcıların görüşleri, objektif test sonuçları benim için daha geçerlidir.

Hobaaa,yo yo yoooo nerden çıktı şimdi ST nin A/T tipi lastik olduğu allaşkına,yok öyle birşey,yapmayın etmeyin :smiley:
ST,bildiğimiz arazi lastiğidir,AT felan değil :smiley:
Tamam şimdi anlaşıldı,şimdi anladım.Yok yok,fena karıştırmışsınız siz of of of,AT felan değil ST,yapmayın nerden çıktı şimdi bu yo yoo :smiley:

Tüm bunların dışında,sizin 1-2-3 lere dair.
1-"Siz kuru ve ıslak asfaltta veriler aynı, (Frenaj-handling-ses-aşınma vb)" cümleniz için;
Bakın hala karıştırıyosunuz.
Ses ve aşınma asfalt disiplini içinde yer almaz.Bunlar iki farklı disipindir.
Yani ses farklı bir disiplindir,aşınma-ömür farklı bir disiplindir.
2-Evet kar-buzda ST daha iyi verilere sahiptir.
3-Çamurda STT daha başarılıdır.
Bunları ben demiyorum,lastik bilimi diyor. :smiley:

Son parargafın ilk cümlesi zaten,yanılgının asıl sebebini ortaya koyuyor.
Üstüne basa basa tekrarlıyalım.ST, A/T tipi bir lastik değildir.

Kullanıcı yorumları,objektif ! test sonuçları kısmına ise girmiyicem. :smiley:
 

Ynt: BF AT mi - COOPER STC mi?

Konu bence sonlanmıştır. ;)
Sizni düşüncelerinizi kabul edemiyorum ne yazık ki. Ama saygılıyım :smiley:

http://www.coopertires.com.au/index.php?page=tyres&tyre_id=6


ONE OF THE MOST POPULAR ALL-TERRAIN TYRES

The Sure Trac is now one of the most popular all terrain tyres for 4WDrivers who adventure off road but do as much mileage on bitumen. On road handling is excellent in the dry, and surprisingly good in the wet.
 



Ynt: BF AT mi - COOPER STC mi?


Yine yanlış yine yanlış. :smiley:
Verlien link üzerinden gidersek evet,hatta ben size farklı ülkelerin farklı lastik temsilcilerinin yorumlarınıda gösteriyim
Ama ben sizin yerinizde olsam,lastiğin asıl üretim yeri ve merkezi olan http://www.coopertire.com buraya bakardım.
Ve ordada görüneceği üzere %60 on road %40 off-road sınıflandırması baya bi yanlış olmuş ne yazıkki.
Bunun neden yanlış olduğunuda teknik olarak açılması var.

Bakın size şimdi iki üç modelin özelliklerini belirten linkini vericem.Hani bu linkler çok basit veriler içeriyor

Birincisi gerçek A/T tipi lastik ;

http://www.coopertire.com/html/products/tires_lighttruck.aspx?page=discoverer_atr

İşte Cooper ın A/T tipi olan lastiği budur.Bu ve bundan sonraki linklerin sağ alt köşesinde bulunan "Comparison Matrix" başlığının altındaki verileri bi inceleyin.

Bu link ise S/T modelinin linki;

http://www.coopertire.com/html/products/tires_lighttruck.aspx?page=discoverer_st

Bu link ise STT modelinin linki ;

http://www.coopertire.com/html/products/tires_lighttruck.aspx?page=discoverer_stt

Şimdi bu üç linkide açıp,verdikleri grafiğe dikkatlice bakın lütfen.O grafikledeki farklı disiplinlerin hangilerinin aynı,hangilerinin farklı olduğuan bakın lütfen. ;)

Bu lastiklerin üretim,Ar-Ge ve merkezinin yani USA nın linki olup,direk üreticinin kendisinin vermiş olduğu bilgilerdir.
Sizin verdiğiniz linkteki bilgiler ile USA daki verilerin neden farklı olduğu konusunun ise 1-2 açıklaması var,ama yeri değil.


Ben böyle biçok örnek verebilirim,merkezin verdiği bilgiler ile,farklı ülkelerdeki farklı bilgiler...Haa bunların açıklamasıda var ama konumuz bu değil.

Benden tavsiye,direk USA yani bu lastiklerin üretildiği merkezin bilgilerini esas alın ;)
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,840
Mesajlar
1,531,431
Kayıtlı Üye Sayımız
166,941
Kaydolan Son Üyemiz
55efaonur

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst