Defendeer Aks ve İstavroz dişli oranı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan DEMİRAL Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,111

DEMİRAL

Kamp III
Mesajlar
992
Tepkime Puanı
26
Yaş
65
Yer
SİVAS
Arkadaşlar malum defenderin ön difransiyel istavroz kutusu bir mil üzerinde iki istavroz dişli sistemi ile çalışmaktadır ve patinaj yaptığında en çok hasar gören parçayı oluşturur düşündüm ve bu sistemi arka difransiyeldeki gibi 4 istavroz dişli 4lü istavroz mili sistemine çevirmenin yollarını araştırdım belki böyle bir sistem var ama ben bulamadım başka bir aracın 4lü kutusunu takmak istedim ancak diş sayılarında farklılık var defenderin aks dişlisi 16 diş istavroz dişlisi 9 diş bulduğum kutunun aks dişlisi 14 diş istavroz dişlisi 10 diş ayna mahruti aynı kalmak şartıyla yani aracın ayna mahrutisini değiştirmeden söz konusu istavroz kutusunu değiştirsek ne gibi bir etki olur tekerlek devir sayısına ne kadar etki eder veya başka bir deyişle böyle bir değişiklikte araca ne gibi bir etki eder
Konuyu bir bilene sormak gerekiyor ve bu konuda yardımlarınızı bekliyorum saygılarımla
 

Etiketler
Ynt: Defendeer Aks ve İstavroz dişli oranı

3 çözümü var ;

1- Kilitli diff kutuları 4 pinli, açılıp kapanabilen (ARB gibi) kutu işinizi görür.
2- Kam Diff gibi firmaların özel 4 pinli kutuları var birçok marka için üretiyorlar.
3- Daha 70 veya Salsiburry ön Diff takabilirsiniz , ağırlık 3 kat artar 10 cm kadar yere yaklaşır, büyük lastik kullanmazsanız çok verimli olmaz.

Selamlar
 


Ynt: Defendeer Aks ve İstavroz dişli oranı

Hüseyin bey,
Bundan 25 yıl kadar önce karadenizli bir kardeşimiz, kutunun sık sık pimi kesmesinden bıkmış Kutuyu aynen merkezi defransiyeldeki gibi haç tipi milli yaparak sorunu kökünden çözdüğünü anlatmış ve üşenmeden yaptığı kutuyu bana göndermiş bende inceledikten sonra iade etmiştim. Ağır hizmet tiplerini saymazsak yapılır ve oldukcada kullanışlı olur.
Aks ıstavroz dişli oranlarına gelince zaten bizim aracımızın dönme çapı büyük olduğundan hiçbir sıkıntı yaratmaz.
Sayğılarımla.
 

Ynt: Defendeer Aks ve İstavroz dişli oranı

cevap veren tüm arkadaşlara sonsuz sevgi ve saygılarımla
tesadüfen hurdacıda gezerken gördüğüm japon menşeili 4lü istavroz kutusunun ölçü olarak defender ön kutuya çok yakın olması ve dodge 100/200 lerdede her zaman hastalık olan vede çok uzun zamandır haç tipi istavroz uygulamayı düşünmemden birden tabiri caizse kafamda neden defendere uygulamayayım fikri gelişti ve hemen elimdeki çıkma defender kutuyu kapıp hurdacıya geri döndüm ayna bağlantı delikleri ve yan ayar bilya boy ölçüleri aynı olunca acilen diş sayılarını saydım dişteki farklılıktan dolayı kafam karıştı ve yazdım sadece aks dişlilerinrn freze çapını kontrol etmedim yarın ön iç aksı söküp ölçeceğim eğer oda tutarsa değme ağanın keyfine ::smiley: ::smiley: ::smiley: sonradan aklıma geldi zaten düz giderken istavroz kutusu tabiri caizse boş çalışıyor sadece patika bilyaların üzerinde serbest kendi etrafında dönüyor virajda devreye giriyor ki içlastiğin daha yavaş dışlastiğin daha hızlı dönmesini sağlıyor eğer yanlış düşünmüyorsam bu uygulama gayet güzel olacak buna rağmen yanılıyorsam beni uyartın Benim amacım en uygun rakamlarla en verimli defenderi toplamak 40 yıllık sanayiciliğimizin bir faydasını görelim bari görüş ve düşüncelerinize saygım sonsuz iyi günler dileklerimle
 



Ynt: Defendeer Aks ve İstavroz dişli oranı

DEMİRAL' Alıntı:
cevap veren tüm arkadaşlara sonsuz sevgi ve saygılarımla
tesadüfen hurdacıda gezerken gördüğüm japon menşeili 4lü istavroz kutusunun ölçü olarak defender ön kutuya çok yakın olması ve dodge 100/200 lerdede her zaman hastalık olan vede çok uzun zamandır haç tipi istavroz uygulamayı düşünmemden birden tabiri caizse kafamda neden defendere uygulamayayım fikri gelişti ve hemen elimdeki çıkma defender kutuyu kapıp hurdacıya geri döndüm ayna bağlantı delikleri ve yan ayar bilya boy ölçüleri aynı olunca acilen diş sayılarını saydım dişteki farklılıktan dolayı kafam karıştı ve yazdım sadece aks dişlilerinrn freze çapını kontrol etmedim yarın ön iç aksı söküp ölçeceğim eğer oda tutarsa değme ağanın keyfine ::smiley: ::smiley: ::smiley: sonradan aklıma geldi zaten düz giderken istavroz kutusu tabiri caizse boş çalışıyor sadece patika bilyaların üzerinde serbest kendi etrafında dönüyor virajda devreye giriyor ki içlastiğin daha yavaş dışlastiğin daha hızlı dönmesini sağlıyor eğer yanlış düşünmüyorsam bu uygulama gayet güzel olacak buna rağmen yanılıyorsam beni uyartın Benim amacım en uygun rakamlarla en verimli defenderi toplamak 40 yıllık sanayiciliğimizin bir faydasını görelim bari görüş ve düşüncelerinize saygım sonsuz iyi günler dileklerimle

eğer 24 frezeyse çapı 30 mm :smiley: 10 frezeysede muhtemelen aynıdır ama japonlar 10 freze kullanmaz genelde, 29,30, 32 gibi freze kullanıyorlar, Alman, Amerikan, ingiliz daha az daha kalın freze kullanmayaı tercih ediyor.
 

Ynt: Defendeer Aks ve İstavroz dişli oranı

SERİ 3 109' Alıntı:
Hüseyin bey,
Bundan 25 yıl kadar önce karadenizli bir kardeşimiz, kutunun sık sık pimi kesmesinden bıkmış Kutuyu aynen merkezi defransiyeldeki gibi haç tipi milli yaparak sorunu kökünden çözdüğünü anlatmış ve üşenmeden yaptığı kutuyu bana göndermiş bende inceledikten sonra iade etmiştim. Ağır hizmet tiplerini saymazsak yapılır ve oldukcada kullanışlı olur.
Aks ıstavroz dişli oranlarına gelince zaten bizim aracımızın dönme çapı büyük olduğundan hiçbir sıkıntı yaratmaz.
Sayğılarımla.



çelik döküm olan kutuyu komplemi imal etmişti acaba?
 

Ynt: Defendeer Aks ve İstavroz dişli oranı

Karadenizli kardeşim kutuyu yaparken Pikten değil dolu malzemeden tornadan işleyerek yapmıştı o yıllarda cnc tezgahlar yoktu. şimdi bunu yapmak çok kolay. Örnek merkezi defransiyel ıstavroz kutusu.
 

Ynt: Defendeer Aks ve İstavroz dişli oranı

SERİ 3 109' Alıntı:
Karadenizli kardeşim kutuyu yaparken Pikten değil dolu malzemeden tornadan işleyerek yapmıştı o yıllarda cnc tezgahlar yoktu. şimdi bunu yapmak çok kolay. Örnek merkezi defransiyel ıstavroz kutusu.
. İmalat sektörünün içinde bir firmam var.tabiiki 1050 birmalzeden olur bu.hüseyin beyin yapmaya çalıştığı adaptasyondan daha olur bir yöntem olacağını düşünüyorom ben.pinyon dişlilerini yine aynı kendisininkilerden kullanıp pimleri iva çeliği yada yağ celiğinden yaparak güzel olur diyorum.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,013
Mesajlar
1,527,261
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst