Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan TAMERŞENER Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 145
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 130,901
Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri


YURTDIŞINA (Avrupa) KARAVANLA ÇIKIŞ GÜZERGAHLARI -3
YUNANİSTAN

Yunanistan’dan İtalya’ya Patras ve İgoumenitsa şehirlerinden feribotla geçmek mümkündür. İpsala sınır kapısından itibaren İgoumenitsa 670 kilometredir. Peloponnesos (Mora) Yarımadasının kuzey-batı ucunda yeralan Patras ise İpsala’dan Atina üzeri 1070 kilometredir.
Eğer Atina yada Mora yarımadasını gezmeyecekseniz Patras limanını kullanmak zaman ve para kaybıdır. Çünkü hem kilometre fazlalığı vardır, hemde Selanik-Atina-Patras otobanı ücretlidir.
Patras ve İgoumenitsa limanlarından İtalya’nın Brindisi, Bari, Ancona ve Venedik limanlarına devamlı feribot seferleri vardır. Hele yaz aylarında sefer sıklıkları en üst noktasına çıkar. 2009 yılı itibarıyla 8 feribot firması bu hatta çalışmaktadır. Bu feribotlarda bilet bulamama gibi bir problemde olmaz. En kötü ihtimalle birisinde olmazsa ondan sonra hareket edecek olanda bulabilirsiniz.( sadece Temmuz ayında Ancona’dan Yunanistan’a, Ağustos ayında da İgomenitsa’dan Ancona’ya olan seferlerde sıkıntı olabilir.) Bilet bulma konusundaki rahatlığımız birazda bizim hareket yönümüzün tersliğinden kaynaklanmaktadır. Çünkü Avrupalı turistler ve Avrupa’da ki Türkler izinlerini geçirmek için Haziran ve Temmuz aylarında Türkiye ve Yunanistan’a doğru gelirken bizler Avrupa’ya doğru gitmekte oluyoruz, aynı şekilde dönüşümüzde herkes Avrupa’ya doğru giderken biz dönüyor oluyoruz ve sınır kapılarında da bunun avantajını yaşıyoruz.
Ancak, Avrupa’dan gelişlerde Haziran ve Temmuz ayları, Avrupa’ya gidişte de Ağustos ve Eylül aylarında İpsala ve Kapıkule sınır kapılarında ciddi yığılmalar görülmektedir. Kuyruklar bazen 4-5 kilometre hatta daha fazla bile uzamaktadır.
Çekme karavanlar için bunun hiç hesapta olmayan bir sıkıntısı karşımıza çıkmaktadır. Kuyruklar adım adım ilerlemekte, önünüzdeki araba bazen 5 metre bazen 10 metre gitmekte ve sizde sıra içerisinde onu takip etmektesiniz. Arkanızdaki ortalama 1 tonluk karavanla kilometrelerce, 3-5 dakikada bir hareket et 15-20 metre git dur, tekrar hareket et tekrar dur. Araba için çok ciddi bir sıkıntı yaratmaktadır. Hararet yükselmekte, en kötüsü bir müddet sonra balata kokusu burnunuza gelmeye başlamaktadır. Kuyruğun biran önce bitmesi ve bu süre içerisinde aracınızın problem çıkarmaması için Tanrıya dua etmekten başka yapacak hiçbir şey bulunmamaktadır.
Sırbistan-Macaristan arasındaki Horgoş sınır kapısında karşılaştığımız bu durum, bu seneki gezimizin sıkıntıyla hatırladığımız anlarından birisiydi. Yine de şanslıydık çünkü kuyruk 1,5-2 kilometre ya var ya yoktu ama sınırdan çıkışımız 5 saati buldu.
Eğer giriş ve çıkışlarımız yurtdışında çalışan işçilerimizle aynı tarihlerle örtüşecekse İpsala ve Kapıkule için bunun önlemini alabiliriz. Şöyleki; Avrupa’da ki kentlerden hareket eden işçilerimiz yaklaşık 1,5-2 günde sınıra ulaşmaktadırlar. Yola da iş bitimi olan Cuma akşamı ya da Cumartesi günü çıktıkları için Pazar ve Pazartesi günleri sınır kapıları mahşer yerine dönmektedir. Aynı şekilde dönüşlerinde de Pazartesi günü işbaşı yapacakları için Çarşamba, Perşembe ve Cuma günleri çıkış için sınıra gelmektedirler. Özellikle çekme karavanla yurtdışına çıkacak olanların seyahatlerini programlarken dikkate almaları gereken noktalardan birisi olduğunu düşünüyorum.
Tekrar Yunanistan’a ve gemilerimize dönersek;
Gemilerin performansı ile Corfu’ya uğrayıp uğramamasına bağlı olarak değişen şekilde İgomenitsa’dan Brindisi 7-8 saat, Bari 9-10 saat, Ancona 15-16 saat, Venedik ise 23-25 saat sürmektedir. Brindisi ve Bari’ye çalışan gemiler yaşlı ve ağır gemiler olup her feribot Camping on Board olarak konaklamaya uygun değildir.
Bu hatta; Endeavor Lines, Blue Star Ferries, Agoudimos Lines, Ventouris Ferries ve European Seaways şirketleri çalışmaktadır.
Ancona hattında Minoan Lines, Anek Lines ve SuperFast Ferries şirketleri çalışmakta olup feribotların hepsi Camping on Board seyahate uygun 8-9 yaşlarında yüksek performanslı güzel gemilerdir.
SuperFast Ferries İgoumenitsa’dan hergün saat 20.00 de, Pazartesi, Çarşamba ve Cuma günleri ek olarak 24.00 de hareket etmekte,
Anek Lines hergün saat 22.30 da,
Minoan Lines ise hergün saat 23.30 da Ancona’ya hareket etmektedirler. Aynı şekilde Ancona’dan da;
SuperFast Ferries hergün saat 13.30 da, Salı, Perşembe ve Cumartesi günleri ek olarak 18.00 de hareket etmekte,
Anek Lines hergün saat 16.00 da,
Minoan Lines ise hergün saat 17.00 de İgoumenitsa’ya hareket etmektedirler.
Bu hattaki her üç şirkette kalite olarak birbirlerine çok yakın olmakla birlikte illa bir sıralama yapmak gerekirse;
1- SuperFast Ferries
2- Minoan Lines
3- Anek Lines şeklinde sıralanabilirler.
Venedik hattında ise sadece Minoan Lines ile Anek Lines çalışmaktadır.
Minoan Lines’ın bu hattaki birisi 11 diğeri 8 yaşındaki iki gemisinden yalnızca biri Camping on Board seyahate uygundur.
Anek Lines’in dönüşümlü olarak bu hatta çalışan iki gemisi de Camping on Board seyahate uygun değildir.
Minoan Lines İgoumenitsa’dan Salı, Perşembe, Cuma ve Pazar günleri saat 09.00 da,
Anek Lines İgoumenitsa’dan Pazartesi, Salı, Cuma ve Cumartesi günleri saat 08.30 da, Venedik’e hareket etmektedirler. Aynı şekilde Venedik’ten de;
Minoan Lines; Pazartesi, Çarşamba, Cuma ve Cumartesi günleri,
Anek Lines ise; Salı, Çarşamba, Cumartesi ve Pazar günleri İgoumenitsa’ya hareket etmektedirler.
Şimdilik hoşçakalın.
 

Etiketler
Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

YURTDIŞINA (Avrupa) KARAVANLA ÇIKIŞ GÜZERGAHLARI -4
YUNANİSTAN

Merhaba,
Bir önceki yazıda Yunanistan’dan İtalya’ya geçiş seçeneklerini incelemiştik. Şimdi de bu seçeneklerin maliyetlerine bakıp birbirleriyle kıyaslamaya çalışalım.
Kullandığımız aracın tipi ve boyu ile karavanın boyutlarına ve aracımızın yakıt sarfiyatına göre maliyetler değişiklik gösterebilir. Bu nedenle planlama yaparken buna dikkat etmek gerekir.
Maliyet hesabını yaparken, teknik değerlerini ve yakıt harcamasını bildiğimiz kendi aracımızı örnek alalım. Aracımız; Seat Cordoba 1.4 TDİ Sedan 2004 model bir araç idi. Dizel yakıtlı olan aracımız 1422 cc motor hacminde, 3 silindirli ve 195 Nm tork üretmekteydi. Şehirlerarası yolda 90 km/h hızı çok aşmamak şartıyla ( 90-100 km arası) 100 kilometrede 4.5 litre yakıt harcarken, karavanla beraber katar halinde şehirlerarası yolda 80 km/h hız ile yakıt harcamamız 8 litre oldu. Tek dingilli olan çekili karavanımız 4.60 m uzunluğunda, 2.40 m yüksekliğindeydi.
İzmir’de yaşadığımızı, seyahatimize buradan başlayıp burada bitirdiğimizi ve iki kişi olduğumuzu varsayalım. Bitiş ve başlangıç noktamızda deniz yolu çıkışımızda ki ulaştığımız nokta olan İtalya’nın Ancona Limanı olsun. İgoumenitsa’ya ulaşana kadar bir gece Çanakkale civarında, bir gecede Yunanistan’da Kavala ile Selanik arasında konaklayalım.

Gidiş-dönüş gemi biletini Camping on Board olarak aynı anda ve düşük sezon aldığımız takdirde;
Anek Lines: 483 Euro,
Minoan Lines: 506 Euro,
Superfast Ferries: 532 Euro’dur. Bu rakamlar şirketlerin kendi web sayfalarında açıkladıkları 2010 yılı fiyatlarıdır.

Anek Lines için, 30 Temmuz’a kadar Ancona’ya gidiş ile 8 Ağustos’tan sonra Ancona’dan İgoumenitsa’ya dönüş,
Minoan Lines için, 31 Temmuz’a kadar Ancona’ya gidiş ile 9 Ağustos’tan sonra Ancona’dan İgoumenitsa’ya dönüş,
Superfast Ferries için, 25 Temmuz’a kadar Ancona’ya gidiş ile 14 Ağustos’tan sonra Ancona’dan İgoumenitsa’ya dönüş yaptığınız takdirde düşük sezon olarak biletlerinizi alabilirsiniz.

İzmir-İpsala: 450 km + 450 = 800 kilometre ( Gidiş-Geliş )
800 km/100 x 8 lt.= 64 lt.x 2.8 Tl= 180 Tl
İpsala-İgoumenitsa: 670 km + 670 = 1340 kilometre ( Gidiş- Geliş )
1340 km/100 x 8 lt = 107 lt x 1 € = 107 €
Çanakkale-Eceabat feribot geçişi: 43 Tl x 2 = 86 Tl
Çanakkale- Kilitbahir geçişi 35 Tl olmasına karşılık iniş ve binişteki liman sahasının küçük olması ve dar alanlarda keskin manevralar gerçekleştirmek zorunda kalınması nedeniyle çekili karavanlar için çok uygun değildir ve zorunlu olmadıkça kullanılmamasında fayda vardır. Çanakkale limanında çeki demirim feribottan çıkarken yere vurdu.
Çanakkale’de konaklama: 30 Tl x 2 = 60 Tl
Yunanistan’da konaklama: 25 € x 2 = 50 €
Yunanistan’da otoban ücreti: 4.30 € x 2 = 8.60 €

Anek Lines’ı kullandığımız takdirde İzmir’den Ancona’ya karayolu+gemi ile gidiş geliş 1 Euro’yu 2.2 Tl olarak kabul ettiğimiz takdirde; 1.750 Tl tutmaktadır.

Çeşme’den Gemi ile gidersek,
İzmir-Çeşme: 90 km + 90 = 180 kilometre ( Gidiş-Geliş )
180 km/100 x 8 lt.= 14.4 lt.x 2.8 Tl= 40 Tl
İzmir-Çeşme otoban ücreti: 4.25 Tl x 2 = 8.50 Tl
Feribot İç Kabin ( duş+wc+klima): 2020 €
Feribot İç Kabin ( yalnız klima ): 1800 €

İzmir’den Ancona’ya Çeşme’den feribotla gidiş geliş 1 Euro’yu 2.2 Tl olarak kabul ettiğimiz takdirde; tuvalet ve duşlu iç kabinde 4.500 Tl sadece klima olan iç kabinde ise 4000 Tl tutmaktadır. Görüldüğü gibi arada 2.250-2.750 Tl gibi ciddi bir fark ortaya çıkmaktadır.
Eğer İtalya gezi programınızda bulunmuyor ve orta yada kuzey Avrupa’ya çıkmak istiyorsanız bu hattaki en ekonomik seçenek şimdilik İgoumenitsa’dan Minoan Lines ile direk Venedik’e gitmektir. Minoan Lines’in Venedik bilet ücreti 519 Euro’dur. Anek Lines’in Ancona hattı ile Minoan Lines’in Venedik hattı arasında 36 Euro gibi bir fark olmasına rağmen bu yol tercih edilmelidir. Çünkü kuzeye doğru çıkacağınızdan Ancona-Venedik arası 340 kilometre, otoban ücreti de 26.30 Euro’dur.
26.30 x 2 = 52.60 Otoban ücreti
340 x 2 = 680 kilometre ve yaklaşık 65 € yakıt parası toplam 118 Euroya ulaşmaktadır.
İtalya’da tek dingilli çekili karavanla otobanda yolculuk ettiğinizde 100 kilometrede yaklaşık 8 Euro ücret ödenmektedir.
İgoumenitsa - Brindisi arasında düşük sezon Camping on Board Endeavor Lines’tan 303 Euro’ya gidiş-dönüş bilet alabilirsiniz, ancak Brindisi-Venedik arası 920 kilometredir. İtalya’da dizel fiyatları da 1.15 Euro civarlarındadır.
Gelecek yazılarımızda Avrupa’ya çıkışta üçüncü ve son seçeneğimiz olan karayolunu kullanarak yapacağımız çıkışı değerlendirmeye çalışacağız.
Keyifli ve bol geziler dileğiyle.
 

Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Üşenmeden detayları ile yapmış olduğun açıklamaları ,dinleyerek akılda tutmak zor olacaktı.İyiki bu topikte buluştuk şimdi çıktı alıp lazım oldukça kullanırım diyorum,yada daha kolay bir yol buldum şimdi yazarken bi dahaki turunu birlikte yapalım:smiley:
 

Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Çok değerli bilgiler, şimdilik 4x4 karavanla olamasada ::smiley: Bilgileriniz bize gezilerimizde yol gösterecektir, sağolun ;)
 

Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Anek Lines'in İgomenitsa-Ancona hattında çalışan iki feribotundan birisi olan Hellenik Spirit'in genel görünüşü ile Camping on Board konaklama platformu ve platforma cıkış rampasından birer görüntü[attachment=1][attachment=2][attachment=3]

bild-00018.jpg


bild-00021.jpg


bild-00020.jpg
 



Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Sayın Tifa verdiğiniz çok güzel bilgilerden dolayı teşekkür ederiz.
 

Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Sn.Tifa oğlum bu yaz aynı gemiyle seyahat etmiş, sizin fotolarınızı görünce çok heyecanlandı...
 

Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

enverdede' Alıntı:
Üşenmeden detayları ile yapmış olduğun açıklamaları ,dinleyerek akılda tutmak zor olacaktı.İyiki bu topikte buluştuk şimdi çıktı alıp lazım oldukça kullanırım diyorum,yada daha kolay bir yol buldum şimdi yazarken bi dahaki turunu birlikte yapalım:smiley:

memnuniyetle
 

Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Sayın Parodi ve Sayın Arslanahmet;
Burada yazdıklarımla sizlere ve şahsınızda tüm gezenbilir okurlarına bir nebze de olsa kakı sağlayabiliyorsam ne mutlu bana, övgüleriniz ve destekleriniz için çok teşekkür ederim.
 

Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

drares' Alıntı:
Sn.Tifa oğlum bu yaz aynı gemiyle seyahat etmiş, sizin fotolarınızı görünce çok heyecanlandı...

Sayın Drares;
Genç gezgin kardeşimin anılarını canlandırarak bu kış günlerinde onu mutlu etmekten büyük keyif aldım, önümüzdeki günlerde Anek Lines'in onu heyecanlandıracak daha güzel fotoğraflarını paylaşacağımızı ona müjdelemek isterim.
Keyifli ve bol geziler dileğiyle.
 



Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Ancona Limanında, Anek Lines’in HELLENİC SPİRİT Feribotu ve gemiden çıkan araç ve karavanların fotoğrafları ile Minoan Lines’in EUROPA PALACE isimli feribotunun görüntüleri.
Ancona Limanında beklerken 214 metre boyu ve 26.4 metrelik eniyle Minoan Lines'in o devasa gemisinin daracık liman sahasında yaptığı manevralarla kıyıya yanaşmasını izlerken gemi kaptanına hayranlık duymamak elde değildi.
[attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4][attachment=5]

IMG_0947.jpg


IMG_0948.jpg


IMG_0949.jpg


IMG_0950.jpg


IMG_0954.jpg
 

Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Sayın Tifa daha önceki yazılarınız daki gibi niye metin olarak vermediniz,masa başında otururken bu fotoğraflar hiç hoş olmadı gerçekten :smiley: Hele sizin solunuzda kalan mercedes kamyon..
 






Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

:smiley: maltepeli değilim ama eşim maltepeli -adatepe-sayılır.O zaman bende maltepe li oluyorum demek ki
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,701
Mesajlar
1,522,402
Kayıtlı Üye Sayımız
166,544
Kaydolan Son Üyemiz
Carlitto

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst