Hız Limitleri Resmen Yükseltildi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan CİNCİN Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 19
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,858
C

CİNCİN

Ziyaretçi
Arkadaşlar Hürriyet gazetsinin haberine göre bölünmüş kara yollarındaki hız limitleri otomobiller için 90 km/s'ten 110 km'ye çıkartılmış. Tam Şeker Bayramı öncesi alınan bu karar ile, trafik katliamlarının bu bayram diğer bayramlardan çok daha kanlı geçeceğini söyleyebiliriz.
Hız limitlerinde uygulanan %10 marj da uygulanırsa hız limitlerinin 121 km'ye çıkartılmış diyebiliriz.

Avrupanın en kalitesiz yollarında uyguladıkları emsalsiz hız limitleri için devlet büyüklerimizi tebrik eder hız limitlerini 150km'ye çıkartmalarını temenni ederim.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/15684112.asp?gid=373
 

Etiketler
Ynt: Hız Limitleri Resmen Yükseltildi

Ankarada eskişehir yolunda hız limitleri 50'den 70'e yükseltildiğinden bu yana trafik kurallarına uyanların sayısı gözle görülür bir şekilde arttı bunu da unutmamak lazım. Ortadan bölünmüş her biri en az 3 şeritli olan bu yolda sırf şehir içinde diye hız sınırının 50 olması da biraz saçmaydı bence. Mantıksız sınırlar konunca insanlar hiç ciddiye almıyor ve belki de bu yüzden ankara trafiği en berbat şehirlerimizden biridir.
 

Ynt: Hız Limitleri Resmen Yükseltildi

yargıtay duble yolların yeterli olmadığından dolayı kararı iptal etti diye biliyorum.
 

Ynt: Hız Limitleri Resmen Yükseltildi

Eskişehir yolundaki durumu biliyorum. Orası meskun bir bölge değil. O yoldaki 50 km hız limiti saçmaydı bence de. Ama yıllarca o yolda araç kullanmış birisi olarak Eskişehir yıolundaki kazaların büyük bir kısmı alkollü sürücülerden veya aşırı hız yaparak kontrolünü kaybeden genç sürücülerden kaynaklanmaktaydı. Kazaların da önemli bir bölümü ciddi hasarlı ölümlü/yaralanmalı kazalardan oluşuyordu.

Duble yolların yaygınlaşması sonrasında hatalı sollama ve şerit ihlali kaynaklı kazaların azaldığı ama aşırı hız nedeniyle araç kontrolünün kaybı ile sonuçlanan kazaların önemli şekilde arttığını duymuştum.

Zaten duble yol diye yapılan yolların kalitesi ortada. Sürücüler eğitimsiz, her isteyen rahatlıkla araç sahibi olabiliyor artık. Yapılan bu düzenleme ile (110 km+%10 limit) 120 km'ye çıkan hız limitleri kazaların katlanarak artmasına can kayıplarının çok daha fazla olmasına neden olacaktır. Korkarım bunun sonuçlarını önümüzdeki Şeker Bayramında göreceğiz.
 

Ynt: Hız Limitleri Resmen Yükseltildi

Eskişehir yolundaki durumu biliyorum. Orası meskun bir bölge değil. O yoldaki 50 km hız limiti saçmaydı bence de. Ama yıllarca o yolda araç kullanmış birisi olarak Eskişehir yıolundaki kazaların büyük bir kısmı alkollü sürücülerden veya aşırı hız yaparak kontrolünü kaybeden genç sürücülerden kaynaklanmaktaydı. Kazaların da önemli bir bölümü ciddi hasarlı ölümlü/yaralanmalı kazalardan oluşuyordu.

Hız sınırı şu an 70, yer yer ortalama hız 100-120 civarı oluyor genel eğilim hala bu yönde ve bence 90'ın üzeri o yolda gerçekten tehlikeli olabiliyor. Arkanızdan selektör yapıyorlar yol ver diye, ileri de de sol şeritte seğreden ve 70 km hız sınırına uyan vatandaşlar var yol versen bir türlü yol vermesen bir türü. Böyle olacağına max. hız neyse belirlense (şu veya bu olsun demiyorum) onu 5km bile geçene cezayı hemen kesseler çok daha iyi olur. Başka türlü düzelmez bu trafik.
 



Ynt: Hız Limitleri Resmen Yükseltildi

olasiliksiz' Alıntı:
Hız sınırı şu an 70, yer yer ortalama hız 100-120 civarı oluyor genel eğilim hala bu yönde ve bence 90'ın üzeri o yolda gerçekten tehlikeli olabiliyor. Arkanızdan selektör yapıyorlar yol ver diye, ileri de de sol şeritte seğreden ve 70 km hız sınırına uyan vatandaşlar var yol versen bir türlü yol vermesen bir türü. Böyle olacağına max. hız neyse belirlense (şu veya bu olsun demiyorum) onu 5km bile geçene cezayı hemen kesseler çok daha iyi olur. Başka türlü düzelmez bu trafik.
Size katılıyorum, o yolun güvenli seyir hızı 70-85 arasında birşey. Fazlasına izin vermemek lazım.
Hocam ben isteyene yol veririyorum, ölmek isteyene engel olmam :smiley:
 

Ynt: Hız Limitleri Resmen Yükseltildi

bütün dünya hızı düşürürken bizde artıyor. duble yolların durumu ortada. bu işte parmağı olan herkes katil. imza attıkları ve resmi gazetede yarın yayınlanacak limit arttırımının bedelini kimbilir kaç masum can ödeyecek. yolun kenarından yuruyenler, şeridinde sakin sakin gidenler ölecek. otomotiv devlerinin baskısıyla alınmış bir karar bence.
 

Ynt: Hız Limitleri Resmen Yükseltildi

Hürriyet'teki okur yorumları. Herkes bir makina, inşaat, şehir bölge mühendisi sanki. Eyvah Eyvah....
İşte en beğendiğim örneklerden bir demet:
"Kadınlar Sussun bi kere.. "
"eee o eski yollar kalmadi artik,trafikteki arabalarin da hepsi yeni,sürücüde dikkat ederse 110 km az bile "
"kamyonetlerin (doblo vb..) araçların hız sınır ne oldu ?" :eek:
"araba kullanmayanlar bilmeden konuşsa da çok doğru bir karar... "
"Vardır bir bildikleri hemen karalama yapmayın !"
 

Ynt: Hız Limitleri Resmen Yükseltildi

Duble yollarin hali ortada evet. Bundan 15-20 sene evvel Ankara'ya , 5 sene evvel karamürsel yalova arasina ve 2 sene evvel nerede ise turkiye'nin tamaminda tek gidis tek donusden gidiyorduk o zamanlarda da limit 90 km idi simdi de 90 km bundan sacma bisey olabilirmi? Yurtdisinda limitsiz olan surat limitlerini indirip 120 130 yapiyorlar. Avrupa'da hala limitsiz surat olan cok yer var. Bizde su anda motosiketlerin sehirler arasi surat limiti hala da 70 km. TEM'de 77'yi gecersen ceza yiyorsun. Bu mudur yani boyle mi olmali.
Alinan karari cok yerinde ama yetersiz buluyorum. Motosikletlerin de limitlerinin arttirilmasi lazimdi.
 

Ynt: Hız Limitleri Resmen Yükseltildi

bberksan' Alıntı:
Duble yollarin hali ortada evet. Bundan 15-20 sene evvel Ankara'ya , 5 sene evvel karamürsel yalova arasina ve 2 sene evvel nerede ise turkiye'nin tamaminda tek gidis tek donusden gidiyorduk o zamanlarda da limit 90 km idi simdi de 90 km bundan sacma bisey olabilirmi? Yurtdisinda limitsiz olan surat limitlerini indirip 120 130 yapiyorlar. Avrupa'da hala limitsiz surat olan cok yer var. Bizde su anda motosiketlerin sehirler arasi surat limiti hala da 70 km. TEM'de 77'yi gecersen ceza yiyorsun. Bu mudur yani boyle mi olmali.
Alinan karari cok yerinde ama yetersiz buluyorum. Motosikletlerin de limitlerinin arttirilmasi lazimdi.
Avrupada (Sadece Almanya ve İtalyada) Limitsiz olan yollar Otoban'dır ve bilgin olsun her otobanda değildir. Sadece Otobanların belirli bölümlerinde geçerlidir. Senin de dediğin gibi limitsiz yolları da kaldırmaya yönelik çalışmalar yapılıyor.
Mıcırla kaplanmış bölünmüş yollarda hız limitsiz değildir. Zaten mıcırla kaplanmış yolları yok da... Normal yollarda hız limiti max 90 km'dir şehir içi meskün bölgelerde 30 km'dir arkadaşım.

Ben bir istatistiği paylaşmak isterim: Bölünmüş yollar ve araç sayısı arttıkça kaza sayılarının nasıl arttığını gösteriyor. Kaynak: http://www.trafik.gov.tr/istatistikler/10_yil_istatistik.asp

Grafik.jpg
 



Ynt: Hız Limitleri Resmen Yükseltildi

Az olmuş az, buna yükselmemi diyorsunuz eskisiyle fazla bir fark yok gibi ;D ;D ;D
Şehir içinde zaten 90 yapıyorduk. Sağa sola kamera yerleştirilmeden önce ::smiley: ::smiley: ::smiley:
Şehirlerarası 120 otoyollarda ve bölünmüş kara yollarında 140 olmalıydı :eek: :eek: :eek:
Yada atış serbest diyecekler canına ve malına kasteden uçuşa geçsin :smiley: ;) :D 8)
Canına ve malına güvevev birinin peşine takıldım oto yolda volvo jeep 170 le gidiyordu :-[ :-[ :-[
Tabi bende sorento ile takılmıştım sadece meraktan hızını merak ettim ??? ??? ???
 

Ynt: Hız Limitleri Resmen Yükseltildi

Ben Avrupa'nin bir cok ulkesinde ingiltere de dahil araba kullandim. Yine Amerika'da da araba kullandim. (araba kiralayip binlerce km yol katettim bir cok sefer) Amerika haric ki orada da 60 denilen yerde 70'le rahatlikla gidersiniz +10'dur hicbir yerde muadil hiz limitleri bizdeki kadar dusuk degildir. Avustralya'da ve kuzey avrupa'da hiz limitleri anormal dusukmus diye duyuyorum gitmedim.
Sizin verdiginiz artis egrisi trafige cikan arac sayisindaki artisla dogru orantilidir. Yani hiz limiti arttikca trafik kazalari artmiyor arac artinca kaza da artiyor dogal olarak. Dikkat edilirse kriz yillari olan 2001-2002'de duz seyir etmis o seneler arac sayisindaki artis olmadigindan ve belki de GSMH dustugunden insanlar da gezmemis olabilir.

90 olan hizin 110 yapilmasi elbette kazalari istatistiki olarak arttiracaktir bunu bir muhendis olarak reddedemem. Ancak hizin artmasi kazalari arttiriyor saviniz dogru ise 90'i dusurelim o zaman 70'e dusurelim hatta 50'ye dusurelim o zaman da kazalar azalacaktir dogru degilmi? Hatta hepten araba kullanmayi yasaklayalim kazalar tamamen ortadan kalkar. ucaklar da ucmasin hic bi ucak dusmez. Burada esas olan kurallara uyarak adam gibi araba kullanan benim gibi insalarin insan gibi seyahat edebilmesidir. Yol ve araclar buna musaitse ki musait benim onume duvar ormemeli devlet. 20 yil evvel iyi arabalar 100'le giderken 40-45 m'de durabiliyordu. Su an 32-35 m. Yollar tek seritti artik anadoluda kasabalar arasi bile duble yol artik abs var yokus assa inerken ciktigin vitesle inmen gerekmiyor. Ve uygar modern bir ulke isek gelismelere paralel kurallar da modifiye edilebilir.
 

Ynt: Hız Limitleri Resmen Yükseltildi

Aslında ben de aynı dertten muzdaribim, ben de ABS'li 4x4 pick up ile 80 km ile gitmekten memnun değildim, o yüzden de bu yaz 96 km ile gittiğim için ceza yedim zaten. Benim aracımın dengi olan jeep tipi arazi araçlarının hız limiti 90'ken benim aracım sırf arkası pickup tipinde olduğu için 80 km hız sınırın tâbi. Ama bu yasal düzenlemeyi desteklediğim anlamına gelmesin.

Araç sayısı artınca mevcut eski yollar yetersiz kaldı ve doğal olarak yolları genişletmek zorunda kaldılar. Duble yolların yaygınlaşması sonrasında hatalı sollama ve şerit ihlali kaynaklı kazaların azaldığı ama aşırı hız nedeniyle araç kontrolünün kaybı ile sonuçlanan kazaların önemli şekilde arttığını belirtmiştim. Verdiğim İstatistikten araçların teknolojik olarak gelişmesi ölümlü kazalarda azalmalara neden oluyor gibi bir sonuç da çıkabilir ama kazalara paralel olarak yaralanmalarda artış gözleniyor. Demek ki araçlardaki ABS kazaları engellemeye tek başına yetmiyor, Havayastığı yaralanmaları engellemiyor.

Ben kesinlikle bu düzenlemeye karşı olanlardanım. Kazaları engelleyen en önemli unsur eğitimli sürücü faktörüdür. Ben bazı insanların iyice zıvanadan çıkmasından korkuyorum. Her Türk ailesi en az bir ferdini trafik kazasında kurban vermiştir. Umarım yanılıyorumdur ve yasal düzenlemenin kazalara olumsuz etkileri korktuğum kadar olmaz, çünkü trafik manyakları ile aynı yolları paylaşıyoruz.
 

Ynt: Hız Limitleri Resmen Yükseltildi

Bircok konuda benzer dusunuyoruz esasinda. Limitlerin makul duzeyde yukseltilmesi ve kurallara uyan suruculerin rahatlatilmasi diger taraftanda denetimlerin arttirilmasi sabit ve seyyar radarlar + kameralar ile hiz sinirini ihlal eden emniyet seridine giren kirmizi isika gecenlerin en agir sekilde cezalandirilmasini umit ediyorum.
Esasinda isler birhayli de iyi eskiye gore. Ben 89'dan beri sehirler arasi yollarda arac kullaniyorum. Son 5 yilda artik sehirler arasi yollarda deli gibi giden insan cok az herkes limitlerde gidiyor cunku radarlar cok can yakiyor. Sehir icinde kirmizi isiklarda ve ollarda hiz limit asanlarin fotosunu ceken kameralar var. Emniyet seritlerinde kameralar biraz daha artsa ne guzel olacak.
Umarim hersey daha iyi olur.
 

Ynt: Hız Limitleri Resmen Yükseltildi

Gerçek terör bu değil mi? Böyle bir ülkede bu yasanın neresinden tutup da savunalım :mad:

Tatilin ilk 3 günündeki kazalarda 44 kişi öldü
Hafta sonlarının da eklenmesiyle 9 güne çıkan Kurban Bayramı tatilinin daha ilk 3 gününde yollar yine kan gölüne döndü. Yurdun dört bir yanında pazartesi 16.00'a kadar meydana gelen kazalarda, 44 kişi öldü, 179 kişi de yaralandı.

haberin devamı: http://www.hurriyet.com.tr/gundem/16303590.asp?gid=373
 



Ynt: Hız Limitleri Resmen Yükseltildi

Bu ülkede hangi yasa olsa sonuç değilmez, önce insanlar adam olacak. Ruh hastası gibi araba kullanan çok var. Yasa ne yapsın? Adamlar bütün kurallara uyarak psikopatlık yapmayı da başarıyor polis yazacak ceza bulamıyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,843
Mesajlar
1,531,460
Kayıtlı Üye Sayımız
166,944
Kaydolan Son Üyemiz
Bir öğretmen

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst