En İyi Turbo Dizel Motor Hangisidir?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ULTRABA Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 132
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 137,681
Ynt: En İyi Turbo Dizel Motor Hangisidir?

dopamin' Alıntı:
Patron duymasın ego ,ya talim edersin sonra ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D
Kötü bişey demedim ki... ;D ;D ;D ;D
En iyi araç şirket aracıdır.
En iyi motor şirket aracının motorudur, benzin veya dizel farketmez ;D
Bozuk yolda en hızlı giden araç şirket aracıdır
Geri geri en hızlı gidebilen araba da şirketinkidir
En dayanıklı araba şirket aracıdır
Bakım maliyeti en düşük araba şirket arabasıdır
Vergisi minimum, hatta sıfır olan tek araç şirket aracıdır
;D ;D ;D ::smiley: ::smiley: ::smiley: ::smiley:
Allah şirketime zeval vermesin ;D
 

Etiketler
Ynt: En İyi Turbo Dizel Motor Hangisidir?

Dizel turbo makinelerde en iyi performans gördügüm araç volkswagen TDI makinelerdir. araçların sadece makine olarak değil şanzıman ile de bunu desdekliyor olmaları araca müthiş bir ara süratlenme veriyor. volksWgen 2006 da bir araç üretmişti araba turbo ayni zamanda superchargerdi. bildiğiniz gibi turbo arabalar rpm yükselene kadar yavaştır ve dahasonrada inanılmaz bir güç ile patinaj yaparak araçların kontrolden çıkmasına yada gereksiz vakit kaybına uğramalarına neden olmaktaydı. superchargerlar arabaların düşük devirlerinde verimli fakat yüksek devirlerinde de verimsiz olduğu için volkswagen turbo ve supercharger'i arabaya eklediler bu da arabanınhem düşük hemde yüksek devirlerde verimini yükseltmiştir. bu durum ile beraber ani tepkiler yerine her zaman hızlı süratlenen bir araba olmasından dolayı araba sğrğcğye daha farklı bir sürüş konforu vermektedir. bu uygulamayı dizel arabalara uyguladıklarını duydum ama makineyi araştırma şansım olmadı....

saygılar utkan
 


Ynt: En İyi Turbo Dizel Motor Hangisidir?

2005 Focus Tdci Aracım 240 binde sadece sol arka bilya ve turbo borusu aşınıp çatladı başka bir kere bile dahi anahtar değmedi. Sadece motor değil hiçbir yerine anahtar değdirmedi.Allah nazardan saklasın. Debryaj 150 bin oldu bi bakında değiştirelim dedim usta şaka mı yapıyorsun abi daha bu şekilde 300 bin yapar dediler. 200 binde korktum artık değiştirin şunun debriyajı yolda bırakır hemde kampanya var; çıkkk gene değiştirmediler. kampanya var diye Sıfır aldım kutusunda bagağda duruyor :smiley:
Ranger 2009; 94 bin'de 85 binde ön fren balatası değişti durmak yok yola devam :smiley: Daha motorun üstünde ki plastik kapağı dahi sökmediler. 100-120 bin duruma göre trigerlere bakarız dediler.
Yeni de 2011 Haziranda çıktığı gibi Yeni focus aldım oda 20000 de hadi bakalım hayırlısı.
Yani diyeceğim şu ki FORD'lar beni hiç üzmedi. Bi Ssangyong hevesim var onda ne olur artık bilmiyorum

Saygılar hürmetler....
Ya bana hep denk geliyor
 

Ynt: En İyi Turbo Dizel Motor Hangisidir?

>>Ddi teknolojisi hakkında bilgisi olan var mı?

>>vgs ismini vermiş yaptığı motora..

>> aslı vgt dir. acılımı degişken geometrili turbo..

>> bu tip turbolarda wesgate olmaz..! + düşük devirlerde cok iş yapar..

>> hyundai kullanıyor koreli üretici ama turbosu garret ingiliz.. ;) accent 1.5 dizel 200 km üstü süratlare cok rahat cıkıyor.. ;) sebeb garret tabii. :smiley:

>>http://www.youtube.com/watch?v=CbdY1rymBJg&feature=relmfu
 



Ynt: En İyi Turbo Dizel Motor Hangisidir?

actyonsport ve korando sport hangisini alırdın anketi
 

Ynt: En İyi Turbo Dizel Motor Hangisidir?

İyi günler
Bu sorunun en doğruya yakın cevabı,ayni kişinin farklı arabaları aynı performansda kullanması sonucunda ortaya çıkar.
Benzer soru sizin arabanız şehir içinde 100 km de ne kadar yakıt tüketir sorusudur.Araçların şehir içinde yakıt tüketimi sorusunun çevabı insanlara net bir bilgi vermez. Örneğin sizin aracınız Ankara İstanbul arasında ortalama 100 km hızla gitmeniz durumunda 100 km de kaç litre kadar yakıt tüketiyor sorusu araç yakıt tüketiminde doğru bir bilgidir.Alman Amerikan Japon tartışması her zaman yapımaktadır.Araç üretiminde bant sisteminin yaratıcısı Amerikan şirketleridir,ilk uygulanmaya başladığında mucije üretim şekli olarak algılandı.Son üretim teknolojisinin mucidi Toyota otomobil fabrikasıdır,üretim şekli "YALIN ÜRETİM" şeklidir.Bant sisteminde işci aracın sadece bir parçasını monte etmekle sorumludur,araç montajında hatanın hangi işci tarafında yapıldığı tesbit edilebilir.Yalın üretim sisteminde araçlar bir ekip tarafından montajı yapılır.Ekip Mühendis,usta ve işçilerden oluşur,oluşacak hata dan tüm ekip sorumludur.Toyota yalın üretim tekniğini uygulamaya başladıktan sonra sıfır hataya yakın üretim gerçekleştirmiştir.Ayni dönemde Amerikan oto devi general motor bant sisreminde montaj hatası %6-%8 seviyelerindeydi.Toyota fabrikası ana fabrika ve araç için parça üreten küçük fabrikalardan oluşmuştur.Toyota ana fabrikası bu küçük parça üreten fabrikalara ortaktır ve bu parça üreten fabrikalarda ana fabrikaya ortaktır.Araç imalatındaki herhangi bir parçadaki sorun sadece üreten küçük fabrikanın sorunu değildir ortak olan tüm fabrikalarının sorunudur(Yalın üretimde olduğu gibi)Sorun bütün fabrikalara iletilir ve konuyu bilen bütün mühendis ve ustalar sorunu çözmek için seferber olurlar ve en kısa sürede sorun çözülür.Sorun ek kısa sürede çözülmek zorundadır, çünkü Toyota fabrikasında stoklar sadece 4 SAAT liktir başka bir değişle fabrikda 4 saat üretime yetecek parçalar vardır.Sorun giderilmesse fabrika durur ana fabrika ve parça üreten küçük fabrikalar hep beraber zarar ederler.Toyota fabriksında çalışanların kadroları 1-Baş mühendis ,2-Mühendis,3-Usta ,4-İşci olmak üzere 4 çeşittir.(Ülkemizde bu kadar komplike çalışan fabrikalardaki kadro sayısını lütfen araştırın) Bize göre çok ilginç bir detayı sizinle paylaşayım,Yoyota fabrikası araç üretmesine rağmen fabrikanın kullanılmak üzere BİR tek aracı yoktur,araç gerekirse kiralama yöntemiyele sorunlarını çözerler.General motorda işçilik giderleri yaklaşık % 8 - 10 Toyota da işçilik giderleri % 3-4 oranındadır.Yalın sistem ile üretilen araçlarda hata oranı sıfıra yakın olması nedeniyle YALIN üretim yapan fabrikaların araçları daha iyidir diye düşünüyorum.
Çok uzattığım için üzgünüm
Saygılar
Batuhan
 


Ynt: En İyi Turbo Dizel Motor Hangisidir?

Güzel bilgi teşekkürler.
Toyotanın sorunsuzluğunun temellerinden biri.
Geçenlerde bir haber okumuştum. Toyota, BMW dizel motorlarını kullanarak avrupada araç satışını arttırmak istiyormuş.
BMW nin dizel motorları performans ve yakıt maliyeti olarak oldukça verimli.
 

Ynt: En İyi Turbo Dizel Motor Hangisidir?

Bir de söyle bir şey var kanımca malum kapitalist sistem tamamen tüketim toplumu üzerine kurulu ..
Avrupalının ürettiği araçla japonun ürettiği arasında bir kere felsefe farkı var avrupalının tüm markaları genel olarak kısa ömürlü cok nazik çit kırıldım vsvs Japon ve Kore malları tam tersine cok cok daha uzun ömürlü ve saglam ... Selamlar
 



Ynt: En İyi Turbo Dizel Motor Hangisidir?


pejo ve citroen hdi ler de cok iyi degil..fiat 1.3 ler oldukça iyidir derim..



bildiğim kadarıyla fiyatın 1,3 motoru opelinkiyle benzer(beraber geliştirdiler) bu durumda opel inki daha mı iyidir?

pejo 1,6 dizel motor psa nın yaptığı ford ve volvoda kullanılan motor değilmi?
 

Ynt: En İyi Turbo Dizel Motor Hangisidir?

opel in vandan bozma tek kapı 1,7 sini bilen varmı? ben çok memnun kalmıştım
 

Ynt: En İyi Turbo Dizel Motor Hangisidir?

Batuhan 06' Alıntı:
İyi günler
Bu sorunun en doğruya yakın cevabı,ayni kişinin farklı arabaları aynı performansda kullanması sonucunda ortaya çıkar.
Benzer soru sizin arabanız şehir içinde 100 km de ne kadar yakıt tüketir sorusudur.Araçların şehir içinde yakıt tüketimi sorusunun çevabı insanlara net bir bilgi vermez. Örneğin sizin aracınız Ankara İstanbul arasında ortalama 100 km hızla gitmeniz durumunda 100 km de kaç litre kadar yakıt tüketiyor sorusu araç yakıt tüketiminde doğru bir bilgidir.Alman Amerikan Japon tartışması her zaman yapımaktadır.Araç üretiminde bant sisteminin yaratıcısı Amerikan şirketleridir,ilk uygulanmaya başladığında mucije üretim şekli olarak algılandı.Son üretim teknolojisinin mucidi Toyota otomobil fabrikasıdır,üretim şekli "YALIN ÜRETİM" şeklidir.Bant sisteminde işci aracın sadece bir parçasını monte etmekle sorumludur,araç montajında hatanın hangi işci tarafında yapıldığı tesbit edilebilir.Yalın üretim sisteminde araçlar bir ekip tarafından montajı yapılır.Ekip Mühendis,usta ve işçilerden oluşur,oluşacak hata dan tüm ekip sorumludur.Toyota yalın üretim tekniğini uygulamaya başladıktan sonra sıfır hataya yakın üretim gerçekleştirmiştir.Ayni dönemde Amerikan oto devi general motor bant sisreminde montaj hatası %6-%8 seviyelerindeydi.Toyota fabrikası ana fabrika ve araç için parça üreten küçük fabrikalardan oluşmuştur.Toyota ana fabrikası bu küçük parça üreten fabrikalara ortaktır ve bu parça üreten fabrikalarda ana fabrikaya ortaktır.Araç imalatındaki herhangi bir parçadaki sorun sadece üreten küçük fabrikanın sorunu değildir ortak olan tüm fabrikalarının sorunudur(Yalın üretimde olduğu gibi)Sorun bütün fabrikalara iletilir ve konuyu bilen bütün mühendis ve ustalar sorunu çözmek için seferber olurlar ve en kısa sürede sorun çözülür.Sorun ek kısa sürede çözülmek zorundadır, çünkü Toyota fabrikasında stoklar sadece 4 SAAT liktir başka bir değişle fabrikda 4 saat üretime yetecek parçalar vardır.Sorun giderilmesse fabrika durur ana fabrika ve parça üreten küçük fabrikalar hep beraber zarar ederler.Toyota fabriksında çalışanların kadroları 1-Baş mühendis ,2-Mühendis,3-Usta ,4-İşci olmak üzere 4 çeşittir.(Ülkemizde bu kadar komplike çalışan fabrikalardaki kadro sayısını lütfen araştırın) Bize göre çok ilginç bir detayı sizinle paylaşayım,Yoyota fabrikası araç üretmesine rağmen fabrikanın kullanılmak üzere BİR tek aracı yoktur,araç gerekirse kiralama yöntemiyele sorunlarını çözerler.General motorda işçilik giderleri yaklaşık % 8 - 10 Toyota da işçilik giderleri % 3-4 oranındadır.Yalın sistem ile üretilen araçlarda hata oranı sıfıra yakın olması nedeniyle YALIN üretim yapan fabrikaların araçları daha iyidir diye düşünüyorum.
Çok uzattığım için üzgünüm
Saygılar
Batuhan
üretim şekli ile daha sorunsuz araç ürettikleri muhakkak ama dizelde japonlar bi vw kadar farklı motor seçenekleri yok..
 

Ynt: En İyi Turbo Dizel Motor Hangisidir?

AL1820' Alıntı:
pejo ve citroen hdi ler de cok iyi degil..fiat 1.3 ler oldukça iyidir derim..



bildiğim kadarıyla fiyatın 1,3 motoru opelinkiyle benzer(beraber geliştirdiler) bu durumda opel inki daha mı iyidir?

pejo 1,6 dizel motor psa nın yaptığı ford ve volvoda kullanılan motor değilmi?

yalnız psa'nın turbo dizel motoru piyasadaki en iyi dizel motorlardandır. zira mini, bmw, volvo, ford ve mazda'da aynı motoru kullanır.
 

Ynt: En İyi Turbo Dizel Motor Hangisidir?

arkadaşlar merhaba.
fıat dukato da psa gurubu içindemi,psa araçlardaki motorlar birbirinden farklım-aynımı....
 



Ynt: En İyi Turbo Dizel Motor Hangisidir?

yorum tarilerini yeni farkettim,,sanırım soru sormakta geç kaldım............
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,508
Mesajlar
1,519,019
Kayıtlı Üye Sayımız
172,164
Kaydolan Son Üyemiz
erensipahi

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst