Discovery I'de Heavy Duty Rot Kolu Modifikasyonu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Deep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 38
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,919

Deep

Zirve
Mesajlar
4,559
Tepkime Puanı
8
Yer
İstanbul
Web
www.mertkigili.com
Discovery I, her ne kadar ağır arazi koşulları için dizayn edilmiş olsa da rot kolları çok zayıftır, özellikle kayalık ve ağaç kökleriyle dolu bir zeminde rot kolunuzu kolaylıkla eğebilirsiniz, direksiyonunuz çevrik vaziyette kalıyorsa kol eğilmiş demektir.
Bu sorunu ancak heavy duty rot kolu ile çözebilirsiniz, Bearmach BA220 alacaksınız ancak arka rot kolu amortisörsüz geliyor, bunun üzerine standart rot kolu üzerinde bulunan amortisörü kaynattırmanız gerekiyor.
 

Etiketler
Ynt: Discovery I'de Heavy Duty Rot Kolu Modifikasyonu

Mert ; BA 220 eziliyormu denedinmi? ben sonbaharda bu kolu eğdim düzeltmesi çok basit söküp mengenede düzeltip yerine taktım, ama eğilmeyen bişey tabiki daha güzel.
 


Ynt: Discovery I'de Heavy Duty Rot Kolu Modifikasyonu

abi nasıl eğdin ya? bayağı sağlam çakmışsın sanıyorum :smiley: ben daha beceremedim, et kalınlığı çok fazlaydı eğilecek gibi değildi, hatta Bearmach kataloğunda bunu takarsanız karter muhafazasına ihtiyacınız olmaz yazıyor, zaten karter muhafazası da rot koluna gelecek darbeyi engelliyor
 

Ynt: Discovery I'de Heavy Duty Rot Kolu Modifikasyonu

;D ;D Ba220 yi ezmedim , normal kolu ezdim, yazdıklarımı okuyunca bende öyle anladım.

koca koca kayaların çıkıntılar yaptığı bir tarlaya düştük, yarım saat hopbidi hopbidi, çarptığımı hiç farketmedim, düze çıkınca benim direksiyon hafif dönük duruyordu , bastım eve geldim, 1 hafta dünya yol yaptım, sonra bir kontrol edeyim dedim gördümkü kol yukarı doğru amortisörün bacağının olduğu yerden 10 cm kadar bombe yapmış.

Bizim bahçıvanla bahçede söktük düzettik geri taktık düzelmiş hali orjinalinden farksız hiç belirti yok.
 



Ynt: Discovery I'de Heavy Duty Rot Kolu Modifikasyonu

10 cm bu biraz fazla degilmi Yavuz abi
sen birde lastilkeri kontrol et yan aşınmış olabilir
normal araçla arkadaşın basına geldi izmit istambul arası gitti geldi lastillerin yarısı yok :smiley:
 

Ynt: Discovery I'de Heavy Duty Rot Kolu Modifikasyonu

yunus bager' Alıntı:
10 cm bu biraz fazla degilmi Yavuz abi
sen birde lastilkeri kontrol et yan aşınmış olabilir
normal araçla arkadaşın basına geldi izmit istambul arası gitti geldi lastillerin yarısı yok :smiley:

sorun yok lastiklerde, benim ön kollar 6 derece extradan kasterli , ama arabanın onu yutabilmesi için en az 3 inch daha yükselmesi gerekiyor ama lastik almadığım için yükseltme yapmadım, o yüzden erimemiştir normal kol olsa biterdi.
 

Ynt: Discovery I'de Heavy Duty Rot Kolu Modifikasyonu

BA 220 Ağır Hizmet Rot Borusunun her iki ucundaki rot başları da özel ve ağır hizmet olduğu için direksiyon amortisörü pek gerekmeyebilir.
 

Ynt: Discovery I'de Heavy Duty Rot Kolu Modifikasyonu

Adnan Çetinel' Alıntı:
BA 220 Ağır Hizmet Rot Borusunun her iki ucundaki rot başları da özel ve ağır hizmet olduğu için direksiyon amortisörü pek gerekmeyebilir.
Adnan abi rot başlarının özel ve agır hizmet olmasıyla amortisörü pek bagdaştıramadım yani nasıl bir rot başiki amömortisör geremiyor
selamlar.. yunus
 

Ynt: Discovery I'de Heavy Duty Rot Kolu Modifikasyonu

Titreşim yapmıyorsa amortisör gerekmez. ama kayalık zeminde parmakları direksiyorunun arasına sokmamak lazım ;D
 



Ynt: Discovery I'de Heavy Duty Rot Kolu Modifikasyonu

discovery-V8' Alıntı:
;D ;D Ba220 yi ezmedim , normal kolu ezdim, yazdıklarımı okuyunca bende öyle anladım.

koca koca kayaların çıkıntılar yaptığı bir tarlaya düştük, yarım saat hopbidi hopbidi, çarptığımı hiç farketmedim, düze çıkınca benim direksiyon hafif dönük duruyordu , bastım eve geldim, 1 hafta dünya yol yaptım, sonra bir kontrol edeyim dedim gördümkü kol yukarı doğru amortisörün bacağının olduğu yerden 10 cm kadar bombe yapmış.

Bizim bahçıvanla bahçede söktük düzettik geri taktık düzelmiş hali orjinalinden farksız hiç belirti yok.
Aynı gezide benim rot kolları eğilmedi nedense....Fabrikasyon hata galiba ;D ;D ;D
O sizin kolları sigorta olarak ince yapmıştır İngiliz, o eğilince direksiyon kutusu kurtuluyordur misal ;D ;D ;D ;D ;D ;D

İmdaaaaat ölüm fremanımı imzaladım...
 

Ynt: Discovery I'de Heavy Duty Rot Kolu Modifikasyonu

Senin rot kollarını benim eğmem artık farz oldu ;D
 


Ynt: Discovery I'de Heavy Duty Rot Kolu Modifikasyonu

Yavuz abi,

Hatırlat da, bir dahaki Ankara seyahatimde, sen önden ben arkadan Umut'un arabayı çekelim. bakalım hala arazide gidebiliyo mu? ;D
 

Ynt: Discovery I'de Heavy Duty Rot Kolu Modifikasyonu

edaghan' Alıntı:
Yavuz abi,

Hatırlat da, bir dahaki Ankara seyahatimde, sen önden ben arkadan Umut'un arabayı çekelim. bakalım hala arazide gidebiliyo mu? ;D
hilux limuzin olur o zaman ;D ;D ;D
 



Ynt: Discovery I'de Heavy Duty Rot Kolu Modifikasyonu

edaghan' Alıntı:
Yavuz abi,
Hatırlat da, bir dahaki Ankara seyahatimde, sen önden ben arkadan Umut'un arabayı çekelim. bakalım hala arazide gidebiliyo mu? ;D

yunus bager' Alıntı:
hilux limuzin olur o zaman ;D ;D ;D

Zaten limuzin gibi ;D onu çekmek yerine arada sıkıştıralım biraz kısalsın , gerçi beygir gibi tampon takmış öne/arkaya Safranboluda arkadan çaktı diskoya boynum çıkıyordu, oda ön camdan çıkıyordu ;D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,840
Mesajlar
1,531,438
Kayıtlı Üye Sayımız
166,943
Kaydolan Son Üyemiz
senol52

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst