Ynt: Gülü Seven Dikenine Katlanır ; LR Defender
Merhabalar arkadaşım öncelikle aracınız hayırlı olsun.Aracınızın yapım aşamasını şöyle sıralayabiliriz,ilk önce motorun komple kupadan ayrılması lazım ,elektirik tesisası ve iç taraftaki göğüs , saat panosu v.b. sökülecek ,camlar, cam kızakları , cam kirikoları ve kapı kilitleri gibi malzemeler,yani kapı kasası tamamen boşalacak , eğer şanzıman bakımı yapılacak ise sökülmesi lazım, çünkü şanzıman aracın içinden çıkması gerekiyor,kapılarda kusmalar varsa kapı yüzleri değişmesi lazım , kapı menteşelerinin değişmesi gerekebilir bunların boşluklarına baktırın ,büttün oynayan perçinlerin yenilenmesi gerekir ,orijinal würt alman malı almanızı öneririm, kullanılacak yerlere göre 4.5 mm x 10 mm ve 4.5 mm x 15 mm olarak, bu perçinleri sökerker hepsini bir anda sökmeyiniz ,tek ,tek eski olanı sökerek hemen bir yenisini takınız, araç tamamen kupa haline gelince iyice eski boyayı kazıtabildiğiniz kadar çıkarmaya çalışın, düzelecek yerleri düzelttirin , düzelmeyenlerin değişmesi lazım, bu arada şasiyi tamamen temizletmeniz lazım ve alt takımların bakımı ve mekanik işlerinin yapımı için mekanikçi arkadaşa gitmesi gerekir ,bu işler bitince komple şasi boyanır,aracın kapı yüzleri değişmiş ise hem kapı ek yerlerine ,hemde aracın diğer ek yerlerine komple tereson yani silikon denilen malzemeyi sürdürün , araç boya aşamasına gelince önce motor içi pütür denilen izole malzemesi atılır ve daha sonra boya yapılır, 3 cm kalınlığında siyah yanmaz sünger malzeme ile izole yaptırın ve daha sonra motor takılması gerekiyor, bundan sonra astar aşamasına gelince kadar şanzıman çıkarılmış bakımı yapılmış ise şanzıman yerine takılır , içinin taban saçları yerlerine monte edilir , akü yeri ,malzeme sandığı , kapı içlerine ve çamurluk içlerine yine boyadan önce pütür denilen malzeme iki kat atılırsa daha iyi olur, kapı içlerine siyah lastik malzeme yapıştırılırsa ses izolesi için iyi olur ve daha sonrası araç boyama konumuna gelmiştir ,boya yapıldıktan sonra acele etmeyiniz iki veya üç gün sonra diğer işlemlere başlayınız çünkü boyanın ve verniğinin kuruması biraz zaman alıyor yoksa aksi halde ustalar çalışırken izler kalabiliyor, sırası ile elektrikçi , kaportacı ve mekanikçi koordineli iş birliği ile bitme aşamasına gelirler ve en son döşeme yapılarak aracınız hayırlı olsun derim.